SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De stekkerkop is vervangen en het idee is dat morgen het stopcontact wordt vervangen. Maar lossen we hier het probleem mee op? Kunnen er andere onderliggende problemen zijn? Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Is het verstandig de kabel helemaal te vervangen?
De wasmachine staat op zolder. Er is geen droger aangesloten. Op zolder hebben we wel een boiler en een WTW-unit. Verder is er niks aangesloten op zolder. Er wordt ook geen gebruik gemaakt van verlengsnoeren op zolder. De woning is 10 jaar geleden opgeleverd. Er zijn geen stoppen doorgeslagen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alvast bedankt!Protège moi de mes désirs.
Bedankt voor je reactie! Kan bovenstaande de reden zijn dat enkel de linkerkant is verbrand, of zegt dat verder niks?quote:
Aarde gaat om aardlekschakelaar, niet om de stop.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 00:07 schreef Peter het volgende:
Laat het in ieder geval door een professional doormeten allemaal.
Als je aarde niet goed werkt slaat je stop ook niet zomaar uit..
Recent ook een probleem met een stopcontact hier in de stad: https://www.omroepwest.nl(...)Haagse-studentenflat
Ja, het wordt warm op de plek waar het de verbinding slecht is. Een draad zal ook op de zwakste / dunste plek warm worden doorbranden.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 00:05 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie! Kan bovenstaande de reden zijn dat enkel de linkerkant is verbrand, of zegt dat verder niks?
Dank. Eens kijken of ik aan een tussenmeter kan komen.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 00:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
Op mijn zolder heb ik trouwens 2 rookmelders hangen, ik heb er dan geen wasmachine maar wel m'n NAS en wat andere apparatuur.
Dit is het enige stopcontact dat er zo uit ziet. De stopcontacten in de hoek van de wasmachinesansluiting worden gebruikt voor de andere installaties, dus we moeten deze wel gebruiken.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 01:03 schreef Fer het volgende:
Slechte verbinding door vuil of oxidatie in het stopcontact.
Is dat trouwens orgineel vanuit de bouw zo opgeleverde? Een opbouwstopcontact, buis op de muur en uitgehakte tegels, ziet er niet erg 2010 uit.
Als je het stopcontact gaat vervangen, koop dan wel een goeie en niet zo een 3 euro ding van de bouwmarkt wat er nu hangt. Wellicht scheelt dat ook iets. Een wasmachine is qua verbruik een best heftig apparaat. Kan je het beste goed spul omheen hangen dat die wattages zonder problemen trekt.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 06:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Dit is het enige stopcontact dat er zo uit ziet. De stopcontacten in de hoek van de wasmachinesansluiting worden gebruikt voor de andere installaties, dus we moeten deze wel gebruiken.
Dit is een Busch Jeager, gewoon goed spul normaal.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 08:12 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Als je het stopcontact gaat vervangen, koop dan wel een goeie en niet zo een 3 euro ding van de bouwmarkt wat er nu hangt. Wellicht scheelt dat ook iets. Een wasmachine is qua verbruik een best heftig apparaat. Kan je het beste goed spul omheen hangen dat die wattages zonder problemen trekt.
Je wasmachine hoort op een aparte eindgroep te zijn aangesloten, in een woning van 10 jaar oud is dat ongetwijfeld netjes in orde. Maar dan moet je de wasmachine natuurlijk wel in de goede contactdoos steken, niet zomaar in een willekeurige.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 06:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Dit is het enige stopcontact dat er zo uit ziet. De stopcontacten in de hoek van de wasmachinesansluiting worden gebruikt voor de andere installaties, dus we moeten deze wel gebruiken.
Hoe zit dat met inbouwapparatuur? Die stekkers worden er ook niet uit getrokken?quote:Op zaterdag 16 mei 2020 08:31 schreef Fer het volgende:
[..]
Dit is een Busch Jeager, gewoon goed spul normaal.
Maar als de stekker er 10 jaar in zit kan het oxideren en wordt het laagje er ook niet afgeschuurd door af en toe de stekker eruit te trekken en terug te plaatsen.
Die contactdozen zullen statistisch gezien vaker falen dan contactdozen die regelmatig gebruikt worden.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 08:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Hoe zit dat met inbouwapparatuur? Die stekkers worden er ook niet uit getrokken?
Tja mijn ervaring met dit geëtter is vaak met oude +10 jaar oude aansluitsnoeren of verlengsnoeren doe jarenlang plat op de grond liggen en vuil verzamelen. Vaak blijft het bij slechte verbindingen en apparatuur die daardoor stoort en laat ik de klant dit vervangen, voordat het echt gaat branden.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 08:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Hoe zit dat met inbouwapparatuur? Die stekkers worden er ook niet uit getrokken?
Kijk ook zeker naar de stekker die nu aangezet is.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 09:27 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Dank jullie wel, ik de dat ik zo voldoende heb.
Ik heb even gekeken. Er staat “achterpad verlichting”. Ik denk dat ze daar de lantaarnpaal in de brandgang mee bedoelen? Frappant dat die bij ons zit?quote:Op zaterdag 16 mei 2020 08:52 schreef XanderH het volgende:
[..]
P.S. wat zit er aangesloten op groep 11? Dit is een B6 automaat (dus 6A). Die zijn niet echt heel gangbaar in een doorsnee huisinstallatie.
Vanavond die groep even uitschakelen, dan weet je het zekerquote:Op zaterdag 16 mei 2020 10:38 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ik heb even gekeken. Er staat “achterpad verlichting”. Ik denk dat ze daar de lantaarnpaal in de brandgang mee bedoelen? Frappant dat die bij ons zit?
Verder zit de wasmachine uiteraard op een eigen groep (2).
Ja, ga ik doen. Maar betekent dat dan dat hij zit aangesloten op ons netwerk en dat wij eigenlijk betalen voor het branden van die lamp?quote:Op zaterdag 16 mei 2020 10:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Vanavond die groep even uitschakelen, dan weet je het zeker
Dat kan inderdaad, was bij mijn vorige huurhuis ook zo, stond in het contract genoemdquote:Op zaterdag 16 mei 2020 10:48 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ja, ga ik doen. Maar betekent dat dan dat hij zit aangesloten op ons netwerk en dat wij eigenlijk betalen voor het branden van die lamp?![]()
Zit er dik in. Maar er kan max 6A door...quote:Op zaterdag 16 mei 2020 10:48 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ja, ga ik doen. Maar betekent dat dan dat hij zit aangesloten op ons netwerk en dat wij eigenlijk betalen voor het branden van die lamp?![]()
Mag toch hopen dat die lamp nog wat minder verbruikt dan die 6A (1380W).quote:Op zaterdag 16 mei 2020 11:06 schreef blomke het volgende:
[..]
Zit er dik in. Maar er kan max 6A door...
Ja hier zit ook de gangpad verlichting op de huizen aangesloten. Gangpad hoort dan ook bij de grond van onze huizen. Maar zit een 7w spaarlampen in.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 10:48 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Stekkers en stopcontacten zijn doorgaans van brandvertragende materialen gemaakt, dus meestal zal het uitlopen op dit soort schade.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 12:05 schreef fespo het volgende:
even voor mijn beeldvorming, was er een grote kans dat er bij TS brand was kunnen ontstaan?
De materialen zijn in principe vlamdovend en moeilijk brandbaar. Punt is dat er in de omgeving wel eens brandbare materialen kunnen ophopen, die gaan schroeien en daardoor brand zouden kunnen veroorzaken.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 12:05 schreef fespo het volgende:
even voor mijn beeldvorming, was er een grote kans dat er bij TS brand was kunnen ontstaan?
Ik ook, ik gok dat de draad in de wcd niet goed onder de klem heeft gezeten. Misschien nog wel een schroefverbinding.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 13:18 schreef blomke het volgende:
[..
Ben nog steeds benieuwd hoe het achter die stopcontactafdekplaat eruit ziet...
Heb je geen tuin met daarin een berging waar een lamp op hangt?quote:Op zaterdag 16 mei 2020 10:38 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik heb even gekeken. Er staat “achterpad verlichting”. Ik denk dat ze daar de lantaarnpaal in de brandgang mee bedoelen? Frappant dat die bij ons zit?
Verder zit de wasmachine uiteraard op een eigen groep (2).
Als je goed kijkt, zie je netjes en opbouw wcd op montageplaat. Wat daar vervolgens provisorisch omheen zit, zijn MDF platen met witte lak.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 13:32 schreef tux87 het volgende:
[..]
Ik ook, ik gok dat de draad in de wcd niet goed onder de klem heeft gezeten. Misschien nog wel een schroefverbinding.
Busch fikt niet zomaar uit, klemt ook fatsoenlijk op de stekker.
Toch vind ik het er wat rommelig uit zien voor zo'n nieuwe woning.
Staat op zolder.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 16:28 schreef Peter het volgende:
En hoort een wasmachine niet aan ene automaat te zitten? Hoever zit dit stopcontact nu van natte delen af?
Bedoel je "slecht contact" met de stekker, of "intern", de bedrading?quote:
Kan allebei.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 16:46 schreef blomke het volgende:
[..]
Bedoel je "slecht contact" met de stekker, of "intern", de bedrading?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |