abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 10 mei 2020 @ 19:44:34 #176
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_193052426
De kerken zaten vandaag weer ouderwets vol hier in het dorp... drie keer vandaag.

Volgens mij mag dat nog niet? Pas 1 juli.
En dan ben ik eigenwijs.
  Moderator zondag 10 mei 2020 @ 19:45:31 #177
249559 crew  Lavenderr
pi_193052437
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 19:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ze zaten zes dagen op die school...
Is een leuke kleine school met leuke kinderen, allang blij met nieuwe vriendjes.
Volgens mij woon jij op een heel mooi plekje in Nederland. Als ik lees wat jij buiten allemaal educatiefs doet met je kinderen leren ze ook genoeg van jou voorlopig ^O^
  zondag 10 mei 2020 @ 20:16:20 #178
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_193052875
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 19:45 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Volgens mij woon jij op een heel mooi plekje in Nederland. Als ik lees wat jij buiten allemaal educatiefs doet met je kinderen leren ze ook genoeg van jou voorlopig ^O^
Dat klopt en nu zit mijn man er ook gezellig bij. Heeft een eigen werkplek gemaakt en is tot 1 september thuis. Hij werkt hard maar hoeft nu niet 2 uur per dag te reizen. Een andere kamer is ingericht als klaslokaal en daar werken ze, zodat de rest van het huis en de tuin gewoon “thuis” blijven.

Ik bel morgen gewoon de directeur op en overleg even.
  Moderator zondag 10 mei 2020 @ 20:37:23 #179
249559 crew  Lavenderr
pi_193053205
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 20:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat klopt en nu zit mijn man er ook gezellig bij. Heeft een eigen werkplek gemaakt en is tot 1 september thuis. Hij werkt hard maar hoeft nu niet 2 uur per dag te reizen. Een andere kamer is ingericht als klaslokaal en daar werken ze, zodat de rest van het huis en de tuin gewoon “thuis” blijven.

Ik bel morgen gewoon de directeur op en overleg even.
Goed plan ^O^
  zondag 10 mei 2020 @ 21:37:59 #180
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_193054589
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 20:37 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Goed plan ^O^
Net even een mailtje gestuurd en direct antwoord gehad. Ik heb het recht ze thuis te houden als wij ons daar beter bij voelen. De school gaat akkoord met thuisonderwijs.

Het is ook de combinatie van in een zwaar getroffen gebied zitten en geen updates meer krijgen vanuit de gemeente of instanties.
Heel veel zieken hier en doden maar wie of wat en hoe het nu is.
  Moderator zondag 10 mei 2020 @ 21:42:20 #181
249559 crew  Lavenderr
pi_193054673
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 21:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Net even een mailtje gestuurd en direct antwoord gehad. Ik heb het recht ze thuis te houden als wij ons daar beter bij voelen. De school gaat akkoord met thuisonderwijs.

Het is ook de combinatie van in een zwaar getroffen gebied zitten en geen updates meer krijgen vanuit de gemeente of instanties.
Heel veel zieken hier en doden maar wie of wat en hoe het nu is.
Dat is mooi. En zeker als je ze zelf onderwijs kunt geven. Je kinderen zijn toch je dierbaarste 'bezit' en die wil je beschermen.
pi_193056814
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 19:44 schreef ootjekatootje het volgende:
De kerken zaten vandaag weer ouderwets vol hier in het dorp... drie keer vandaag.

Volgens mij mag dat nog niet? Pas 1 juli.
En dan ben ik eigenwijs.
Haha!

Mensen krijgen een beetje lak aan de regels. Ik moet zeggen dat ik het bij mezelf ook merk. Ik vergeet de 1,5 meter soms als ik met bekenden ben (dom, maar is ook erg lastig om te houden als je goed met iemand omgaat, merk ik) en het duurt natuurlijk ook mega lang inmiddels. :(
  zondag 10 mei 2020 @ 23:23:25 #183
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_193056860
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 21:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is mooi. En zeker als je ze zelf onderwijs kunt geven. Je kinderen zijn toch je dierbaarste 'bezit' en die wil je beschermen.
en morgen ga ik de burgemeester mailen voor een update. Ik wil gewoon weten hoe stand van zaken is hier op het eiland. Ben Aboutaleb gewent en die is duidelijk. Hier hoor je niets.

Komt wel goed
  Moderator zondag 10 mei 2020 @ 23:24:38 #184
249559 crew  Lavenderr
pi_193056887
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:23 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

en morgen ga ik de burgemeester mailen voor een update. Ik wil gewoon weten hoe stand van zaken is hier op het eiland. Ben Aboutaleb gewent en die is duidelijk. Hier hoor je niets.

Komt wel goed
Goed plan :Y
  zondag 10 mei 2020 @ 23:46:33 #185
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_193057308
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:21 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Haha!

Mensen krijgen een beetje lak aan de regels. Ik moet zeggen dat ik het bij mezelf ook merk. Ik vergeet de 1,5 meter soms als ik met bekenden ben (dom, maar is ook erg lastig om te houden als je goed met iemand omgaat, merk ik) en het duurt natuurlijk ook mega lang inmiddels. :(
ik zou er de schijt aan hebben als ik in het noorden zou wonen.

Dochter van de dominee kwam spelen halverwege maart. Hoesten... toen lockdown, bleek de hele familie zwaar ziek. Nee was geen Corona, maar niet getest. Broer doet deel verbouwing hier.

Vervolgens zijn we hier ineens knalrood net als in Boekel en Uden...

We kregen 1 maart de sleutel en meteen flink aan het verbouwen, komt de loodgieter ineens niet meer. Ook ziek, maar kwam een week later toch.

Buurman ineens dood, en iedereen hier kent Corona patiënten. En ik maar denken joh uithoek in Nederland, niemand kent dit dorpje.

Joh ik blijf wel binnen. Want die verhalen zijn niet mals. Persoonlijk staat ik ervan te kijken dag die uitbraak hier zo extreem is en in Amsterdam en andere grote steden niet.
  zondag 10 mei 2020 @ 23:56:10 #186
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_193057435
Wat ik hier hoor is dat de mensen die positief getest zijn, zeggen dat het voelt alsof je lijf in de fik staat. Dat je dit virus niet in je gezin wilt en kan hebben.

Wel/niet naar school...
de spullen staan allemaal klaar

Bedankt voor alle reacties, mijn man zegt nu wat doe je. Ja het is hier lastig. Het gaat niet over nu.
Het is ook over een paar weken niet weg, en waar duikt het weer op straks? Weer hier of toch in de grote steden?
pi_193060263
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 01:03 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik heb niet negen weken iedereen ontlopen en ontweken zelfs mijn ouders en schoonouders om ze as maandag ziek te laten worden.

Morgen zie ik voor het eerst mijn ouders weer, is me heel dierbaar. En ik hoop ze vaker te zien.
Thuisonderwijs gaat top, school tevreden, kids tevreden dus waarom zou ik risico nemen?

Wie brengt zijn maandag of dinsdag naar school?
Je hebt ook te maken met het sociale aspect.
De school is geen leerfabriek.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193061241
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:56 schreef ootjekatootje het volgende:
Wat ik hier hoor is dat de mensen die positief getest zijn, zeggen dat het voelt alsof je lijf in de fik staat. Dat je dit virus niet in je gezin wilt en kan hebben.
Dat komt omdat we alleen maar de slechte verhalen horen. Mensen bij wie het mild verloopt worden per definitie al niet getest en kunnen dus ook niet vertellen dat het ook kan meevallen. Ik ga er zelf nog altijd vanuit dat ik het heb gehad. En heb mijn vriendin in dat geval niet besmet of die is er dan helemaal niet ziek van geweest. Ik heb 2 weken - terwijl ik nooit langer dan een paar dagen ziek ben - veel op bed gelegen want vooral moe en koppijn. Verlies van reuk en smaak was toen voor het RIVM nog geen bekend symptoom. In totaal 3 weken niet fit geweest. Laatste week wel halve dagen gewerkt vanuit thuis.

Snap de angst uiteraard maar die zal vermoedelijk niet zomaar minder worden. Het kan immers altijd oplaaien zolang er geen vaccin is maar om dan je kinderen al die tijd thuis te houden?
pi_193061373
Vanmorgen is mijn dochter gewoon naar school gegaan, er waren iets van 10 kinderen niet gekomen, hoorde ik, maar verder was alles bij het oude.

Ik las op ad.nl iets over drinkbekers die kinderen zelf moesten kunnen opendraaien zodat leerkrachten niet te dichtbij hoefde te komen, en dat als er eentje in zijn broek plaste, dat hij dan zou moeten wachten tot zijn moeder hem kwam halen, want de leerkracht zal niet dichtbij komen om te helpen, wat mij een indianenverhaal lijkt, maar goed.
Kan niet linken, is premium artikel, maar ben benieuwd naar andere ouders hun verhalen over vanmorgen/vandaag
-nee-
  maandag 11 mei 2020 @ 10:31:57 #190
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193061567
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 10:06 schreef Tyr80 het volgende:
Hou die van mij ook thuis, laat de rest maar meedoen aan dit experiment, kijken over een week of 2-3 wel weer verder.
Je snapt waarom ze deze keuze gemaakt hebben toch?
Het is niet alsof ze de eerstgeborenen gaan offeren
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  maandag 11 mei 2020 @ 10:34:51 #191
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193061607
Ik zou gewoon hun levenlang het thuisonderwijs geven TS, tot aan dubbele mastergraad. Je weet het toch allemaal een stuk beter dan de rest van Nederland, waarom heb je anderen nog nodig?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  maandag 11 mei 2020 @ 10:35:19 #192
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_193061615
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 10:31 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Je snapt waarom ze deze keuze gemaakt hebben toch?
Het is niet alsof ze de eerstgeborenen gaan offeren
Inderdaad. Uiteindelijk zijn de scholen ook dichtgegaan door de druk vanuit de maatschappij, niet vanwege medische redenen.
pi_193061683
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 05:06 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

sociaal contact met oud klasgenootjes en nieuwe hebben ze hier gewoon gehad, via de telefoon en FaceTime en in de speeltuin hier.

Sociaal contact in de vorm van de speeltuin is natuurlijk wat anders dan sociaal contact om samen een lesprogramma af te werken. De klassikale samenwerking is essentieel.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193061861
Mijn kind gaat deze week weer twee keer naar de kinderopvang. Voor school is hij nog te jong, maar anders was hij zeker naar school gegaan.

Totaal belachelijk om je kind nu nog thuis te houden. De massale super spreading evenementen zijn al maanden geleden gestopt. Bovendien nemen scholen allemaal maatregelen, ik snap niet hoe je nu nog jaren in angst wil leven. Het virus is er na de zomervakantie nog steeds.

Je moet als maatschappij echt weer langzaam een normale situatie in gaan.
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 11 mei 2020 @ 11:00:49 #195
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193061974
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 13:40 schreef miss_sly het volgende:
Wat me hier stoort, en eigenlijk in ieder topic over dit onderwerp, is dat er zo weinig empathie is. Zo weinig ruimte voor andersdenkenden.

Zelfs als de reden pure angst is die nergens op gebaseerd is, waarom mogen mensen dat niet zo voelen? Waarom moeten zij voor van alles worden uitgemaakt?

Daarnaast weet je natuurlijk van de meeste users helemaal niet waar ze vandaan komen om er een bepaalde mening op na te houden. Er zijn ook onder ouders van schoolgaande kinderen veel mensen die in risicogroepen vallen. Mensen met een heel lage weerstand door ziekte, mensen met chronische aandoeningen, kanker. Ik kan me heel goed voorstellen dat deze mensen toch net iets voorzichtiger zijn en zich afvragen hoe risicovol het voor hen is als hun kinderen naar school gaan. Immers ieder contact met andere mensen levert potentieel meer kans op ook ziek te worden.

Net als met een SOA: je hebt niet alleen onbeschermde seks met degen waarmee je seks hebt, maar indirect ook met alle anderen waarmee deze persoon onbeschermde seks heeft gehad.
Ik kan niet voor de rest spreken, maar ik kan me ook best wel ergeren aan mensen die hun eigen beleid gaan bedenken nu. Je kinderen thuis houden is minder erg dan toch met 8 man gaan wielrennen of met 20 vrienden een feestje in je tuin geven, maar wel weer een teken van burgerlijke ongehoorzaamheid die voortkomt uit een combinatie van over-emotioneel reageren en egocentrisme.

