abonnement Unibet Coolblue
pi_193132237
Orginele OP van @ootjekatootje

Ik heb niet negen weken iedereen ontlopen en ontweken zelfs mijn ouders en schoonouders om ze as maandag ziek te laten worden.

Morgen zie ik voor het eerst mijn ouders weer, is me heel dierbaar. En ik hoop ze vaker te zien.
Thuisonderwijs gaat top, school tevreden, kids tevreden dus waarom zou ik risico nemen?

Wie brengt zijn maandag of dinsdag naar school?
pi_193132309
Laatste post vorig topic:

quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 21:35 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik kan het op zich wel snappen, maar hoe lang willen ze dit volhouden? Dit gaat maanden/jaren duren. Een kind zo lang onthouden van school en dus ontwikkeling? Daar is geen enkel kind bij gebaat.
pi_193132393
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 21:35 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik kan het op zich wel snappen, maar hoe lang willen ze dit volhouden? Dit gaat maanden/jaren duren. Een kind zo lang onthouden van school en dus ontwikkeling? Daar is geen enkel kind bij gebaat.
Ik ken stellen waarvan 1 partner erg voorzichtig moet zijn. Zij kan meestal thuiswerken en anders zijn er op haar werk maatregelen waardoor de kans bijzonder klein is. Dingen als boodschappen doen doen ze niet meer.

Geen van die stellen hebben kinderen, maar als ze dat wel hadden dan kan ik zo'n keuze wel begrijpen. Maar dat dat moeilijk vol te houden is daar heb je gelijk in. Ik ben blij dat ik zo'n keuze niet hoef te maken, want dat is geen gemakkelijke keuze.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  User die overal opduikt 2022 donderdag 14 mei 2020 @ 21:44:31 #4
186611 Haags
pi_193132423
Gaat eigenlijk best goed tot nu toe *O*
Zonder wrijving geen glans
pi_193132622
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 21:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik ken stellen waarvan 1 partner erg voorzichtig moet zijn. Zij kan meestal thuiswerken en anders zijn er op haar werk maatregelen waardoor de kans bijzonder klein is. Dingen als boodschappen doen doen ze niet meer.

Geen van die stellen hebben kinderen, maar als ze dat wel hadden dan kan ik zo'n keuze wel begrijpen. Maar dat dat moeilijk vol te houden is daar heb je gelijk in. Ik ben blij dat ik zo'n keuze niet hoef te maken, want dat is geen gemakkelijke keuze.
Dat is ook ontzettend moeilijk. Maar ik zou denk ik toch alles in het werk stellen zodat mijn kind naar school kan, denkend aan extra maatregelen thuis. Want als je kind niet naar school kan, heeft dat kind ook geen contact met andere kinderen. Niet naar school betekend niet buiten spelen. Een hoop lesstof missen is één ding, maar een kind heeft contact met andere kinderen gewoon nodig. Misschien nog wel meer als lesstof. Maargoed, ik heb makkelijk praten.

Ik ben gematigd positief over het hele gebeuren. Mijn kind zit op een grote school met een hoop leerlingen. Dit resulteert zich in het feit dat er weken bij zitten waarin de kinderen maar 1 x in de week naar school gaan en nog verkort ook. Ik vind dat te weinig. Als ze wat vaker zou kunnen zou ik misschien wat positiever zijn:)
pi_193132687
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 21:53 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dat is ook ontzettend moeilijk. Maar ik zou denk ik toch alles in het werk stellen zodat mijn kind naar school kan, denkend aan extra maatregelen thuis. Want als je kind niet naar school kan, heeft dat kind ook geen contact met andere kinderen. Niet naar school betekend niet buiten spelen. Een hoop lesstof missen is één ding, maar een kind heeft contact met andere kinderen gewoon nodig. Misschien nog wel meer als lesstof. Maargoed, ik heb makkelijk praten.

Ik ben gematigd positief over het hele gebeuren. Mijn kind zit op een grote school met een hoop leerlingen. Dit resulteert zich in het feit dat er komende weken bij zitten waarin de kinderen maar 1 x in de week naar school gaan en nog verkort ook. Ik vind dat te weinig. Als ze wat vaker zou kunnen zou ik misschien wat positiever zijn:)
Gelukkig duurt het niet lang meer tot de grote vakantie. Mensen die vanwege de gezondheid van 1 gezinslid hun kind thuis houden kunnen zo'n keuze uitstellen tot het nieuwe schooljaar.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193133330
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 21:44 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Gaat eigenlijk best goed tot nu toe *O*
Mijn neefje is nu alweer verkouden. Gelijk groot alarm natuurlijk :') .

Maar zet wel te denken dat als het echt allemaal zo besmettelijk en zorgwekkend was als men wil doen voorkomen was het überhaupt niet te beheersen.

Sterk het idee dat dat virus om meer natuurlijke reden allang weer op z'n retour is en ons handelen met zo'n veel te late lockdown en andere interesssantdoenerij allemaal mosterd na de maaltijd en schromelijk overdreven is.
blablablabla
  User die overal opduikt 2022 donderdag 14 mei 2020 @ 22:20:04 #8
186611 Haags
pi_193133384
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 22:18 schreef Elan het volgende:

[..]

Mijn neefje is nu alweer verkouden. Gelijk groot alarm natuurlijk :') .

Maar zet wel te denken dat als het echt allemaal zo besmettelijk en zorgwekkend was als men wil doen voorkomen was het überhaupt niet te beheersen.

Sterk het idee dat dat virus om meer natuurlijke reden allang weer op z'n retour is en ons handelen met zo'n veel te late lockdown en andere interesssantdoenerij allemaal mosterd na de maaltijd en schromelijk overdreven is.
Ja dat idee leeft hier ook steeds meer.
Zonder wrijving geen glans
pi_193133600
Ik heb een topweek tot nu toe. Nog nooit zulke gemotiveerde kinderen gezien. :D

O+
Noot noot.
  donderdag 14 mei 2020 @ 22:35:13 #10
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_193133728
Het humeur van mijn kind is deze week echt 100 keer beter dan vorige week. School is tof, hij vind zijn leerkracht geweldig, de bso is fantastisch. *O* *G* *O*

Ik verdenk school ervan xtc door zijn drinken te roeren. :+
pi_193133844
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 22:35 schreef Zilverberk het volgende:
Het humeur van mijn kind is deze week echt 100 keer beter dan vorige week. School is tof, hij vind zijn leerkracht geweldig, de bso is fantastisch. *O* *G* *O*

Ik verdenk school ervan xtc door zijn drinken te roeren. :+
Hier ook, hij valt snel in slaap weer. Zit minder op de PS4 of ipad. Ritme is ook weer normaal. Kinderen hebben daar baat bij. Ik ook trouwens nu ik weer full time kan werken.
  donderdag 14 mei 2020 @ 22:47:32 #12
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_193133958
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 22:39 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Hier ook, hij valt snel in slaap weer. Zit minder op de PS4 of ipad. Ritme is ook weer normaal. Kinderen hebben daar baat bij. Ik ook trouwens nu ik weer full time kan werken.
Ja, hier ook minder scherm-plak-neiging.
Het ritme was al normaal, we haalden hem rond 7 uur uit bed en tegen 8 uur begon hij met schoolwerk. Het is geen vakantie, jonguh. ~O>
pi_193134867
Hoe lang zal het duren op deze manier, tot aan de zomervakantie of na Pfingsteren?
Ik weet niet, volgens mij hebben ze nog minder stof dan voor de vakantie.
Verder ging het hier goed.
Ze zijn met 11 kinderen in de klas. Er is eentje op dit moment thuis omdat ziek, maar ik vermoed dat de moeder liever niet wil dat die onder deze omstandigheden naar school gaat.
pi_193218916
Toch benieuwd hoe de thuishouders aankijken tegen het heropenen op 8 juni. Nog steeds de kinderen thuis houden?
  User die overal opduikt 2022 woensdag 20 mei 2020 @ 06:34:01 #15
186611 Haags
pi_193218923
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 06:31 schreef F.Sinatra het volgende:
Toch benieuwd hoe de thuishouders aankijken tegen het heropenen op 8 juni. Nog steeds de kinderen thuis houden?
Ik juich het toe, beter dan die halve schijt weken.
Zonder wrijving geen glans
pi_193219024
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 06:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Ik juich het toe, beter dan die halve schijt weken.
Eens ja.
pi_193219242
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 06:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Ik juich het toe, beter dan die halve schijt weken.
Eens. Ik ben benieuwd wanneer de leerplichtambtenaar weer om de hoek komt kijken.
  Moderator woensdag 20 mei 2020 @ 07:47:02 #18
5428 crew  miss_sly
pi_193219268
Vanaf 8 juni heeft onze dochter nog vier weken school tot de zomervakantie. Wat mij betreft overbruggen we die laatste weken nog zoals we nu doen, maar dochter is erg blij dat ze dan nog wel even fulltime naar school kan.

Dus over twee weken gaat er hier iemand juichend naar school.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193219270
Ouders beslissen of hun kind volgend schooljaar blijft zitten
Overgaan met vijf tekorten? Het kan. Er zijn middelbare scholen die dit jaar een dringend advies afgeven, maar waar uiteindelijk ouders beslissen of hun kind blijft zitten of overgaat naar de volgende klas.

https://www.ad.nl/binnenl(...)jft-zitten~a11c542c/
pi_193219304
Prima zaak en toch nog wel onverwacht. Ik had gedacht dat het aanmodderen zou blijven tot de zomervakantie.

Ben inderdaad benieuwd of ze dan de leerplicht gaan handhaven vanaf 8 juni, zou wel terecht zijn.
pi_193219360
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 07:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
Prima zaak en toch nog wel onverwacht. Ik had gedacht dat het aanmodderen zou blijven tot de zomervakantie.

Ben inderdaad benieuwd of ze dan de leerplicht gaan handhaven vanaf 8 juni, zou wel terecht zijn.
Ik gok tot de zomervakantie eigen inbreng en als dingen zo blijven zoals ze nu zijn, na de zomervakantie weer leerplicht.
pi_193219426
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 07:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
Prima zaak en toch nog wel onverwacht. Ik had gedacht dat het aanmodderen zou blijven tot de zomervakantie.

Ben inderdaad benieuwd of ze dan de leerplicht gaan handhaven vanaf 8 juni, zou wel terecht zijn.
Ik vond de nadruk we op alle kinderen liggen. Al kun je dat op diverse manieren opvatten.
pi_193222175
Fijn dat het weer gaat beginnen, mijn werk en studie heeft volledig stilgestaan sinds de eerste maatregelen, ik snak naar een paar dagen zonder kinderen :@
Sinds de versoepelingen zijn ook allebei de kinderen aan het snotteren en gaan ze alsnog niet naar school en opvang :')
-nee-
pi_193222311
Ik vind wel mooi dat er gedaan wordt of kinderen een gigantische achterstand oplopen terwijl dat grotendeels gelul is en mensen vooral hun kinderen spuugzat zijn.

School is met 30 kinderen in een klas meer opvang zodat de ouders voor de hypotheek kunnen werken dan echt hen dingen leren. Dat is meer een bijkomstigheid tegenwoordig.
pi_193222739
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik vind wel mooi dat er gedaan wordt of kinderen een gigantische achterstand oplopen terwijl dat grotendeels gelul is en mensen vooral hun kinderen spuugzat zijn.
Of het een "gigantische" achterstand is weet ik niet, want dat is normatief. Het is echter een feit dat juist de kinderen die de schoolomgeving het hardste nodig hebben de afgelopen tijd achterliepen in hun ontwikkeling t.o.v. de doelgroep die jij beschrijft.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')