Er is sprake van divergerende economieën binnen de Eurozone daarom loopt de concurrentiekracht steeds verder uiteen van de aparte landen binnen de EUquote:Op woensdag 23 september 2020 12:51 schreef Chadi het volgende:
Dat is omdat de EU nu overal de schuld van krijgt. Het is nooit goed. Er wist en compromis gesloten en die is nooit helemaal wat je wil.
juistquote:Op woensdag 23 september 2020 12:51 schreef BEFEM het volgende:
[..]
In mijn ogen wel ja.
De euro is ook geen economisch project hé maar een politiek project. In 1991 ofzo hadden nog 800 Duitse economen protest aangetekend tegen de euro.
Een gezamenlijke munt is natuurlijk ook achterlijk, alsof je voor 25 personen met allerlei verschillende voorkeuren en allergiëen één maaltijd gaat bestellen. En dan ook nog allemaal dezelfde portie terwijl de één een vrouw is, de ander is 200 kilo en er zit ook iemand met anorexia bij.
De voordelen wegen, op een lage koers voor ons, ook niet zo zwaar. Er is berekend dat transactiekosten bijvoorbeeld maar 0.5%, of iets minder, van BNP was.
Het levert met cash geld alleen gebruikersgemak op. Maarja, vroeger gingen we ook massaal naar Frankrijk en Duitsland op vakantie zonder euro. Daarnaast gaat er zoveel giraal dat je niet eens zit met buitenlands geld wat je overhoud na je vakantie.
Heeft Nederland profijt gehad van de euro? Ik zal niet ontkennen dat het handig is, maar in een geautomatiseerde wereld zijn verschillende munteenheden natuurlijk geen enkel probleem. Ik geloof ook niet dat de euro een impuls was voor het handelsverkeer binnen de EU.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:40 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Is dat echt meer dan al het profijt dat Nederland heeft gehad van de Euro?
klets niet zo domquote:Op woensdag 23 september 2020 12:53 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je snapt het duidelijk niet. Kopppeling zegt niets over de waarde, maar over de verhouding in waarde tussen beide munten.
alweer juistquote:Op woensdag 23 september 2020 12:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Heeft Nederland profijt gehad van de euro? Ik zal niet ontkennen dat het handig is, maar in een geautomatiseerde wereld zijn verschillende munteenheden natuurlijk geen enkel probleem. Ik geloof ook niet dat de euro een impuls was voor het handelsverkeer binnen de EU.
Ik wil niemand naar dit topic lokken, maar volgens mij is Denemarken qua welvaart veel beter gegaan sinds de invoering van de euro en zijn ze nu zo'n 25% rijker dan Nederland.
Geen enkel inhoudelijk tegen argument. Het is goed met je. Je leeft in een alternatieve werkelijkheid.quote:
er zijn in dit topic mensen die het veel beter weten dan jij , ga jij maar in een koekjesfabriek werken en bemoei je niet met Macro economiequote:Op woensdag 23 september 2020 12:55 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Geen enkel inhoudelijk tegen argument. Het is goed met je. Je leeft in een alternatieve werkelijkheid.
Ga jij je maar inzetten voor wooncontainers voor boomers. Van economie heb jij geen kaas gegeten.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er zijn in dit topic mensen die het veel beter weten dan jij , ga jij maar in een koekjesfabriek werken en bemoei je niet met Macro economie
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |