abonnement Unibet Coolblue
pi_193187947
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2020 06:43 schreef Fer het volgende:

[..]

Wegsturen is acceptabel geworden nu.
Dat hoop ik dan maar. In het verleden heb ik dat nooit zien gebeuren. Niemand die ooit een collega aansprak op ziek op het werk zitten. Echt nooit. Het was schijnbaar volledig acceptabel.
  maandag 18 mei 2020 @ 07:07:48 #52
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_193187995
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 23:42 schreef Fokker1000 het volgende:
Zolang als het moet desnoods de rest van ons leven.

Fuck het sociale al die tokkies die aan een terasje willen zitten dat kan ook thuis.
En fuck de economie alleen een mensenleven is belangrijk dus we moeten ons maar aanpassen aan die 5% die hier echt kwetsbaar voor is het kan jouw ook overkomen.
Hoe wil je zonder de economie de zorg betalen? Normaal ging daar al het grooste deel van ons geld heen en dat geld gaat nu een stuk minder worden dus dan zullen we moeten bezuinigen op de zorg terwijl dat zo belangrijk is.

Niet zo dom lullen dus aub.

-edit- ohh wacht volgens mij bedoelde je het sarcastisch
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  maandag 18 mei 2020 @ 07:14:02 #53
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_193188016
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 01:01 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oeh oeh, de 'wacht maar' reactie :D ik zit toch al binnen? Of thuis, in ieder geval? Ik kan vanuit hier mn werk doen, ik kan lekker in de tuin zitten, ik heb er totaal geen moeite mee om thuis te zijn, maar dan ook echt helemaal geen.

Met je 'wacht maar'. Ik ga helemaal niks vooraan roepen, waarom zou ik? Ik vind het meer dan prima hier thuis.
Dat siert je niet, hoor van meer mensen dat ze de lockdown wel fijn vinden en die hopen die dat zolang mogelijk blijft. Maar daarmee doe je andere tekort die er wel last van hebben. Jij kunt zelf ook beslissen om in de toekomst wat meer uit huis te werken en wat minder naar evenementen te gaan. Dan kunnen de mensen die dat wel graag willen weer gewoon gaan en behouden we ook weer banen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 07:18:31 #54
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_193188045
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 07:14 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Dat siert je niet, hoor van meer mensen dat ze de lockdown wel fijn vinden en die hopen die dat zolang mogelijk blijft. Maar daarmee doe je andere tekort die er wel last van hebben. Jij kunt zelf ook beslissen om in de toekomst wat meer uit huis te werken en wat minder naar evenementen te gaan. Dan kunnen de mensen die dat wel graag willen weer gewoon gaan en behouden we ook weer banen.
Ik zeg helemaal niet dat ik hoop dat de lockdown zo lang mogelijk duurt? Ik hoop ook niet dat het virus er nog lang is, en zo wel, dat er dan zsm een vaccin wordt gevonden, maar zolang het virus er is, en de lockdown van kracht is, heb ik daar persoonlijk absoluut 0,0 moeite mee.

Ik kan dat zelf beslissen? Volgens mij is dat afhankelijk van de richtlijnen van de klant waar ik op dat moment voor werk, en die zegt 'thuis werken'. Nou, prima. En als straks alles weer 'normaal' is, dan gaan we weer op locatie werken, ook prima.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_193188097
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 00:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dan slaat dit hele topic nergens op. Want als je het niet meer acceptabel vindt doe je er iets aan, want als je er niets aan doet vindt je het dus blijkbaar toch acceptabel.

Wat ga je dan doen? Lekker recalcitrant op minder dan 1,5 mtr van iemand staan? Wat wil je nou precies?
Onzin. Je kunt iets onacceptabel vinden en er toch niks aan (kunnen) doen.

Ik vind het onacceptabel dat de welvaart zo oneerlijk verdeeld is over de wereld, maar op dit moment kan ik daar niks aan doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2020 07:36:04 ]
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 07:34:56 #56
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_193188108
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 07:32 schreef Draaideurcrimineel het volgende:

[..]

Onzin. Je kunt iets acceptabel vinden en er toch niks aan (kunnen) doen.

Ik vind het onacceptabel dat de welvaart zo oneerlijk verdeeld is over de wereld, maar op dit moment kan ik daar niks aan doen.
Wat doe je daar normaal gesproken aan dan?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_193188109
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 01:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Gezond zijn en blijven is geen grondrecht? Waar haal jij vandaan dat jouw "rechten" boven die van andere Nederlanders gaan? En welke grondrechten gaat het dan volgens jou om?
Ik heb het niet alleen over mijn rechten, maar ook over die van jou.

