Hallo allemaal,
Sinds vorig jaar april vertoef ik prima in een nieuwbouw woning, maar helaas is de vloer een drama. Het was een DIY-projectje van lage kwaliteit met grote impact, waarin ik duidelijk mijn kunde heb overschat.
Ik heb de vloer van de nieuwbouwwoning (na stookprotocol) geprimed, geegaliseerd (met egaline) en vervolgens gecoat met een twee componenten coating. Dat is de korte versie, de lange versie:
Helaas is de egaline de eerste keer niet overal goed gehecht en door wat twijfelbare instructies is de vloerverwarming te vroeg aan gegaan. Vet kut en vooral heel dom, maar hierdoor heb ik nogal wat reparaties moeten doen. Nu heb ik dit allemaal voor lief genomen, want het zat aan de rand van de kamer en daar staan grotendeels meubels met her en der een uitzondering. Volledig egaal werd het niet, maar afin.
Nu een jaar later beginnen wat andere problemen zich te vertonen, specifiek haarscheuren op nieuwe plekken waar eerst de hechting goed was (of leek te zijn). Zie de spoiler voor (schrikwekkende) foto's.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zit nu lichtelijk met mijn handen in het haar. Ik ben verliefd op de look, maar dit professioneel laten fixen is
iets boven mijn vermogen afgaande van online offertes. Ik kan er natuurlijk laminaat in gooien, maar dat zou ik enorm zonde vinden.
Mijn idee, tot deze week, was om een lang weekend te nemen, een reparatie op de kale plek en enkele kleine beschadigingen te doen en de gehele vloer (in enkele delen) een mooie nieuwe lik verf/coating geven. Toen zag ik dat de scheur in mijn gang met de versplintering van de egaline vloer en viel dat idee in duigen.
Dus hier komt mijn vraag waarbij ik jullie creativiteit en kennis nodig heb. Hebben jullie enig idee hoe/of ik de probleemzones zou kunnen herstellen en mijn vloer weer sprankelend mooi kan krijgen?
Ik weet dat het een ontzettend uitgebreid en waarschijnlijk verzwarend verhaal is, maar echt alle input zou ik enorm waarderen.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.