abonnement Unibet Coolblue
pi_193158132
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 13:12 schreef Za het volgende:

[..]

Waarom zou je je wel druk maken over coronapatiënten en niet over hartpatiënten?

Waarom prevaleren coronapatiënten boven alles en iedereen, worden al maanden belangrijke operaties uitgesteld om ruimte te maken voor coronapatiënten?
Omdat die zorg uitgesteld kan worden zonder dat de patienten sterven. En omdat je het risico niet wil lopen dat ze besmet raken.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_193158153
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 13:15 schreef rutger05 het volgende:
In dit interessante artikel van de Volkskrant wordt uitgelegd dat het virus een slooptocht houdt door het hele lichaam, waardoor veel organen ernstig worden aangetast.

https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F
95% nuchtere hollanders in februari: "het is maar een griepje"...
pi_193158164
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 13:15 schreef rutger05 het volgende:
In dit interessante artikel van de Volkskrant wordt uitgelegd dat het virus een slooptocht houdt door het hele lichaam, waardoor veel organen ernstig worden aangetast.

https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F
What doesn't kill you makes you stronger.
pi_193158171
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 12:16 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nou ik vind de overheid op dit moment echt geen duidelijk beleid hebben hoor. Als jij dat wel vindt is dat dikke prima, maar heb zelden in zo'n korte tijd zoveel gedraai meegemaakt.

In plaats van meer duidelijkheid en helderheid verschaffen maken ze alles nog vager dan dat het al is en dan maar verwachten dat het allemaal goed gaat en iedereen het begrijpt.

Heb al vaker gezegd dat de regering wat mij betreft te laat, maar wel goed heet ingegrepen, maar sinds de laatste grote persconferentie is het allemaal te vaag, te vrijblijvend en blijft men om dingen heen draaien. Er is geen duidelijkheid, teveel mits en maar, teveel vraagtekens.

Alles lijkt nu doorelkaar te lopen, waardoor de burgers steeds meer en meer de vrijheid nemen. Geen idee of het straks misgaat of dat het goed blijft gaan, maar het is alles behalve een duidelijk beleid.

Verplicht om mondkapjes te dragen, maar ze mogen niet echt werken. Afstand bewaren, maar je mag wel een seksbuddy hebben. Er is geen echte samenscholingsverbod, maar je mag niet afspreken met mensen ook al blijf je op 1.5m afstand van elkaar etc.
Het is niet reëel te verwachten dat het kabinet maar even voor iedereen even duidelijk is. Ik heb ook nog genoeg vragen, maar heb ook geduld. Waarom moet alles maar binnen no time voor alles en iedereen helemaal helder zijn?

De situatie is daarbij extreem complex en het kabinet aanvallen op bijsturen (draaien) is kinderachtig.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193158182
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 12:56 schreef Za het volgende:
Patricia Paay bezoekt moeder in coronakubus:

[ afbeelding ]
Cameraatje erbij altijd lekker. Had overigens wel verwacht dat Patricia zelf in zo'n kubus zou zitten.
pi_193158187
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 13:00 schreef raptorix het volgende:

[..]

En als haar moeder weg is gaat ze er zelf in zitten en roept ze mannen op de box vol te pissen.
Waar kan ik me aanmelden? :@

@nogeenoudebekende wellicht ook iets voor jou? :9
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193158197
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 13:19 schreef crystal_meth het volgende:

Omdat die zorg uitgesteld kan worden zonder dat de patienten sterven.
De oversterfte wijst anders uit.

quote:
En omdat je het risico niet wil lopen dat ze besmet raken.
Daar zijn quarantaine afdelingen voor, normaliter liggen de hartpatiënten ook niet tussen de gevallen van longontsteking.
pi_193158220
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 13:21 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

What doesn't kill you makes you stronger.
Een overrated uitspraak van Nietzsche, in veel gevallen geldt "what doesn't kill you makes you weaker".
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_193158279
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 13:23 schreef Za het volgende:

[..]

De oversterfte wijst anders uit.
[..]

De oversterfte in Nederland zijn covid-19 patienten die niet geteld werden. In meerdere landen met weinig covid-19 doden zie je een ondersterfte ipv oversterfte.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_193158443
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 13:29 schreef crystal_meth het volgende:

De oversterfte in Nederland zijn covid-19 patienten die niet geteld werden.
En 70% minder hersenbloedingen en hartaanval slachtoffers, die zijn verdampt in de cijfers?

quote:
In meerdere landen met weinig covid-19 doden zie je een ondersterfte ipv oversterfte.
Mogelijk hebben die landen niet patiënten met allerhande ernstige aandoeningen de deur gewezen om plaats te maken voor coronapatiënten.
pi_193158467
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 13:17 schreef Za het volgende:

[..]

Misschien moeten de media kappen met het opjutten van mensen.
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 13:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

En 99% van de mensen heeft nauwelijks klachten ofzo. :') Mogelijk miljoenen besmet en daar tegenover een fractie ziekenhuisopnamen. Mooi paniek artikel. Het gaat te goed en de angst moet wel onder de bevolking blijven.
Het is geen paniekartikel, maar een duidelijk en interessant artikel dat achtergrondinformatie over het virus geeft. Het is echt de moeite van het lezen waard.

Als jullie je met de vingers in de oren willen afsluiten dan moet je dat zelf weten, maar ik blijf graag wel goed geïnformeerd.

Nog een keer de link naar het artikel https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F
  Moderator zaterdag 16 mei 2020 @ 13:46:58 #137
5428 crew  miss_sly
pi_193158475
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 12:16 schreef Kyran het volgende:

Verplicht om mondkapjes te dragen, maar ze mogen niet echt werken. Afstand bewaren, maar je mag wel een seksbuddy hebben. Er is geen echte samenscholingsverbod, maar je mag niet afspreken met mensen ook al blijf je op 1.5m afstand van elkaar etc.
Ik vind de vertaling "geen medische mondkapjes gebruiken want die zijn van belang voor medisch personeel" naar "de mondkapjes die je gebruikt mogen niet werken" echt een enorme stretch.

Ik heb het hier al vaker voorbij zien komen, en echt, hoe is die uitleg nou echt wat er gezegd is?
Je hebt alle recht om veel moeite te doen om je mondkapje zo beschermend mogelijk te maken, maar ze willen liever niet dat je mondkapjes gebruikt die in de zorg zo keihard nodig zijn.

Maak ze zelf, stop er een paar filters in, en niemand die zal zeggen "goh meneertje, uw mondkapje ziet er te goed uit, dat zou wel eens kunnen werken. Dat mag niet hoor, lever die maar eens even in".
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193158529
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 12:05 schreef Kyran het volgende:

[..]

Wat ik in dit artikel vooral mis is wat onderbouwing. Er worden wat willekeurige dingen geroepen, maar ik zie nergens harde feiten waar je op kan bouwen. Dat geldt eigenljk voor beide kanten van dit verhaal. Bijna niemand heeft harde getallen/feiten waar ze hun mening op kunnen baseren en daarom krijg je zo'n verdeelheid.

Ene kant denkt "YOLO en kappen met alle voorzichtigheid' en andere kamp denkt "laten wij het zekere voor het onzekere nemen en het rustig aan doen". Er moet een middenweg gevonden worden, maar hoe langer de overheid blijft aankloten hoe lastiger het gaat worden.
Het is natuurlijk niet helemaal "gooi alles maar over boord", het is vooral "werk aan je weerstand, ga naar buiten, zoek elkaar op en zorg dat mensen psychisch sterker worden".

Die 1,5 meter is alleen angst, het brengt je niets. Sporten, zonlicht, bewegen, sociale omgang kunnen je heel wat brengen. Hou er wel van.
pi_193158544
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 12:50 schreef Za het volgende:
Wetenschappers maken 1,5-meterplattegrond voor grote Nederlandse steden

Wetenschappers van de TU Delft en het AMS Institute hebben een dashboard ontwikkeld dat laat zien op welke plekken in grote steden het makkelijk is om 1,5 meter afstand te houden. Uit het Social Distancing Dashboard blijkt dat veel straten in Amsterdam te krap zijn voor de afstandsmaatregel.

Op de kaart van Amsterdam is te zien dat veel delen van de stad rood kleuren, wat betekent dat personen niet voldoende afstand van elkaar kunnen houden. Idealiter is een voetpad 2,5 tot 3 meter breed, menen de initiatiefnemers. Dan hoeven mensen niet van het voetpad af te stappen om elkaar te passeren.

Om de breedte van de voetpaden automatisch in te schatten en in te delen volgens een risicoprofiel combineert het Social Distancing Dashboard gegevens vanuit meerdere bronnen: de Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT), het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en OpenStreetMap. Is een straat of wijk rood gekleurd, dan is het daar erg lastig om 1,5 meter afstand te houden. Kleurt het gebied blauw, dan is het juist erg makkelijk om afstand te bewaren.
Kaart komt ook beschikbaar voor Rotterdam, Delft en Den Haag.
De kaart houdt nog geen rekening met nieuwe maatregelen die gemeenten hebben genomen om extra ruimte te creëren voor de anderhalvemetersamenleving, bijvoorbeeld het blokkeren van het autoverkeer op sommige plekken . Het onderzoeksteam is van plan om nauw te gaan samenwerken met geïnteresseerde gemeenten om de gegevens te actualiseren.
https://www.nu.nl/tech/60(...)erlandse-steden.html

@:vosss @:Tijn @:pumpalov @:TheFreshPrince @:speknek etc.
Nou, je voelt hem aankomen..

De autovrije/luwe binnenstad, want anders kan de 1,5 meter geen doorgang vinden.

Hop hop, weer een doel doorgevoerd.
pi_193158549
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 13:25 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Een overrated uitspraak van Nietzsche, in veel gevallen geldt "what doesn't kill you makes you weaker".
Inderdaad. Reken er maar op dat die mensen een lang en kostbaar revalidatietraject nodig zullen hebben. Ook kunnen ze voor langere tijd niet deelnemen aan het reguliere arbeidsproces.

Voor de mensen die ‘voor de economie’ alles weer willen openzetten: al die extra hulpbehoevenden zullen ook een behoorlijke wissel trekken op onze overheidsfinanciën.
pi_193158572
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 13:46 schreef rutger05 het volgende:

[..]

[..]

Het is geen paniekartikel, maar een duidelijk en interessant artikel dat achtergrondinformatie over het virus geeft. Het is echt de moeite van het lezen waard.

Als jullie je met de vingers in de oren willen afsluiten dan moet je dat zelf weten, maar ik blijf graag wel goed geïnformeerd.

Nog een keer de link naar het artikel https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F
Ik lees nog altijd meer van dit soort berichten en headlines dan dat ik hoor dat het ook mee kan vallen

Deze week, in het nietserige Noorden, in een klein dorpje sprak ik 4 mensen die positief getest waren. Ze hadden een kuchje, dat duurde 3/7 dagen en dat was het en ze leefden nog lang en gelukkig.
Kan gewoon! Nu verkoopt dit voor geen meter natuurlijk en dit blijft ook niemand bij maar de meeste mensen ervaren milde klachten.
Go hard or go home
pi_193158574
198
45
27
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193158577
198 geteste personen
45 ziekenhuisopnames
27 overleden
pi_193158582
Positief geteste personen 43.870* (+198)
Ziekenhuisopnames 11.537 (+45)
Overleden personen 5.670** (+27)

ZIekenhuisopnames
9 mei 0 11
10 mei 0 11
11 mei 5 14
12 mei 0 7
13 mei 10 4
14 mei 4 0
15 mei 1 0
16 mei 0 0
pi_193158596
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 13:46 schreef rutger05 het volgende:

Als jullie je met de vingers in de oren willen afsluiten dan moet je dat zelf weten, maar ik blijf graag wel goed geïnformeerd.

Nog een keer de link naar het artikel https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F
Lees je over alle bestaande ziektes welke slooptocht het kan aanrichten in het menselijk lichaam?

Er zijn betere tijdsbestedingen denkbaar IMO.

Dit is wat angstinductie door de overheid en de media met mensen doet.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 13:55:36 #146
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193158602
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 12:50 schreef Za het volgende:
Wetenschappers maken 1,5-meterplattegrond voor grote Nederlandse steden

Wetenschappers van de TU Delft en het AMS Institute hebben een dashboard ontwikkeld dat laat zien op welke plekken in grote steden het makkelijk is om 1,5 meter afstand te houden. Uit het Social Distancing Dashboard blijkt dat veel straten in Amsterdam te krap zijn voor de afstandsmaatregel.

Op de kaart van Amsterdam is te zien dat veel delen van de stad rood kleuren, wat betekent dat personen niet voldoende afstand van elkaar kunnen houden. Idealiter is een voetpad 2,5 tot 3 meter breed, menen de initiatiefnemers. Dan hoeven mensen niet van het voetpad af te stappen om elkaar te passeren.

Om de breedte van de voetpaden automatisch in te schatten en in te delen volgens een risicoprofiel combineert het Social Distancing Dashboard gegevens vanuit meerdere bronnen: de Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT), het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en OpenStreetMap. Is een straat of wijk rood gekleurd, dan is het daar erg lastig om 1,5 meter afstand te houden. Kleurt het gebied blauw, dan is het juist erg makkelijk om afstand te bewaren.
Kaart komt ook beschikbaar voor Rotterdam, Delft en Den Haag.
De kaart houdt nog geen rekening met nieuwe maatregelen die gemeenten hebben genomen om extra ruimte te creëren voor de anderhalvemetersamenleving, bijvoorbeeld het blokkeren van het autoverkeer op sommige plekken . Het onderzoeksteam is van plan om nauw te gaan samenwerken met geïnteresseerde gemeenten om de gegevens te actualiseren.
https://www.nu.nl/tech/60(...)erlandse-steden.html

@:vosss @:Tijn @:pumpalov @:TheFreshPrince @:speknek etc.
Je kunt er wel om lachen, maar uiteindelijk is nadenken over ruimtegebruik in de anderhalvemetersamenleving gewoon noodzakelijk. Dat geldt voor winkels, flat-, kantoor- en schoolgebouwen maar ook voor de openbare ruimte.

Ik neem aan dat uiteindelijk alle wat grotere plaatsen hun gemeente op een dergelijke manier in kaart zullen brengen en waar nodig aanpassingen maken.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193158618
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 13:54 schreef zoost het volgende:
Positief geteste personen 43.870* (+198)
Ziekenhuisopnames 11.537 (+45)
Overleden personen 5.670** (+27)

ZIekenhuisopnames
9 mei 0 11
10 mei 0 11
11 mei 5 14
12 mei 0 7
13 mei 10 4
14 mei 4 0
15 mei 1 0
16 mei 0 0
Wow!
  zaterdag 16 mei 2020 @ 13:57:18 #148
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_193158634
Hee @Za, alles goed? Zit je me lekker te taggen in wat onzinnieuws? Je moet toch wat he, met de saaie weekenden tegenwoordig.
pi_193158671
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 13:55 schreef hooibaal het volgende:
de anderhalvemetersamenleving
Echt, dit is zo niet nodig. Deze maatregel is met de huidige stand van het virus (reeds uitgedooft) echt een overbodige maatregel. Zeker voor buitenactiviteiten (sport, terrassen, etc) maar ook voor binnen (scholen). We moeten hiermee stoppen.
pi_193158706
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 13:57 schreef Tijn het volgende:
Hee @:Za, alles goed? Zit je me lekker te taggen in wat onzinnieuws? Je moet toch wat he, met de saaie weekenden tegenwoordig.
Je bent nogal van de lockdowns 2e golf etc, ik dacht dit vind je vast interessant.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')