Overmorgen*quote:Op zondag 17 mei 2020 21:11 schreef DonDruiper het volgende:
Ik neem aan dat er morgen een ingelaste persco komt met de mededeling dat alles weer open gaat en alles weer mag?
Dinsdagquote:Op zondag 17 mei 2020 21:11 schreef DonDruiper het volgende:
Ik neem aan dat er morgen een ingelaste persco komt met de mededeling dat alles weer open gaat en alles weer mag?
Er is er dinsdag toch gewoon een gepland?quote:Op zondag 17 mei 2020 21:11 schreef DonDruiper het volgende:
Geen idee waarom daar sprake van zou moeten zijn..quote:Op zondag 17 mei 2020 21:11 schreef DonDruiper het volgende:
Omdat het virus aan het uitdoven is.quote:Op zondag 17 mei 2020 21:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geen idee waarom daar sprake van zou moeten zijn..
Omdat we nu in een situatie zitten waarin we worden beperkt in onze vrijheden. Als daar al op deze schaal aanleiding voor was is die nu vrijwel geheel verdwenenquote:Op zondag 17 mei 2020 21:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geen idee waarom daar sprake van zou moeten zijn..
En daar hoort het woordje “alles” bij?quote:Op zondag 17 mei 2020 21:14 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Omdat het virus aan het uitdoven is.
”beperkt in onze vrijheden..”quote:Op zondag 17 mei 2020 21:15 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Omdat we nu in een situatie zitten waarin we worden beperkt in onze vrijheden. Als daar al op deze schaal aanleiding voor was is die nu vrijwel geheel verdwenen
Ik kan niet eens schijten op de camping.quote:
Alsof we hier in een of andere mega lockdown dictatorschap samenleving leven momenteel..quote:Op zondag 17 mei 2020 21:17 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
We mogen alles weer volgens jou dan? Geen samenscholingsverbod meer bv?
Want de moeite om even rechts aanhouden zodat er hopelijk stuk minder mensen besmet worden is heel erg? Je structuur wordt erdoor heel erg in war gebracht?quote:Op zondag 17 mei 2020 21:20 schreef DonDruiper het volgende:
Evenementen met meer dan 1000 personen even niet, prima.
Maar als ik zie hoe we aan het doorslaan zijn met alles..
Complete instructies bij bezoek aan zwembad, looproutes door binnensteden.
Totaal krankzinnig.
Want jij merkt er niks van dus het is er niet?quote:Op zondag 17 mei 2020 21:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alsof we hier in een of andere mega lockdown dictatorschap samenleving leven momenteel..
Die rotonde voor wandelaars in Utrecht sloeg wel nergens opquote:Op zondag 17 mei 2020 21:20 schreef DonDruiper het volgende:
Evenementen met meer dan 1000 personen even niet, prima.
Maar als ik zie hoe we aan het doorslaan zijn met alles..
Complete instructies bij bezoek aan zwembad, looproutes door binnensteden.
Totaal krankzinnig.
Bert Slagter vandaag:twitter:bslagter twitterde op donderdag 14-05-2020 om 23:03:0610/ Bij maximale controle hoort een bezetenheid naar data en inzicht. Hoe sneller en preciezer je weet waar en wanneer mensen besmet raken, hoe beter je kunt reageren. En het volk real-time geïnformeerd houden. reageer retweet
Het is ook nooit goed.twitter:bslagter twitterde op zondag 17-05-2020 om 20:55:19Gaat de regering dinsdag weer “een appje doen”?
Gebrek aan duidelijkheid en daadkracht “oplossen” met een vaag technologisch plan? Een dashboard, gebouwd door whizzkids? Really?
Geheimtip: Slechte en ontbrekende data wordt niet beter als je er mooie grafiekjes van maakt. https://t.co/ttpyLlhFtF reageer retweet
Geen teamsporten beoefenen.quote:Op zondag 17 mei 2020 21:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Want de moeite om even rechts aanhouden zodat er hopelijk stuk minder mensen besmet worden is heel erg? Je structuur wordt erdoor heel erg in war gebracht?
Je maakt het stuk groter dan het is lijkt me...
Je moet ergens beginnen en supermarkt vervult een eerste levensbehoefte van de mensen dus dat houden we graag open.quote:Op zondag 17 mei 2020 21:31 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Geen teamsporten beoefenen.
Geen sportscholen
Washokken dicht op de campings.
Maar met 200 man in een supermarkt waar die hele 1.5 meter afstand houden een utopie is én waar iedereen alles aanraakt mag wel.
Schiet mij maar lek
quote:Ruim acht miljoen leerlingen van de Spaanse lagere en middelbare scholen zitten nog zeker tot september thuis. En ook daarna zullen de scholen nog ontregeld zijn. Zolang er geen medicijn tegen het coronavirus is, worden klassen gehalveerd. De andere leerlingen krijgen thuis les via computers.
Campings zijn al open (voor betalende leden).quote:Op zondag 17 mei 2020 21:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je moet ergens beginnen en supermarkt vervult een eerste levensbehoefte van de mensen dus dat houden we graag open.
Overigens heb je vast ook meegekregen dat campings vanaf 1 juli weer open mogen en teamsporten ook weer mogen in buitenlucht onder bepaalde voorwaarden.
Zoiets moet het ook in Nederland geregeld kunnen worden... Vind je dat Nederland te snel is gegaan met het versoepelen van maatregelen? Ze gaan toch steeds meer voor economie, dat mag, maar met mate.quote:
Sanitaire voorzieningen nog niet geloof ik maar je kan idd met een camper gaan staanquote:Op zondag 17 mei 2020 21:42 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Campings zijn al open (voor betalende leden).
Waarom stel je elke keer zulke vragen aan hooibaal als je toch al weet hoe die er in staat?quote:Op zondag 17 mei 2020 21:42 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Zoiets moet het ook in Nederland geregeld kunnen worden... Vind je dat Nederland te snel is gegaan met het versoepelen van maatregelen? Ze gaan toch steeds meer voor economie, dat mag, maar met mate.
Omdat hooibaai met mij veel eens is.quote:Op zondag 17 mei 2020 21:44 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Waarom stel je elke keer zulke vragen aan hooibaal als je toch al weet hoe die er in staat?
Alle campings in Nederland gaan op 15 of 20 mei weer open voor caravans en campers die volledig zelfvoorzienend zijn. De verwachting is dat de sanitairgebouwen op de campings per 1 juli weer open mogen, zodat we ook overige gasten weer kunnen verwelkomen. We zijn blij met de versoepelingen van de coronamaatregelen en zien er naar uit om onze gasten weer een onbezorgde vakantie te bieden.quote:Op zondag 17 mei 2020 21:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Sanitaire voorzieningen nog niet geloof ik maar je kan idd met een camper gaan staan
RTL meldt overigens dat 1 juno door gaat.quote:Op zondag 17 mei 2020 21:43 schreef Nieuwschierig het volgende:
Alles onder voorbehoud. Zelf de dingen per 1 juni is nog niet zeker.
Er is een route gegeven maar de datums van de tussenstops zijn niet vast.
Dus vraag je maar bevestiging? Hij is het overal met jou mee eens. Dus je hoeft echt geen bevestiging bij hem te halen.quote:
Beetje overdreven niet? We zijn wel best wat belangrijke vrijheden kwijt. Dat mag je ontkennen zo veel je wil maar het is gewoon feitelijk zo. Snap niet dat je daar zo als een kleuter op moet reagerenquote:Op zondag 17 mei 2020 21:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alsof we hier in een of andere mega lockdown dictatorschap samenleving leven momenteel..
Mensen die elkaar niet volgens een aparte looproute voorbij lopen worden allemaal massaal besmet ja? Schei toch uit man.quote:Op zondag 17 mei 2020 21:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Want de moeite om even rechts aanhouden zodat er hopelijk stuk minder mensen besmet worden is heel erg? Je structuur wordt erdoor heel erg in war gebracht?
Je maakt het stuk groter dan het is lijkt me...
Je kunt gaan en staan waar je wil. Je moet alleen een beetje afstand houden tot de andere mensen die mogen gaan en staan waar ze willen.quote:Op zondag 17 mei 2020 21:47 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Beetje overdreven niet? We zijn wel best wat belangrijke vrijheden kwijt. Dat mag je ontkennen zo veel je wil maar het is gewoon feitelijk zo. Snap niet dat je daar zo als een kleuter op moet reageren
quote:Op zondag 17 mei 2020 21:14 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Omdat het virus aan het uitdoven is.
Ach grote klets, we kunnen al effe een tijdje niet recreëren - als dat alles is.. voor de rest mag je nog steeds lekker naar buiten etcquote:Op zondag 17 mei 2020 21:47 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Beetje overdreven niet? We zijn wel best wat belangrijke vrijheden kwijt. Dat mag je ontkennen zo veel je wil maar het is gewoon feitelijk zo. Snap niet dat je daar zo als een kleuter op moet reageren
Ja gaan en staan waar het open is ja. En dan kom je niet verder dan de supermarkt en de IKEA. Ja of je moet elke dag in een park willen zitten. Waar je overigens ook zo uitgetrapt kunt worden.quote:Op zondag 17 mei 2020 21:50 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je kunt gaan en staan waar je wil. Je moet alleen een beetje afstand houden tot de andere mensen die mogen gaan en staan waar ze willen.
Je geeft nu zelf aan dat je dus niet kan gaan en staan waar je wil. Nog los van verboden parken etc. Bovendien zijn een aantal grondrechten buiten spel gezet. Zoals recht op vereniging. En nog een hele zwik meer. Dat daar een hele specifieke reden voor is maakt het niet minder waar ofzo.quote:Op zondag 17 mei 2020 21:50 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je kunt gaan en staan waar je wil. Je moet alleen een beetje afstand houden tot de andere mensen die mogen gaan en staan waar ze willen.
Alles vermakelijkheden zijn dicht. Niet-noodzakelijke overnachtingen zijn verboden geweest. Sporten mag maar heel beperkt. Samenkomsten zijn verboden. Maar je mag gaan en staan waar je wil hoorquote:Op zondag 17 mei 2020 21:50 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Prima jochiequote:Op zondag 17 mei 2020 21:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ach grote klets, we kunnen al effe een tijdje niet recreëren - als dat alles is.. voor de rest mag je nog steeds lekker naar buiten etc
Ik moet het nog zien. Utrecht CS is elke ochtend ook een evenement om Rutte maar eens te citeren.quote:Op zondag 17 mei 2020 21:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Grote evenementen cancelen is de oplossing geweest. De rest is klein bier.
Fun fact: nooit eerder werden zoveel open deuren ingetrapt in één post.quote:Op zondag 17 mei 2020 21:52 schreef Ven1972 het volgende:
De overheid heeft het beste met ons voor in deze tijd, maar we hebben wel vrijheid die we nu nog kennen, echter niet van vóór coronatijdperk. Belangrijk is dat we steeds van goede informatie voorzien wat de premier in zijn persconferentie zegt. Terwijl merk ik ook in andere media helaas ook veel aso's in Nederland zijn die aan zichzelf denkt; "het kan weer, alles kan weer en dus weer normaal weer te leven". Aan andere kant vind ik dit wel erg gevaarlijk wat ze ook doen in deze tijdsbestek. We moeten ook de balans economie en gezondheid goed in balans houden, want als er met onze economie zo slecht gaat heeft het ook gevolgen voor de gezondheidszorg, die we ook blijven moeten betalen. Maar het draagvlak die voor maatregelen is ook nog groot, echter neemt die per dag wel af in paar procenten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |