abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 23 mei 2020 @ 14:20:11 #276
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_193273821
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 14:07 schreef Nober het volgende:
Ach de prijzen gaan al jaren omhoog, nog NIEUWS?
Het gaat wel onevenredig veel omhoog de laatste paar jaar.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 14:40:51 #277
194233 Friday12
Originele kloon
pi_193273973
quote:
13s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:41 schreef papernote het volgende:

[..]

Dit getal zegt niets zonder ook te vermelden hoeveel zorgtoeslag je krijgt. Als de premies stijgen, gaat ook de zorgtoeslag omhoog; waardoor jij waarschijnlijk nauwelijks extra's gaat betalen.

Zie ook hier: https://nl.wikipedia.org/wiki/Zorgtoeslag
Die gaat echt al jaren omlaag :')
pi_193273984
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:50 schreef Captain_Ghost het volgende:
Weg met onnodige bureaucratie: 1,3 miljard

Weg met de woekerwinsten van de farmaceutische industrie: 750 miljoen
De zorgindustrie nationaliseren om bureaucratie tegen te gaan en een stel ambtenaren prijsonderhandelingen laten voeren met geld dat niet van henzelf is. Sounds like a plan.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_193274030
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 13:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je haalt een pamfletje van de SP aan en denkt dat dat geen sprookjes zijn. _O-

En stel even, puur voor de discussie, dat het wel zou kloppen. Dan gaat de SP 3% op het jaarlijkse zorgbudget besparen. Nou, poehoe, dat gaat hard, hoor. :')

Overigens geef je nog steeds geen antwoord op de vraag wie vroeger het ziekenfonds betaalde.
Als ik het goed herinner, had we een twee soort zorgfonds. Private en collectie (via werkgever)
Die waren veel goedkoper dan nu, geen eigen risico, geen gedoe met tandarts, wel hoewel we een basiszorg kreeg, was dat al voldoende. Wilde je meer, betaal je gewoon extra. Simpeler dan dit wordt het niet.

Tegenwoordig gaat er al van eigen risico eraf wanneer je beetje staan kuchen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_193274081
Ik snap ook niet waarom ze tandartsen van extra geld voorzien terwijl ze al jaren enorm veel geld binnen geharkt hebben. Waarom hebben zij geen buffer opgebouwd met hun enorme winsten?
  zaterdag 23 mei 2020 @ 15:04:48 #281
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193274234
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 14:46 schreef Captain_Ghost het volgende:

Als ik het goed herinner, had we een twee soort zorgfonds. Private en collectie (via werkgever)
Die waren veel goedkoper dan nu, geen eigen risico, geen gedoe met tandarts, wel hoewel we een basiszorg kreeg, was dat al voldoende. Wilde je meer, betaal je gewoon extra. Simpeler dan dit wordt het niet.

Tegenwoordig gaat er al van eigen risico eraf wanneer je beetje staan kuchen.
Je klinkt alsof jij dat allemaal niet bewust hebt meegemaakt. Ik wel. Het Ziekenfonds was helemaal niet zo goedkoop Het werd voor ongeveer 50% betaald door werkgevers. Met andere woorden, er ging een deel van je inkomen af voordat jij het kreeg. En dat was een fors deel. Toen ik van ziekenfonds naar particulier ging, ging mijn nettosalaris er flink op vooruit, omdat mijn werkgever geen premie meer aan de staat hoefde af te dragen.

In 1995 waren de zorgkosten in Nederland 30 miljard, in 2003 60 miljard en dit jaar gaan we over de 100 miljard. Als jij dan nog steeds denkt dat dat alleen wordt veroorzaakt door de zorgverzekeraars en de farmaceutische industrie, dan snap je echt niet hoe de werkelijkheid in elkaar zit.

Wat overigens niet betekent dat de macht van de zorgverzekeraars in Nederland niet te groot is.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 23 mei 2020 @ 15:09:37 #282
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193274282
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 02:58 schreef Scarface88 het volgende:
Door de coronacrisis gaan de premies voor de zorgverzekering van 2021 mogelijk met een paar honderd euro omhoog. Dat stellen Wim Groot en Henriëtte Maassen van den Brink in een opiniestuk op Wynia’s Week. Beiden zijn hoogleraar gezondheidseconomie.

[ afbeelding ]

Door de uitbraak van het coronavirus zijn de uitgaven voor ziekenhuizen en andere zorgaanbieders enorm toegenomen. Aan de andere kant zijn er ook zorginstellingen die veel minder omzet draaien en overeind gehouden moeten worden.

De overheid en zorgverzekeraars geven daarom veel meer geld uit dan normaal.

Kort nadat de crisis uitbrak, werd door zorgverzekeraars al bekend gemaakt dat er speciale regelingen kwamen om de extra kosten voor ziekenhuizen op te vangen. En ook zorgverleners die minder omzet kunnen draaien worden grotendeels gecompenseerd voor hun verliezen. Faillissement van bijvoorbeeld tandartsen, fysiotherapeuten en zelfstandige behandelklinieken kan daarmee worden voorkomen.

Nu de druk op de zorg afneemt, kan gelukkig een deel van de reguliere zorg worden hervat. Iets dat zeer belangrijk is voor de continuïteit: zorg die langere tijd wordt uitgesteld, stapelt zich namelijk op en resulteert in nog hogere kosten op de langere termijn.

Hoe dan ook staat het vast dat de zorgkosten door alle maatregelen explosief zijn toegenomen. Het gaat om vele miljarden euro’s.

https://www.zorgwijzer.nl(...)derden-euros-omhoog/
Heb je het artikel ook daadwerkelijk gelezen?

quote:
Reserves

Gelukkig hebben zorgverzekeraars nog wel flinke financiële reserves in kas. Ze zeggen dan ook dat groot deel van de extra kosten als gevolg van de coronacrisis kunnen worden betaald uit deze reserves.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_193274323
Het kromme is dat het overgrote deel van de medici in Nederland zelfstandig ondernemers zijn. Commercieel een B.V. runnen, terwijl het geld allemaal vanuit het volk komt.

Je zou een hoop besparen door medici in loondienst te laten werken voor een stichting dat erop toe ziet dat publiek geld ook echt een zorg besteed wordt. Niet aan dikke management bonussen, mooie panden en dikke BMW's.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 15:24:36 #284
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_193274431
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 15:14 schreef osodevo het volgende:
Het kromme is dat het overgrote deel van de medici in Nederland zelfstandig ondernemers zijn. Commercieel een B.V. runnen, terwijl het geld allemaal vanuit het volk komt.

Je zou een hoop besparen door medici in loondienst te laten werken voor een stichting dat erop toe ziet dat publiek geld ook echt een zorg besteed wordt. Niet aan dikke management bonussen, mooie panden en dikke BMW's.
Dit hoor ik vaker, onderbouw dit eens met cijfers. En dan graag goede bronnen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_193275819
Mag ik hier eerlijk zeggen dat ik me wel eens aanvraag waarom mensen (zelfs als ze niet
eens meer willen) zo mogelijk in leven gehouden worden?

En soms als je niet eens ''leven'' kan nu noemen?

Dat zou niet een stuk schelen, qua kosten maar zéker schelen in ellende, pijn en verdriet.

Tja nu heb ik het tóch gezegd, niets meer aan te doen.
Albert Einstein Quote's:
"Soms betaal je het meest voor dingen die gratis zijn."
"Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen".
"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal".
pi_193276656
De zorg :')

Als je ziet wat we per hoofd vd bevolking betalen aan zogenaamde 'managers', allerlei flutprojecten (y)
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193276675
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 17:17 schreef Ansachteraf het volgende:
Mag ik hier eerlijk zeggen dat ik me wel eens aanvraag waarom mensen (zelfs als ze niet
eens meer willen) zo mogelijk in leven gehouden worden?

En soms als je niet eens ''leven'' kan nu noemen?

Dat zou niet een stuk schelen, qua kosten maar zéker schelen in ellende, pijn en verdriet.

Tja nu heb ik het tóch gezegd, niets meer aan te doen.
Het zijn voornamelijk rijken die door hun teveel aan geld wel een leven hebben en daardoor nog niet zo snel dood willen. Je kan je beter afvragen hoe het kan dat er niets gedaan wordt aan die onrechtvaardigheid, want velen hebben daardoor niets om van te genieten.
pi_193276712
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 14:51 schreef osodevo het volgende:
Ik snap ook niet waarom ze tandartsen van extra geld voorzien terwijl ze al jaren enorm veel geld binnen geharkt hebben. Waarom hebben zij geen buffer opgebouwd met hun enorme winsten?
Een Nederlandse tandarts die niet miljonair is, kan gewoon niet met geld omgaan. Het gros van de tandartsen is volgens mij ofwel miljonair, ofwel hard op weg dat doel ruim voor de pensioengerechtigde leeftijd te bereiken.

[ Bericht 0% gewijzigd door DDDDDaaf op 23-05-2020 18:28:25 ]
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_193276716
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 08:42 schreef devlinmr het volgende:

[..]

En hoeveel gaat de zorgpremie naar beneden als we het salaris bij de verzekeraars aftoppen op bijvoorbeeld 4000¤ netto?
Raming van de totale zorgkosten ligt nu op 51.000.000.000
Het is voor de peace of mind ook wel lekker dat een administratieve machine wat het in principe is gewoon uitgevoerd wordt door een ambtelijk apparaat zonder winstbejag en dikke bonussen. In principe is er in zo'n mechaniek geen plaats voor grootverdieners. Die zijn ook helemaal niet nodig en zijn zelfs schadelijk omdat ze veel risico nemen in hun beleid zonder dat ze zelf risico lopen. Dat betekent enkel verkwanselen van het geld van de belastingbetaler. De grootverdiener gaat maar gewoon in de Telecom enz. waar ze enkel schade aanrichten aan het bedrijf zelf. Maar daar hebben wij er geen last van.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_193276748
De meeste mensen die dit erg vinden zaten ook te schreeuwen dat Rutte een heleboel IC bedden heeft weggehaald.

Wat willen jullie nou dan? Niet meer betalen en wel straks weer kunnen zeiken ofzo? :r
pi_193276757
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 18:19 schreef Jantje2k het volgende:
De meeste mensen die dit erg vinden zaten ook te schreeuwen dat Rutte een heleboel IC bedden heeft weggehaald.

Wat willen jullie nou dan? Niet meer betalen en wel straks weer kunnen zeiken ofzo? :r
Jij bent ook wel een sneue gast zo te horen. Wat is nou precies je boodschap?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_193276769
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 18:19 schreef Jantje2k het volgende:
De meeste mensen die dit erg vinden zaten ook te schreeuwen dat Rutte een heleboel IC bedden heeft weggehaald.

Wat willen jullie nou dan? Niet meer betalen en wel straks weer kunnen zeiken ofzo? :r
Natuurlijk wil ik niet meer betalen (y)
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193276782
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 15:14 schreef osodevo het volgende:
Het kromme is dat het overgrote deel van de medici in Nederland zelfstandig ondernemers zijn. Commercieel een B.V. runnen, terwijl het geld allemaal vanuit het volk komt.

Je zou een hoop besparen door medici in loondienst te laten werken voor een stichting dat erop toe ziet dat publiek geld ook echt een zorg besteed wordt. Niet aan dikke management bonussen, mooie panden en dikke BMW's.
Dat is helemaal niet krom. Als een ziekenhuis ze niet genoeg willen betalen, waarbij ze wel allerlei kutklusjes moeten gaan uitvoeren (bepaalde administratie) moet je niet gek opkijken als mensen dan maar voor zichzelf beginnen.

En uiteindelijk is het natuurlijk niet zo dat als ze in loondienst zouden zijn de prijzen omlaag gaan. Dan komt de winst gewoon ergens anders terecht.
pi_193276800
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 18:21 schreef RTR het volgende:

[..]

Natuurlijk wil ik niet meer betalen (y)


Dan moet je ook niet zeiken dat er weinig bedden zijn op de IC (y)
pi_193276832
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 18:22 schreef Jantje2k het volgende:
En uiteindelijk is het natuurlijk niet zo dat als ze in loondienst zouden zijn de prijzen omlaag gaan. Dan komt de winst gewoon ergens anders terecht.
Ja wel. In Duitsland is dit zo. En in een heleboel andere landen. De zorg wordt niet beter van al die "maatschappen". Wel aantoonbaar duurder.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_193276839
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 18:23 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Dan moet je ook niet zeiken dat er weinig bedden zijn op de IC (y)
Want dat heeft direct te maken met te weinig geld :') _O-

Jezus christus man _O-
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193276841
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 18:23 schreef Jantje2k het volgende:
ook niet zeiken
Man man wat een vreselijke user ben jij. Met al dat "zeiken". Volgens mij is het zo dat men gewoon discussieert.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_193276861
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 21:08 schreef Scarface88 het volgende:
Zolang de directeur van CZ maar een mooie villa heeft en vijf sportwagens voor de deur.
Vrienden van me delen het kantoorpand waar hun werkgever gevestigd is met CZ. Het kantoormeubilair bij CZ wordt frequenter vervangen en is beduidend duurder dan het meubilair waar ze bij hun werkgever (die zijn geld niet verdiend doordat mensen wettelijk verplicht zijn een product bij hem af te nemen) op zitten.

Ik betaal graag voor een goede zorg, maar om de paar jaar nieuw meubilair, reclamecampagnes en nutteloze managers dragen totaal niets bij aan een goede zorg...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_193276874
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 18:27 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Vrienden van me delen het kantoorpand waar hun werkgever gevestigd is met CZ. Het kantoormeubilair bij CZ wordt frequenter vervangen en is beduidend duurder dan het meubilair waar ze bij hun werkgever (die zijn geld niet verdiend doordat mensen wettelijk verplicht zijn een product bij hem af te nemen) op zitten.

Ik betaal graag voor een goede zorg, maar om de paar jaar nieuw meubilair, reclamecampagnes en nutteloze managers dragen totaal niets bij aan een goede zorg...
(y)
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193276875
Is bij pensioenfondsen ook zo. Zij zorgen vooral heeeel goed voor zichzelf.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')