Ook zonder met voorbeeldjes te komen is het geen bijzonder sterke argumentatie. Je zou dan (even gechargeerd) stellen dat 'wetenschap' onfeilbaar is waaruit volgt dat je een onderzoek niet meer op de inhoud hoeft te beoordelen maar klakkeloos de conclusies kan overnemen, terwijl een (zelf)kritische benadering van een onderzoek juist van fundamenteel belang is in de wetenschap.quote:Op donderdag 7 mei 2020 14:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, we zijn het wel met elkaar eens, alleen mijn punt is dat als je opponent in dit soort discussies zo nozel is om met voorbeeldjes te komen die ik hierboven aanhaalde in reactie #196 je argument dan zwakker wordt. Het is dus meer een discussie technisch punt, maar inhoudelijk ook wel waar.
Ja, dat hele verhaal kwam volgens mij maandag nog ter sprake in het vorige deel van dit topic, waar het gebracht werd als "er is een medicijn tegen corona maar ze verbieden het gebruik ervan!!!!11".quote:Voorbeeldje: ergens circa begin maart kwam ene Dr. van den Noort (geen medisch arts) met veel tamtam op Twitter uitleggen dat hij dankzij een 'toparts' in Limburg een middel had tegen de Corona. Werd ook een artikel in de Telegraaf over gemaakt. Die arts had hydrochloroquine, azithromycine (een antibioticum) en... zink gebruikt op.... 8 patiënten met, volgens mij, milde Coronaklachten en die hadden corona ontwikkeld. Die Van den Noort kwam zelfs met een recept. 'Over the counter en off label', vond-ie leuk om er steeds bij te vermelden.
Dus dan heb je een Dr., plus een zogenaamde toparts en een trial van.... 8 patiënten en lui die denken het wondermiddel te pakken te hebben..
Gelukkig werd die zogenaamde toparts vrij snel op zijn vingers getikt door de inspectie.
Maar dit verhaal doet dus nog steeds de ronde.
Ik reageerde meteen: maar goed dat de inspectie meteen ingrijpt dan anders krijg je straks nog meer kwakzalvers... Kreeg ik bakken kritiek over me heen en ontvolgers. Hoe durf je, hoe durf je, te stellen dat huisartsen kwakzalvers zijn, was zo'n beetje het gemiddelde wat ik te horen kreeg. Wat sws een belachelijke reactie was natuurlijk, want dat stelde ik niet.
Ik ben blij dat ik die afhankelijke houding nooit heb gehad toen ik voor het eerst in bnw dook en begreep dat ik zelf moeite tijd en energie erin moest stoppen . Jouw manier werkt dus niet dus misschien moet je zelf iets veranderen in plaats van gefrustreerd te raken dat andere mensen jouw zin maar niet willen doen .quote:Op donderdag 7 mei 2020 13:29 schreef illusions het volgende:
[..]
Geloof me dat doe ik, ik kan niets aan bewijs of substantie vinden. Vandaar dat ik vraag dat je je wilde claims eindelijk eens een keer onderbouwt, we zitten tenslotte op een discussieforum. Als je niets kan onderbouwen, is dat de enige valide reden om niet met bewijs te komen.
Wat een uitermate trieste houding. Totaal niet kritisch, wetenschappelijk, of BNW.
De zoektocht naar de waarheid gaat het toch om? Waarom wil je die niet delen dan?
Ik ben niet op zoek naar iemand te bekeren, juist het tegenovergestelde - ik zou gewoon eindelkijk heel graag eens zien waar alle beweringen op gebaseerd zijn want tot nu toe komt er helemaal niemand met onderbouwing of bewijs. Niemand, niet één keer.
quote:Op donderdag 7 mei 2020 16:39 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik die afhankelijke houding nooit heb gehad toen ik voor het eerst in bnw dook en begreep dat ik zelf moeite tijd en energie erin moest stoppen . Jouw manier werkt dus niet dus misschien moet je zelf iets veranderen in plaats van gefrustreerd te raken dat andere mensen jouw zin maar niet willen doen .
zinloze discussies zijn tijdverspilling . Bnw is down the rabbithole gaan en in eerste instantie een individueel en innerlijk proces .quote:Op donderdag 7 mei 2020 16:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je wil niet aan discussie doen he?
het duurt vele malen langer dan elke keer weer te reageren met:quote:Op donderdag 7 mei 2020 16:49 schreef Summers het volgende:
[..]
zinloze discussies zijn tijdverspilling . Bnw is down the rabbithole gaan en in eerste instantie een individueel en innerlijk proces .
Jarenlang gaan roepen dat mensen je de antwoorden aan moeten reiken is je eigen tijd verspillen .
Want ja, stel je voor.. een discussie waarin inhoud, logica en ratio een rol spelen. Als het zo'n individueel en zweverig proces is, zullen we BNW dan ook maar afschaffen: het ergens inhoudelijk over hebben is blijkbaar toch zinloos in jouw ogen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 16:49 schreef Summers het volgende:
[..]
zinloze discussies zijn tijdverspilling . Bnw is down the rabbithole gaan en in eerste instantie een individueel en innerlijk proces .
Jarenlang gaan roepen dat mensen je de antwoorden aan moeten reiken is onmogelijk en je eigen tijd verspillen .
Je kan alleen niet noemen waar je je informatie vandaan haalt en waarom het klopt. Ik vind namelijk heel andere informatie die mij doet concluderen dat je uit je nek lult en enkel mensen napraat van schimmige Facebook groepjes.quote:Op donderdag 7 mei 2020 16:49 schreef Summers het volgende:
[..]
Jarenlang gaan roepen dat mensen je de antwoorden aan moeten reiken is onmogelijk en je eigen tijd verspillen .
Innerlijk proces , wat begrijp je daar niet aan . En wees lekker eigenwijs maar je gaat niet veranderen dat het bij jezelf begint .quote:Op donderdag 7 mei 2020 16:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Want ja, stel je voor.. een discussie waarin inhoud, logica en ratio een rol spelen. Als het zo'n individueel proces is, zullen we BNW dan ook maar afschaffen?
Ik begrijp niet zo goed hoe dat impliceert dat de inhoud er niet meer toe doet.quote:Op donderdag 7 mei 2020 16:56 schreef Summers het volgende:
[..]
Innerlijk proces , wat begrijp je daar niet aan . En wees lekker eigenwijs maar je gaat niet veranderen dat het bij jezelf begint .
ik verwijs je naar jezelfquote:Op donderdag 7 mei 2020 17:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik begrijp niet zo goed hoe dat impliceert dat de inhoud er niet meer toe doet.
En ja, het begint inderdaad bij jezelf: een kritische benadering van je eigen denkbeelden. Daar leer je het meest van. Hoe zorg jij ervoor dat je jezelf scherp houdt?
Het doet mij geen pijn hoor, en het is eerder jouw onwetendheid. Het gezegde "ignorance is bliss" is erg toepasselijk bij jou, je hebt echt heel erg last van cognitieve dissonantie. Je kunt NIETS van wat je zegt onderbouwen, zit je dat niet een beetje dwars?quote:Op donderdag 7 mei 2020 16:59 schreef Summers het volgende:
[..]
Praten oven een eventueel innelijk proces bij mij gaat je net als de vorige jaren nergens brengen . Jouw onwetendheid doet mij geen pijn maar jezelf pijn .
Jouw manier is exact hetzelfde, en die bronnen die je gebruikt zijn gewoon openbaar. Dus dat is niet iets exclusiefs waar alleen jij onderzoek naar hebt gedaan, dus dat toontje dat je tijd, energie en moeite (moeite met dingen geloven neem ik aan) er in stopt is beetje oneerlijke superioriteit.quote:Op donderdag 7 mei 2020 16:39 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik die afhankelijke houding nooit heb gehad toen ik voor het eerst in bnw dook en begreep dat ik zelf moeite tijd en energie erin moest stoppen . Jouw manier werkt dus niet dus misschien moet je zelf iets veranderen in plaats van gefrustreerd te raken dat andere mensen jouw zin maar niet willen doen .
Uiteraard zeg je dat want anders moet je een keer naar jezelf kijken . Het word weer een zinloze discussie . Maar ik heb je advies gegeven en doe ermee wat je wiltquote:Op donderdag 7 mei 2020 17:02 schreef illusions het volgende:
[..]
Het doet mij geen pijn hoor, en het is eerder jouw onwetendheid. Het gezegde "ignorance is bliss" is erg toepasselijk bij jou, je hebt echt heel erg last van cognitieve dissonantie. Je kunt NIETS van wat je zegt onderbouwen, zit je dat niet een beetje dwars?
Oké. Dus je wil het niet over de inhoud hebben want het is een innerlijk en individueel proces, maar vervolgens wil je het óók niet over dat innerlijke proces hebben wanneer ik daarin mee ga.quote:
Ergens tijd , energie en moeite in stoppen is een keuze en heeft niks met superioriteit te maken .quote:Op donderdag 7 mei 2020 17:04 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Jouw manier is exact hetzelfde, en die bronnen die je gebruikt zijn gewoon openbaar. Dus dat is niet iets exclusiefs waar alleen jij onderzoek naar hebt gedaan, dus dat toontje dat je tijd, energie en moeite (moeite met dingen geloven neem ik aan) er in stopt is beetje oneerlijke superioriteit.
Dan niet . Als je niet begrijpt wat een innerlijk proces is of down the rabbit hole gaan is dan moet je dat maar opzoeken . Dat kan je neem ik aan alleen net als dat innerlijk proces dat je alleen moet doen .quote:Op donderdag 7 mei 2020 17:04 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oké. Dus je wil het niet over de inhoud hebben want het is een innerlijk en individueel proces, maar vervolgens wil je het óók niet over dat innerlijke proces hebben wanneer ik daarin mee ga.
Wat wil je dan wel? Wat doe je hier? Dit is geen aanval of zo, ik begrijp het gewoon écht niet.
Doe mij de verkorte versie maar want ik heb al genoeg alice in wonderland gezien en kan alsnog geen snijkoek maken van jou logica.quote:Op donderdag 7 mei 2020 17:09 schreef Summers het volgende:
[..]
Dan niet . Als je niet begrijpt wat een innerlijk proces is of down the rabbit hole gaan is dan moet je dat maar opzoeken . Dat kan je neem ik aan alleen net als dat innerlijk proces dat je alleen moet doen .
Wat dan niet?quote:
Dat wil toch niet zeggen dat je het niet met een ander over dat innerlijk proces kan hebben? Daar vroeg ik je namelijk naar.quote:Als je niet begrijpt wat een innerlijk proces is of down the rabbit hole gaan is dan moet je dat maar opzoeken . Dat kan je neem ik aan alleen net als dat innerlijk proces dat je alleen moet doen .
Ga zelfstandig worden .quote:Op donderdag 7 mei 2020 17:12 schreef theguyver het volgende:
[..]
Doe mij de verkorte versie maar want ik heb al genoeg alice in wonderland gezien en kan alsnog geen snijkoek maken van jou logica.
Precies.quote:Op donderdag 7 mei 2020 17:05 schreef Summers het volgende:
[..]
Ergens tijd , energie en moeite in stoppen is een keuze en heeft niks met superioriteit te maken .
quote:Op donderdag 7 mei 2020 17:38 schreef controlaltdelete het volgende:
Daar gaan ze weer, het halve Tribunaal is meteen aanwezig onder luid geschreeuw om hun oordeel kracht bij te zetten. De feitenstrijders zijn nu ook al psychiaters lees ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |