abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 mei 2020 @ 16:10:45 #1
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_193104266
Facebook betaalt in totaal 52 miljoen dollar (48 miljoen euro) aan moderatoren die een stoornis hebben overgehouden aan het beoordelen van schokkende berichten, schrijft The Guardian woensdag.

De moderatoren beoordelen berichten op Facebook die mogelijk niet aan de richtlijnen van het bedrijf voldoen. Daarvoor moeten zij vaak teksten, foto's en video's met een schokkende inhoud bekijken.

In een grootschalige rechtszaak, waarbij elfduizend moderatoren betrokken waren, werd Facebook ervan beschuldigd deze werknemers te weinig geestelijke ondersteuning en nazorg te bieden.

Facebook heeft voor een totaalbedrag van 52 miljoen dollar met de groep geschikt. Moderatoren die zijn gediagnosticeerd met een geestelijke stoornis als gevolg van hun werk krijgen minstens 1.000 dollar ter compensatie. Dat bedrag kan oplopen tot 50.000 dollar, afhankelijk van de schade.

Betere werkomstandigheden voor moderatoren
Daarnaast moet Facebook de werkomstandigheden van moderatoren veranderen. Het bedrijf zegt onder meer coachingsessies met professionele gezondheidszorgadviseurs op te zetten voor zijn werknemers.

Ook moeten algoritmes op Facebook ervoor zorgen dat minder schadelijk beeld de werknemers bereikt en komen er maandelijkse groepstherapiesessies.

De afgelopen jaren kwam Facebook meermaals in het nieuws vanwege de ondermaatse werkomgeving van moderatoren. De werkdruk zou heel hoog zijn en meerdere medewerkers zouden met posttraumatische stressstoornissen kampen.

Facebook beloofde al eerder om verbeteringen door te voeren.

Sja, hoe zit het hier eigenlijk? :{

Bron: https://www.nu.nl/tech/60(...)rde-moderatoren.html
Praat over de hel en je komt er.
pi_193104287
hier kunnen ze de pl..... krijgen
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 13 mei 2020 @ 16:12:15 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_193104291
Interessant.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193104305
Het budget is hier gelukkig wat hoger.
pi_193104381
Eindelijk duidelijkheid over waar de Fok mods vandaan komen... O-)
pi_193104387
Ik ben hier ook regelmatig geconfronteerd met schokkende beelden en teksten, wat schuift dat @Danny?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 13 mei 2020 @ 16:16:54 #8
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193104405
Als je niet tegen die beelden kan, waarom is dat dan je baan?
pi_193104425
Wat werken daar voor sneeuwvlokken joh :')___!!!
Zonder wrijving geen glans
pi_193104429
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:16 schreef Hathor het volgende:
Ik ben hier ook regelmatig geconfronteerd met schokkende beelden en teksten, wat schuift dat @Danny?
Goeie vraag. Ik heb hem even een mention gegeven. Dat is jou niet gelukt zo te zien.
  Moderator woensdag 13 mei 2020 @ 16:18:41 #11
8781 crew  Frutsel
pi_193104452
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:10 schreef Scheepskok het volgende:
[i]Facebook betaalt in totaal 52 miljoen dollar (48 miljoen euro) aan moderatoren die een stoornis hebben overgehouden aan het beoordelen van schokkende berichten, schrijft The Guardian woensdag.

Sja, hoe zit het hier eigenlijk? :{

Bron: https://www.nu.nl/tech/60(...)rde-moderatoren.html
We krijgen per edit een paar cent, per slotje een euro, en per ban 25 euro.
Topics verplaatsen naar een ander forum levert ook wat op. Als je tien jaar in dienst heb heb je recht op een laptop van Fok die je dan kan gebruiken als je je Fok-Mod-T-shirt draagt die je kreeg nadat je je 500e slotje had gezet.

Elke note is daarnaast 2 euro vijftig wat in de laatste jaren vanwege inflatie iets gestegen is. Als die note niet terecht is moeten we vijftig cent terug betalen.

Indien we voortijdig ons dienstverband beeindigen, lekken of te weinig users een ban aansmeren moeten we deze laptop dan weer inleveren.

Na 12,5 jaar dienst heb je recht op een bonus die Danny per mod bekijkt (als je een lekker wijf bent krijg je meer heb ik begrepen van enkelen. Als je nieuw bent zoals @Lonaa heb je het eerste jaar nergens recht op en zijn die modacties bij het salaris van de forumcollega's inbegrepen.

Indien je als mod promoveert naar bijvoorbeeld FA dan verdubbelt elk bedrag en daar hebben ze volgens mij nog extra bonussen als ze langere bans uitdelen maar dat weet ik niet precies, vermoedelijk @Straatcommando. kan daar wel wat over vertellen.

Meer wil ik over de beloningen niet kwijt, maar ik ga Danny even mailen want een miljoen haal ik denk ik net niet.
pi_193104468
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:18 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Topics verplaatsen naar een ander forum levert ook wat op. Als je tien jaar in dienst heb heb je recht op een laptop van Fok die je dan kan gebruiken als je je Fok-Mod-T-shirt draagt die je kreeg nadat je je 500e slotje had gezet.

Elke note is daarnaast 2 euro vijftig wat in de laatste jaren vanwege inflatie iets gestegen is. Als die note niet terecht is moeten we vijftig cent terug betalen.