De enige manier om zo goed mogelijk uit deze crisis te komen is het voeren van een voorspelbaar, meetbaar beleid. Dat betekent dat we direct kunnen zien welke invloed bepaalde doorgerekende versoepelingen echt hebben, om vervolgens keuzes te maken over wat we verder doen.

Als we dan denken dit soort dingen zelf veel beter te kunnen beslissen, of we staan met 500 man in de Ikea rij, dan krijg ik wel plaatsvervangende schaamte en irritatie naar mijn landgenoten.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 11:03:49 #196
5428 crew  miss_sly
pi_193062012
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:00 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Ik kan niet voor de rest spreken, maar ik kan me ook best wel ergeren aan mensen die hun eigen beleid gaan bedenken nu. Je kinderen thuis houden is minder erg dan toch met 8 man gaan wielrennen of met 20 vrienden een feestje in je tuin geven, maar wel weer een teken van burgerlijke ongehoorzaamheid die voortkomt uit een combinatie van over-emotioneel reageren en egocentrisme.

De enige manier om zo goed mogelijk uit deze crisis te komen is het voeren van een voorspelbaar, meetbaar beleid. Dat betekent dat we direct kunnen zien welke invloed bepaalde doorgerekende versoepelingen echt hebben, om vervolgens keuzes te maken over wat we verder doen.

Als we dan denken dit soort dingen zelf veel beter te kunnen beslissen, of we staan met 500 man in de Ikea rij, dan krijg ik wel plaatsvervangende schaamte en irritatie naar mijn landgenoten.
Het verschil met de regels aan je laars lappen en ze een tijdje langer juist strikter doortrekken is dat het laatste wel minder gevaarlijk is voor andere mensen.

Ik denk dat ook ouders die bang zijn op termijn hun kinderen echt wel weer naar school gaan sturen. Ze hebben alleen wat meer tijd nodig om tot het vertrouwen te komen dat het echt wel kan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193062255
Hoe zouden jullie er in staan als je weet dat een klasgenoot van je kind corona heeft en mogelijk in de vakantie met andere school/klasgenootjes heeft gespeeld? Veranderd dit je keuze of zou je je kind nog steeds (niet) naar school sturen?
Nope
  maandag 11 mei 2020 @ 11:21:57 #198
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193062275
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het verschil met de regels aan je laars lappen en ze een tijdje langer juist strikter doortrekken is dat het laatste wel minder gevaarlijk is voor andere mensen.

Ik denk dat ook ouders die bang zijn op termijn hun kinderen echt wel weer naar school gaan sturen. Ze hebben alleen wat meer tijd nodig om tot het vertrouwen te komen dat het echt wel kan.
Zeker, dat schrijf ik natuurlijk ook.
Toch haal je ook hiermee de voorspelbaarheid van maatregelen onderuit, want ooit gaan deze kinderen er ineens bij komen.

Elk individu die dit beslist zal wel denken dat het niet erg is, want zoveel mensen doen dat niet. Maar dat dachten alle geniën bij de Ikea ook...

Emoties zijn er altijd, maar het is ook een belangrijke vaardigheid om in dit soort zaken rationeel te blijven nadenken, en ik neem aan dat TS niet rationeel denkt het beter te weten dan o.a. het RIVM.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  maandag 11 mei 2020 @ 12:14:40 #199
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_193063317
Grote kerk hier heeft gisteren drie diensten gedraaid. Zucht...

Als het een moskee in Rotterdam was geweest waren de rapen gaar.

Ik snap dat anderen er anders in staan, maar dit schiet hier zo echt niet op.
pi_193063392
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:14 schreef ootjekatootje het volgende:
Grote kerk hier heeft gisteren drie diensten gedraaid. Zucht...

Als het een moskee in Rotterdam was geweest waren de rapen gaar.

Ik snap dat anderen er anders in staan, maar dit schiet hier zo echt niet op.
Waar was dat?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')