Jij weet de uitkomst toch al? Hoe kun je anders zo stellig beweren dat ze met covid 19 besmet zijn?quote:Op dinsdag 19 mei 2020 18:45 schreef Za het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, onderwerp ze zelf aan een onderzoekje vanavond in de stal tussen de varkens.
Ik zie uit naar je bevindingen.
Hah, ik zei het toch. In het begin zei men van ach dat kan niet van dier naar mens, die kans is zeer gering. Het lijkt het RIVM wel, ach dat komt hier niet in Nederland..quote:Op dinsdag 19 mei 2020 23:54 schreef Za het volgende:
BREAKING: Mensen besmet door nertsen.
Rijksoverheid:
Nieuwe onderzoeksresultaten Covid-19 bij nertsenbedrijven
Nieuwsbericht | 19-05-2020 | 23:14
Op basis van nieuwe onderzoeksresultaten uit het lopende onderzoek naar Covid-19 besmettingen op nertsenbedrijven, is het aannemelijk dat er een besmetting heeft plaatsgevonden van nerts op mens. Ook blijkt uit het betreffende onderzoek dat nertsen Covid-19 kunnen hebben zonder ziekteverschijnselen te tonen. Op basis van deze laatste inzichten nemen minister Schouten van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit en minister De Jonge van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een aantal maatregelen.
Minister Schouten: ‘Deze nieuwe onderzoeksresultaten hebben een grote impact op zowel de eigenaren, families en medewerkers van nertsenbedrijven als op de lokale gemeenschappen. Ik heb daarom nauw contact hierover met al deze betrokken partijen.’
https://www.rijksoverheid(...)bij-nertsenbedrijven
Het schijnt dat onze stallen bol staan van de vleermuizen, zie een post of 12 terug.quote:Op woensdag 20 mei 2020 00:05 schreef Xenorium het volgende:
Hah, ik zei het toch. In het begin zei men van ach dat kan niet van dier naar mens, die kans is zeer gering. Het lijkt het RIVM wel, ach dat komt hier niet in Nederland..
Als het van een vleesmuis naar een mens kan kan het van mens op mens en van mens op dier en ook weer van een ander dier naar mens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 20-05-2020 00:32:49 ]
quote:Op woensdag 20 mei 2020 00:24 schreef Za het volgende:
[..]
Het schijnt dat onze stallen bol staan van de vleermuizen, zie een post of 12 terug.
Mensen denken dat de hele wereld ziek is geworden omdat een paar oude Chinezen op een wetmarket in Wuhan een vleesmuis aten.
Dat is bijna net zo'n klucht als een niet werkend maar wel verplicht mondkapje.
De waarheid is dat deze vliegende corona dragers 24/7 in nauw contact staan met onze veestapel, aangelokt door de boeren dmv speciale vleermuis lokkasten.Het zou wel bizar zijn als het werkelijk zo is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Markesh op 20-05-2020 01:23:27 ]
quote:Minister: Mens waarschijnlijk besmet met corona door nerts
Een medewerker van één van de nertsenbedrijven waar onlangs corona is vastgesteld, is waarschijnlijk door de nertsen besmet. Die conclusie is na onderzoek ‘aannemelijk’, schrijft minister Schouten (Landbouw) dinsdagavond laat aan de Tweede Kamer.
Edwin van der Aa 19-05-20, 23:53 Laatste update: 06:57
1
Het gaat om bedrijven in Beek en Donk, Milheeze, De Mortel en Deurne. Onduidelijk is bij welk bedrijf de medewerker is besmet. Deze persoon is inmiddels hersteld.
Lees ook
Op nog twee nertsenhouderijen coronavirus aangetroffen
Op nog twee nertsenhouderijen coronavirus aangetroffen
Lees meer
Aanvullend onderzoek op deze locaties heeft aangetoond dat nertsen corona kunnen doormaken zonder ziekteverschijnselen te vertonen, zoals dit eveneens het geval kan zijn bij mensen.
Daarover schrijft minister Schouten: ,,Deze besmette bedrijven zouden onder de radar kunnen blijven, wat onwenselijk is gezien de potentiële risico’s voor de volks- en diergezondheid."
Verplichte controle
De controle van nertsenbedrijven (op antistoffen bij de nertsen) wordt daarom uitgebreid naar alle nertsenbedrijven in Nederland en wordt verplicht. De NVWA coördineert deze screening.
Het verloop van de infecties op de nertsenbedrijven wordt door verschillende onderzoeksgroepen zeer intensief gevolgd om na te gaan of deze infecties uitdoven of dat deze op de bedrijven blijven sluimeren.
Verder worden de bestaande regels voor de besmette bedrijven uitgebreid met een bezoekersverbod in de stal en regels over welke hygiënemaatregelen bezoekers in acht moeten nemen. Bezoek aan de woning op het erf blijft wel mogelijk.
Katten
Tot slot luidt het advies aan besmette nertsenbedrijven om ervoor te zorgen dat katten het bedrijfsterrein niet kunnen binnenkomen of verlaten.
Omdat op een van de besmette bedrijven bij drie van de elf boerderijkatten antistoffen tegen het virus is aangetoond, is het van belang om ook de rol van boerderijkatten bij potentiële virusoverdracht tussen bedrijven verder te onderzoeken.
Het RIVM beoordeelt dat de kans dat een kat met corona een mens kan besmetten heel klein is. Besmetting vindt vooral plaats van mens tot mens.
Zo te lezen (laatste zin niet gequote) zijn er ookal medewerkers van Vion Boxtel en een Vion slachterij in het westen van het land besmet.quote:Op woensdag 20 mei 2020 16:00 schreef Mondkapje het volgende:
Slachterij Vion in Groenlo per direct dicht: bijna kwart personeel heeft corona
De slachterij van Vion in Groenlo is per direct gesloten.
Lees je mijn posts weleens?quote:Op donderdag 21 mei 2020 20:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ben ik de enige die het "toevallig" vindt dat dit uitgerekend in een vleesverwerkend bedrijf gebeurt.
Cruiseschepen ook. Al zijn die snel aan banden gelegd.quote:Op donderdag 21 mei 2020 22:28 schreef PP_Sound het volgende:
Vliegdekschepen schijnen ook besmettingshaard te zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Walgelijk weer dat er weer dieren voor misbruikt moeten worden.quote:Op donderdag 21 mei 2020 23:52 schreef devlinmr het volgende:
De Gelderlander: Poezen ingespoten met corona om besmettelijkheid te testen.
https://www.gelderlander.(...)-te-testen~a18ab2a8/
T is maar goed dat ik naar aanleiding van dit topic mijn 4 katten al heb verzopen
Ja inderdaad laten we onze opa oma broer zuster dochter zoon partner tante oom neef nicht collega hiervoor misbruikenquote:Op vrijdag 22 mei 2020 01:10 schreef quirina het volgende:
[..]
Walgelijk weer dat er weer dieren voor misbruikt moeten worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |