abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 12 mei 2020 @ 18:28:01 #151
34027 devlinmr
Trolivier
pi_193087320
quote:
13s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Man man man, je doet toch als bedrijf écht iets góéd fout als je medewerkers in dat soort aantallen besmet raken.
tja, dicht op elkaar, ideale atmosfeer voor virussen (koud en droog, dus snotteren en niezen) en ene tak van de industrie die niet dicht is gegaan + werknemers die waarschijnlijk met z'n allen hutje mutje in een Polen hotel wonen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 18:28:52 #152
34027 devlinmr
Trolivier
pi_193087334
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:26 schreef Za het volgende:

[..]

Ik beweer niets, ik post nieuwsfeiten met bronvermelding.

Nogmaals, hoe verklaar je dat de helft van de Nederlandse corona besmettingen plaatsvond in de dunst bevolkte delen van Brabant en Limburg, te weten de gebieden waar de varkensfokkerijen oververtegenwoordigd zijn?
Je post nieuwsfeiten en verbindt daar een conclusie aan die je niet kunt trekken. Zoals ik heb laten zien kan ik precies hetzelfde verhaal ophangen mbt de autoindustrie. Nergens bewijs je dat deze mensen besmet zijn door varkens iets wat je wel beweert.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 18:36:19 #153
489693 Markesh
Antispecisist
pi_193087455
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:22 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Die vrienden hoeven helemaal geen B12 te slikken
[..]

fijn voor ze. Is nog geen bewijs dat het gezonder/ongezonder is. Zoals ik al zei, vegetariers krijgen genoeg dierlijke producten binnen waardoor ze minder risico lopen als veganisten. Bovendien leven vegetariers/veganisten gezonder. Meer bewegen, niet roken, matig of helemaal niet drinken etc. Je kunt dus niet stellen dat ze oud geworden zijn door geen vlees te eten
[..]

bron?
Jij denkt werkelijk dat iedere veganist niet rookt, drinkt, en geen vette happen eet? Laat ik je uit je droom helpen want dit is absoluut niet zo. Haha ik schiet er zelfs van in de lach.

Waarom moet ik met een bron komen? Je weet heel goed dat veel mensen een B12 tekort hebben en dat zijn niet allemaal veganisten (helaas)
Goh dan zouden we er veel hebben zeg woww.😊 Net als de b12 klinieken overal en de b12 spreekuren bij de huisarts.
Allemaal veganisten toch?

B12 groep op fb (b12 de vergeten ziekte) bijv heeft 3000 leden en ik kan wel zeggen dat het op een stuk of 10 na alleen maar vleeseters zijn.
Blijft hilarisch dit

PS, die vrienden moeten dit wel slikken wegens een veel te laag b12.

[ Bericht 1% gewijzigd door Markesh op 12-05-2020 18:47:25 ]
pi_193087544
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:28 schreef devlinmr het volgende:

Je post nieuwsfeiten en verbindt daar een conclusie aan die je niet kunt trekken.
Jij verbindt er een conclusie aan.

quote:
Zoals ik heb laten zien kan ik precies hetzelfde verhaal ophangen mbt de autoindustrie. Nergens bewijs je dat deze mensen besmet zijn door varkens iets wat je wel beweert.
'Precies hetzelfde verhaal', ik denk het niet.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 20:45:05 #155
34027 devlinmr
Trolivier
pi_193090660
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:36 schreef Markesh het volgende:

[..]

Jij denkt werkelijk dat iedere veganist niet rookt, drinkt, en geen vette happen eet? Laat ik je uit je droom helpen want dit is absoluut niet zo. Haha ik schiet er zelfs van in de lach.
nee dat zeg ik niet. Ik zeg over het algemeen gesproken
quote:
Waarom moet ik met een bron komen? Je weet heel goed dat veel mensen een B12 tekort hebben en dat zijn niet allemaal veganisten (helaas)
buiten aangeboren afwijkingen of ziekte is de enige reden dat je geen dierlijke producten eet. Dus nee het is niet wijd verspreid
quote:
Goh dan zouden we er veel hebben zeg woww.😊 Net als de b12 klinieken overal en de b12 spreekuren bij de huisarts.
Allemaal veganisten toch?

B12 groep op fb (b12 de vergeten ziekte) bijv heeft 3000 leden en ik kan wel zeggen dat het op een stuk of 10 na alleen maar vleeseters zijn.
Blijft hilarisch dit
Facebook is hilarisch.
Pernicieuze anemie. Dit is een bepaalde vorm van bloedarmoede die ontstaat als gevolg van een auto-immuun ziekte van het maagslijmvlies. ...
Infectie met de Helicobacter pylori-bacterie. ...
Een verminderde inname van vitamine B12. ...
Operatie laatste deel dunne darm.

Dit zijn de enige redenen voor B12 tekort. Die 3000 mensen van jou zeggen me niks. Niet representatief
Verder is het sowieso niet interessant daar het erom gaat dat veganisten zo ongeveer per definitie een B12 tekort hebben. Iets wat ze zichzelf aandoen
quote:
PS, die vrienden moeten dit wel slikken wegens een veel te laag b12.
Wat meer vlees en zuivel eten

[ Bericht 3% gewijzigd door devlinmr op 12-05-2020 20:55:42 ]
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 20:46:27 #156
34027 devlinmr
Trolivier
pi_193090686
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:42 schreef Za het volgende:

[..]

Jij verbindt er een conclusie aan.
[..]

'Precies hetzelfde verhaal', ik denk het niet.
Vertel wat is dan de reden dat je uitbraken van corona aan varkens aan het linken bent?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_193090834
Omdat mensen in slagerijen in een koeling werken met 200 man dicht op elkaar moeten we stoppen met vlees eten?

Ook maar stoppen met bejaardenhuizen dan? Omdat mensen daar ook massaal ziek worden van corona. Of nooit meer op wintersport gaan, want iedereen die het meebracht naar Nederland ging op wintersport in Italie.

Maar nee, het is de schuld van het vlees!
pi_193091081
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:26 schreef Za het volgende:

[..]

Ik beweer niets, ik post nieuwsfeiten met bronvermelding.

Nogmaals, hoe verklaar je dat de helft van de Nederlandse corona besmettingen plaatsvond in de dunst bevolkte delen van Brabant en Limburg, te weten de gebieden waar de varkensfokkerijen oververtegenwoordigd zijn?
Ik zal je stelling maar gelijk onderuit halen, als het door “besmet vlees” zou zijn gekomen dat deze medewerkers besmet zijn geraakt, dan was nu 94 tot 96% van de Nederlandse bevolking dat ook inmiddels. 4 tot 6% van de Nederlandse bevolking eet geen vlees, de overige Nederlanders doet dat wel. Varkens vlees is nog steeds te koop in de supermarkt en er is nergens nog gemeld dat er ook maar 1 iemand er van besmet is geraakt. Misschien moet je nu is even dat gaan opzij zetten en kijken wat het dan wel kan zijn waarom die mensen besmet zijn geraakt. Komt dat misschien omdat ze in een afgesloten ruimte werken? waar men dicht op elkaar staat en er lucht circulatie systemen gebruikt worden die de interne lucht rond pompen zodat de medewerkers besmet raken door een collega die besmet is. De medewerkers die daar werken komen veelal uit een oost Europees land, arbeiders met een onzeker bestaan, die zich niet snel ziek zullen melden (dan immers baan kwijt).

Ideale omstandigheden voor het virus om zich te verspreiden, net zoals het gebeurd is in de kerken, de cafés in de wintersport gebieden, het ov en café in Milaan (Bergamo- Valencia), het carnaval in Nederland en Duitsland, madri gras in New Orleans, de super spreader in zuid Korea, die 3 disco’s bezocht, de vele cruiseschepen die nergens meer mochten aanmeren. Ik vergeet er vast nog een aantal en vele zullen nog geen eens meer te achterhalen zijn.

Ik zou je daar is op gaan focussen hoe dat toch allemaal komt.
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
  dinsdag 12 mei 2020 @ 21:18:12 #159
489693 Markesh
Antispecisist
pi_193091653
[quote]1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 20:45 schreef devlinmr het volgende:

[..]


buiten aangeboren afwijkingen of ziekte is de enige reden dat je geen dierlijke producten eet. Dus nee het is niet wijd verspreid
[..]

Waar heb jij het over?

Facebook is hilarisch.
Pernicieuze anemie. Dit is een bepaalde vorm van bloedarmoede die ontstaat als gevolg van een auto-immuun ziekte van het maagslijmvlies. ...
Infectie met de Helicobacter pylori-bacterie. ...
Een verminderde inname van vitamine B12. ...
Operatie laatste deel dunne darm.

Mensen met een opname probleem kunnen niet voldoende B12 opslaan.
Facebook..och ja daar heb je ook ontkenners net als op Fok. :)


Dit zijn de enige redenen voor B12 tekort. Die 3000 mensen van jou zeggen me niks. Niet representatief
Verder is het sowieso niet interessant daar het erom gaat dat veganisten zo ongeveer per definitie een B12 tekort hebben. Iets wat ze zichzelf aandoen
[..]

Ik neem liever 1 keer per week een B12 rechtstreeks dan dat ik het via het dier moet innemen die het krijgt toegediend bij zijn voer.
Daarbij staat het dieren bij mij in hoog vaandel. In tegenstelling tot mensen die hun smaakpapillen en 5 minuten kauwgenot belangerijker zijn dan het Leven en Lijden van een dier.
Betaal jij lekker voor moord.
Ik blijf liever gezond en eet geen stukken van een lijk vol hormonen
😙😙

Iedere veganist heeft een B12 tekort? Jij bent echt niet lekker. Mijn waarden zijn perfect.

En inderdaad, Jij bent niet interessant.:W

Sterkte 😙

[ Bericht 1% gewijzigd door Markesh op 12-05-2020 21:26:06 ]
pi_193091915
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 21:18 schreef Markesh het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 12 mei 2020 20:45 schreef devlinmr het volgende:

[..]


buiten aangeboren afwijkingen of ziekte is de enige reden dat je geen dierlijke producten eet. Dus nee het is niet wijd verspreid
[..]

Waar heb jij het over?

Facebook is hilarisch.
Pernicieuze anemie. Dit is een bepaalde vorm van bloedarmoede die ontstaat als gevolg van een auto-immuun ziekte van het maagslijmvlies. ...
Infectie met de Helicobacter pylori-bacterie. ...
Een verminderde inname van vitamine B12. ...
Operatie laatste deel dunne darm.

Mensen met een opname probleem kunnen niet voldoende B12 opslaan.
Facebook..och ja daar heb je ook ontkenners net als op Fok. :)


Dit zijn de enige redenen voor B12 tekort. Die 3000 mensen van jou zeggen me niks. Niet representatief
Verder is het sowieso niet interessant daar het erom gaat dat veganisten zo ongeveer per definitie een B12 tekort hebben. Iets wat ze zichzelf aandoen
[..]

Ik neem liever 1 keer per week een B12 rechtstreeks dan dat ik het via het dier moet innemen die het krijgt toegediend bij zijn voer.
Daarbij staat het dieren bij mij in hoog vaandel. In tegenstelling tot mensen die hun smaakpapillen en 5 minuten kauwgenot belangerijker zijn dan het Leven en Lijden van een dier.
Betaal jij lekker voor moord.
Ik blijf liever gezond en eet geen stukken van een lijk vol hormonen
😙😙

Iedere veganist heeft een B12 tekort? Jij bent echt niet lekker. Mijn waarden zijn perfect.

Sterkte 😙
Als je af en toe wat vlees zou eten zou je misschien niet zo gefrustreerd zijn
  dinsdag 12 mei 2020 @ 21:30:55 #161
489693 Markesh
Antispecisist
pi_193092141
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 21:25 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Als je af en toe wat vlees zou eten zou je misschien niet zo gefrustreerd zijn
De enige die hier gefrustreerd zijn zijn degenen die beweren dat anderen gefrustreerd zijn.

Verzin eens wat nieuws joh met je dooddoeners.

Het enige waar vleeseters mee aan kunnen komen. Zo ongelofelijk zielig. _O-


Kijk jij maar uit dat je geen darmkanker krijgt. De nr 1 bij vleeseters.
Niet janken dan hè!
:)
  dinsdag 12 mei 2020 @ 21:36:58 #162
489693 Markesh
Antispecisist
pi_193092342
Zo grappig, iedereen voelt zich ineens aangesproken.

Logisch want ieder normaal gezond denkend mens met enig moraal weet diep in zijn hart dat het niet klopt om nog dode dieren te eten in 2020.

Degenen die het hardst worden geconfronteerd denken bijdehand te zijn en vinden het nodig achterlijke opmerkingen te maken.

Hilarisch gewoon

Ik ben hier weg iig.
Toedels

:')

[ Bericht 7% gewijzigd door Markesh op 12-05-2020 21:44:53 ]
  dinsdag 12 mei 2020 @ 21:50:33 #163
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193093185
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 21:30 schreef Markesh het volgende:

[..]

De enige die hier gefrustreerd zijn zijn degenen die beweren dat anderen gefrustreerd zijn.

Verzin eens wat nieuws joh met je dooddoeners.

Het enige waar vleeseters mee aan kunnen komen. Zo ongelofelijk zielig. _O-


Kijk jij maar uit dat je geen darmkanker krijgt. De nr 1 bij vleeseters.
Niet janken dan hè!
:)
Je legt mij niet alleen woorden in de mond maar reageert ook bijzonder gefrustreerd. Smakelijk
pi_193093220
quote:
Moeten we hier nog causaliteit in zien of wat?
  dinsdag 12 mei 2020 @ 23:25:20 #166
34027 devlinmr
Trolivier
pi_193095217
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 21:18 schreef Markesh het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 12 mei 2020 20:45 schreef devlinmr het volgende:

[..]


buiten aangeboren afwijkingen of ziekte is de enige reden dat je geen dierlijke producten eet. Dus nee het is niet wijd verspreid
[..]

Waar heb jij het over?

Facebook is hilarisch.
Pernicieuze anemie. Dit is een bepaalde vorm van bloedarmoede die ontstaat als gevolg van een auto-immuun ziekte van het maagslijmvlies. ...
Infectie met de Helicobacter pylori-bacterie. ...
Een verminderde inname van vitamine B12. ...
Operatie laatste deel dunne darm.

Mensen met een opname probleem kunnen niet voldoende B12 opslaan.
Facebook..och ja daar heb je ook ontkenners net als op Fok. :)


Dit zijn de enige redenen voor B12 tekort. Die 3000 mensen van jou zeggen me niks. Niet representatief
Verder is het sowieso niet interessant daar het erom gaat dat veganisten zo ongeveer per definitie een B12 tekort hebben. Iets wat ze zichzelf aandoen
[..]

Ik neem liever 1 keer per week een B12 rechtstreeks dan dat ik het via het dier moet innemen die het krijgt toegediend bij zijn voer.
Daarbij staat het dieren bij mij in hoog vaandel. In tegenstelling tot mensen die hun smaakpapillen en 5 minuten kauwgenot belangerijker zijn dan het Leven en Lijden van een dier.
Betaal jij lekker voor moord.
Ik blijf liever gezond en eet geen stukken van een lijk vol hormonen
😙😙

Iedere veganist heeft een B12 tekort? Jij bent echt niet lekker. Mijn waarden zijn perfect.

En inderdaad, Jij bent niet interessant.:W

Sterkte 😙
Omdat je zoals je zelf zegt bij slikt. Waarom is het zo moeilijk voor veganisten om toe te geven dat ze voedingsstoffen tekort komen? Is toch geen probleem? Of is het omdat je dan ook moet toegeven dat de mens vlees nodig heeft omdat we nu eenmaal omnivoren zijn?
Jammer van die ad hominem trouwens
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 23:28:55 #167
34027 devlinmr
Trolivier
pi_193095262
quote:
Precies wat ik al zei... Exact dezelfde omgeving waar de auto-industrie zit in de USA
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_193095840
Wel fascinerend, dat men nu opeens overal verbanden denkt te zien (of wil zien) tussen bepaalde zaken, zoals ook hier in dit topic blijkbaar. Wetenschap bedrijven is overbodig geworden. Correlatie en causaliteit doen er niet meer toe; overgewaardeerd!

Even blijven volgen, dit topic. Interessant hoe mensen bepaalde zaken voor zichzelf proberen te verklaren c.q. linken proberen te leggen die er niet zijn, dan wel niet bewezen en niet bewezen causaal zijn.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193096496
US meat-plant areas see virus spreading at twice national rate

Coronavirus spread at more than twice the national rate in U.S. counties with major meatpacking plants during the first week after President Donald Trump issued an executive order directing that they be reopened.

Confirmed Covid-19 cases jumped 40% during the week following the order in counties with major beef or pork slaughterhouses
https://eu.detroitnews.co(...)onal-rate/111689030/
pi_193096566
De gemeente Peel en Maas is het zwaarst getroffen van alle Limburgse gemeenten .
Uit cijfers van het RIVM blijkt dat 145,5 inwoners per 100.000 inwoners positief getest zijn. In totaal zijn 63 inwoners besmet met het virus.
https://www.1limburg.nl/p(...)fen-door-coronavirus
https://www.1limburg.nl/teruglezen-peel-en-maas-zwaarst-getroffen

Peel en Maas heeft 77 varkenshouderijen met in totaal 243.198 varkens .
Peel en Maas heeft 43.000 inwoners .
https://www.boerenbusines(...)ste-varkensbedrijven
pi_193097591
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 18:44 schreef devlinmr het volgende:

[..]

:') wat een faal
Oja? Leg uit.
pi_193097630
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 23:25 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Omdat je zoals je zelf zegt bij slikt. Waarom is het zo moeilijk voor veganisten om toe te geven dat ze voedingsstoffen tekort komen? Is toch geen probleem? Of is het omdat je dan ook moet toegeven dat de mens vlees nodig heeft omdat we nu eenmaal omnivoren zijn?
Jammer van die ad hominem trouwens
Eet jij koeien? Hoe denk je dat die in de meeste gevallen aan hun B12 komen? Door supplementatie. Dat krijg jij vervolgens ook binnen. Wanneer dat niet zou gebeuren zou de kans dat jij een B12 tekort had vele maler groter zijn. Laten we overigens niet vergeten dat de reden waarom de meeste voeding geen plantvoeding geen B12 meer heeft is omdat ons voer dusdanig ontsmet wordt dat de bacteriën die B12 produceren van ons eten worden afgewassen.

Mensen zijn omnivoren in de zin van dat we in tijden van schaarste periodes kunnen overleven op zowel vlees and plantaardig voedsel. Dat wil niet zeggen dat we vlees nodig hebben wanneer er geen schaarste is en het is keer op keer bewezen dat overcomsumptie van vlees zorgt voor een toename van onze vaakst voorkomende chronische ziektes.
pi_193097825
Schouder aan schouder aan de lopende band: slachterijen willen coronatests
Laat ruim 12.000 medewerkers in Nederlandse slachterijen zo snel mogelijk testen op corona. Dat wil de Centrale Organisatie voor de Vleessector (COV), de organisatie die opkomt voor de belangen van de werkgevers in deze sector.

,,Tot nu toe is de situatie in de Nederlandse slachthuizen onder controle, we hebben al flink wat maatregelen genomen. Het aantal geregistreerde besmettingen valt mee, geen enkel bedrijf moest de deuren sluiten. Maar wij lezen ook de berichten over het hoge aantal besmettingen in slachterijen in de VS en Duitsland.
https://www.ad.nl/economi(...)oronatests~a92d1a5b/

Oja? Ik heb daar nog niets over gehoord op radio en tv.
pi_193097891
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 23:28 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Precies wat ik al zei... Exact dezelfde omgeving waar de auto-industrie zit in de USA
Zie jij ook al een verband dan tussen de stipjes en de vlekjes?
  woensdag 13 mei 2020 @ 08:31:18 #175
34027 devlinmr
Trolivier
pi_193097925
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 08:25 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Zie jij ook al een verband dan tussen de stipjes en de vlekjes?
Heel veel verbanden zelfs
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')