Recht van vereniging
Recht van vergadering
Recht van demonstratie
Niet zomaar huisvredebreuk (als een agent vermoedt dat er meer dan drie mensen in je woning zijn)

Om er maar eens een paar te noemen

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2020 07:36:33 ]
  maandag 18 mei 2020 @ 07:40:05 #58
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_193188134
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 23:59 schreef Draaideurcrimineel het volgende:

[..]

Dit soort uitspraken werken als een rode lap op een stier bij de mods van dit subforum, waardoor helaas veel discussies en topics in de kiem worden gesmoord.
Niet zo gek natuurlijk. Waarschijnlijk zitten de mods gewoon in het complet. Fok is gewoon bereikbaar via 5G vanuit Wuhan. Beetje verdacht niet???
  maandag 18 mei 2020 @ 07:49:25 #59
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193188182
Zo lang als nodig is. Hoe is dit eigenlijk een vraag?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193188217
Tot een week of 4 geleden. Sindsdien doe ik alles weer gewoon zoals voorheen.
pi_193188237
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 07:32 schreef Draaideurcrimineel het volgende:

[..]

Ik vind het onacceptabel dat de welvaart zo oneerlijk verdeeld is over de wereld, maar op dit moment kan ik daar niks aan doen.
Aha, daar komt de spreekwoordelijke aap uit de mouw.
De enige oplossing voor dit probleem is daadwerkelijk een hele diepe economische depressie. Ook voor de vorige depressie in de jaren 30 was dit een van de problemen en kenmerken dat er een depressie aan zat te komen.
Overigens zou het sowieso dus een kwestie van tijd zijn, voordat die depressie er komt. De coronamaatregelen versnelt het proces alleen maar.
pi_193188269
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 05:53 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Helaas gebeurt dat niet. Er zijn legio mensen die lak hebben aan een ander en naar hun werk gaan als ze verkouden zijn of griep hebben. Is altijd al zo geweest. Ook niet nadenken over de gevolgen die dat financieel voor het bedrijf heeft: je steekt anderen aan, die vervolgens dan toch thuis zitten, in de ziektewet. Allemaal gedorven inkomsten.
Meeste bedrijven staan niet te springen als je thuis blijft voor een simpel verkoudheidje.
Dus gaat men toch naar het werk, anders hoef je op een gegeven moment niet meer te komen.

Koorts en doodziek is een ander verhaal, maar dat overkomt de meeste ook maar een enkele keer.
pi_193188302
Maatregelen worden nu al redelijk afgebouwd, dat gaat de goede kant op.

Nu hopen dat ze niet te streng met het aankomende dashboard om gaan, niet na een stijging van de IC bezetting met 3 weer maatregelen verzwaren.

Overigens ben ik wel benieuwd naar de draagkracht voor maatregelen die terug zouden kunnen komen door het dashboard.
pi_193188362
Wanneer is er weer een persconferentie?
pi_193188434
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 00:42 schreef Grems het volgende:
Niet, dat was het de eerste dag al niet maar goed op zich ben ik er wel blij mee. Ik was al jaren van plan te vertrekken naar een meer aangenaam klimaat, nu ik met eigen ogen heb mogen aanschouwen in hoeverre de gemiddelde Nederlander een volledig en totaal geconditioneerde slaaf is gaat het dan toch echt gebeuren.
Waar denk je heen te gaan? Wit-Rusland? :')
  maandag 18 mei 2020 @ 08:21:59 #66
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_193188451
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 07:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik zeg helemaal niet dat ik hoop dat de lockdown zo lang mogelijk duurt? Ik hoop ook niet dat het virus er nog lang is, en zo wel, dat er dan zsm een vaccin wordt gevonden, maar zolang het virus er is, en de lockdown van kracht is, heb ik daar persoonlijk absoluut 0,0 moeite mee.

Ik kan dat zelf beslissen? Volgens mij is dat afhankelijk van de richtlijnen van de klant waar ik op dat moment voor werk, en die zegt 'thuis werken'. Nou, prima. En als straks alles weer 'normaal' is, dan gaan we weer op locatie werken, ook prima.
Excuses in dat geval, ik las het als dat je het wel best vond zo lekker in de tuin (wat ik snap) omdat ik dat hoor van meer mensen en die hebben dan wel zoiets van ''van mij mag het zolang mogelijk duren''

Ik denk wel dat we open moeten ook al is het virus er nog meer dat is puur dan om te zorgen dat niet de hele economie naar de knoppen gaat. Maargoed we hebben nu die road map dus maar even kijken hoe het gaat de komende tijd.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_193188454
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 07:32 schreef Draaideurcrimineel het volgende:

[..]

Onzin. Je kunt iets onacceptabel vinden en er toch niks aan (kunnen) doen.

Ik vind het onacceptabel dat de welvaart zo oneerlijk verdeeld is over de wereld, maar op dit moment kan ik daar niks aan doen.
Moet je vooral rechts blijven stemmen...
  maandag 18 mei 2020 @ 08:23:47 #68
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_193188473
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 08:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
Maatregelen worden nu al redelijk afgebouwd, dat gaat de goede kant op.

Nu hopen dat ze niet te streng met het aankomende dashboard om gaan, niet na een stijging van de IC bezetting met 3 weer maatregelen verzwaren.

Overigens ben ik wel benieuwd naar de draagkracht voor maatregelen die terug zouden kunnen komen door het dashboard.
Ik ben daar ook wel benieuwd naar ja, of we het pikken als de maatregelen weer erger zouden moeten worden.

Ik hoop ergens dat we straks gewoon accepteren dat het virus er is en dat er mensen aan dood gaan (net als elke andere ziekte) en dat we wel gewoon weer enigzings doorkunnen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_193188493
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 07:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik zeg helemaal niet dat ik hoop dat de lockdown zo lang mogelijk duurt? Ik hoop ook niet dat het virus er nog lang is, en zo wel, dat er dan zsm een vaccin wordt gevonden, maar zolang het virus er is, en de lockdown van kracht is, heb ik daar persoonlijk absoluut 0,0 moeite mee.

Ik kan dat zelf beslissen? Volgens mij is dat afhankelijk van de richtlijnen van de klant waar ik op dat moment voor werk, en die zegt 'thuis werken'. Nou, prima. En als straks alles weer 'normaal' is, dan gaan we weer op locatie werken, ook prima.
Nuancering is onmogelijk in deze zaak. Of je bent een bejaardenvermoordende idioot, of een economieslopende jankbal.

Er is geen tussenweg.
pi_193188563
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 08:25 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Nuancering is onmogelijk in deze zaak. Of je bent een bejaardenvermoordende idioot, of een economieslopende jankbal.

Er is geen tussenweg.
So is life.

Overigens is er wel een tussenweg, maar daarvoor moet je heel veel geluk en creativiteit hebben.
pi_193188612
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 07:49 schreef hooibaal het volgende:
Zo lang als nodig is. Hoe is dit eigenlijk een vraag?
Het is blijkbaar een lastige vraag want je beantwoordt het niet duidelijk. "Zo lang als nodig is" zegt namelijk niets. Want wat de één misschien "nodig" vindt, vindt de ander complete onzin. En de overheid met zijn experts hebben natuurlijk ook niet de wijsheid in pacht, in tegendeel. Ze doen ook maar wat. Ik kan je garanderen dat als we de natuur zijn gang hadden laten gaan, corona uiteindelijk ook verdwenen was. We hadden dan heel wat bejaarden en andere zwakkeren minder en chaos in de zorg, maar geen crisis. Dus ja, wat is "nodig"?
Facts don't care about your feelings
  maandag 18 mei 2020 @ 08:44:01 #72
451005 Grems
Clown World
pi_193188629
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 06:18 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Nou, vertel welk land met een meer aangenaam klimaat met een zachtere lockdown had je in gedachten?

Ik ben benieuwd.
Waar heb ik het over een "zachtere" lockdown? Dat men zich voegt naar de maatregelen van de overheid is één ding, het slaafse ogenschijnlijke plezier waarmee de bevolking dit doet en het ( bijvoorbeeld ) bij de autoriteiten verklikken van kleine kinderen die buiten aan het spelen zijn ervaar ik persoonlijk als misselijkmakend.
pi_193188664
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 08:23 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik ben daar ook wel benieuwd naar ja, of we het pikken als de maatregelen weer erger zouden moeten worden.

Ik hoop ergens dat we straks gewoon accepteren dat het virus er is en dat er mensen aan dood gaan (net als elke andere ziekte) en dat we wel gewoon weer enigzings doorkunnen.
Dat hoop ik ook, dat het normale leven weer doorgang kan vinden dus geen dagelijkse dodenlijstjes en IC plekken status meer. Alleen zal daar dan wel dat dashboard met naar links en rechts uitslaande meters voor in de plaats komen om ons gek te maken.
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 08:52:59 #74
5428 crew  miss_sly
pi_193188691
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 08:42 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Het is blijkbaar een lastige vraag want je beantwoordt het niet duidelijk. "Zo lang als nodig is" zegt namelijk niets. Want wat de één misschien "nodig" vindt, vindt de ander complete onzin. En de overheid met zijn experts hebben natuurlijk ook niet de wijsheid in pacht, in tegendeel. Ze doen ook maar wat. Ik kan je garanderen dat als we de natuur zijn gang hadden laten gaan, corona uiteindelijk ook verdwenen was. We hadden dan heel wat bejaarden en andere zwakkeren minder en chaos in de zorg, maar geen crisis. Dus ja, wat is "nodig"?
Want met chaos in de zorg heb je geen crisis?
Met een samenleving in rouw heb je geen crisis?
Met een samenleving waar ineens een groot deel van de beroepsbevolking wegvalt heb je geen crisis?

Het is denk ik allemaal iets ingewikkelder dan veel mensen denken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193188737
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 08:44 schreef Grems het volgende:

[..]

Waar heb ik het over een "zachtere" lockdown? Dat men zich voegt naar de maatregelen van de overheid is één ding, het slaafse ogenschijnlijke plezier waarmee de bevolking dit doet en het ( bijvoorbeeld ) bij de autoriteiten verklikken van kleine kinderen die buiten aan het spelen zijn ervaar ik persoonlijk als misselijkmakend.
En welk land had je in gedachten?

In bijvoorbeeld Australië en Nieuw-Zeeland zijn ze veel strenger, en daar wordt veel meer verklikt.
  maandag 18 mei 2020 @ 09:05:36 #76
490332 Lokfiets
Waar is mijn fiets!?
pi_193188776
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 23:59 schreef Draaideurcrimineel het volgende:

[..]

Dit soort uitspraken werken als een rode lap op een stier bij de mods van dit subforum, waardoor helaas veel discussies en topics in de kiem worden gesmoord.

Jammer, want ik vind het zorgelijk dat velen burgers zo snel bereid zijn om hun grondrechten waar letterlijk voor gevochten is op te geven.
Ja hoor, grondrechten opgeven :')
pi_193188786
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 23:52 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Misschien zou ik het tot 2 september 2020, 15:34:23 kunnen volhouden en daarna bekijk het maar, ik accepteer het niet meer kunnen zeggen.
:D
pi_193188942
Zolang het duurt. Ik heb er geen enkel probleem mee. Mijn huis is fijn en ik heb nog nooit zo weinig stinkmensen geroken buiten. :)
pi_193189097
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 08:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Want met chaos in de zorg heb je geen crisis?
Met een samenleving in rouw heb je geen crisis?
Met een samenleving waar ineens een groot deel van de beroepsbevolking wegvalt heb je geen crisis?

Het is denk ik allemaal iets ingewikkelder dan veel mensen denken.
Maar de voorbeelden die jij noemt zijn helemaal niet zo erg. De meeste doden voegen nog weinig toe aan de werkende beroepsbevolking en kosten alleen maar geld. Ik ga niet de discussie houden wat eerlijk is of niet, maar het is gewoon een voordeel voor de economie als veel ouderen dood gaan. Het spaargeld dat vrijkomt (en veel woningen) wordt veel sneller in de economie gepompt door hun kinderen.

Rouw veroorzaakt echt geen crisis, ja als 50% van de bevolking zou sterven is dat wat anders, maar dat was nooit gebeurd. Sowieso ben je er al iets meer op voorbereid dat iemand van 75+ dood gaat dan een kind van 15. Enige wat je houdt is de chaos in de zorg, maar als we dan al die faillissementen en maatregelen niet hadden gehad was er genoeg geld en mankracht beschikbaar geweest om in de zorg te pompen.

En uiteindelijk kom je bij een vraag die wel lastig is: wat is het redden van een mensenleven waard?
Facts don't care about your feelings
  maandag 18 mei 2020 @ 09:51:28 #80
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193189221
Het zou wel fijn zijn als er eens wat maatwerk geleverd wordt. Die recente besmettingen, waar vinden die veelal plaats bijvoorbeeld? We weten dat er geen grote evenementen meer zijn, maar mensen die de voorbije weken positief testten, zit daar een patroon in? Relatief veel contacten of winkelbezoek? Alweer aan het werk op een kantoor? In de zorg? Toch stiekem een feestje bezocht met een grotere groep?

Nu roept men gewoon overal 1,5 meter afstand houden, lekker makkelijk natuurlijk dan ben je overal meteen vanaf. Maar wat meer info zou gewenst zijn.
pi_193189397
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 08:21 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik denk wel dat we open moeten ook al is het virus er nog meer dat is puur dan om te zorgen dat niet de hele economie naar de knoppen gaat. Maargoed we hebben nu die road map dus maar even kijken hoe het gaat de komende tijd.
Economie is sowieso ondergeschikt aan volksgezondheid. Dat kan nooit anders geprioriteerd worden.
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 10:15:15 #82
5428 crew  miss_sly
pi_193189468
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 09:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het zou wel fijn zijn als er eens wat maatwerk geleverd wordt. Die recente besmettingen, waar vinden die veelal plaats bijvoorbeeld? We weten dat er geen grote evenementen meer zijn, maar mensen die de voorbije weken positief testten, zit daar een patroon in? Relatief veel contacten of winkelbezoek? Alweer aan het werk op een kantoor? In de zorg? Toch stiekem een feestje bezocht met een grotere groep?

Nu roept men gewoon overal 1,5 meter afstand houden, lekker makkelijk natuurlijk dan ben je overal meteen vanaf. Maar wat meer info zou gewenst zijn.
Eens. De gegevens van besmettingen, overlijdens en ziekenhuisopnames zeggen niet zoveel meer. Een neerwaatse trend, wat goed is, maar hoe zit het met de nieuwe gevallen.

Zijn daar ook geen lijstjes van, in ieder geval per gemeente? Die heb ik wel eens langs zien komen, maar geen idee waar die vandaan kwamen. En dat zegt dan alleen iets over mogelijke lokale brandhaardjes, niet per se hoe die brandhaard daar is ontstaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193189656
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 08:02 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Meeste bedrijven staan niet te springen als je thuis blijft voor een simpel verkoudheidje.
Dus gaat men toch naar het werk, anders hoef je op een gegeven moment niet meer te komen.

Koorts en doodziek is een ander verhaal, maar dat overkomt de meeste ook maar een enkele keer.
En dit is dus waarom die hele heisa nodig is. En tja, makkelijke ontslagregeling en flexwerk is nu eenmaal iets waaraan de huidige regering heeft meegewerkt.
pi_193189772
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 08:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Het is blijkbaar een lastige vraag want je beantwoordt het niet duidelijk. "Zo lang als nodig is" zegt namelijk niets. Want wat de één misschien "nodig" vindt, vindt de ander complete onzin. En de overheid met zijn experts hebben natuurlijk ook niet de wijsheid in pacht, in tegendeel. Ze doen ook maar wat. Ik kan je garanderen dat als we de natuur zijn gang hadden laten gaan, corona uiteindelijk ook verdwenen was. We hadden dan heel wat bejaarden en andere zwakkeren minder en chaos in de zorg, maar geen crisis. Dus ja, wat is "nodig"?
De vraag is wel, in wat voor een maatschappij leven we dan, als we de bejaarden en andere zwakkeren zomaar opgeven?

Nog afgezien, het zijn niet alleen bejaarden en zwakkeren die er last van hebben. Ook gezonden mensen kunnen na weken er nog steeds last van Covid-19 veroorzaakte issues. Zoals nu steeds meer duidelijk wordt.
Hoe hadden we daarop moeten reageren? Ook jammer?

En op basis waarvan doe jij de conclusie dat we dan geen crisis gehad hadden? Hoe denk je dat de maatschappij zou reageren als er totale paniek in de ziekhuizen zijn? Denk je dat we dan nog echt normaal door zouden leven?
De angst zou alleen maar groter zijn, aangezien er dan totaal geen vertrouwen meer is.
pi_193189793
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 00:23 schreef epicbeardman het volgende:
Als iemand echt bang is dan blijft die maar lekker binnen voor de rest van zijn leven, normale leven gaat gewoon weer door na verloop van tijd.
Als dat gaat gebeuren dan is dat in ieder geval nog een positief ding wat we aan corona overhouden.
pi_193189813
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 09:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het zou wel fijn zijn als er eens wat maatwerk geleverd wordt. Die recente besmettingen, waar vinden die veelal plaats bijvoorbeeld? We weten dat er geen grote evenementen meer zijn, maar mensen die de voorbije weken positief testten, zit daar een patroon in?
Om dit zogenoemde contact onderzoek te doen, moet eerst het aantal nieuwe besmettingen zo laag zijn, zodat je dit kunt doen.

Waarbij er een 2 weken vertraging zit. Je loopt dus altijd achter de feiten aan. En als je nu constateer dat een groot event van 2 weken geleden de veroorzaker was. Dan heb je dus de komende 2 weken een enorme groei, die je weer moet indammen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Rolfieo op 18-05-2020 10:49:43 (.) ]
pi_193189823
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 10:44 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

De vraag is wel, in wat voor een maatschappij leven we dan, als we de bejaarden en andere zwakkeren zomaar opgeven?

Nog afgezien, het zijn niet alleen bejaarden en zwakkeren die er last van hebben. Ook gezonden mensen kunnen na weken er nog steeds last van Covid-19 veroorzaakte issues. Zoals nu steeds meer duidelijk wordt.
Hoe hadden we daarop moeten reageren? Ook jammer?

En op basis waarvan doe jij de conclusie dat we dan geen crisis gehad hadden? Hoe denk je dat de maatschappij zou reageren als er totale paniek in de ziekhuizen zijn? Denk je dat we dan nog echt normaal door zouden leven?
De angst zou alleen maar groter zijn, aangezien er dan totaal geen vertrouwen meer is.
Hebben wij ooit aan bejaarden gevraagd of zij dit ook wel wenselijk vinden? Willen ze de laatste paar jaren van hun leeftijd in isolatie leven? Willen ze liever kwaliteit of kwantiteit?
pi_193189826
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 07:35 schreef Draaideurcrimineel het volgende:

[..]

Ik heb het niet alleen over mijn rechten, maar ook over die van jou.

Recht van vereniging
Recht van vergadering
Recht van demonstratie
Niet zomaar huisvredebreuk (als een agent vermoedt dat er meer dan drie mensen in je woning zijn)

Om er maar eens een paar te noemen
Recht op veiligheid?
Recht op gezondheid?
pi_193189877
Snel alles weer open gooien. De meeste mensen overleven het virus.
pi_193189885
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 10:55 schreef tstile het volgende:
Snel alles weer open gooien. De meeste mensen overleven het virus.
Maar sommige ook met problemen. Problemen die na weken er nog steeds zijn. Terwijl de symptomen mild waren.

Onderschat het virus niet. We zitten pas aan het begin om te weten wat de langetermijn effecten van dit virus zijn.
pi_193189903
Als ik straks ADE moet missen in oktober is het onacceptabel, verder vind ik het tot die tijd allemaal prima. Vanaf 1 september mag er ook weer gewoon gerugbyed worden dus dat komt mooi uit ivm start nieuwe seizoen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_193189946
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 10:49 schreef Anton91 het volgende:
Hebben wij ooit aan bejaarden gevraagd of zij dit ook wel wenselijk vinden? Willen ze de laatste paar jaren van hun leeftijd in isolatie leven? Willen ze liever kwaliteit of kwantiteit?
Het zijn niet alleen de bejaarden die een gevaarlopen. Ook gewoon de normale mensen lopen een risico op complicaties die langer kunnen, of misschien wel blijvend zijn, we weten het gewoon nog niet.

Ze zien bij kinderen ook mogelijk gerelateerde verschijnselen (kawasaki), gelukkig hele lage aantallen.

En wat als er 1 bejaarde niet wil mee doen? Moeten we die voor het grotegoed, maar negeren?
pi_193190000
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 11:01 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Het zijn niet alleen de bejaarden die een gevaarlopen. Ook gewoon de normale mensen lopen een risico op complicaties die langer kunnen, of misschien wel blijvend zijn, we weten het gewoon nog niet.

Ze zien bij kinderen ook mogelijk gerelateerde verschijnselen (kawasaki), gelukkig hele lage aantallen.

En wat als er 1 bejaarde niet wil mee doen? Moeten we die voor het grotegoed, maar negeren?
Waarom draaien we niet alles om dan, alle mensen die lekker veilig willen zijn het advies geven thuis blijven en vooral niet de deur uitgaan dan kan de rest doorgaan met leven. Niemand verplicht je natuurlijk om het gevaar op te zoeken, maar wij worden nu wel allemaal verplicht om ons aan alle regels te houden.


Vond dat een erg duidelijk filmpje :)
pi_193190005
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 07:07 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Hoe wil je zonder de economie de zorg betalen? Normaal ging daar al het grooste deel van ons geld heen en dat geld gaat nu een stuk minder worden dus dan zullen we moeten bezuinigen op de zorg terwijl dat zo belangrijk is.

Niet zo dom lullen dus aub.

-edit- ohh wacht volgens mij bedoelde je het sarcastisch
Ik was inderdaad sarcastisch het beleid is een grote schande.

De eerste 3 weken was het oké te accepteren met betrekking tot de IC maar toen was al duidelijk welke categorie mensen hier kwetsbaar voor zijn want Italië was open en eerlijk over de cijfers dan ga je hier maatregelen op nemen en de rest gewoon weer normaal verder.

Maar we zijn nu 90% van Nederland aan het straffen voor een klein groepje mensen die er heel erg ziek van worden.
Vrijheden zijn afgenomen want je mag niet meer met zoveel mensen bij je thuis afspreken als je wilt (of hopen dat je buren niet verklikken want in zo'n staat leven we nu ook).
Verplichte looproutes niet meer vrij winkelen met het OV of bij oma en opa op bezoek.

Dan zijn opa en oma de kwetsbaren en moeten wij die beschermen maar dit moet wel op vrijwillige basis ook en niet opgedrongen.
Daarbij voeren ze het beleid op advies van Jaap wie is Jaap? Jaap mag uiteraard adviezen geven en het is aan de overheid wat ze er mee doen maar ze volgen 1 op 1 zijn beleid terwijl wie heeft er hier op Jaap gestemd? Kunnen we Jaap afrekenen als het uiteindelijk niet zo erg is al gedacht volgens de modellen?

Dan hebben we Hugo de Jonge nog die alleen bezig is met Hugo :')

Ik kan heel lang doorgaan geen zin in...
  maandag 18 mei 2020 @ 11:22:59 #95
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193190187
Tja, ik kan er van vinden wat ik wil, het heeft verder toch geen impact, het word voor ons besloten. Zolang er maatregelen zijn hou ik me er aan. Dat lijkt me het belangrijkste.

Ze kunnen dit simpelweg niet eindeloos rekken. Economie is veel meer dan de horeca. Zoveel sectoren die aangetast worden. Op de lange termijn zal het middel dus oprecht erger worden dan het kwaal. Punt is dat dat vooral op de lange termijn zichtbaar zal worden en dan is het al te laat. Mensen vergeten soms ook dat er geen zorg is zonder draaiende economie. Een stuk minder zorg in ieder geval. Op korte termijn is het voor sommigen best haalbaar om lekker veel thuis te blijven; langdurige gevolgen merk je pas later.

Dus ja, als er geen vaccin zou komen zou er toch ooit een punt van acceptatie moeten komen. IC capaciteit sterk verhogen, zorgen voor meer personeel, risico groepen hun eigen keuzes laten maken (op eigen risico), etc. En dan accepteren dat er nou eenmaal mensen aan dood gaan. Zoals bij elke ziekte. Elke dag gaan er mensen dood; het is niet opeens erger als het een Corona dood is; het is altijd kut. Logisch dat we nu een paar maanden ons best doen om zoveel mogelijk mensen te redden ten kosten van alles, maar op de lange termijn is dat niet realistisch. Je doet nog steeds een poging om mensen te redden (vandaar mn IC opmerking), maar niet meer ten koste van een heel groot deel van de maatschappij en economie.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193190241
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 11:06 schreef Fokker1000 het volgende:

Ik kan heel lang doorgaan geen zin in...
Doe maar niet, want je weet duidelijk niet waarover je praat en hebt geen idee hoe of wat Covid-19 kan veroorzaken.

quote:
De eerste 3 weken was het oké te accepteren met betrekking tot de IC maar toen was al duidelijk welke categorie mensen hier kwetsbaar voor zijn want Italië was open en eerlijk over de cijfers dan ga je hier maatregelen op nemen en de rest gewoon weer normaal verder.
Het is niet een "kleine" groep mensen die heel erg ziek worden. De groot is veel groter. Vele milde symptomen infecties hebben na weken namelijk nog steeds last van klachten.
Het is dus niet zo dat alleen ziekenhuisopname patiënten er lang last van houden.

En we weten eigenlijk nog maar heel weinig van Covid-19 en helemaal niet op de lange termijn wat de effecten van een Covid-19 infectie zijn.
pi_193190273
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 11:27 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Doe maar niet, want je weet duidelijk niet waarover je praat en hebt geen idee hoe of wat Covid-19 kan veroorzaken.

Het is namelijk niet een "kleine" groep mensen die heel erg ziek worden. De groot is veel groter. Vele milde symptomen infecties hebben na weken namelijk nog steeds last van klachten.
Het is dus niet zo dat alleen ziekenhuisopname patiënten er lang last van houden.
Ik weet wel waar ik over praat cijfers laten het toch zien zelfs de WHO zegt dat 85% vermoedelijk asymptotisch is en 0 last heeft.

Maar jij weet het weer beter.
Daarbij zeg ik niet dat het voor de groep die wel krijgt ernstig is maar die moeten we beschermen niet de rest hoe eerder de rest immuun er voor is des te makkelijker de rest ook beschermd kan worden.

Maar vooral naar OP1 met Ab blijven luisteren en jezelf vrijwillig laten opsluiten :')
pi_193190307
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 11:27 schreef Rolfieo het volgende:

Het is niet een "kleine" groep mensen die heel erg ziek worden. De groot is veel groter. Vele milde symptomen infecties hebben na weken namelijk nog steeds last van klachten.
Het is dus niet zo dat alleen ziekenhuisopname patiënten er lang last van houden.

En we weten eigenlijk nog maar heel weinig van Covid-19 en helemaal niet op de lange termijn wat de effecten van een Covid-19 infectie zijn.
Nogmaals zelf de WHO en ook allerlei andere onderzoeken laten zien dat verre weg de meeste asymptotisch zijn en er niks van merken.

Daarbij als jij de zware griep hebt (dus niet een verhoging) maar de zware griep kan je hier ook 2-3 weken ziek van zijn en kan het nog tot ruim 2 maanden duren voor je weer een beetje opkrabbelt qua conditie.

Dat we nog minder van Covid op langere termijn weten klopt maar om daarvoor de hele bevolking in hun vrijheden te beperken terwijl we al weten welke groep mensen we moeten beschermen :')
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 11:33:22 #99
5428 crew  miss_sly
pi_193190328
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 11:32 schreef Fokker1000 het volgende:

[..]

Nogmaals zelf de WHO en ook allerlei andere onderzoeken laten zien dat verre weg de meeste asymptotisch zijn en er niks van merken.

Daarbij als jij de zware griep hebt (dus niet een verhoging) maar de zware griep kan je hier ook 2-3 weken ziek van zijn en kan het nog tot ruim 2 maanden duren voor je weer een beetje opkrabbelt qua conditie.

Dat we nog minder van Covid op langere termijn weten klopt maar om daarvoor de hele bevolking in hun vrijheden te beperken terwijl we al weten welke groep mensen we moeten beschermen :')
https://nos.nl/artikel/23(...)-wekenlang-ziek.html
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193190340
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 10:44 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

De vraag is wel, in wat voor een maatschappij leven we dan, als we de bejaarden en andere zwakkeren zomaar opgeven?

Nog afgezien, het zijn niet alleen bejaarden en zwakkeren die er last van hebben. Ook gezonden mensen kunnen na weken er nog steeds last van Covid-19 veroorzaakte issues. Zoals nu steeds meer duidelijk wordt.
Hoe hadden we daarop moeten reageren? Ook jammer?

En op basis waarvan doe jij de conclusie dat we dan geen crisis gehad hadden? Hoe denk je dat de maatschappij zou reageren als er totale paniek in de ziekhuizen zijn? Denk je dat we dan nog echt normaal door zouden leven?
De angst zou alleen maar groter zijn, aangezien er dan totaal geen vertrouwen meer is.
Je moet ze ook niet zomaar opgeven, de vraag is waar je de grens trekt. Hoeveel miljoen wil je investeren in iemand die toch al in de komende jaren dood gaat. Uiteraard gaan er ook wat gezonde en jongere mensen dood, daar zal ook wel meer prioriteit aan worden gegeven in de zorg. Maar dat zijn geen bijzondere cijfers... jongeren gaan dood aan van alles, alleen het komt veel minder voor. Het dood gaan is echter niet het probleem, het feit dat veel bejaarden in isolatie leven is misschien veel erger. De meeste zijn al eenzaam, dit maakt het niet veel beter. Doe je ze echt een plezier?
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')