okquote:Op woensdag 13 mei 2020 14:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Mij niet gezien. Laat de overheid die krengen maar uitdelen als het echt zo noodzakelijk is. Hier in Friesland nog geen 1 mondkapje gezien. Hier zijn de mensen nog heerlijk nuchter en gaan de mensen niet mee in de massahysterie.
Zijn prima te vinden, is gewoon meer onwil dan onmogelijkheid. Dat geeft mevrouw in de post hierboven ook duidelijk weer uiteindelijk.quote:Op woensdag 13 mei 2020 14:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Of een modieus kapje bij Zalando
https://www.zalando.nl/stoffen-mondkapjes-dames/?q=mondkapjes
Friesland, waar misschien Bertha en Gert zo nu en dan de bus nemen om van Schubbekutjeveen naar Sexbierum te reizen. Niet te vergelijken met het OV in pakweg Amsterdam en Rotterdam.quote:Op woensdag 13 mei 2020 14:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Mij niet gezien. Laat de overheid die krengen maar uitdelen als het echt zo noodzakelijk is. Hier in Friesland nog geen 1 mondkapje gezien. Hier zijn de mensen nog heerlijk nuchter en gaan de mensen niet mee in de massahysterie.
Altijd zin maar hoe later je optreedt hoe trager de curve zal dalen.quote:Op woensdag 13 mei 2020 14:09 schreef Simmertje het volgende:
Wat een puinhoop in de UK, USA en Rusland zeg, toch een gevalletje veel te laat ingegrepen? Volgens mij heeft een lockdown ook niet echt zin meer zodra er al veel te laat is ingegrepen. Een vroegtijdige (semi) lockdown lijkt wel effect te hebben als je kijkt naar bijvoorbeeld NL, BE en Denemarken.
Dat dacht ik net ook, inderdaad. Wat een enorm verschil.quote:Op woensdag 13 mei 2020 14:08 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik vind het toch wel bijzonder dat registratie nog steeds zo langzaam gaat dat er vrijwel geen mensen opgenomen worden, maar we dan blijkbaar nog steeds 52 in de achterstallige registratie hadden.
Ook nog gewoon 17 uit maart...quote:Op woensdag 13 mei 2020 14:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat dacht ik net ook, inderdaad. Wat een enorm verschil.
Het aantal doden mag wat mij betreft nog wel wat significanter dalen - vind het toch veel dat er dagelijks tientallen mensen blijven overlijden aan dit virus.quote:
En hoe komt dat dan? Zijn die zoveel later pas getest? Hebben de resultaten zo lang op zich laten wachten? Administratieve kwestie van simpelweg bijna twee maanden later doorgeven?quote:
Vanaf 25 mei tijdelijk geen btw op mondkapjesquote:Op woensdag 13 mei 2020 14:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Een patiënt die ze na twee maanden in de bezemkast vonden?quote:Op woensdag 13 mei 2020 14:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En hoe komt dat dan? Zijn die zoveel later pas getest? Hebben de resultaten zo lang op zich laten wachten? Administratieve kwestie van simpelweg bijna twee maanden later doorgeven?
Mehh.. of al die vrouwen van middelbare leeftijd met fysiek zware beroepen in de zorg nu echt allemaal zo gezond zullen zijn vraag ik me sterk af.quote:Op woensdag 13 mei 2020 14:15 schreef speknek het volgende:
Nu zullen het bovenmatig vrouwen zijn en zorgverleners gemiddeld genomen wat gezonder,
Bijna allemaal achterstallig onderhoud. Het grafiekje is zo laag dat je deze nauwelijks nog ziet...quote:Op woensdag 13 mei 2020 14:15 schreef Pumpalov het volgende:
Maar eh, 52 ziekenhuisopnames. Gaat niet echt lekker met de exponentiële daling en het hooguit tiental besmettingen per dag voor deze week. Dat zijn er vandaag immers 227.
Misschien kan je even een toelichting geven, @:za?
Jij denkt dat ze aan de ene kant (positieve testen) een andere definitie van zorgverlener hanteren dan aan de andere kant (overlijdens)?quote:Op woensdag 13 mei 2020 14:15 schreef speknek het volgende:
Ik geloof die 9 zorgverlener doden eigenlijk niet. Dat is wel een hele fikse ondervertegenwoordiging. Er waren 13884 zorgverleners besmet, wat neerkomt op een CFR van 0.06. Nu zullen het bovenmatig vrouwen zijn en zorgverleners gemiddeld genomen wat gezonder, maar het strookt helemaal niet met de rest van de cijfers, dus ik denk dat ze een extra nauwe definitie van zorgverlener hebben toegepast. Zo verschilend van Engeland zijn we nou ook weer niet (de NHS is op sommige vlakken zelfs beter).
In de cijfers van vandaag zitten zelfs nog gevallen van begin april bij.quote:Op woensdag 13 mei 2020 14:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bijna allemaal achterstallig onderhoud. Het grafiekje is zo laag dat je deze nauwelijks nog ziet...
[ afbeelding ]
Zelfs nog begin/half maart.quote:Op woensdag 13 mei 2020 14:20 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
In de cijfers van vandaag zitten zelfs nog gevallen van begin april bij.
Neenee, volgens de exponentiële dalingleer zou het vandaag vrijgegeven cijfer rond de tien moeten zitten.quote:Op woensdag 13 mei 2020 14:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bijna allemaal achterstallig onderhoud. Het grafiekje is zo laag dat je deze nauwelijks nog ziet...
[ afbeelding ]
Ja ik zit nu te denken dat er nog wel vier weken vertraging in kan zitten natuurlijk tussen besmet (13886 op dat moment) en overleden (9 op dat moment), maar het klinkt me alsof de RIVM cijfers misschien alleen ziekenhuismedewerkers ofzo geteld hebben, anders kan ik het verschil met andere landen en gewone populatie moeilijk verklaren.quote:Op woensdag 13 mei 2020 14:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze aan de ene kant (positieve testen) een andere definitie van zorgverlener hanteren dan aan de andere kant (overlijdens)?
Leuk moment in een rampenfilm welquote:Op woensdag 13 mei 2020 14:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een patiënt die ze na twee maanden in de bezemkast vonden?
Iedere winkel bepaalt dat nog steeds voor zichzelf. Als de protocollen verschillen, tsja.quote:Op woensdag 13 mei 2020 14:21 schreef zalkc het volgende:
Ik vind het nog steeds verbazingwekkend dat een winkel weet wat er in supermarkt x op moment y van product z in de karretjes ligt. Maar dat een overlijden, opname of besmetting na weken nog niet administratief verwerkt kan zijn.
Het gaat mij er niet zo zeer om of het kan en of dat mag. Het verbaasd mij dat wij in een werled leven waar aan de ene kant elke stap die je zet is terug te vinden maar dat aan de andere kant de administratie in de zorg nog dermate bagger is dat er nu pas ziekenhuisopnames uit maart binnenkomen. terwijl de zorg een bedrijfstak is geweest waar zwaar is ingezet op administratie, elke 5 minuten word vastgelegd van een behandeling zo'n beetje. Het lijkt wel of we te druk zijn geweest om de medewerkers op de werkvloer te kunnen controleren en niet eens weten wie er nu eigenlijk worden behandeld. dat vind ik krom.quote:Op woensdag 13 mei 2020 14:23 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Iedere winkel bepaalt dat nog steeds voor zichzelf. Als de protocollen verschillen, tsja.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |