abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 19 mei 2020 @ 10:04:42 #126
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193203108
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 09:56 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dan nog blijft de vraag wat de NS gaat doen als er te veel mensen in de trein zijn. Die groene en rode stoelen zijn er niet voor niets.
hoe ze op dat slechte idee van de groene en rode stoelen zijn gekomen is me echt een raadsel
pi_193203112
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 09:56 schreef Tijn het volgende:
Vanaf 1 juni worden mondkapjes in het OV verplicht, juist zodat ze vollere treinen ook kunnen laten rijden toch? Bovendien gaat het dan weer volgens het normale schema rijden, in plaats van de "basisdienstregeling" zoals nu. Dan is het toch wel prima, of niet?
Vanaf 2 juni *)

Dat stond op alle informatiemonitoren in de trein :') Mooi voor de verwarring *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 19 mei 2020 @ 10:05:22 #128
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_193203114
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 10:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

hoe ze op dat slechte idee van de groene en rode stoelen zijn gekomen is me echt een raadsel
Hoe moeten ze anders voorkomen dat mensen naast elkaar gaan zitten?
  dinsdag 19 mei 2020 @ 10:05:44 #129
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_193203115
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 10:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Vanaf 2 juni *)

Dat stond op alle informatiemonitoren in de trein :') Mooi voor de verwarring *O*
_O-
  Moderator dinsdag 19 mei 2020 @ 10:06:00 #130
5428 crew  miss_sly
pi_193203118
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 10:01 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Omdat Rutte in koeienletters het signaal geeft 'het kan weer, we versoepelen alles wat los en vast zit'.

Dat doet Rutte echt niet, eigenlijk, he. Dat is niet echt een jusite voorstelling van zaken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 19 mei 2020 @ 10:07:04 #131
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193203130
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 10:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

hoe ze op dat slechte idee van de groene en rode stoelen zijn gekomen is me echt een raadsel
Om in de nieuwe situatie de capaciteit van een trein te bepalen, lijkt me.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  dinsdag 19 mei 2020 @ 10:07:53 #132
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193203137
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 10:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat doet Rutte echt niet, eigenlijk, he. Dat is niet echt een jusite voorstelling van zaken.
Nee, maar het is wel hoe half Nederland het interpreteert.

Ik zou als ik jou was op 2e Pinksterdag om twaalf uur even bij het dichtstbijzijnde terras gaan kijken. Dan snap je denk ik wel wat ik bedoel.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  Moderator dinsdag 19 mei 2020 @ 10:09:05 #133
5428 crew  miss_sly
pi_193203152
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 10:01 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat zal je toch voor jezelf moeten bepalen denk ik zo. Hoe zit het met jouw gevoel + kennis.
Of welke bronnen geloof je meer en daardoor dus ook meer die kant.

Wantja, weten doen we het toch niet en enkel de tijd zal het uitwijzen.

Ik heb dan ook vooral mijn eigen vermoedens en mijn eigen mening over hoe ik denk. Maar weet ook dat dat geen wetenschap is en dat ik er finaal naast kan zitten, dus hou een slag om de arm.
En mensen die heel zwart/wit denken, daar zet ik altijd grote vraagtekens bij, want die kunnen ook niets zeker weten.
Tuurlijk bepaal ik dat voor mezelf. Voor mij betekent mijn mening bepalen ook praten met anderen, mensen met dezelfde, maar ook een andere mening dan de mijne. En daar kan ik van leren.

In dit geval vind ik dat dus erg moeilijk. Het sparren met anderen vind ik in deze situatie echt lastiger. Het lijkt ook wel alsof mensen veel harder in hun lijn zijn dan ik ze gewoonlijk ken, veel genuanceerder.

Ik sta er wel meer in zoals jij: ik heb op basis van wat ik heb gelezen, gehoord, gesprekken een bepaalde mening, maar ben me er ook van bewust dat ik ernaast kan zitten. Zo zit ik eigenlijk altijd wel in elkaar. Misschien dat ik het dat wel lastiger vind: dat er toch vrij veel mensen zijn die in dit specifieke geval ineens veel minder genuanceerd lijken te zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 19 mei 2020 @ 10:09:40 #134
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193203155
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 09:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind het zo vreemd dat veel mensen die het nieuwe normaal zo'n belachelijk concept vinden, het toch telkens het nieuwe normaal blijven noemen.

Volgens mij is het niet het nieuwe normaal in de zin dat het zo blijft, maar tijdelijk zo is.

En ja, dar hoort bij dat de trein niet propvol wordt. Dus moeten NS, overheid, werkgevers en mensen dus op dit moment leren hoe daarmee om te gaan. Dus moeten mensen kennelijk ervaren dat een trein niet vertrekt als hij te vol is. Dat was altijd al zo, maar dan was 'te vol' nog een ander begrip. Nu is dat niet meer "als haringen in een tonnetje" maar alleen bezetting op de aangewezen zitplekken.
Misschien moet de overheid het dan wat beter formuleren. Iets van het ‘tijdelijke nieuwe normaal’. De groep die het er niet mee eens is kan het wel opeens een andere naam geven, maar lijkt me treffender om de woorden te gebruiken die de overheid zelf kiest (en die vrijwel iedereen - niet alleen de mensen die de naam nergens op vinden slaan - heeft overgenomen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193203160
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 09:58 schreef miss_sly het volgende:
Wat ik overigens ook best lastig vind, is mijn omgeving. Hebben meer mensen dat?

In mijn omgeving heb ik een aantal mensen wier mening ik doorgaans net iets belangwekkender vind dan van anderen. Mensen die zich doorgaans goed informeren, verschillende bronnen gebruiken, zelf kritisch nadenken. Net als hier op het forum, eigenlijk. Sommige users sla ik net iets hoger aan dan anderen, waardoor ik hun mening toch wat zwaarder meeneem.

Jammer is dat binnen deze groep mensen er toch ook twee richtingen zijn: degenen die zich heel goed aan de maatregelen houden, voorzichtig zijn, toch verwachten dat we er nog lang niet zijn en er nog wel meer besmettingen te verwachten vallen als we te veel dingen weer gewoon gaan doen als voorheen, en de groep die denkt dat we het wel zo'n beetje gehad hebben, dat we grotendeels terug kunnen naar normaal, en dat het niet meer zo erg wordt als het geweest is.

Ik merk dat ik dat echt wel lastig vind. Ik vind het zelf heel moeilijk te bepalen welke richting me het meeste past.
Luister naar mensen die nuanceren. En blijf dat vooral ook zelf doen. Mensen die alleen maar hard links of rechts roepen heb je doorgaans weinig aan.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator dinsdag 19 mei 2020 @ 10:12:42 #136
5428 crew  miss_sly
pi_193203181
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 10:07 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Nee, maar het is wel hoe half Nederland het interpreteert.

Ik zou als ik jou was op 2e Pinksterdag om twaalf uur even bij het dichtstbijzijnde terras gaan kijken. Dan snap je denk ik wel wat ik bedoel.
Dat een groot deel van de mensen dat zo interpreteert, kan Rutte niets aan doen.

Ik denk dat het druk is, inderdaad. En dat mag. Als het binnen de opties kan, is er niets aan de hand. Fijn dat die mensen dan lekker op een terras kunnen zitten. Ik hoop niet lang erna ook een keer naar onze favoriete strandtent te kunnen gaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193203186
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 09:58 schreef miss_sly het volgende:
Ik merk dat ik dat echt wel lastig vind. Ik vind het zelf heel moeilijk te bepalen welke richting me het meeste past.
Waarom zou je überhaupt een 'richting' moeten kiezen?

Overigens denk ik ook dat dit voor vrijwel alle fundamentele vragen in de samenleving geldt, maar dat dit normaal niet opvalt. Nu word je haast gedwongen om er een mening over te hebben en aangezien dit tegenwoordig zo'n beetje het enige gespreksonderwerp is krijg je van alle kanten hun mening...

Ik denk dat je hetzelfde krijgt als je vraagt naar andere onderwerpen als kansengelijkheid, migratiebeleid, belastingstelsel etc.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193203191
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 10:07 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Nee, maar het is wel hoe half Nederland het interpreteert.

Ik zou als ik jou was op 2e Pinksterdag om twaalf uur even bij het dichtstbijzijnde terras gaan kijken. Dan snap je denk ik wel wat ik bedoel.
*O*
pi_193203196
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 10:07 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Nee, maar het is wel hoe half Nederland het interpreteert.

Ik zou als ik jou was op 2e Pinksterdag om twaalf uur even bij het dichtstbijzijnde terras gaan kijken. Dan snap je denk ik wel wat ik bedoel.
Hier heb je dus vrij weinig aan.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 19 mei 2020 @ 10:14:27 #140
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193203200
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 10:13 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

*O*
Jij bent dan al helemaal in de olie? ;)
pi_193203211
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 10:07 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Nee, maar het is wel hoe half Nederland het interpreteert.

Ik zou als ik jou was op 2e Pinksterdag om twaalf uur even bij het dichtstbijzijnde terras gaan kijken. Dan snap je denk ik wel wat ik bedoel.
Ik denk dat de overgrote meerderheid gewoon thuis blijft. Wat je 1 juni gaat zien is gewoon selectiebias.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193203214
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 10:14 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Jij bent dan al helemaal in de olie? ;)
Thuis eerst indrinken.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator dinsdag 19 mei 2020 @ 10:15:40 #143
5428 crew  miss_sly
pi_193203217
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 10:13 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

*O*
Kun jij hooibaal niet op ignore zetten?
Of goede inhoudelijke reacties plaatsen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 19 mei 2020 @ 10:16:33 #144
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193203226
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 10:15 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik denk dat de overgrote meerderheid gewoon thuis blijft. Wat je 1 juni gaat zien is gewoon selectiebias.
We gaan het zien.

quote:
Veel mensen kunnen niet wachten tot het zover is. Uit een poll van Editie NL blijkt dat 72 procent van de Nederlanders het een goed idee vindt om de terrassen weer te openen. Kortom: het zou nog weleens druk kunnen worden.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)voorkomen-reserveren
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  dinsdag 19 mei 2020 @ 10:17:18 #145
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_193203231
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 10:09 schreef miss_sly het volgende:
Misschien dat ik het dat wel lastiger vind: dat er toch vrij veel mensen zijn die in dit specifieke geval ineens veel minder genuanceerd lijken te zijn.
Denkt dat dat het idd is. Nu is het vaak of dit of dat en zijn er maar weinig nog die echt nuanceren. Of het in ieder geval niet zo over doen komen.

En iedereen denkt er verstand van te hebben, want we horen en lezen er veel over. Plus iedereen wil sowieso graag hun mening verkondigen die ze altijd denken dat de enige waarheid is ofzo.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 10:17:24 #146
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193203233
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 10:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Tuurlijk bepaal ik dat voor mezelf. Voor mij betekent mijn mening bepalen ook praten met anderen, mensen met dezelfde, maar ook een andere mening dan de mijne. En daar kan ik van leren.

In dit geval vind ik dat dus erg moeilijk. Het sparren met anderen vind ik in deze situatie echt lastiger. Het lijkt ook wel alsof mensen veel harder in hun lijn zijn dan ik ze gewoonlijk ken, veel genuanceerder.

Ik sta er wel meer in zoals jij: ik heb op basis van wat ik heb gelezen, gehoord, gesprekken een bepaalde mening, maar ben me er ook van bewust dat ik ernaast kan zitten. Zo zit ik eigenlijk altijd wel in elkaar. Misschien dat ik het dat wel lastiger vind: dat er toch vrij veel mensen zijn die in dit specifieke geval ineens veel minder genuanceerd lijken te zijn.
In mijn omgeving herken ik het juist niet. Merk vooral online dat veel mensen ongenuanceerd posten, maar in m’n directe omgeving hoor ik veel nuance. Veel minder zwart/wit allemaal.

Uiteindelijk zijn er voor elke mening wel bronnen te vinden, het is inderdaad maar net welke bronnen je meer waarde vind hebben.

Ik vind het in ieder geval veel fijner om de hele Corona situatie in real life te bespreken. De echte hele extreme meningen hoor ik daar gelukkig niet.

Stop jezelf sowieso niet in een hokje. Ik vind dat jij erg genuanceerd post hier, je denkt goed na over dingen, er is geen verplichting om een bepaalde kant op te neigen om in een hokje te passen :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 10:17:41 #147
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_193203237
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 10:15 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik denk dat de overgrote meerderheid gewoon thuis blijft. Wat je 1 juni gaat zien is gewoon selectiebias.
Dat denk ik ook. Misschien dat er begin juni wat grotere drukte is her en der, maar het zou me verbazen als dat aanhoudt.
pi_193203249
quote:
Nou, ik vind het een goed idee om terrassen weer te openen zodat veel horeca ondernemers weer wat meer lucht krijgen, maar ik ga er zelf niet zitten :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 19 mei 2020 @ 10:19:19 #149
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_193203262
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 10:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou, ik vind het een goed idee om terrassen weer te openen zodat veel horeca ondernemers weer wat meer lucht krijgen, maar ik ga er zelf niet zitten :+
Same here. Al vraag ik me af of veel horeca kunnen overleven op zo'n lage bezetting. Ik denk dat het flink aanpoten wordt.
pi_193203270
quote:
Mij is niets gevraagd, maar ik val onder die 72 procent. Toch ben ik niet bij de terrassen te vinden dat weekend vermoed ik. Wellicht het lokale café.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')