Indien we voortijdig ons dienstverband beeindigen, lekken of te weinig users een ban aansmeren moeten we deze laptop dan weer inleveren.

Na 12,5 jaar dienst heb je recht op een bonus die Danny per mod bekijkt (als je een lekker wijf bent krijg je meer heb ik begrepen van enkelen. Als je nieuw bent zoals @:Lonaa heb je het eerste jaar nergens recht op en zijn die modacties bij het salaris van de forumcollega's inbegrepen.

Indien je als mod promoveert naar bijvoorbeeld FA dan verdubbelt elk bedrag en daar hebben ze volgens mij nog extra bonussen als ze langere bans uitdelen maar dat weet ik niet precies, vermoedelijk @:Straatcommando. kan daar wel wat over vertellen.

Meer wil ik over de beloningen niet kwijt, maar ik ga Danny even mailen want een miljoen haal ik denk ik net niet.
Enig idee hoeveel R&P mods binnen harken?
  woensdag 13 mei 2020 @ 16:19:45 #13
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193104473
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:10 schreef Scheepskok het volgende:
Betere werkomstandigheden voor moderatoren
Daarnaast moet Facebook de werkomstandigheden van moderatoren veranderen. Het bedrijf zegt onder meer coachingsessies met professionele gezondheidszorgadviseurs op te zetten voor zijn werknemers.

Ook moeten algoritmes op Facebook ervoor zorgen dat minder schadelijk beeld de werknemers bereikt en komen er maandelijkse groepstherapiesessies.
Groepstherapie voor fokmods lijkt me ook geen overbodige luxe.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 13 mei 2020 @ 16:20:06 #14
117098 Hathor
Effe niet
pi_193104482
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:18 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Na 12,5 jaar dienst heb je recht op een bonus die Danny per mod bekijkt (als je een lekker wijf bent krijg je meer heb ik begrepen van enkelen. Als je nieuw bent zoals @:Lonaa heb je het eerste jaar nergens recht op en zijn die modacties bij het salaris van de forumcollega's inbegrepen.

Indien je als mod promoveert naar bijvoorbeeld FA dan verdubbelt elk bedrag en daar hebben ze volgens mij nog extra bonussen als ze langere bans uitdelen maar dat weet ik niet precies, vermoedelijk @:Straatcommando. kan daar wel wat over vertellen.

En hoe zit het verder met de sexuele intimidatie op de werkvloer?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 13 mei 2020 @ 16:20:59 #15
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_193104507
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

Daar krijgen we zo nu en dan les in, het lukt steeds beter om mensen te intimideren.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator woensdag 13 mei 2020 @ 16:21:20 #16
8781 crew  Frutsel
pi_193104510
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:19 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

Enig idee hoeveel R&P mods binnen harken?
Die oude groep is ineens weggegaan omdat ze het volgens mij niet eens waren met de beloningen en kregen toen een oprotpremie van een ton p.p dacht ik. De huidige generatie valt nog in de newbieschaal en gezien hun profiel (net even snel gekeken) vallen ze bij de onderste categorie, de 'nog-niet-bestand-tegen-stress'-categorie en krijgen dus het minimumfokloon.
  woensdag 13 mei 2020 @ 16:21:42 #17
117098 Hathor
Effe niet
pi_193104521
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:20 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Daar krijgen we zo nu en dan les in, het lukt steeds beter om mensen te intimideren.
Ik merk er andes verdomd weinig van. :(
  Moderator woensdag 13 mei 2020 @ 16:23:20 #18
8781 crew  Frutsel
pi_193104556
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

neuken met crewleden onderling is toegestaan, mits je je bek d'r over houdt.
pi_193104559
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:16 schreef Hathor het volgende:
Ik ben hier ook regelmatig geconfronteerd met schokkende beelden en teksten, wat schuift dat @:Danny?
Wat je zelf plaatst telt denk ik niet.
  woensdag 13 mei 2020 @ 16:23:36 #20
117098 Hathor
Effe niet
pi_193104563
Maar ik snap nu ook meteen waarom ik zo vaak een ban krijg.
pi_193104570
Niet tegen zulke berichten kunnen. :')
  woensdag 13 mei 2020 @ 16:24:49 #22
117098 Hathor
Effe niet
pi_193104582
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Wat je zelf plaatst telt denk ik niet.
o|O
pi_193104605
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:17 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wat werken daar voor sneeuwvlokken joh :')___!!!
Hier in Barcelona zit Facebook ook, ook die content moderators
Ken mensen die content uit Zuid-Amerika moeten doen, die krijgen echt wel gruwelijke dingen te zien, van die Mexicaanse kartels etc
  Moderator woensdag 13 mei 2020 @ 16:26:21 #24
8781 crew  Frutsel
pi_193104610
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:23 schreef Hathor het volgende:
Maar ik snap nu ook meteen waarom ik zo vaak een ban krijg.
rechtse users laten bannen levert trouwens meer op dan linkse
  woensdag 13 mei 2020 @ 16:26:48 #25
117098 Hathor
Effe niet
pi_193104620
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:26 schreef Frutsel het volgende:

[..]

rechtse users laten bannen levert trouwens meer op dan linkse
Kijk, dat bedoel ik nou. :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')