abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 16 mei 2020 @ 20:20:47 #1
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_193164647
quote:
Bill Gates backs a $1 billion plan to cover Earth in 'Big Brother' satellites capable of streaming 'live and unfiltered' HD footage of the planet

Microsoft's Bill Gates is backing a start-up that will provide 'live and unfiltered' high definition footage of every inch of Earth.

The startup, EarthNow, plans to launch 500 satellites to cover Earth's atmosphere in 'Big Brother' real-time video surveillance.

As well as Gates, SoftBank CEO Masayoshi Son and aerospace giant Airbus are also backing the project.

The price of the project could run to $1 billion (£700m), although the value of the investment by the companies has not been disclosed.

Applications could including tracking illegal fishing, monitoring the weather and tracking natural migrations globally.

It plans to use an army of orbiting satellites will weigh around 500 pounds (225 kg) each that will have their cameras trained on Earth 24 hours a day.

It will onboard analysis of the imagery, though to what extent isn't clear.

There is also currently no clear timeline, price-tag or technical details about the project.

EarthNow's services will initially be aimed at 'high value enterprise and government customers.

However, the firm says it also expected to allow civilians to access the video from a smartphone or tablet.

'We are excited by the prospect of giving everyone a stunningly beautiful real-time window on your world from space,' Mr Hannigan said.

'With EarthNow, we will all become virtual astronauts.'

https://www.google.nl/amp(...)ther-satellites.html
Moeten we ons zorgen maken over privacyschending of is het gewoon tof om straks virtuele astronauten te kunnen zijn?
Wat denken jullie?
A child is born with no state of mind.
pi_193164976
heeft ie toch niets aan als ie vast zit in GTMO
  zaterdag 16 mei 2020 @ 21:02:20 #3
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193165703
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 20:20 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Moeten we ons zorgen maken over privacyschending of is het gewoon tof om straks virtuele astronauten te kunnen zijn?
Wat denken jullie?
Er is een grens aan het detail dat je vanaf zo'n afstand kan waarnemen, zo loop je al rap tegen het probleem van diffractie aan: de (theoretische) diffractielimiet is de afstand tussen 2 punten waarbij je de 2 punten nog van elkaar kan onderscheiden, en is evenredig aan de golflengte van het gebruikte licht en omgekeerd evenredig aan de lensdiameter.

Bij een diameter van 2.4 m en bij 500 nm licht zit je op een theoretische maximumresolutie van ongeveer 0.05 boogseconde, wat bij een baanhoogte van 250 km overeenkomt met een 'ground sample distance' van 6 cm. Dat wil zeggen: elke pixel ligt 6 cm van zijn buurman. In de praktijk zal je daadwerkelijk bruikbare resolutie nog een flink stuk lager liggen door atmosferische turbulentie.

Dus nee, je hoeft je geen zorgen te maken dat Bill Gates kan zien of jouw haar wel goed zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Isdatzo op 16-05-2020 21:17:50 ]
Huilen dan.
  Moderator zaterdag 16 mei 2020 @ 22:27:13 #4
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_193168547
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 21:02 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Er is een grens aan het detail dat je vanaf zo'n afstand kan waarnemen, zo loop je al rap tegen het probleem van diffractie aan: de (theoretische) diffractielimiet is de afstand tussen 2 punten waarbij je de 2 punten nog van elkaar kan onderscheiden, en is evenredig aan de golflengte van het gebruikte licht en omgekeerd evenredig aan de lensdiameter.

Bij een diameter van 2.4 m en bij 500 nm licht zit je op een theoretische maximumresolutie van ongeveer 0.05 boogseconde, wat bij een baanhoogte van 250 km overeenkomt met een 'ground sample distance' van 6 cm. Dat wil zeggen: elke pixel ligt 6 cm van zijn buurman. In de praktijk zal je daadwerkelijk bruikbare resolutie nog een flink stuk lager liggen door atmosferische turbulentie.

Dus nee, je hoeft je geen zorgen te maken dat Bill Gates kan zien of jouw haar wel goed zit.
Zo precies weet ik dat allemaal niet :D Dank voor het delen :)
Ik was ook verbaasd. Camera’s vanaf de satellieten zelf... Er zouden ook tracking- en monitor opties (bv tegen illegaal vissen en weermonitor) aan toegevoegd worden. Er is verder ook niet veel bekend gemaakt over de technologie erachter. En of dat verder iets te maken heeft met de satellieten die 5G straks gaan ondersteunen.
  Moderator zaterdag 16 mei 2020 @ 22:29:36 #5
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_193168615
En mijn haar zit toch nooit goed :7
pi_193168629
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 21:02 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wat staat hier???? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 22:49:31 #7
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193169271
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 22:27 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Zo precies weet ik dat allemaal niet :D Dank voor het delen :)
Ik was ook verbaasd. Camera’s vanaf de satellieten zelf... Er zouden ook tracking- en monitor opties (bv tegen illegaal vissen en weermonitor) aan toegevoegd worden. Er is verder ook niet veel bekend gemaakt over de technologie erachter. En of dat verder iets te maken heeft met de satellieten die 5G straks gaan ondersteunen.
Die opties moeten afnemers van de beelden zelf implementeren, wat ik begrijp is dat zij alleen de beelden aanleveren en wat je er vervolgens mee doet is aan de eindgebruikers. Ze doen een aantal suggesties wat men er zoal mee zou kunnen gaan doen.

Dat illegaal vissen monitoren dan bedoelen ze niet Klaas die zit te hengelen in de vijver van Piet, maar illegaal vissen op zee met vissersboten in de gaten houden. Daar zal de resolutie wel voldoende voor zijn. Verder heb ik even op de website (https://earthnow.com) gespiekt, en daar staat bijzonder weinig technische informatie. Of beter gezegd: daar staat überhaupt bijzonder weinig. Ik heb niet het idee dat ze heel erg ver zijn of dat het allemaal heel erg concreet is.

Voor meteorologische doeleinden zie ik zo niet hoe dit iets toe gaat voegen in elk geval. En wat voor link leg je met 5G? Dat ontgaat mij een beetje.
Huilen dan.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 22:50:26 #8
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193169311
quote:
11s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 22:30 schreef vosss het volgende:

[..]

Tijd voor een leesbril? Wacht, ik help je wel even:

ER IS EEN GRENS AAN HET DETAIL DAT JE VANAF ZO'N AFSTAND KAN WAARNEMEN, ZO LOOP JE AL RAP TEGEN HET PROBLEEM VAN DIFFRACTIE AAN: DE (THEORETISCHE) DIFFRACTIELIMIET IS DE AFSTAND TUSSEN 2 PUNTEN WAARBIJ JE DE 2 PUNTEN NOG VAN ELKAAR KAN ONDERSCHEIDEN, EN IS EVENREDIG AAN DE GOLFLENGTE VAN HET GEBRUIKTE LICHT EN OMGEKEERD EVENREDIG AAN DE LENSDIAMETER.BIJ EEN DIAMETER VAN 2.4 M EN BIJ 500 NM LICHT ZIT JE OP EEN THEORETISCHE MAXIMUMRESOLUTIE VAN ONGEVEER 0.05 BOOGSECONDE, WAT BIJ EEN BAANHOOGTE VAN 250 KM OVEREENKOMT MET EEN 'GROUND SAMPLE DISTANCE' VAN 6 CM. DAT WIL ZEGGEN: ELKE PIXEL LIGT 6 CM VAN ZIJN BUURMAN. IN DE PRAKTIJK ZAL JE DAADWERKELIJK BRUIKBARE RESOLUTIE NOG EEN FLINK STUK LAGER LIGGEN DOOR ATMOSFERISCHE TURBULENTIE. DUS NEE, JE HOEFT JE GEEN ZORGEN TE MAKEN DAT BILL GATES KAN ZIEN OF JOUW HAAR WEL GOED ZIT.

Graag gedaan.
Huilen dan.
  Moderator zaterdag 16 mei 2020 @ 23:23:23 #9
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_193170382
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 22:49 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Die opties moeten afnemers van de beelden zelf implementeren, wat ik begrijp is dat zij alleen de beelden aanleveren en wat je er vervolgens mee doet is aan de eindgebruikers. Ze doen een aantal suggesties wat men er zoal mee zou kunnen gaan doen.
Ja volgens mij ook. Dat wordt dan eventueel aangeboden voor commerciële- of overheids doeleinden.

quote:
Dat illegaal vissen monitoren dan bedoelen ze niet Klaas die zit te hengelen in de vijver van Piet, maar illegaal vissen op zee met vissersboten in de gaten houden. Daar zal de resolutie wel voldoende voor zijn. Verder heb ik even op de website (https://earthnow.com) gespiekt, en daar staat bijzonder weinig technische informatie. Of beter gezegd: daar staat überhaupt bijzonder weinig. Ik heb niet het idee dat ze heel erg ver zijn of dat het allemaal heel erg concreet is.

Voor meteorologische doeleinden zie ik zo niet hoe dit iets toe gaat voegen in elk geval. En wat voor link leg je met 5G? Dat ontgaat mij een beetje.
De satellieten die 5G gaan ondersteunen.
https://www.google.nl/amp(...)e-of-satellites/amp/
En of dat een link heeft met dit project.
pi_193170738
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 22:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Tijd voor een leesbril? Wacht, ik help je wel even:
[ code verwijderd ]

Graag gedaan.
Godverdomme :') _O-
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 23:42:36 #11
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193170874
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 23:23 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Ja volgens mij ook. Dat wordt dan eventueel aangeboden voor commerciële- of overheids doeleinden.
[..]

De satellieten die 5G gaan ondersteunen.
https://www.google.nl/amp(...)e-of-satellites/amp/
En of dat een link heeft met dit project.
Ah nee, ik weet daar het fijne niet van maar daarvoor zullen waarschijnlijk deels de huidige (systemen van) communicatiesatellieten worden ingezet, en ongetwijfeld worden de huidige systemen uitgebreid met meer satellieten en zullen er nieuwe systemen bijkomen. Maar waarschijnlijk niet exclusief voor "5G".
Huilen dan.
  zondag 17 mei 2020 @ 00:05:18 #12
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_193171430
Satellieten bestaan niet .
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zondag 17 mei 2020 @ 00:55:03 #13
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_193172303
quote:
11s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 22:30 schreef vosss het volgende:

[..]

Lang verhaal kort, vanwege natuurkunde heb je iets van formaat Hubble nodig om vanuit de ruimte een persoon te kunnen zien.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 17 mei 2020 @ 01:02:11 #14
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193172383
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 00:55 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Lang verhaal kort, vanwege natuurkunde heb je iets van formaat Hubble nodig om vanuit de ruimte een persoon te kunnen zien.
Gelukkig hebben we drones die mensen uit elkaar blaffen als ze te dicht op elkaar lopen.
pi_193172863
quote:

[..]

Vanwege natuurwetten lijkt me. :P
pi_193172872
Enge man,voorloper van de antichrist
pi_193172895
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 01:49 schreef PSVCL het volgende:
:') :') :')

Imagine being Bill Gates right now.

You spend 30 years of your life and $50 billion of your own dollars supporting humanitarian causes. You directly save hundreds of thousands of lives in South East Asia by providing anti malaria netting to half of a continent, you drop infant mortality rates throughout the entire developing world by funding vaccine programs including vaccinating 40,000,000 children for polio, and, amongst a plethora of philanthropic endeavors, you fund free educational platforms like Khan Academy so people can have free access to high quality education.

Then after donating half of your wealth to charity and pledging 90% of the remainder to charity in your will..

Arguably doing more to better life on earth for humanity than any other human being to ever live.

You then hop on the internet only to find a million scientifically illiterate fucking imbeciles that are using the very computers you pretty much invented in the first place to call you a child murdering arch villian antichrist because they watched a YouTube video made by some other yokel with the comprehension of a fucking potato.
  zondag 17 mei 2020 @ 01:53:42 #18
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193172907
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 01:52 schreef illusions het volgende:

[..]

You spend 30 years of your life and $50 billion of your own dollars supporting humanitarian causes. You directly save hundreds of thousands of lives in South East Asia by providing anti malaria netting to half of a continent, you drop infant mortality rates throughout the entire developing world by funding vaccine programs including vaccinating 40,000,000 children for polio, and, amongst a plethora of philanthropic endeavors, you fund free educational platforms like Khan Academy so people can have free access to high quality education.

Then after donating half of your wealth to charity and pledging 90% of the remainder to charity in your will..

Arguably doing more to better life on earth for humanity than any other human being to ever live.

You then hop on the internet only to find a million scientifically illiterate fucking imbeciles that are using the very computers you pretty much invented in the first place to call you a child murdering arch villian antichrist because they watched a YouTube video made by some other yokel with the comprehension of a fucking potato.
Nederlands graag. En je eigen mening.
pi_193172915
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2020 01:53 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Nederlands graag. En je eigen mening.
https://translate.google.com/

Mijn mening is exact dat. ^O^
pi_193173003
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 01:52 schreef illusions het volgende:

[..]

Allemaal schijn om als een good guy over te komen..en voor hem is dat sowieso een zakcentje
pi_193173010
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 02:05 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Allemaal schijn om als een good guy over te komen..en voor hem is dat sowieso een zakcentje
Tuurlijk, zeker weer zo'n "gevoelskwestie" van je. :D

Wat heb jij allemaal al gedaan om de wereld te verbeteren?
pi_193173013
Blij dat dit soort dingen altijd zo goed onderbouwd worden. :')
  zondag 17 mei 2020 @ 10:53:31 #23
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_193175390
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 02:05 schreef PSVCL het volgende:

[..]

50 miljard is een zakcentje?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 17 mei 2020 @ 11:01:54 #24
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193175474
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 01:49 schreef PSVCL het volgende:
Wat doet hij allemaal verkeerd volgens jou?
Huilen dan.
pi_193177107
quote:

[..]

Grappig genoeg is Hubble een omgebouwde spionagesataliet die ze de andere kant op laten kijken. :)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')