abonnement Unibet Coolblue
pi_193212008
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 23:54 schreef LazyDave het volgende:
E-commerce schijnt tegenwoordig helemaal hot te zijn, kun je een cursus over kopen.
Veel digital nomads geven dit soort cursussen! Als het over dropshipping gaat moet je daar ver vandaan blijven. Dat wordt bijna als een soort religie gepromoot _O-
One man's trash, another man's treasure.
pi_193212078
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 19:47 schreef baskick het volgende:

[..]

Ja, met aanleg en een zekere intelligentie is het meeste wel te leren. Nu weet ik nog niet wat je kunt en/of wat je hebt gestudeerd. Hoe verwacht je concrete input dan?
Ik heb geschiedenis gestudeerd, maar niet afgemaakt. Ik ben toen gaan werken met het idee na een (paar) jaar een andere studie te gaan doen, maar dat is er nooit meer van gekomen.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 19:56:28 #28
51385 baskick
Juist ja!
pi_193212151
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 19:52 schreef Arkai het volgende:

[..]

Veel digital nomads geven dit soort cursussen! Als het over dropshipping gaat moet je daar ver vandaan blijven. Dat wordt bijna als een soort religie gepromoot _O-
Dat was de grap toch juist? Althans, zo interpreteerde ik die post :+

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 19:54 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik heb geschiedenis gestudeerd, maar niet afgemaakt. Ik ben toen gaan werken met het idee na een (paar) jaar een andere studie te gaan doen, maar dat is er nooit meer van gekomen.
Oke, dat geeft mij weinig aanknopingspunten voor remote werk. Hou ik het bij vertalen, als je talen zo goed zijn.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193212284
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 19:56 schreef baskick het volgende:
Oke, dat geeft mij weinig aanknopingspunten voor remote werk.
Wellicht ben ik naïef, of overschat ik mezelf, maar ik denk dat je in een jaar tijd veel kan leren zeker als je je heel specifiek op een bepaalde werkzaamheden richt.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 21:16:28 #30
51385 baskick
Juist ja!
pi_193214029
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 19:59 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wellicht ben ik naïef, of overschat ik mezelf, maar ik denk dat je in een jaar tijd veel kan leren zeker als je je heel specifiek op een bepaalde werkzaamheden richt.
Nou, zoals je wellicht hebt gezien, is veel remote werk digitaal. Mooi beginpunt?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193216791
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 19:52 schreef Arkai het volgende:

[..]

Veel digital nomads geven dit soort cursussen! Als het over dropshipping gaat moet je daar ver vandaan blijven. Dat wordt bijna als een soort religie gepromoot _O-
tijdje terug iets over gelezen, niet kort daarna zat mn hele facebook tijdlijn en youtube vol met al die succes verhalen van dropshippers met hun dikke autos en inkomen van 20k per maand. :`)
pi_193228366
Digital nomad klinkt leuk als je iemand bent die genoeg geld kan verdienen met niet al teveel werk. Daar droomt iedereen wel van. Maar als je een digital nomad bent en je zaken gaan niet goed ben je gewoon een zwerver :')
Facts don't care about your feelings
pi_193228726
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 18:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Digital nomad klinkt leuk als je iemand bent die genoeg geld kan verdienen met niet al teveel werk. Daar droomt iedereen wel van. Maar als je een digital nomad bent en je zaken gaan niet goed ben je gewoon een zwerver :')
Haha, als het spaargeld op is kan je altijd weer gewoon fulltime gaan werken hè.
pi_193229502
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 19:18 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Haha, als het spaargeld op is kan je altijd weer gewoon fulltime gaan werken hè.
Nee want je bent zo aan die levensstijl gewend geraakt dat je zo'n halve hippie bent geworden en natuurlijk heel lui. Dus de rest van je carrière zal dan kut werk zijn waar je depressief van wordt en uiteindelijk pleeg je zelfmoord.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 20 mei 2020 @ 22:37:15 #35
338319 ZarB
Piña colada
pi_193232837
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 18:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Digital nomad klinkt leuk als je iemand bent die genoeg geld kan verdienen met niet al teveel werk. Daar droomt iedereen wel van. Maar als je een digital nomad bent en je zaken gaan niet goed ben je gewoon een zwerver :')
_O-
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_193233156
Kijk even op de website 'fiverr'. Daar kun je mensen betalen om opdrachten voor je te doen, ook kan je zelf je diensten aanbieden. Teksten schrijven, spelling controleren, video's editten, fotoshoppen, websites maken, logo's maken etc. Ik heb hier al heel vaak gebruik van gemaakt wanneer ik hulp nodig had met iets.
pi_193233356
De digital nomad met de beste carrière/baan die ik ontmoet heb was een accountant en werkte bij een van de Big4 in Australie. Blijkbaar kun je dat van overal ter wereld doen met een fatsoenlijke internetverbinding. Ik had dat niet verwacht. Ik leerde haar kennen in Luang Prabang, internet was erg langzaam en ze had wat vertier nodig...
Daarnaast zijn er veel IT'ers en een paar marketing mensen. Dit soort mensen hebben al hun kunsje geleerd en een netwerk opgebouwd in Europa/de VS/Australie en passen het toe, vaak eind 20, begin 30.
Een stap lager heb je de graphic designers, vertalers, talenleraren, duikinstructeurs - die verdienen vaak genoeg om te blijven reizen maar bouwen weinig op.
En dan heb je de mensen die sieraden maken en ter plekke proberen te verkopen...
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_193237402
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 19:57 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nee want je bent zo aan die levensstijl gewend geraakt dat je zo'n halve hippie bent geworden en natuurlijk heel lui. Dus de rest van je carrière zal dan kut werk zijn waar je depressief van wordt en uiteindelijk pleeg je zelfmoord.
Wat is dit voor onzin? Genoeg mensen die er een jaartje, of twee of soms langer ertussenuit gaan en daarna weer gewoon verder leven met een baan, huisje etc op een vaste plek.
pi_193237696
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:03 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Wat is dit voor onzin? Genoeg mensen die er een jaartje, of twee of soms langer ertussenuit gaan en daarna weer gewoon verder leven met een baan, huisje etc op een vaste plek.
Bij de mensen waarbij ik dat gezien heb merk je toch dat ze niet lang bij een vaste baan blijven zitten of geen goede baan kunnen krijgen door gat in CV. Meestal hebben ze ook geen woning omdat je lang weg bent geweest dus je moet bijna altijd weer gaan huren. Los van het feit dat dit ook wel anders is, want dat is meer een vakantie. Digital nomad is wel werken. Maar goed zelfmoord was natuurlijk wat overdreven :')
Facts don't care about your feelings
pi_193238135
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:22 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Bij de mensen waarbij ik dat gezien heb merk je toch dat ze niet lang bij een vaste baan blijven zitten of geen goede baan kunnen krijgen door gat in CV. Meestal hebben ze ook geen woning omdat je lang weg bent geweest dus je moet bijna altijd weer gaan huren. Los van het feit dat dit ook wel anders is, want dat is meer een vakantie. Digital nomad is wel werken. Maar goed zelfmoord was natuurlijk wat overdreven :')
Natuurlijk heb je bij terugkomst in Nederland niet meteen een prachtige woning en je droombaan te pakken en moet je weer even onderaan beginnen, alsof je net afgestudeerd bent en als werkende door je huisgenoten min of meer uit je studentenkamer gezet bent.

Dat die terugval tekenend is voor de rest van je carrière is echter onzin. Je bent ouder en hebt meer werk- en levenservaring dan een net afgestudeerde 23 jarige, waardoor het meestal goed mogelijk is om sneller dan die 23 jarige weer 'hogerop' te komen. Mits je dat ambieert.
pi_193238617
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 11:05 schreef Ivo1985 het volgende:

levenservaring dan een net afgestudeerde 23 jarige, waardoor het meestal goed mogelijk is om sneller dan die 23 jarige weer 'hogerop' te komen. Mits je dat ambieert.
Levenservaring. Is de reden dat recruiters het blijkbaar erg interessant vinden als iemand in het buitenland heeft 'gestudeerd'.

Heb nog nooit gezien dat deze studenten het beter af ging. En zou niet weten waarom dat hier anders zou zijn.
Levenservaring is echt een flutargument.
Eerst denken, dan typen
pi_193242896
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 19:52 schreef Arkai het volgende:

[..]

Veel digital nomads geven dit soort cursussen! Als het over dropshipping gaat moet je daar ver vandaan blijven. Dat wordt bijna als een soort religie gepromoot _O-
Nu vooral over beleggen.
pi_193243023
Sales cursus. Je hebt alleen toegang tot internet nodig en je moet gewoon goed kunnen verkopen.
Je kan alles doen op internet. Videos maken blogs maken, youtube videos maken etc. Maar als er geen vraag naar is ben je ook niet zeker van je inkomsten en klanten. Dus als je kan verkopen dan kun je bij wijze van spreken een blog maken over van alles. Over je eigen interesses.
pi_193293163
Programmeren is bij uitstek geschikt. Via Slack contact houden, en verder lekker je werk doen waar je maar wil. Of dat nou in NL is, of in Turkije, of in Zuid Korea.
  zondag 24 mei 2020 @ 20:52:41 #45
51385 baskick
Juist ja!
pi_193294333
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 19:46 schreef Carlos93 het volgende:
Programmeren is bij uitstek geschikt. Via Slack contact houden, en verder lekker je werk doen waar je maar wil. Of dat nou in NL is, of in Turkije, of in Zuid Korea.
Alleen TS heeft 0 kennis van IT en doorgaans is dat wel handig voor een ontwikkelaar.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193294437
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 20:52 schreef baskick het volgende:

[..]

Alleen TS heeft 0 kennis van IT en doorgaans is dat wel handig voor een ontwikkelaar.
Tegenwoordig is dat geen enkel probleem. Zo ontzettend veel kwalitatieve informatie te vinden dat dit prima te leren valt.
  zondag 24 mei 2020 @ 22:43:25 #47
51385 baskick
Juist ja!
pi_193296468
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 20:58 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Tegenwoordig is dat geen enkel probleem. Zo ontzettend veel kwalitatieve informatie te vinden dat dit prima te leren valt.
Zijn er serieus bedrijven die iemand op afstand iemand inhuren die nauwelijks skills heeft? Natuurlijk, TS kan eerst een paar jaar ervaring opdoen. Tot die tijd is het m.i. niet echt een optie.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193296649
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 20:58 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Tegenwoordig is dat geen enkel probleem. Zo ontzettend veel kwalitatieve informatie te vinden dat dit prima te leren valt.
Inderdaad, als je een jaar of vijf flink gaat leren en oefenen kun je misschien heb best ergens instromen, als stagiair. Als je heel veel geluk hebt krijg je wellicht zelfs een paar honderd euro stagevergoeding per maand!
pi_193296926
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 22:43 schreef baskick het volgende:

[..]

Zijn er serieus bedrijven die iemand op afstand iemand inhuren die nauwelijks skills heeft? Natuurlijk, TS kan eerst een paar jaar ervaring opdoen. Tot die tijd is het m.i. niet echt een optie.
Zijn redelijk wat bedrijven (tenminste voor de corona crisis een paar weken geleden) die als je bijvoorbeeld een java certificaat had, je best een kans willen geven. Tenminste hier in de UK, ook op een afstand, zo ook het bedrijf waar ik voor werk.

Je krijgt niet direct een dik salaris, want het is natuurlijk een risico geval, maar voor 2k gbp zijn er hier best bedrijven die dat risico aangaan, en waarbij je meerdere keren per dag contact hebt met je directe leidinggevende, zodat je direct bijgestuurd kan worden wanneer dat nodig is.

Ligt er aan wat je verwachtingen zijn, direct een top salaris verdienen zonder aantoonbare skills gaat niet gebeuren, maar als je de basis kent, en er echt voor wil gaan dan zijn er best hier en daar bedrijven die je een kans willen geven.
pi_193299485
4 talen spreken en schrijven ? Want dan zou je de tolken/vertaal kant op kunnen gaan moet je uiteraard nog wel het e.e.a. voor doen. Vertalingen zijn niet plaatsgebonden, als je maar op tijd de stukken vertaald.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')