abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 mei 2020 @ 20:10:39 #26
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_192981088
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 20:04 schreef Banaanhangwagen het volgende:

[..]

Soms kan je beter accepteren dan sommigen hun hele leven in een uitkering blijven zitten.
Ze hebben niks aan het programma en kosten resources die anders besteed hadden kunnen worden aan die paar waar je wel wat mee kan, maar nu worden ondergesneeuwd
Uh sorry hoor? Je mag al blij zijn dat ze gewoon gekomen zijn. Normaal zouden ze sowieso al niet komen dus wat zeur je nu

/s
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_192982466
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 6 mei 2020 @ 21:11:12 #29
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_192982579
- verkeerde topic
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_192983033
Er zitten een aantal hele slimme etters tussen, en die hebben veel invloed op de rest volgens mij.
Erik pakte ook niet echt door toen het met die leerling (Quino?) over muziek en de creatitiveit ging. Teksten zijn een groot onderdeel van muziek en ook creativiteit.
Maar het is een hele moeilijke groep dit jaar, en jammer voor de leerlingen dat de groep niet echt gebroken is om tot de individuen door te dringen, vooral heel jammer voor een meid als Arskaya.
  PR en moderator woensdag 6 mei 2020 @ 22:40:19 #31
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_192984715
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 21:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Er zitten een aantal hele slimme etters tussen, en die hebben veel invloed op de rest volgens mij.
Erik pakte ook niet echt door toen het met die leerling (Quino?) over muziek en de creatitiveit ging. Teksten zijn een groot onderdeel van muziek en ook creativiteit.
Maar het is een hele moeilijke groep dit jaar, en jammer voor de leerlingen dat de groep niet echt gebroken is om tot de individuen door te dringen, vooral heel jammer voor een meid als Arskaya.
Yves was dat, met z'n puberkop. Hij zei ook dat 'ie die les van die kunstenares wel leuk vond en vervolgens toen die er weer was gaat 'ie stoer doen met z'n 'bro's' en halverwege de les aftaaien.
Fuck the EBU.
pi_192985412
Waarom gaan Lucia en Erik niet in gesprek met Jelle? Ze praten nu al 3 afleveringen achter zijn rug negatief over hem zonder dat ze hem hierop aanspreken.
/
pi_193062165
Eric wilt de situatie beheersen en stuurt zichzelf weg ipv de jongeren....... :P :P :P
speak only if it improves the silence.
pi_193068965
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 21:29 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik vond die irritante trans echt het kutste
Jade bedoel je? Och, daar kan je nog tien van in een klas hebben, als de les maar ‘s ochtends is. Je moet alleen geen hij-zij-discussie krijgen.
Dit vierde seizoen maakt zelfs de kijker overspannen.
  maandag 11 mei 2020 @ 18:15:55 #35
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_193069107
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 23:15 schreef Nectaro22 het volgende:
Waarom gaan Lucia en Erik niet in gesprek met Jelle? Ze praten nu al 3 afleveringen achter zijn rug negatief over hem zonder dat ze hem hierop aanspreken.
Ja snap ik ook niet maar mss te druk met mongolen emma.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  maandag 11 mei 2020 @ 18:20:33 #36
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_193069170
Oh die transgender was ik vergeten. :o

Ze zouden eens een dreamschool moeten doen met alleen maar figuren als zij en joelle en emma. :D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  maandag 11 mei 2020 @ 19:07:33 #37
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_193069828
Tamar blijft een van mijn favorieten hoor _O_ Zo'n type had deze groep goed kunnen gebruiken.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_193080772
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 09:58 schreef Da hopman het volgende:
Verschil met andere jaren us volgens mij ook dat er dit jaar meer havo/vwo dropouts in de groep zit t en die verbaal vaardig zijn en met taligheid hun eigen 'falen' rechtpraten.

Denk wel dat die schrijver gewend is om voor een bepaald publiek te spreken en dar hier nogal tegenvalt. Wat dat betreft doet hij wel een maartenvanrossumpje. Schrijver confronteert ze wel met hun gedrag.

Leerlingen of betergezegd deelnemers zijn zich wel meer bewust van impact op socialmedia, kijl naar een jesse die overal zijn accountnaam op kalkt of een Sana die telkens contact met de camera zoekt.
Ik heb ook het idee dat deze softie aanpak van 'bepaal je eigen regels maar het is toch jou eigen leven' niet goed werkt voor deze groep. Snap dat ze een aantal bouwstenen hebben voor zichzelf maar als school zijnde mogen ze toch ook een aantal vaste huisregels hebben? Dan bedoel ik gewoon standaard dingen als jas op kapstok, geen snoep eten in de klas, respectvol naar leraar, etc.

Ik vond Lucia leuker toen ze nog erop los schreeuwde in plaats van dat zachtaardig gesmiespel in iedereens oor.
/
pi_193083427
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:53 schreef Nectaro22 het volgende:

[..]

Ik heb ook het idee dat deze softie aanpak van 'bepaal je eigen regels maar het is toch jou eigen leven' niet goed werkt voor deze groep. Snap dat ze een aantal bouwstenen hebben voor zichzelf maar als school zijnde mogen ze toch ook een aantal vaste huisregels hebben? Dan bedoel ik gewoon standaard dingen als jas op kapstok, geen snoep eten in de klas, respectvol naar leraar, etc.

Ik vond Lucia leuker toen ze nog erop los schreeuwde in plaats van dat zachtaardig gesmiespel in iedereens oor.
Dat hebben ze in seizoen 1 of 2 geprobeerd en leverde constant discussie op over de regels, de jongeren graven zich in tegen de regels ipv hun echte problemen aan te pakken.

Daarnaast kun je wel 3 weken regels afdwingen maar dat heeft weinig zin als ze dat niet uit vrije wil doen, even los van het feit dat bepaalde dingen zoals jassen, dekens en mutsen gewoon voortkomt uit de locatie.
pi_193083450
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 18:06 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Jade bedoel je? Och, daar kan je nog tien van in een klas hebben, als de les maar ‘s ochtends is. Je moet alleen geen hij-zij-discussie krijgen.
Dit vierde seizoen maakt zelfs de kijker overspannen.
Jade is het jaar erna verslaafd geweest aan ghb volgens haar facebook. Of dat nu het gewenste resultaat was mag je zelf invullen.

quote:
Jade-Faye Jones
Ik snap je punt heb zelf meegedaan aan seizoen 2.
Maar dit laten ze expres gebeuren omdat je dit later op tv terug ziet en dan de klap van zelf reflectie krijgt hoe jezelf ziet gedragen.
Die klap veranderd je het meest.
X jade

je krijgt een jaar traject. Alleen moet je er wel wat voor doen.
Als je bijvoorbeeld kanker hebt word je behandeld maar je moet wel zelf voor je chemo naar het ziekenhuis. Dit klinkt als een super harde vergelijkingen neem mij niet kwalijk
Maar als die mensen die geklaagd hadden over na traject ja wat denk jezelf dat ze aan je deur komen met aanbiedingen en je kan kiezen wat je leuk vind.
Nee simpel genoeg ware mensen te lui vroegen geen hulp achteraf boos
Ik heb zelf gekozen het na traject niet helemaal te volgen ik ben na dreamschool heel hard op mijn bek gegaan aan ghb verslaafd geraakt maar dat heeft mij in laten zien laatste kans
Nu inmiddels alweer 1 jaar clean en alles op orde

[ Bericht 41% gewijzigd door TjjWester op 12-05-2020 15:26:07 ]
pi_193084838
Ik ben toch wel benieuwd naar wat er vanavond met Emma gaat gebeuren. Haar gedrag van de vorige aflevering werkt destructief voor de andere deelnemers.
pi_193084899
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:19 schreef Magister_Artium het volgende:
Ik ben toch wel benieuwd naar wat er vanavond met Emma gaat gebeuren. Haar gedrag van de vorige aflevering werkt destructief voor de andere deelnemers.
Anouk is meer aan de beurt als ik de promos zie.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 16:30:13 #43
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_193085027
Heb de laatste week alle afgelopen seizoenen gekeken. Wat me toch steeds opvalt, is hoe lastiger de leerling is, hoe meer tijd en moeite erin wordt gestoken. Ze krijgen stages en baantjes aangeboden, meer aandacht, meer begeleiding, etc. Best vreemd eigenlijk dat er een klimaat ontstaat, ook buiten Dream School, waarin de mensen die het minst de kans verdienen, de meeste kansen krijgen. Hoeveel jonge koks in opleiding die wel gemotiveerd zijn zouden een moord plegen om in een Michelinrestaurant aan de slag te kunnen? Die kans krijgen ze wellicht niet, maar een zooitje blowende probleemjongeren mogen zo aanschuiven.
pi_193085151
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:30 schreef Quotidien het volgende:
Heb de laatste week alle afgelopen seizoenen gekeken. Wat me toch steeds opvalt, is hoe lastiger de leerling is, hoe meer tijd en moeite erin wordt gestoken. Ze krijgen stages en baantjes aangeboden, meer aandacht, meer begeleiding, etc. Best vreemd eigenlijk dat er een klimaat ontstaat, ook buiten Dream School, waarin de mensen die het minst de kans verdienen, de meeste kansen krijgen. Hoeveel jonge koks in opleiding die wel gemotiveerd zijn zouden een moord plegen om in een Michelinrestaurant aan de slag te kunnen? Die kans krijgen ze wellicht niet, maar een zooitje blowende probleemjongeren mogen zo aanschuiven.
Wat gebeurt er als je die gasten geen aandacht geeft?? Deze hebben allemaal echte persoonlijke aandacht nodig. Veeal is het gebrek daaraan 1 van de redenen voor hun situatie.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 16:47:48 #45
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193085358
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:30 schreef Quotidien het volgende:
Hoeveel jonge koks in opleiding die wel gemotiveerd zijn zouden een moord plegen om in een Michelinrestaurant aan de slag te kunnen?
Als je de goede opleiding volgt, daar heb je zelf invloed op, kom je daar over het algemeen vrij makkelijk tussen hoor. Hoe kom je erbij dat dat een haast onmogelijke taak is?
Laffe huichelaar
  dinsdag 12 mei 2020 @ 16:50:25 #46
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_193085400
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:47 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Als je de goede opleiding volgt, daar heb je zelf invloed op, kom je daar over het algemeen vrij makkelijk tussen hoor. Hoe kom je erbij dat dat een haast onmogelijke taak is?
Lijkt me dat je niet zomaar een plekje krijgt bij zo'n Michelinrestaurant, toch? En zeker niet als je het type leerling bent dat blowend op school zit en stoelen naar een docent gooit.
pi_193085796
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:50 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Lijkt me dat je niet zomaar een plekje krijgt bij zo'n Michelinrestaurant, toch? En zeker niet als je het type leerling bent dat blowend op school zit en stoelen naar een docent gooit.
Juvat legt vanavond heel mooi uit dat je verleden of je heden(ontsporing) geen reden is om geen toekomst te willen hebben.

Dat geld ook voor de maatschappij je verleden of heden is geen reden om nooit meer een toekomst te mogen hebben.

Onder al deze kinderen schuilen mooie mensen maar je moet het wel afpellen, van alle kinderen kun je mooie bijzondere momenten laten zien. Het zit erin.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 17:33:55 #48
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193086131
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:50 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Als je een gemotiveerde leerling bent die ervoor wil gaan, krijg je best makkelijk een stageplek bij een sterrenrestaurant hoor. Anders dan wat jij stelt. Veel koksleerlingen zitten daar alleen niet op te wachten. Wanneer dat wel je ambitie is, en je bent zoals jij stelt een gemotiveerde leerling die er een moord voor zou doen, kom je r gewoon makkelijk tussen.

Blowende leerlingen die probleemgedrag vertonen komen in geen enkel restaurant makkelijk aan de bak. En leerlingen die deze kans krijgen en op hun stage hetzelfde probleemgedrag vertonen, of ze van Dream School komen of van een normale school, staan binnen 3 weken een beetje bordjes af te wassen en als zelfs dat niks is kunnen ze helemaal vertrekken.

Feit is dat je in de horeca minder makkelijk op je probleemgedrag op school afgerekend wordt omdat je daar in de keuken vaak niks van terug ziet. De structuur en hiėrarchie in een professionele keuken is duidelijk en daar kom je met dat gedrag gewoon niet weg. Veel problematische scholieren kunnen in zo'n omgeving juist opbloeien.

Maar in je stelling kwam naar voren hoe oneerlijk het wel niet is dat gemotiveerde koks een moord zouden doen voor zo'n kans terwijl een probleemjongere er via dream school moeiteloos tussen komt. Dat berust dus niet op de waarheid, want die stageplaatsen zijn er zat, gemotiveerde leerlingen komen gewoon aan een stageplaats in sterrenzaken als ze daarvoor willen gaan
Laffe huichelaar
  dinsdag 12 mei 2020 @ 17:48:23 #49
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_193086438
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:33 schreef timmmmm het volgende:

[..]

gemotiveerde leerlingen komen gewoon aan een stageplaats in sterrenzaken als ze daarvoor willen gaan
Als je dit zelf maar gelooft ^O^

Even solliciteren naar een stageplek in mijn studiegebied waar ik moet concurreren met honderden mensen die ontzettend veel kwaliteiten hebben. Ik kom er toch zo tussen volgens jou.
pi_193086473
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:48 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Als je dit zelf maar gelooft ^O^

Even solliciteren naar een stageplek in mijn studiegebied waar ik moet concurreren met honderden mensen die ontzettend veel kwaliteiten hebben. Ik kom er toch zo tussen volgens jou.
Uiteraard komt je er niet zomaar tussen en zullen vele worden afgewezen. Maar stellen dat het quasi onmogelijk is gaat wel heel ver.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')