abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197504098
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 10:32 schreef BFmango het volgende:
Na 14 jaar uit elkaar gegaan hier.

Heb één ding geleerd: ook al denk je 'goed' en 'als vrienden' uit elkaar te gaan... cold turkey alle contact verbreken werkt écht het beste!
Oeh goeie tip!
En hoe doe je dat als je samen (kleine) kinderen hebt?
pi_197595250
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:58 schreef Grublit het volgende:

[..]

Oeh goeie tip!
Dan is dat natuurlijk moeilijker ja.

Maar dan nog kan je ervoor kiezen duidelijk te zijn; je hebt nog contact maar dan enkel om zaken aangaande de kinderen te bespreken. Volg elkaar niet meer op social media, vier de verjaardagen van de kinderen gescheiden en dus twee keer, etc.

Succes!
pi_197601981
quote:

[..]

Oeh goeie tip!
Dan lijkt het me in belang van je kinderen dat je dat juist niet doet?
pi_197603356
quote:

[..]

Oeh goeie tip!
niet.. want kinderen hebben 2 ouders.

Maar dan nog kun je het contact wel beperken tot je kind en de zaken daar omheen.
Betekent wel dat je elkaar regelmatig blijft zien en een goede verstandhouding is dan wel echt een must.

Maar eerst even goed emotioneel loskomen van elkaar.. kun je daarna weer wat meer van elkaar hebben ook.

[ Bericht 3% gewijzigd door Uhmmpie op 24-01-2021 08:27:39 ]
pi_197603384
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 18:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Dat kan best maar zelfs als je niks voelt kun je nog een empatische reactie maken...
Zeker per whatsapp.. kun je best sociaal wenselijk antwoorden ja.

Maar misschien baalt hij ook gewoon van zichzelf.. is ie daarom een beetje lomper dan voorheen.
pi_197906747
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 08:15 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

niet.. want kinderen hebben 2 ouders.

Maar dan nog kun je het contact wel beperken tot je kind en de zaken daar omheen.
Betekent wel dat je elkaar regelmatig blijft zien en een goede verstandhouding is dan wel echt een must.

Maar eerst even goed emotioneel loskomen van elkaar.. kun je daarna weer wat meer van elkaar hebben ook.
Mijn opmerking was ook licht sarcastisch. En licht wanhopig. Want ik weet nog niet hoe ik de komende periode door ga komen...
pi_197907842
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 14:25 schreef Grublit het volgende:

[..]

Mijn opmerking was ook licht sarcastisch. En licht wanhopig. Want ik weet nog niet hoe ik de komende periode door ga komen...
dag voor dag.. stap voor stap...
wat dat betreft is dit wel echt een rottige periode want je kunt ook niet even bij vrienden of familie gaan zitten op de momenten dat je het even niet trekt :)

maar vergeet niet.. wat iemand ooit tegen mij zei: wat er ook gebeurd... morgen is er weer een nieuwe dag.
pi_198351956
Meer mensen met oplaaiende gevoelens na langere tijd? Ik zit bijna 15 jaar weer in een fase waarin in veel te veel aan mijn ex denk. Zou het ooit echt overgaan?
pi_198353692
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 09:46 schreef byah het volgende:
Meer mensen met oplaaiende gevoelens na langere tijd? Ik zit bijna 15 jaar weer in een fase waarin in veel te veel aan mijn ex denk. Zou het ooit echt overgaan?
Oplaaiende gevoelens niet. Had wel dat mijn ex (overbodige) papieren van mijn hond had afgegeven bij mijn vader. Toen had ik wel echt iets van: Waarom? Zijn denk 4,5 jaar uit elkaar en heb totaal geen behoefte om hem meer te zien of te spreken. Denk nog wel eens aan hem hoor, maar dat is ook weer zo voorbij.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 23:02:24 #35
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_198366560
Vandaag is het uitgegaan tussen mij en mijn ex na 2,5 jaar. Het was echt moeilijk, want ik heb moeite met anderen pijn doen. Hierom, en de angst voor het alleen zijn, bleef ik maar proberen er iets van te maken. Uiteindelijk zag ze dat het slecht met mij ging en trok ze zelf aan de bel. Ik lig nu voor het eerst zonder haar in bed en ik mis haar. Het is de juiste zet geweest, maar ik mis haar wel. Het is een heel hoofdstuk met een persoon die je ineens afsluit. Moeilijk, maar ik kijk uit naat de toekomst.
Ignorance is bliss
  maandag 8 maart 2021 @ 04:38:32 #36
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_198386710
Ook ik heb een zware nacht. Mijn gevoel zei me dat zijn nieuwe relatie uit was. 2 weken na mij had hij een relatie met een ander.

Ik had hem geappt en het is nog aan. Zijn gevoel voor haar is dieper zegt hij. Gevoel van verdriet, paniek. Kom ik hier ooit nog wel overheen? Het duurt al 1 jaar.

Ik zat wat dingen terug te lezen op Facebook messenger en daar merkte ik al dat hij ontevreden was. Maar ipv dat te uiten ging hij me fucken. Ik heb hem nu midden in de nacht geappt waarom. Mijn werk ging niet lekker, ik was enorm veel met mijn uiterlijk bezig voor hem en ik was te veeleisend. Dat lees ik ook in die berichtjes terug. Ik zat gewoon niet lekker op mijn werk en in mijn vel, ging van sportschool naar werk etc. Ik kon echt tegen hem uitvallen. Heb hem ook hier over geappt dat ik nu mijn eigen aandeel zie en dat ik daar samen met hem aan had willen werken aan mezelf.

Maar ipv dat te bespreken ging hij met me spelen, daten met andere meiden. Zijn boosheid was begrijpelijk ivm prinses op de erwt gedrag maar het vergoeilijkt niet 'abusive' gedrag.

En verder doet het gewoon pijn dat hij bij haar dat gevoel wel heeft.

Verder nog wat gevraagd naar wat leugens die ik ontdekt heb.
pi_198387034
Als je vindt dat hij abusive gedrag vertoonde...
ben je beter af zonder hem :)

Dus waarom je dan nog terug wil is me een raadsel.
Of het viel stiekem wel mee.

Leg je er bij neer dat ie zich met haar anders gedraagd.. als het na een jaar niet uitnis.. heeft ie je echt niet gemist.

En eens abusive... niets dat hem stopt dat nogmaals te doen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Uhmmpie op 08-03-2021 07:43:35 ]
pi_198387720
Als je na een jaar nog een zware nacht hebt is hulp zoeken misschien een overweging waard? Zeker ook om te voorkomen dat je in je volgende relatie niet zo gaat uitvallen naar de persoon die in principe het dichtstbij je staat?
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_198387816
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 04:38 schreef Mishu het volgende:
Ook ik heb een zware nacht. Mijn gevoel zei me dat zijn nieuwe relatie uit was. 2 weken na mij had hij een relatie met een ander.

Ik had hem geappt en het is nog aan. Zijn gevoel voor haar is dieper zegt hij. Gevoel van verdriet, paniek. Kom ik hier ooit nog wel overheen? Het duurt al 1 jaar.

Ik zat wat dingen terug te lezen op Facebook messenger en daar merkte ik al dat hij ontevreden was. Maar ipv dat te uiten ging hij me fucken. Ik heb hem nu midden in de nacht geappt waarom. Mijn werk ging niet lekker, ik was enorm veel met mijn uiterlijk bezig voor hem en ik was te veeleisend. Dat lees ik ook in die berichtjes terug. Ik zat gewoon niet lekker op mijn werk en in mijn vel, ging van sportschool naar werk etc. Ik kon echt tegen hem uitvallen. Heb hem ook hier over geappt dat ik nu mijn eigen aandeel zie en dat ik daar samen met hem aan had willen werken aan mezelf.

Maar ipv dat te bespreken ging hij met me spelen, daten met andere meiden. Zijn boosheid was begrijpelijk ivm prinses op de erwt gedrag maar het vergoeilijkt niet 'abusive' gedrag.

En verder doet het gewoon pijn dat hij bij haar dat gevoel wel heeft.

Verder nog wat gevraagd naar wat leugens die ik ontdekt heb.
Waarom heb je in godsnaam contact met zo'n iemand
pi_198387862
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 09:04 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

ik ben het niet zo vaak met jou eens.. .maar eh... QFT
  maandag 8 maart 2021 @ 11:21:32 #41
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_198389470
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 08:55 schreef Hineni het volgende:
Als je na een jaar nog een zware nacht hebt is hulp zoeken misschien een overweging waard? Zeker ook om te voorkomen dat je in je volgende relatie niet zo gaat uitvallen naar de persoon die in principe het dichtstbij je staat?
Ja zat vanochtend bij de huisarts :Y

Mijn werksituatie is inmiddels veel beter en de sportscholen zijn dicht. Maar gek dat hij eerst dolverliefd was en dan opeens toch niet verliefd genoeg naar meer verliefd op een ander.
  maandag 8 maart 2021 @ 11:23:29 #42
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_198389517
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 09:04 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Voor de rest was hij qua uiterlijk en vertrouwdheid en humor enzo wel wat ik wou. En ik vind het moeilijk om die droom en fantasie los te laten.
  maandag 8 maart 2021 @ 11:25:37 #43
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_198389556
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 07:35 schreef Uhmmpie het volgende:
Als je vindt dat hij abusive gedrag vertoonde...
ben je beter af zonder hem :)

Dus waarom je dan nog terug wil is me een raadsel.
Of het viel stiekem wel mee.

Leg je er bij neer dat ie zich met haar anders gedraagd.. als het na een jaar niet uitnis.. heeft ie je echt niet gemist.

En eens abusive... niets dat hem stopt dat nogmaals te doen.
Hij vindt ook dat hij het achteraf niet goed heeft aangepakt en hij heeft er van geleerd zegt hij. Fijn dat ik er dan geen profijt meer van heb.

De leugens vond hij zelf ook gek dat hij over sommige dingen heeft gelogen schijnbaar. Hij kon het niet echt verklaren. Ook omdat het soms leugens zonder echt voordeel voor hem waren, gewoon in het wilde weg iets verzinnen wat niet klopt wat hem ook niet in een beter daglicht stelt ofzo. Hij heeft dingen gezegd waar hij nu niet meer achter staat.

1 van zijn vorige exen zei tegen mij: je verdient iemand die je kan vertrouwen. En nu bij die nieuwe doet hij alles opeens wel goed. Voelt zuur en onbegrijpelijk.
pi_198389716
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 11:25 schreef Mishu het volgende:

[..]

Hij vindt ook dat hij het achteraf niet goed heeft aangepakt en hij heeft er van geleerd zegt hij. Fijn dat ik er dan geen profijt meer van heb.

De leugens vond hij zelf ook gek dat hij over sommige dingen heeft gelogen schijnbaar. Hij kon het niet echt verklaren. Ook omdat het soms leugens zonder echt voordeel voor hem waren, gewoon in het wilde weg iets verzinnen wat niet klopt wat hem ook niet in een beter daglicht stelt ofzo. Hij heeft dingen gezegd waar hij nu niet meer achter staat.

1 van zijn vorige exen zei tegen mij: je verdient iemand die je kan vertrouwen. En nu bij die nieuwe doet hij alles opeens wel goed. Voelt zuur en onbegrijpelijk.
Je kijkt van een afstandje toe, het is een beetje gissen en invullen of hij werkelijk alles ineens goed zou doen. Mocht het toch zo zijn, dan zou je het anders bekeken ook als bevestiging kunnen zien dat jullie echt niet bij elkaar passen en dat hij misschien toch wel iets geleerd heeft van jullie tijd samen. Daar heb jij geen direct profijt meer van, maar dan is het toch niet helemaal voor niks geweest..
pi_198389724
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 11:25 schreef Mishu het volgende:

[..]

natuurlijk doet hij het niet bij die nieuwe vriendin spontaan wel goed
dat jij het niet ziet.. is wat anders.

vergeet hem.
je bent beter af zonder.

en ga helemaal niet doen alsof je ergens RECHT op zou hebben.. want dat heb je niet.

en ja.. het is ruk.. eens :(
maar soms zijn mensen ineens verliefd op iemand anders... en dan ga je je afvragen hoe verliefd hij dan eerst was en waarom dat dat zo snel om kan slaan.

en belangrijker.. waarom het bij jou niet zo is als bij die ander

maar je weet helemaal niet of hij het nu beter of anders doet... want jij zit niet meer in dat cirkeltje.
en mijn ervaring is dat mensen die liegen en abusive gedrag vertonen... daar niet mee stoppen
zelfs niet als ze zelf ook wel weten dat het niet goed is.
  maandag 8 maart 2021 @ 11:41:06 #46
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_198389802
Tja ik twijfel dus zelf ook steeds of het echt abusive was of gewoon onhandigheid. Dus ik twijfel zelf ook of het nou echt zo erg en grensoverschreidend was dat het leek.

Misschien heb ik hem wel gewoon in een shitty periode van zijn leven getroffen.
pi_198389825
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 11:23 schreef Mishu het volgende:

[..]

Voor de rest was hij qua uiterlijk en vertrouwdheid en humor enzo wel wat ik wou. En ik vind het moeilijk om die droom en fantasie los te laten.
Simpelweg omdat jullie niet samen zijn, ik zou alles van hem deleten als ik jou was, zo blijf je alleen maar op een zere plek drukken.

Je mag er ook zijn zonder hem.
pi_198389977
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 11:41 schreef Mishu het volgende:
Tja ik twijfel dus zelf ook steeds of het echt abusive was of gewoon onhandigheid. Dus ik twijfel zelf ook of het nou echt zo erg en grensoverschreidend was dat het leek.

mja misschien wel.. of in een shitty periode van zijn leven :)
maar feit is dat hij een jaar later nog steeds een relatie heeft met die andere persoon.. dus eigenlijk maakt het niet zo uit of het nou omstandigheden waren of niet.

en de realiteit is bovendien... dat in grensoverschrijdend gedrag en abuse...
er meestal 2 partijen zijn... buiten dat degene die het daadwerkelijk DOET natuurlijk fout is..
is degene die het accepteert... ook gewoon onderdeel van het probleem :(

dat mag je niet zeggen... want dat kan echt niet.
maar weerstand... kunnen mensen die dat doen vaak niet zo goed tegen... en dan gaan ze het bij iemand anders doen.
pi_198390157
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 11:41 schreef Mishu het volgende:

Even heel onaardig gezegd, wat boeit het waar het aan lag en hoe erg dat wel of niet was? Het werkte niet en ongeacht hoe erg het wel of niet was, je hebt nu eenmaal deze gevoelens.
Zou het iets veranderen nu?

Zolang jij je aan hem vastklampt, ben jij niet optimaal met jezelf bezig. Wat er allemaal wel of niet aan hem lag, jij bent degene die het moet doen. Wil doen, met een ander. Toch? Ga kijken wat jij daar voor nodig hebt, om weer meer vertrouwen in jezelf en je beoordelingsvermogen en je grensbepaling te krijgen. Daar ligt denk ik een betere basis om jezelf weer open te kunnen stellen (durven zelfs), dan simpelweg te vissen naar de ogenschijnlijk veilige persoon.
pi_198391082
Haha, sommigen hier op FOK! weten wel het een en ander d.m.v. posts af van dit hele kutverhaal van mij. :')
Maar ik ga hier toch posten omdat ik het er op het moment weer heel zwaar mee heb.

Ik dacht er laatst nog aan, raar dat iemand die je maar kort hebt gekend eigenlijk meer impact kan hebben op je dan bijv. iemand met wie je lang samen bent geweest. Het ligt echt puur aan het gevoel dat je voor iemand hebt. Zo heb ik een relatie van 6 jaar achter de rug, op een nare manier uit elkaar gegaan, maar er zat ook niet meer in. Het is heel jammer, ik mis hem soms nog wel maar ik heb het geaccepteerd.

De persoon die ik vervolgens tegen kwam, was ik echt belachelijk gek op. 1,5 jaar on and off contact gehad. Maar werkte niet. Geen zin om dat hele verhaal hier weer neer te typen. Het komt erop neer dat ik gebruikt ben en dat hij gewoon niet het fatsoen in zich had om dit niet te doen.

Ondanks alles wat er gebeurd is mis ik hem elke dag. Ik wil niet meer aan hem denken, ik wil niet meer naar hem verlangen, omdat ik weet wat hij gedaan heeft en ik schaam me dood voor het gegeven dat ik dus wel aan hem denk, ook op positieve manieren. Ik durf dit ook met niemand te delen. Mensen zouden me voor gek verklaren.

Ik weet niet hoe lang dit nog gaat duren. Ik ben er eigenlijk helemaal klaar mee. Ik wil van dat gevoel af, maar ik weet niet hoe. Ik loop hier nu al 2 jaar mee. Ik wil mezelf (op dat gebied dan he :') ) echt van kant maken. Ik wil het niet meer bij me dragen, want het is een behoorlijke last.

Ik sluit mezelf steeds meer af van alles en iedereen omdat ik me niet meer wil openstellen. Ik heb het wel geprobeerd, heb tussendoor in de tijd dat het dan weer 'over' was tussen ons wel andere dates gehad wat altijd eindigde in naar huis gaan en janken op de terugweg omdat ik ook diep van binnen wel weet dat ik hem gewoon mis en dat een ander dat niet gaat opvullen. Dus ik ben ook gestopt met daten daarna. En ik heb er ook geen behoefte meer aan.

Gister nog in het bos staan janken met mijn zusje omdat we het erover hadden. Ik schaam mij er gewoon voor omdat ik denk, zet je er nou eens overheen, kan jij niet gewoon accepteren dat hij niet hetzelfde voelde en dat hij je gewoon uitgelachen en gebruikt heeft al die tijd. Het lukt me niet. Het is alsof, wat hij ook doet, ik hem altijd zal blijven vergeven.

Ik schaam mij dood voor het feit dat ik dus nog steeds gevoelens heb voor iemand die mij misbruikt heeft op manieren die je niet voor mogelijk houdt.

En ik wil best rationeel nadenken, en ik kan best rationeel nadenken dat ik dit nooit weer ga doen en nooit weer contact met hem zoek, want dan ga ik eraan. Hij zal ook zeker geen contact met mij zoeken, want ik denk dat hij zo om de maand wel weer een ander in bed heeft liggen.

Ik vraag me serieus af wat er mis is met mij.

Wanneer stopt deze onzin een keer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')