abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 mei 2020 @ 11:28:48 #1
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_193011980
De titel zegt het al. Vrouwen worden verbeeld als zacht, haarloos, laten geen scheten, zweten nooit en hun poep ruikt naar bloemetjes.

Mannen daarentegen krijgen het beeld van ruig, zweterig, behaard en vies op zich gedrukt. Gek genoeg kijkt niemand daar van op. Een goede scheet wordt bij mannen lacherig over gedaan; voor vrouwen maken we spray om hun poepgeur in het toilet te verbergen.

Waarom hebben we dit beeld? Waar komt het vandaan? Waarom blijven we er mee doorgaan? Scheten laten is immers extreem grappig, iedereen zou dat vrij moeten kunnen doen.

Ik ben benieuwd naar jullie ongezouten mening.
Ignorance is bliss
pi_193012009
Vrouwen zijn schoon? Hell no :{w
Nieuw is niet altijd beter.
pi_193012063
Vrouwen moeten elegant, netjes, sierlijk, schoon, bescheiden, kortom onzichtbaar zijn.
Mogen niet stinken, geen scheten laten, niet braken, niet ziek worden, niet klagen, niet huilen, niet kwaad worden, niet schreeuwen, niet dronken worden, niet geil worden.
Dat is dan de theorie. In de praktijk valt het wel mee, gezien de schoonmoedergrappen, de grappen over kijvende echtgenotes die hun man opwachten met een deegroller in hun handen enz.
Grootste probleem, vrouwen werden eeuwenlang beschouwd en behandeld als een soort ideaalbeeld. De heilige maria, de liefdevolle moeder of echtgenote.
Kortom een beeld dat door de man was gemaakt.
  Moderator vrijdag 8 mei 2020 @ 11:38:22 #4
138438 crew  Pizzakoppo
pi_193012118
Ik heb geen van beide denkbeelden
  vrijdag 8 mei 2020 @ 11:45:27 #5
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_193012233
Ik ben helemaal niet vies :(
pi_193013117
- Het gaat niet om jou; on-topic meeposten graag.

[ Bericht 78% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2020 16:42:11 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193015828
Even een douche nemen, is iedereen weer schoon.
ADHD-C
pi_193017449
Beter een scheetje voor iedereen, dan buikpijn voor mij alleen *O*
  vrijdag 8 mei 2020 @ 22:37:51 #9
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_193023041
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:45 schreef herverwijderd het volgende:
Ik ben helemaal niet vies :(
Mijn scheten stinken :(
pi_193023121
Genoeg ‘vieze’ vrouwen maar mannen zijn doorgaans nog een stuk ranziger. En dan heb ik het over de gemiddelde Henk. Gelukkig zijn er genoeg mannen die hygiëne wel in een hoog vaandel hebben staan tho 👌🏽.
  zondag 10 mei 2020 @ 09:28:10 #11
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_193045305
Vrouwen kunnen behoorlijk goor zijn hoor. Alleen maar omdat ze een hoop parfum op doen maakt ze niet opeens schoon.
pi_193080748
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:35 schreef Hiddendoe het volgende:
Vrouwen moeten elegant, netjes, sierlijk, schoon, bescheiden, kortom onzichtbaar zijn.
Wat is dit voor vrouwenlogica dan? Dus als je elegant, netjes en sierlijk bent, ben je onzichtbaar? :')

quote:
Mogen niet stinken, geen scheten laten, niet braken, niet ziek worden, niet klagen, niet huilen, niet kwaad worden, niet schreeuwen, niet dronken worden, niet geil worden.
Dit moet je nuanceren. Ik zal dit even toelichten:
* Vrouwen moet niet doen alsof ze ziek zijn als ze een keer de handen uit de mouwen moeten steken
* Vrouwen moeten niet klagen zonder goede reden
* Vrouwen moeten niet huilen om hun zin te krijgen
* Vrouwen moeten niet kwaad worden als ze voor hun verjaardag een iPhone 11 krijgen in plaats van een iPhone 11 Pro
* Vrouwen moeten niet schreeuwen als ze geen goede argumenten meer hebben in een discussie
* Vrouwen moeten niet dronken worden om stoer gevonden te worden

Verder bestaat er geen man noch vrouw die wil dat een vrouw niet geil wordt, dus dit laatste heb je verzonnen.

quote:
Grootste probleem, vrouwen werden eeuwenlang beschouwd en behandeld als een soort ideaalbeeld. De heilige maria, de liefdevolle moeder of echtgenote.
Waarom is dit een probleem eigenlijk? Menig vrouw wil dolgraag een liefdevolle goede moeder zijn en een liefdevolle, nette, aantrekkelijke en elegante echtgenote.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  donderdag 14 mei 2020 @ 15:46:58 #13
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_193124727
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:28 schreef duracellkonijntje het volgende:
voor vrouwen maken we spray om hun poepgeur in het toilet te verbergen.
Nou het wordt hier gewaardeerd als de heren die spray ook gebruiken hoor. :(

Verder geen idee waar dat beeld vandaan zou komen als het al zou kloppen.
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_193147599
Vrouwen kunnen vrij goor zijn. :D
pi_193162300
De mensen die dat denken hebben nog nooit seks gehad.
pi_193162322
Je moest eens weten wat er allemaal uit een vagina kan komen _O-
pi_193162349
Maar wel gek dat mannen mogen poepen en vrouwen niet..

[ Bericht 77% gewijzigd door Brybry op 17-05-2020 05:49:41 ]
pi_193172394
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:27 schreef Brybry het volgende:
Vertel!!!
Ik zwaai naar dieren.
pi_193172431
Poepen vrouwen?
pi_193217936
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:35 schreef Hiddendoe het volgende:
Dat is dan de theorie. In de praktijk valt het wel mee, gezien de schoonmoedergrappen, de grappen over kijvende echtgenotes die hun man opwachten met een deegroller in hun handen enz.
Dat durf ik gerust te betwijfelen.
Ik vraag me serieus af of dat door de geschiedenis heen alleen maar van mannen afgekomen is.
Als ik al zie hoe vaak vrouwen zich tijdens mijn korte leven keer op keer opnieuw uitgevonden hebben...
  woensdag 20 mei 2020 @ 10:47:27 #21
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_193221159
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 01:02 schreef Geerd het volgende:

[..]

Vertel!!!
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:27 schreef Brybry het volgende:
Pingpong balletjes.

[ Bericht 1% gewijzigd door LeesFoknl op 20-05-2020 10:56:57 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  woensdag 20 mei 2020 @ 11:03:13 #22
450228 LeesFoknl
pi_193221408
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 10:47 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

[..]

Pingpong balletjes.
Nooit gezien? Nog veel meer zelfs !!!!!!
Zie deze VPRO documentaire waarin een Filipijnse correspondent uit Manila naar Bangkok (Thailand) gaat om deze documentaire te maken. Alsof dat in Manila niet te zien zou zijn. Bv. in Miss Universe in Pasay, een van de steden van Metro Manila, grenzend aan de stad Manila.
Overigens .... geen entree daar!

Dus vanwege Corona, om dus de tijd een beetje te breken tot er een medicijn is, hier dus Thailand

https://www.vpro.nl/speel(...)kok-metropolis~.html

De beschrijving van de docu ....
Onze correspondent Xeph uit de Filipijnen maakt een uitstapje naar Thailand. En niet zomaar een uitstapje. In Bangkok raken ze opgewonden van een wel heel bijzondere erotische trukendoos. In zogenaamde Ping Pong Shows schieten meisjes pingpongballen, goudvissen en scheermesjes uit hun vagina. Met een beetje geluk roken ze er ook nog een sigaretje mee of snijden ze een banaantje in stukken. Pingpong meisje Thiew leert ons de fijne kneepjes van het vagina vak.

[ Bericht 3% gewijzigd door LeesFoknl op 20-05-2020 11:10:49 ]
pi_193221598
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:28 schreef duracellkonijntje het volgende:
Waarom hebben we dit beeld? Waar komt het vandaan? Waarom blijven we er mee doorgaan? Scheten laten is immers extreem grappig, iedereen zou dat vrij moeten kunnen doen.
quote:
Vrouwen zijn geweldig effect
Van Wikipedia, de gratis encyclopedie

Het wonderbaarlijke effect van vrouwen is het fenomeen in psychologisch en sociologisch onderzoek dat suggereert dat mensen positievere eigenschappen associëren met vrouwen dan mannen. Deze vooringenomenheid weerspiegelt in het algemeen een emotionele vooringenomenheid jegens vrouwen. De uitdrukking werd bedacht door Alice Eagly en Antonio Mladinic in 1994 nadat ze ontdekten dat zowel mannelijke als vrouwelijke deelnemers de neiging hebben om positieve eigenschappen aan vrouwen toe te wijzen, waarbij vrouwelijke deelnemers een veel meer uitgesproken voorkeur vertoonden. Door mannen van beide geslachten werden positieve eigenschappen aan mannen toegekend, maar in mindere mate.

De auteurs waren van mening dat de positieve algemene evaluatie van vrouwen zou kunnen voortvloeien uit het verband tussen vrouwen en verzorgende kenmerken. Deze bias wordt gesuggereerd als een vorm van welwillend seksisme tegenover vrouwen, wat een concept is binnen het theoretische kader van ambivalent seksisme . [1]

Inhoud
1 Achtergrond
2 In-group bias
3 Controverse
4 Zie ook
5 Referenties
6 Verder lezen
Achtergrond
De term werd bedacht door onderzoekers Alice Eagly en Antonio Mladinic in een paper uit 1994, waar ze de algemeen aanvaarde opvatting over vooroordelen tegen vrouwen in twijfel hadden getrokken . Ze merkten op dat veel van het onderzoek niet doorslaggevend was geweest om een ​​vooroordeel te tonen. Ze hadden een positieve voorkeur voor vrouwen gevonden in hun studies van 1989 en 1993, waarbij het ging om vragenlijsten die werden gegeven aan studenten in de Verenigde Staten. [2]

In 1989 kregen 203 psychologiestudenten van Purdue University vragenlijsten in groepen van 20 en werd gevraagd om onderwerpen van beide geslachten te beoordelen, die een gunstiger houding toonden tegenover vrouwen en vrouwelijke stereotypen. [3]

In 1991 kregen 324 psychologiestudenten van Purdue University vragenlijsten in groepen van 20 en werd gevraagd om onderwerpen van beide geslachten te beoordelen. Ze evalueerden de sociale categorieën van mannen en vrouwen, waarbij ze de eigenschappen en verwachtingen van elk geslacht met elkaar in verband brachten door middel van interviews, emotionele associaties en maatregelen voor vrije respons. Vrouwen werden hoger beoordeeld in attitudes en overtuigingen, maar niet in emoties. [4]

In-group bias
Rudman & Goodwin (2004) deden onderzoek naar gendervooroordelen die gendervoorkeuren maten zonder de deelnemers rechtstreeks te vragen. Proefpersonen bij Purdue en Rutgers namen deel aan geautomatiseerde taken waarbij automatische attitudes werden gemeten op basis van hoe snel een persoon aangename en onaangename kenmerken bij elk geslacht categoriseert. Zo'n taak werd gedaan om te ontdekken of mensen aangename woorden (goed, gelukkig en zonneschijn) associëren met vrouwen, en onaangename woorden (slecht, problemen en pijn) met mannen. [5]

Uit dit onderzoek is gebleken dat, terwijl zowel vrouwen als mannen een positievere kijk op vrouwen hebben, de vooroordelen bij vrouwen in de groep 4,5 keer sterker waren [5] dan die van mannen. En alleen vrouwen (niet mannen) vertoonden een cognitief evenwicht tussen vooringenomenheid in de groep, identiteit en zelfrespect, wat onthulde dat mannen een mechanisme missen dat automatische voorkeur voor hun eigen geslacht ondersteunt. [5]

Andere experimenten [ welke? ] ontdekte in deze studie dat mensen automatisch de voorkeur gaven aan hun moeder boven hun vader , of het mannelijk geslacht associeerden met geweld of agressie. Rudman en Goodwin suggereerden dat moederlijke binding en mannelijke intimidatie de houding van mannen en vrouwen beïnvloeden.

Een ander experiment [ welke? ] in de studie gevonden dat de houding van volwassenen werd gemeten op basis van hun reacties op categorieën die verband houden met seksuele relaties. Hieruit bleek dat onder mannen die meer seksuele activiteiten uitoefenen, hoe positiever hun houding ten opzichte van seks is, des te groter hun voorkeur voor vrouwen is. Een grotere interesse in en sympathie voor seks kan automatische voorkeur voor de outgroep vrouwen onder mannen bevorderen, hoewel zowel vrouwen als mannen met seksuele ervaring een grotere voorliefde voor het andere geslacht toonden. [5]

Een studie toonde aan dat het effect wordt gemedieerd door verhoogde gendergelijkheid. De bemiddeling komt niet van verschillen in houding tegenover vrouwen. Maar in houding ten opzichte van mannen. In meer egalitaire samenlevingen hebben mensen een positievere houding tegenover mannen dan in minder egalitaire samenlevingen. [6]

Controverse
Sommige auteurs [ wie? ] hebben beweerd dat het effect "Vrouwen zijn geweldig" van toepassing is wanneer vrouwen traditionele genderrollen volgen , zoals de opvoeding van kinderen en de huisvrouw. [7] De oorspronkelijke studie van Eagly, Mladinic & Otto (1991) noemt deze mogelijkheid en stelt: "Evenmin leek het erop dat de zeer positieve evaluaties van respondenten van vrouwen de ambivalentie jegens hen maskeerden" in abstracto. [ onjuiste synthese? ] Andere auteurs hebben studies aangehaald die erop wijzen dat het wonderbaarlijke effect van vrouwen nog steeds van toepassing is, zelfs wanneer vrouwen een niet-traditionele rol spelen. [8] [ mislukte verificatie ]

Verschillende geleerden [ wie? ] hebben betoogd dat het "vrouwen zijn geweldig" -effect beter zou kunnen worden geformuleerd als "vrouwen zijn geweldig wanneer" -effect, met het "wanneer" dat betekent wanneer vrouwen niet de leiding hebben. [8] [9] In het geval van de andere geleerde [ wie? ] , stellen ze dat mannen die een houding tegenover vrouwen hadden, ook welwillend tegenover vrouwen stonden, wat duidt op ambivalentie tegenover vrouwen. [9] De oorspronkelijke studie van Eagly, Mladinic & Otto (1991) die ontdekte dat de vrouwen een geweldig effect hebben, vond geen dergelijke ambivalentie.
  woensdag 20 mei 2020 @ 11:28:55 #24
450228 LeesFoknl
pi_193221704
Kun je dit eens met je eigen woorden en meer begrijpelijk schrijven?
Lijkt me heel interessant maar zitten teveel voor mij onbekende woorden in.
Verder meen ik dat er fouten in staan (oa mannen moet mensen zijn in de voorlaatste regel van de eerste alinea).

:? :? :?
pi_193221768
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 11:28 schreef LeesFoknl het volgende:
Kun je dit eens met je eigen woorden en meer begrijpelijk schrijven?
Vrouwen worden gewoon als heilig getypeerd omdat ze harder en eindelozer kunnen janken over onbelangrijke zaken. :7

https://en.wikipedia.org/wiki/Women-are-wonderful_effect
pi_193221787
Ga de openbare toiletten maar eens vergelijken.
  woensdag 20 mei 2020 @ 12:26:11 #27
450228 LeesFoknl
pi_193222464
https://en.wikipedia.org/wiki/Women-are-wonderful_effect

Beetje cruw gezegd door jou, beste Werkman, maar ik had er inderdaad ook wel al uit begrepen dat vooral vrouwen vrouwen de betere vonden, allerlei positieve eigenschappen toeschreven. Mannen vinden vrouwen ook goed, maar die beoordeelden óók mannen positief. Maar vrouwen grotendeels alleen vrouwen positief.

[ Bericht 4% gewijzigd door LeesFoknl op 21-05-2020 11:45:50 ]
pi_193255007
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 20:34 schreef Generationalpha het volgende:
Vrouwen kunnen vrij goor zijn. :D
Ja ooit is mij verteld dat een vrouwen toilet ook smeriger is dan het mannen toilet.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')