Ja, dat kan, heb ik ook. Rond de palen nog wat beton storten en het staat als een huis. Test overigens vooraf die 278 cm palen: die moesten wij met 3 man tillen en plaatsen.quote:Op zondag 10 mei 2020 16:13 schreef Glider76 het volgende:
Ik wil een 180 cm schutting en daaronder 2 betonplaten, bij elkaar 50 cm. Uitgerekent komt het erop neer dat de 278 cm lange palen dan ongeveer 56 in de grond zullen zitten.
oh, ik dacht het alleen te doen, met een beetje hulp. Ik dacht dat zo'n paal 43 kilo weegt.quote:Op zondag 10 mei 2020 16:27 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, dat kan, heb ik ook. Rond de palen nog wat beton storten en het staat als een huis. Test overigens vooraf die 278 cm palen: die moesten wij met 3 man tillen en plaatsen.
Til jij 43 kg verticaal?quote:Op zondag 10 mei 2020 16:28 schreef Glider76 het volgende:
oh, ik dacht het alleen te doen, met een beetje hulp. Ik dacht dat zo'n paal 43 kilo weegt.
Nee, maar je graaft een groot gat en schuift het er min of meer in. Daarna rust ie al op de bodem en omhoog.quote:
Onderin een touw zodat je hem met de hand kunt pakken en je legt hem zo op je schouder.quote:Op zondag 10 mei 2020 16:28 schreef Glider76 het volgende:
[..]
oh, ik dacht het alleen te doen, met een beetje hulp. Ik dacht dat zo'n paal 43 kilo weegt.
Ik zal idd zeker nog eens controleren of het wel kan. Er zijn wel 280 cm palen geschikt voor dubbele onderplaat van 36 cm per stuk met 130 cm scherm van 180 cm breed. Ik wil 2 gladde onderplaten van 25 cm en meer schutting. Ik heb alleen achterin eventueel de 308 palen nodig. Ik moet dus op een gegeven moment overstappen van 278 palen met 1 onderplaat naar 308 met dubbele plaat.quote:Op zondag 10 mei 2020 17:43 schreef Makrolon het volgende:
Ik plaats hout beton schuttingen met enige regelmaat.
De sleuf is niet lang genoeg om in een korte paal 2 onderplaten kwijt te kunnen, dus je zal echt aan de palen van 308 moeten.
De normale palen zijn een kilo of 65, de lange palen gaan over de 70kg. Is wel te doen hoor alleen, maar niet voor de 1e keer en zeker niet als ze ook nog eens weer uit t gat moeten om te stellen. En dat moet waarschijnlijk als je het de 1e keer gaat plaatsen :p
Daarbij krijgt een bedrijf zulke kortingen op het materiaal dat t eigenlijk niet loont om zelf te plaatsen.
Edit: met dubbele onderplaat is echt ellende om alleen te plaatsen, je moet namelijk 2 zware onderplaten met een hand op hun plek houden terwijl je met de andere de paal er tegenaan zet.
Ja, dan heb je palen met lange sleuf voor rotsmotief onderplaten.quote:Op zondag 10 mei 2020 20:05 schreef Glider76 het volgende:
[..]
Ik zal idd zeker nog eens controleren of het wel kan. Er zijn wel 280 cm palen geschikt voor dubbele onderplaat van 36 cm per stuk met 130 cm scherm van 180 cm breed. Ik wil 2 gladde onderplaten van 25 cm en meer schutting. Ik heb alleen achterin eventueel de 308 palen nodig. Ik moet dus op een gegeven moment overstappen van 278 palen met 1 onderplaat naar 308 met dubbele plaat.
Met alles erop en eraan kom ik bij een totaal van 2900 euro op 73 euro per meter. Schutting aanbieders haken af omdat het niet een standaard ram ram project is. Verder vraag ik mij af wat voor kwaliteit je krijgt als hun het voor 85 per meter aan kunnen bieden.
Ik wil zweeds potdeksel plank. Dat is bij geen 1 schuttingbouwer te vinden. De planken monteer ik stuk voor stuk, dus niet een compleet scherm erin wat met 4 schroefjes vast zit.
1 andere aanbieder gaf een offerte voor 5800 euro.
Ik ga het gedeeltelijk samen met de buren doen. Die zijn niet handig en slechte rug enz. en zouden proberen hulp tegen betaling te regelen.quote:Op zondag 10 mei 2020 20:44 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Ja, dan heb je palen met lange sleuf voor rotsmotief onderplaten.
Je kan wel prima beginnen met enkele onderplaat en dan over op dubbele onderplaat met lange palen hoor, doe ik ook wel eens als het hoogteverschil te groot is.
Zorg in ieder geval dat je met zn 2e of 3e bent, geloof me, in je eentje gaat het je heel erg tegen vallen.
En zet het liefst met de laser hoogte uit, gat van de paal iets dieper maken, dan wat zand er terug in zodat ie iets te hoog is, kan je de paal nog eens in t gat gooien om m wat dieper te krijgen, je wil echt niet die palen er 3 keer uit moeten halen voor het goed is.
ok. Die informatie had ik nog niet. Ik heb ook nog geen goede tekeningen van de palen, enkel wat onleesbare als je inzoomt. Dat zal ik achter toch 308 palen moeten hebben. Wordt het bij elkaar ruim 200 euro duurder maar oorsronkelijk was ik daar al vanuit gegaan.quote:Op zondag 10 mei 2020 21:29 schreef Makrolon het volgende:
Dat kan niet, want dan zweeft je onderplaat 20cm boven de grond.. er zit 70 cm onder de sleuf voor de onderplaat.
Als t omgeving Apeldoorn is mag je me wel een dm sturen.quote:Op zondag 10 mei 2020 21:34 schreef Glider76 het volgende:
[..]
ok. Die informatie had ik nog niet. Ik heb ook nog geen goede tekeningen van de palen, enkel wat onleesbare als je inzoomt. Dat zal ik achter toch 308 palen moeten hebben. Wordt het bij elkaar ruim 200 euro duurder maar oorsronkelijk was ik daar al vanuit gegaan.
Hulp is wel onmisbaar. Maar waar vindt je iemand die helpt. Ik heb contact gehad met een schuttingbouwer om enkel de palen en platen te plaatsen en de winstmarge op de schermen door te rekenen in de prijs. Toch wilden ze daar niet mee akkoord gaan.
Ik wil ook 224cm platen gebruiken, zo krijg ik wat langere planken wat een rustiger beeld geeft, lijkt mij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |