abonnement Unibet Coolblue
pi_193062008
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:21 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Er zijn geen betrouwbare mondkapjes te koop, de enige betrouwbare zijn mondkapjes met een FFP2 filter, en die zijn strikt alleen bedoeld voor de medische zorg en kun je in de winkels niet meer kopen.

Overigens zijn die alleen veilig bij goed gebruik, veel mensen weten niet hoe ze die mondkapjes veilig moeten gebruiken.

Alles daar onder is semi veilig, het beschermt een beetje voor als je zelf al besmet bent dat je het virus niet zo verspreid, eigenlijk maakt het geen donder uit wat je voor je gezicht hangt een sjaal beschermt net zo goed als een mondkapje met een stukje keukenrol er in.
Dit.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193062149
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:24 schreef Everythingexist het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Precies wat ik zeg in de laatste alinea ... :')
pi_193062466
Een mondkapjessamenleving zou mijn voorkeur hebben boven een 1.5 meter samenleving. Degene die dat heeft bedacht heeft daar niet heel goed over nagedacht
pi_193062586
Iedereen een mondkapje houdt verspreiding tegen.

Ik heb van die 3 lagen maskers.
50 stuks, 50 eur mag je ze hebben:)
pi_193062602
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:31 schreef Pleun2011 het volgende:
Een mondkapjessamenleving zou mijn voorkeur hebben boven een 1.5 meter samenleving. Degene die dat heeft bedacht heeft daar niet heel goed over nagedacht
Een 1,5 m samenleving is in dit geval veiliger dan een mondkapjessamenleving.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193062646
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:38 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Een 1,5 m samenleving is in dit geval veiliger dan een mondkapjessamenleving.
Dat interesseert me geen biet of het veiliger is. Het is realistischer en praktischer. Die 1.5 meter is op veel plekken niet te doen en je maakt er alsnog de economie mee kapot.
pi_193062797
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:40 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat interesseert me geen biet of het veiliger is. Het is realistischer en praktischer. Die 1.5 meter is op veel plekken niet te doen en je maakt er alsnog de economie mee kapot.
Je kan toch beide doen? 1,5 meter afstand de norm, plekken waar het te druk is en contactberoepen verplicht een mondkapje op.

Probleem is dat rivm te stellig heeft gezegd dat het niet werkt en er nog steeds een te kort is met oog op medisch personeel, wat gestoord is.

Productie van normale mondkapjes had al 3 maanden terug opgestart moeten wordeb met oog op normale interactie in veel gevallen.
pi_193062811
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Je kan toch beide doen? 1,5 meter afstand de norm, plekken waar het te druk is en contactberoepen verplicht een mondkapje op.

Probleem is dat rivm te stellig heeft gezegd dat het niet werkt en er nog steeds een te kort is met oog op medisch personeel, wat gestoord is.

Productie van normale mondkapjes had al 3 maanden terug opgestart moeten wordeb met oog op normale interactie in veel gevallen.
Ja combinatie van beide is prima. RIVM kan opdonderen met hun tunnelvisie
pi_193063056
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:48 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ja combinatie van beide is prima. RIVM kan opdonderen met hun tunnelvisie
Mijn idee.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_193063755
Bij de Hema ook pas op 1 juni te koop.
Zijn ze bij bol.com inmiddels weer leverbaar?
  maandag 11 mei 2020 @ 12:52:10 #36
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_193063858
Ik heb zaterdag wegwerp-mondkapjes in Duitsland gehaald. Maar ca 40% deugt niet omdat er maar 1 elastiek aan zit of het scheurt bij 1e maal opzetten.

De stofmaskers van Gamma zijn echt 100x beter van kwaliteit, met een metalen strip die je over de neus buigt

Ze hadden trouwens ook ffp2 maskers maar die zijn geloof ik verboden in Nederland.
Wie dit leest is gek
  maandag 11 mei 2020 @ 15:16:36 #37
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193066330
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_193066566
quote:
99s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik heb zaterdag wegwerp-mondkapjes in Duitsland gehaald. Maar ca 40% deugt niet omdat er maar 1 elastiek aan zit of het scheurt bij 1e maal opzetten.

De stofmaskers van Gamma zijn echt 100x beter van kwaliteit, met een metalen strip die je over de neus buigt

Ze hadden trouwens ook ffp2 maskers maar die zijn geloof ik verboden in Nederland.
Hoe kom je erbij dat die verboden zijn? Kan je gewoon kopen.
pi_193066659
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2020 10:28 schreef vosss het volgende:

[..]

Men noemt het alleen maar schijnveiligheid vanwege een groot te kort aan mondkapjes.

FFP2 wordt nu op advies van het RIVM door verpleegkundigen gebruikt, maar die zouden gewoon ook beter af zijn met FFP3. FFP2 gaat een virus niet stoppen. FFP3 juist wel. Maar die hebben ze ook veel te weinig.
Dit is je reinste flauwekul.
Dit virus is zo "groot" dat het niet door Ffp2 heengaat.
pi_193066948
Nog een betrouwbaar adres voor FFP2 maskers met ventiel die nog een beetje betaalbaar zijn :')
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
  maandag 11 mei 2020 @ 16:21:38 #41
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193067372
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 10:29 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat er landen zijn waar men wél mondkapjes heeft, maar de belangrijkste maatregel (afstand houden) ongeveer sindsdien steeds meer is gaan negeren - met zelfs de leiders van het land die gewoon tegen elkaar aan geplakt staan - helpt ook niet.
Waar baseer je eigenlijk op dat afstand houden beter zou werken dan een mondkapje? En onder welke omstandigheden?
Krekker is de bom!
  maandag 11 mei 2020 @ 16:23:00 #42
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193067395
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:38 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Een 1,5 m samenleving is in dit geval veiliger dan een mondkapjessamenleving.
En waarop baseer je dit precies?
Krekker is de bom!
pi_193067467
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:23 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

En waarop baseer je dit precies?
Veel mensen weten niet hoe ze een mondkapje veilig moeten gebruiken.
De niet medische mondkapjes bieden wisselende bescherming (tussen de 20 en 60%)
Met mondkapje op vergeet je sneller de andere leefregels, ook nadat je je mondkapje hebt afgedaan.

Anderhalve meter is eenduidig en makkelijker te onthouden. En aangezien ook een virus zich aan natuurwetten met houden is anderhalve meter afstand in normale gevallen (niet sporten, schreeuwen, fietsen, zingen) voldoende.
Maar helaas niet overal haalbaar en omdat de maatschappij door moet/wil grijpt men nu naar de minder ideale oplossing van het zelfmaakmondkapje.

Met bron erbij https://nos.nl/artikel/23(...)blijft-kritisch.html

De mate van bescherming is zelfs minder dan ik dacht :{
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193067577
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 15:38 schreef koemleit het volgende:

[..]

Dit is je reinste flauwekul.
Dit virus is zo "groot" dat het niet door Ffp2 heengaat.
Bron aub.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 11 mei 2020 @ 17:52:12 #45
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_193068779
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 15:32 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat die verboden zijn? Kan je gewoon kopen.
Heel simpel.
Het staat op de website van de Rijksoverheid

Wat is het verschil tussen een medisch mondmasker en een niet-medische mondkapje?

Medische mondmaskers, zoals een FFP2 masker of chirurgisch mondmasker IIR, moeten voldoen aan Europese richtlijnen en kwaliteitsstandaarden voor medische hulpmiddelen en persoonlijke beschermingsmiddelen. Medische mondmaskers zijn geschikt voor gebruik in de zorg.

Is een niet-medisch mondkapje verplicht in het openbaar vervoer?

Ja, vanaf 1 juni 2020 is een niet-medisch mondkapje verplicht voor reizigers en medewerkers.

Bron: https://www.rijksoverheid(...)jks-leven/mondkapjes

FFP2 wordt aangemerkt als 'medisch' en daarmee verboden in het openbaar vervoer.
Het is verplicht op een niet-medisch kapje te dragen. Zo is het ook verteld op de nederlandse tv
Wie dit leest is gek
pi_193068801
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:33 schreef vosss het volgende:

[..]

Bron aub.
Ja de groeten. Jij beweert, dus je bewijst.
Ik heb dit van een micro bioloog. Er zijn vast bronnen, maar te lui om te zoeken.
pi_193069289
quote:
99s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:52 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Heel simpel.
Het staat op de website van de Rijksoverheid

Wat is het verschil tussen een medisch mondmasker en een niet-medische mondkapje?

Medische mondmaskers, zoals een FFP2 masker of chirurgisch mondmasker IIR, moeten voldoen aan Europese richtlijnen en kwaliteitsstandaarden voor medische hulpmiddelen en persoonlijke beschermingsmiddelen. Medische mondmaskers zijn geschikt voor gebruik in de zorg.

Is een niet-medisch mondkapje verplicht in het openbaar vervoer?

Ja, vanaf 1 juni 2020 is een niet-medisch mondkapje verplicht voor reizigers en medewerkers.

Bron: https://www.rijksoverheid(...)jks-leven/mondkapjes

FFP2 wordt aangemerkt als 'medisch' en daarmee verboden in het openbaar vervoer.
Het is verplicht op een niet-medisch kapje te dragen. Zo is het ook verteld op de nederlandse tv
Jij zei dat ze verboden waren in heel Nederland. Ik heb ze nodig voor mijn werk en ik kan ze gewoon kopen. Niet verboden in Nederland dus.
  maandag 11 mei 2020 @ 19:01:36 #48
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193069717
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:27 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Veel mensen weten niet hoe ze een mondkapje veilig moeten gebruiken.
De niet medische mondkapjes bieden wisselende bescherming (tussen de 20 en 60%)
Met mondkapje op vergeet je sneller de andere leefregels, ook nadat je je mondkapje hebt afgedaan.

Anderhalve meter is eenduidig en makkelijker te onthouden. En aangezien ook een virus zich aan natuurwetten met houden is anderhalve meter afstand in normale gevallen (niet sporten, schreeuwen, fietsen, zingen) voldoende.
Maar helaas niet overal haalbaar en omdat de maatschappij door moet/wil grijpt men nu naar de minder ideale oplossing van het zelfmaakmondkapje.

Met bron erbij https://nos.nl/artikel/23(...)blijft-kritisch.html

De mate van bescherming is zelfs minder dan ik dacht :{
mwoa 40 tot 80% minder druppels minder is altijd beter dan die druppels ook nog in de lucht.

Zie hier hoe luchtdruppels zich verspreiden en blijven hangen in bijv. een winkel:


https://m.hln.be/wetensch(...)-besmetten~ada7f83a/


https://www.bright.nl/nie(...)en-hoest-adem-ademen

[ Bericht 12% gewijzigd door KreKkeR op 11-05-2020 19:52:52 ]
Krekker is de bom!
  maandag 11 mei 2020 @ 19:10:17 #49
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_193069864
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 18:30 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Jij zei dat ze verboden waren in heel Nederland. Ik heb ze nodig voor mijn werk en ik kan ze gewoon kopen. Niet verboden in Nederland dus.
Ik geef toe dat mijn bewijs niet sluitend is buiten het openbaar vervoer maar het snijdt wel degelijk hout. Een actieve BOA zou in de verleiding kunnen komen een boete uit te delen of een agent die een corrigerende tik met zijn knuppel ten beste geeft.
Wie dit leest is gek
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')