Uh sorry hoor? Je mag al blij zijn dat ze gewoon gekomen zijn. Normaal zouden ze sowieso al niet komen dus wat zeur je nuquote:Op woensdag 6 mei 2020 20:04 schreef Banaanhangwagen het volgende:
[..]
Soms kan je beter accepteren dan sommigen hun hele leven in een uitkering blijven zitten.
Ze hebben niks aan het programma en kosten resources die anders besteed hadden kunnen worden aan die paar waar je wel wat mee kan, maar nu worden ondergesneeuwd
Yves was dat, met z'n puberkop. Hij zei ook dat 'ie die les van die kunstenares wel leuk vond en vervolgens toen die er weer was gaat 'ie stoer doen met z'n 'bro's' en halverwege de les aftaaien.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Er zitten een aantal hele slimme etters tussen, en die hebben veel invloed op de rest volgens mij.
Erik pakte ook niet echt door toen het met die leerling (Quino?) over muziek en de creatitiveit ging. Teksten zijn een groot onderdeel van muziek en ook creativiteit.
Maar het is een hele moeilijke groep dit jaar, en jammer voor de leerlingen dat de groep niet echt gebroken is om tot de individuen door te dringen, vooral heel jammer voor een meid als Arskaya.
Jade bedoel je? Och, daar kan je nog tien van in een klas hebben, als de les maar ‘s ochtends is. Je moet alleen geen hij-zij-discussie krijgen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 21:29 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik vond die irritante trans echt het kutste
Ja snap ik ook niet maar mss te druk met mongolen emma.quote:Op woensdag 6 mei 2020 23:15 schreef Nectaro22 het volgende:
Waarom gaan Lucia en Erik niet in gesprek met Jelle? Ze praten nu al 3 afleveringen achter zijn rug negatief over hem zonder dat ze hem hierop aanspreken.
Ik heb ook het idee dat deze softie aanpak van 'bepaal je eigen regels maar het is toch jou eigen leven' niet goed werkt voor deze groep. Snap dat ze een aantal bouwstenen hebben voor zichzelf maar als school zijnde mogen ze toch ook een aantal vaste huisregels hebben? Dan bedoel ik gewoon standaard dingen als jas op kapstok, geen snoep eten in de klas, respectvol naar leraar, etc.quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:58 schreef Da hopman het volgende:
Verschil met andere jaren us volgens mij ook dat er dit jaar meer havo/vwo dropouts in de groep zit t en die verbaal vaardig zijn en met taligheid hun eigen 'falen' rechtpraten.
Denk wel dat die schrijver gewend is om voor een bepaald publiek te spreken en dar hier nogal tegenvalt. Wat dat betreft doet hij wel een maartenvanrossumpje. Schrijver confronteert ze wel met hun gedrag.
Leerlingen of betergezegd deelnemers zijn zich wel meer bewust van impact op socialmedia, kijl naar een jesse die overal zijn accountnaam op kalkt of een Sana die telkens contact met de camera zoekt.
Dat hebben ze in seizoen 1 of 2 geprobeerd en leverde constant discussie op over de regels, de jongeren graven zich in tegen de regels ipv hun echte problemen aan te pakken.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 11:53 schreef Nectaro22 het volgende:
[..]
Ik heb ook het idee dat deze softie aanpak van 'bepaal je eigen regels maar het is toch jou eigen leven' niet goed werkt voor deze groep. Snap dat ze een aantal bouwstenen hebben voor zichzelf maar als school zijnde mogen ze toch ook een aantal vaste huisregels hebben? Dan bedoel ik gewoon standaard dingen als jas op kapstok, geen snoep eten in de klas, respectvol naar leraar, etc.
Ik vond Lucia leuker toen ze nog erop los schreeuwde in plaats van dat zachtaardig gesmiespel in iedereens oor.
Jade is het jaar erna verslaafd geweest aan ghb volgens haar facebook. Of dat nu het gewenste resultaat was mag je zelf invullen.quote:Op maandag 11 mei 2020 18:06 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Jade bedoel je? Och, daar kan je nog tien van in een klas hebben, als de les maar ‘s ochtends is. Je moet alleen geen hij-zij-discussie krijgen.
Dit vierde seizoen maakt zelfs de kijker overspannen.
quote:Jade-Faye Jones
Ik snap je punt heb zelf meegedaan aan seizoen 2.
Maar dit laten ze expres gebeuren omdat je dit later op tv terug ziet en dan de klap van zelf reflectie krijgt hoe jezelf ziet gedragen.
Die klap veranderd je het meest.
X jade
je krijgt een jaar traject. Alleen moet je er wel wat voor doen.
Als je bijvoorbeeld kanker hebt word je behandeld maar je moet wel zelf voor je chemo naar het ziekenhuis. Dit klinkt als een super harde vergelijkingen neem mij niet kwalijk
Maar als die mensen die geklaagd hadden over na traject ja wat denk jezelf dat ze aan je deur komen met aanbiedingen en je kan kiezen wat je leuk vind.
Nee simpel genoeg ware mensen te lui vroegen geen hulp achteraf boos
Ik heb zelf gekozen het na traject niet helemaal te volgen ik ben na dreamschool heel hard op mijn bek gegaan aan ghb verslaafd geraakt maar dat heeft mij in laten zien laatste kans
Nu inmiddels alweer 1 jaar clean en alles op orde
Anouk is meer aan de beurt als ik de promos zie.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 16:19 schreef Magister_Artium het volgende:
Ik ben toch wel benieuwd naar wat er vanavond met Emma gaat gebeuren. Haar gedrag van de vorige aflevering werkt destructief voor de andere deelnemers.
Wat gebeurt er als je die gasten geen aandacht geeft?? Deze hebben allemaal echte persoonlijke aandacht nodig. Veeal is het gebrek daaraan 1 van de redenen voor hun situatie.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 16:30 schreef Quotidien het volgende:
Heb de laatste week alle afgelopen seizoenen gekeken. Wat me toch steeds opvalt, is hoe lastiger de leerling is, hoe meer tijd en moeite erin wordt gestoken. Ze krijgen stages en baantjes aangeboden, meer aandacht, meer begeleiding, etc. Best vreemd eigenlijk dat er een klimaat ontstaat, ook buiten Dream School, waarin de mensen die het minst de kans verdienen, de meeste kansen krijgen. Hoeveel jonge koks in opleiding die wel gemotiveerd zijn zouden een moord plegen om in een Michelinrestaurant aan de slag te kunnen? Die kans krijgen ze wellicht niet, maar een zooitje blowende probleemjongeren mogen zo aanschuiven.
Als je de goede opleiding volgt, daar heb je zelf invloed op, kom je daar over het algemeen vrij makkelijk tussen hoor. Hoe kom je erbij dat dat een haast onmogelijke taak is?quote:Op dinsdag 12 mei 2020 16:30 schreef Quotidien het volgende:
Hoeveel jonge koks in opleiding die wel gemotiveerd zijn zouden een moord plegen om in een Michelinrestaurant aan de slag te kunnen?
Lijkt me dat je niet zomaar een plekje krijgt bij zo'n Michelinrestaurant, toch? En zeker niet als je het type leerling bent dat blowend op school zit en stoelen naar een docent gooit.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 16:47 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als je de goede opleiding volgt, daar heb je zelf invloed op, kom je daar over het algemeen vrij makkelijk tussen hoor. Hoe kom je erbij dat dat een haast onmogelijke taak is?
Juvat legt vanavond heel mooi uit dat je verleden of je heden(ontsporing) geen reden is om geen toekomst te willen hebben.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 16:50 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Lijkt me dat je niet zomaar een plekje krijgt bij zo'n Michelinrestaurant, toch? En zeker niet als je het type leerling bent dat blowend op school zit en stoelen naar een docent gooit.
Als je een gemotiveerde leerling bent die ervoor wil gaan, krijg je best makkelijk een stageplek bij een sterrenrestaurant hoor. Anders dan wat jij stelt. Veel koksleerlingen zitten daar alleen niet op te wachten. Wanneer dat wel je ambitie is, en je bent zoals jij stelt een gemotiveerde leerling die er een moord voor zou doen, kom je r gewoon makkelijk tussen.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 16:50 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Lijkt me dat je niet zomaar een plekje krijgt bij zo'n Michelinrestaurant, toch? En zeker niet als je het type leerling bent dat blowend op school zit en stoelen naar een docent gooit.
Als je dit zelf maar gelooftquote:Op dinsdag 12 mei 2020 17:33 schreef timmmmm het volgende:
[..]
gemotiveerde leerlingen komen gewoon aan een stageplaats in sterrenzaken als ze daarvoor willen gaan
Uiteraard komt je er niet zomaar tussen en zullen vele worden afgewezen. Maar stellen dat het quasi onmogelijk is gaat wel heel ver.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 17:48 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Als je dit zelf maar gelooft![]()
Even solliciteren naar een stageplek in mijn studiegebied waar ik moet concurreren met honderden mensen die ontzettend veel kwaliteiten hebben. Ik kom er toch zo tussen volgens jou.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |