Ja, je blijft mensen houden die pas de maatregelen serieus nemen als er duizenden per dag overlijden...quote:Op vrijdag 15 mei 2020 11:00 schreef Bocaj het volgende:
RIVM: 28 doden door coronavirus, 27 nieuwe ziekenhuisopnames.
"Ooo Hans, 28 doden... We blijven mooi thuis hoor, mij krijg je niet de straat op!"
Jij kijkt vast geen Jensen!quote:Op vrijdag 15 mei 2020 11:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, je blijft mensen houden die pas de maatregelen serieus nemen als er duizenden per dag overlijden...
Er is ook nog een economische kant aan het verhaal.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 11:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, je blijft mensen houden die pas de maatregelen serieus nemen als er duizenden per dag overlijden...
donderdag dipjequote:Op vrijdag 15 mei 2020 11:00 schreef Bocaj het volgende:
"Ooo Hans, 28 doden... We blijven mooi thuis hoor, mij krijg je niet de straat op!"
Zoals is aangegeven door deskundigen hebben we te maken met exponentiële groei bij onvoldoende maatregelen en exponentiële krimp bij voldoende maatregelen.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 11:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Er is ook nog een economische kant aan het verhaal.
30 doden is niet alsof de wereld in brand staat.
hygiëneregels ja die blijven inderdaad of was je van plan als dit "griepje" weer overgewaaid na het schijten en andere dingen niet je handen te wassen?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 10:31 schreef hooibaal het volgende:
Thuiswerken, hygiëneregels, afstand houden en een verbod op grootschalige bijeenkomsten blijven er echt wel totdat we een medische oplossing voor het virus hebben. Een vaccin of medicatie.
Het signaal uit Tilburg is helder genoeg.
Zijn niet eens 28 doden van de afgelopen dag zitten nog mensen van april bij onder anderequote:Op vrijdag 15 mei 2020 11:00 schreef Bocaj het volgende:
De hygiëneregels zijn wel wat strenger dan wat normaal gebruikelijk is.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 11:09 schreef Fokker1000 het volgende:
[..]
hygiëneregels ja die blijven inderdaad of was je van plan als dit "griepje" weer overgewaaid na het schijten en andere dingen niet je handen te wassen?
Die hygiëneregels is echt zulke onzin dit zouden mensen standaard al moeten doen maar goed er lopen veel smeerpijpen.
Daarbij heeft afstand houden minimaal tot 0 effect en dient dat ook zo snel mogelijk afgeschaft te worden.
Eventueel alleen evenementen (indoor) wat langer verbieden.
Rest is pure onzin en hygiëneregels zouden niet nieuw moeten zijn
Waar is dat bewijs.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 11:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar als we meteen teveel versoepelen krijgen we weer te maken met een exponentiële groei.
Ze zijn niet perse strenger (ja winkels) maar het feit dat je mensen hun handen moeten wassen was er altijd en ja er zijn er genoeg die het nooit doen.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 11:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
De hygiëneregels zijn wel wat strenger dan wat normaal gebruikelijk is.
Daarnaast is een te grote hygiëne ook niet goed voor de gezondheid.
Over de hygiëneregels kan ik je geen ongelijk geven. Helaas bleek dat er toch veel mensen zijn die dat te weinig en niet zorgvuldig genoeg doen. Die hebben wel een wakeup call gehad, hoop je tenminste.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 11:09 schreef Fokker1000 het volgende:
[..]
hygiëneregels ja die blijven inderdaad of was je van plan als dit "griepje" weer overgewaaid na het schijten en andere dingen niet je handen te wassen?
Die hygiëneregels is echt zulke onzin dit zouden mensen standaard al moeten doen maar goed er lopen veel smeerpijpen.
Daarbij heeft afstand houden minimaal tot 0 effect en dient dat ook zo snel mogelijk afgeschaft te worden.
Eventueel alleen evenementen (indoor) wat langer verbieden.
Rest is pure onzin en hygiëneregels zouden niet nieuw moeten zijn
Mwoah je kunt ook te angstig zijn. Niemand schijnt exact echt te weten of er überhaupt een tweede golf gaat komen. Laat staan hoe deze er uit ziet. Deskundigen waarschuwen er weliswaar voor maar er is geen eenduidig scenario.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 11:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zoals is aangegeven door deskundigen hebben we te maken met exponentiële groei bij onvoldoende maatregelen en exponentiële krimp bij voldoende maatregelen.
Ik zou zeggen: wees blij dat het aantal slachtoffers zo snel afneemt, dat betekent dat de versoepelingen in juni doorgang kunnen krijgen.
Maar als we meteen teveel versoepelen krijgen we weer te maken met een exponentiële groei.
Ik weet zeker dat het niet helpt ja vrij zeker.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 11:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Over de hygiëneregels kan ik je geen ongelijk geven. Helaas bleek dat er toch veel mensen zijn die dat te weinig en niet zorgvuldig genoeg doen. Die hebben wel een wakeup call gehad, hoop je tenminste.
Wat betreft dat afstand houden: bijna alle experts wereldwijd zeggen dat dat een van de belangrijkste maatregelen is die we kunnen en moeten nemen, maar jij weet zeker dat het niet helpt?
Die beelden van die Amerikaanse gevangenis waarin men elkaar probeerden te besmetten (en faaldenquote:Op vrijdag 15 mei 2020 11:16 schreef Fokker1000 het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat het niet helpt ja vrij zeker.
Massa evenementen in gesloten ruimtes verbieden was de key waardoor de piek zakt.
Niet als ik jouw toevallig op straat passeer.
Ja langdurig in je gezicht staan hoesten kan een probleem zijn maar ja dat deed je neem ik aan voor corona ook niet in iemands zijn gezicht hoesten?
Precies, dat zijn de twee opties: een massaevenement en elkaar toevallig op straat passeren.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 11:16 schreef Fokker1000 het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat het niet helpt ja vrij zeker.
Massa evenementen in gesloten ruimtes zou het probleem zijn.
Niet als ik jouw toevallig op straat passeer.
Ja langdurig in je gezicht staan hoesten kan een probleem zijn maar ja dat deed je neem ik aan voor corona ook niet in iemands zijn gezicht hoesten?
Wordt toch bij wet verboden om binnen 1,5 meter te komen. Grote gemeenten laten camera's plaatsen om te handhaven.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 11:09 schreef Fokker1000 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |