De vraag is vooral waar dat 'advies' vandaan komt, van het OMT of van de ondernemersbelangenvereniging.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 22:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nou, en nu krijgen ze advies dat erop wijst dat er meer open kan. Je kan niet roepen dat het nu met druk van het volk te maken heeft en dat dat toen niet mee speelde.
er zijn signalen dat de afvlakking van de besmettingen mogelijk al achter ons liggen. Ik hoop van harte dat het mee valt want als we over een paar weken de broekriem weer aan moeten halen wordt het echt lastig voor mensenquote:Op dinsdag 5 mei 2020 22:14 schreef Claudia_x het volgende:
Het is mij opgevallen dat steeds meer mensen in mijn omgeving de indruk hebben dat ze het minder nauw kunnen nemen met de maatregelen en richtlijnen omdat ze meer mensen op straat zien. Er is formeel nog helemaal geen sprake van versoepeling.
Nee, in Frankrijk is het 1 meter en in Amerika is het 6 feet.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 22:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
rest van de wereld is 2 meter, maar hier zijn we anders dus is het maar 1,5m
quote:Op dinsdag 5 mei 2020 22:14 schreef Faraday01 het volgende:
En nu op het nieuws dat de getallen in alle grote Europese landen weer verslechteren
Volgens WHO is het ook 1 meter. Maar THEFXR is ook in het dopingtopic nooit zo goed met feiten dus dat went wel.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 22:17 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Nee, in Frankrijk is het 1 meter en in Amerika is het 6 feet.
Inderdaad. Dat ze hun naasten niet kunnen bezoeken op de IC ....quote:Op dinsdag 5 mei 2020 22:17 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
er zijn signalen dat de afvlakking van de besmettingen mogelijk al achter ons liggen. Ik hoop van harte dat het mee valt want als we over een paar weken de broekriem weer aan moeten halen wordt het echt lastig voor mensen
Chinaquote:
Ik snap dat het zwaar is voor mensen die het financieel moeilijk hebben of die vereenzamen, maar veel anderen lijden aan zaken als niet op hun reguliere vakantie kunnen. Daar heb ik minder begrip voor.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 22:17 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
er zijn signalen dat de afvlakking van de besmettingen mogelijk al achter ons liggen. Ik hoop van harte dat het mee valt want als we over een paar weken de broekriem weer aan moeten halen wordt het echt lastig voor mensen
quote:De eerste versoepeling van de coronamaatregelen in Oostenrijk heeft niet geleid tot een nieuwe toename van het aantal besmettingen. Dat zegt de Oostenrijkse minister voor Volksgezondheid, Rudi Anschober.
Die horecabaas die iedereen oproept hem te volgen en ook de camping eigenaar die sanitair gebouw wil openen. Het gaat er om dat je dit meteen de kop in moet drukken om te voorkomen dat iedereen denkt dat dit wel kan. Anders lijden de goeden onder de kwaden.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 22:15 schreef OProg het volgende:
[..]
Geeft jij na je vorige post eens wat concrete voorbeelden van deze 'dreigementen'. En dan niet met die horecabaas van De Twee Gezusters aankomen want die ken ik wel en is niet echt representatief voor de branche. En ook niet met 1 of andere invloedloze halve gare die toevallig een account op Twitter heeft. Gewoon een hele reeks concrete voorbeelden die 'het verschil zouden maken'.
Voorlopig, maar die versoepeling in Oostenrijk is maar pas net begonnen, dus je kan niet meteen de resultaten van zien dat het meteen goed gaat.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 22:20 schreef hooibaal het volgende:
Wel voorzichtig positief nieuws uit Oostenrijk:
[..]
Onzinquote:
Dat moet fake news zijn toch ?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 22:20 schreef hooibaal het volgende:
Wel voorzichtig positief nieuws uit Oostenrijk:
[..]
Ok. Ik vraag om een concreet voorbeeld van je. Ik ken 'de horecabaas' en 'de camping eigenaar' niet. Dus ik wil een concreet voorbeeld waar ze deze oproep doen inclusief dreigenmenten.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 22:20 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Die horecabaas die iedereen oproept hem te volgen en ook de camping eigenaar die sanitair gebouw wil openen. Het gaat er om dat je dit meteen de kop in moet drukken om te voorkomen dat iedereen denkt dat dit wel kan. Anders lijden de goeden onder de kwaden.
Lastig te zeggen of het structureel is maar opvallend is wel dat de sterftecijfers in veel grote landen hoger zijnquote:Op dinsdag 5 mei 2020 22:18 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Dat zou wel extreem snel zijn, het is onmogelijk om nu al te zeggen of versoepeling enig effect heeft
op rtl4 kwartier geledenquote:Op dinsdag 5 mei 2020 22:23 schreef OProg het volgende:
[..]
Ok. Ik vraag om een concreet voorbeeld van je. Ik ken 'de horecabaas' en 'de camping eigenaar' niet. Dus ik wil een concreet voorbeeld waar ze deze oproep doen inclusief dreigenmenten.
Sterftecijfers zit toch een vertraging in van een week of twee.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 22:23 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Lastig te zeggen of het structureel is maar opvallend is wel dat de sterftecijfers in veel grote landen hoger zijn
eerder 3-4 weken?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 22:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Sterftecijfers zit toch een vertraging in van een week of twee.
Ik ga dat echt niet terugkijken. Ondertussen is het blijkbaar ook voor RTL niet belangrijk want het is niet eens een item op de site. En je hebt nog steeds de kans om met een concreet voorbeeld te komen. Want nu is het gewoon ophitsende tekstjes spuiten.quote:
Obama ook afgelopen week stond dat wijf te roepen overal blijf thuis ga niet onnodig weg stond manlief te golvenquote:Op dinsdag 5 mei 2020 22:24 schreef dellipder het volgende:
En weer een gevalletje do as I say, don't do as I do.
Exclusive: Government scientist Neil Ferguson resigns after breaking lockdown rules to meet his married lover
[ afbeelding ]
Op 14 april mochten alleen de kleine winkels open en worden er verplicht mondkapjes gedragen in winkels..quote:Op dinsdag 5 mei 2020 22:21 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Voorlopig, maar die versoepeling in Oostenrijk is maar pas net begonnen, dus je kan niet meteen de resultaten van zien dat het meteen goed gaat.
Ja, dus sterftecijfers zijn niet echt een indicatie van hoe versoepelingen van de afgelopen paar weken hebben uitgepakt.quote:
het gaat er om dat ondernemers dit op tv spuien en dat heeft effect op andere ondernemers.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 22:27 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik ga dat echt niet terugkijken. Ondertussen is het blijkbaar ook voor RTL niet belangrijk want het is niet eens een item op de site. En je hebt nog steeds de kans om met een concreet voorbeeld te komen. Want nu is het gewoon ophitsende tekstjes spuiten.
klopt, opvallend was dat ze er zo mee uitpaktenquote:Op dinsdag 5 mei 2020 22:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, dus sterftecijfers zijn niet echt een indicatie van hoe versoepelingen van de afgelopen paar weken hebben uitgepakt.
Je hebt gewoon weer een kutantwoord gegeven zonder concrete bronnen. Daar blinken wel wat meer mensen hier in uit. Je doet hele grote beweringen met een onderbouwing van 'dat hep op feesboek gestaan' als context.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 22:29 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
het gaat er om dat ondernemers dit op tv spuien en dat heeft effect op andere ondernemers.
En ik geef je antwoord maar blijkbaar is dat niet voldoende voor je, succes ermee verder
Als er nog zat vraagtekens en tegenstrijdige adviezen zijn doe dan onderwijs later open dan bv contactberoepen. De impact is gigangisch als kinderen wel overdragen. Dan kunnen we weer opnieuw beginnen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 22:05 schreef Tourniquet het volgende:
New York Times: New Studies Add to Evidence that Children May Transmit the Coronavirus
Mondmaskers/kapjes werken wel, dat RIVM praat poepquote:Op dinsdag 5 mei 2020 21:17 schreef Tourniquet het volgende:
Was dit ijzersterke artikel op FTM van Bert Slagter en Peter Slagter al gepost?
https://www.ftm.nl/artike(...)n&utm_source=twitter
de bron is toch duidelijk, op tv bij rtl4 Programma Beau. Ik zeg vervolgens alleen dat als ze dat in praktijk brengen dat ik vind dat daar hard tegen opgetreden moet worden zoals dat hoort in een rechtsstaat als mensen strafbare feiten plegen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 22:31 schreef OProg het volgende:
[..]
Je hebt gewoon weer een kutantwoord gegeven zonder concrete bronnen. Daar blinken wel wat meer mensen hier in uit. Je doet hele grote beweringen met een onderbouwing van 'dat hep op feesboek gestaan' als context.
Naja, succes er inderdaad mee.
Inderdaad. Ik maak me best zorgen over mensen die een gezin te onderhouden hebben en nu de pisang dreigen te worden. Dat terwijl het me persoonlijk allemaal niet raakt. Ik heb een goede baan waarbij ik nu prima thuis kan werken voor mijn klanten.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 22:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik snap dat het zwaar is voor mensen die het financieel moeilijk hebben of die vereenzamen, maar veel anderen lijden aan zaken als niet op hun reguliere vakantie kunnen. Daar heb ik minder begrip voor.
Ok. Zodra het online staat kijk ik het terug.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 22:34 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
de bron is toch duidelijk, op tv bij rtl4 Programma Beau. Ik zeg vervolgens alleen dat als ze dat in praktijk brengen dat ik vind dat daar hard tegen opgetreden moet worden zoals dat hoort in een rechtsstaat als mensen strafbare feiten plegen.
Jep, dat maakt het volgens mij ook best ingewikkeld om te besluiten de Europese grenzen open te houden of dicht te gooien gedurende de zomervakantie. Niemand wil politiek verantwoordelijk zijn voor een nieuwe golf besmettingen, maar het dichthouden van de grenzen gaat een enorme financiële strop zijn.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 22:36 schreef OProg het volgende:
Hoewel ik me dan wel een tikkeltje zorgen maak om mensen die daar nu campings enzo runnen. Of hotels, dat dan weer wel.
Ik kan ook perfect via thuis werken. Maar dan moet de IT meewillen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 22:36 schreef OProg het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik maak me best zorgen over mensen die een gezin te onderhouden hebben en nu de pisang dreigen te worden. Dat terwijl het me persoonlijk allemaal niet raakt. Ik heb een goede baan waarbij ik nu prima thuis kan werken voor mijn klanten.
Maar als mensen nu de grootste zorg is dat ze niet naar de Dordogne kunnen, tsjah. Ik ga ook graag op vakantie maar daar heb ik echt geen enkele prioriteit nu.
Hoewel ik me dan wel een tikkeltje zorgen maak om mensen die daar nu campings enzo runnen. Of hotels, dat dan weer wel.
ik denk dat de grenzen deze zomer alleen open blijven voor vracht en zakelijk verkeer en familiebezoek.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 22:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jep, dat maakt het volgens mij ook best ingewikkeld om te besluiten de Europese grenzen open te houden of dicht te gooien gedurende de zomervakantie. Niemand wil politiek verantwoordelijk zijn voor een nieuwe golf besmettingen, maar het dichthouden van de grenzen gaat een enorme financiële strop zijn.
Interessant artikel, vooral deze passage:quote:Op dinsdag 5 mei 2020 22:05 schreef Tourniquet het volgende:
New York Times: New Studies Add to Evidence that Children May Transmit the Coronavirus
quote:Dr. Nuzzo also pointed to a study in the Netherlands, conducted by the Dutch government, which concluded that “patients under 20 years play a much smaller role in the spread than adults and the elderly. But other experts said that study was not well designed because it looked at household transmission. Unless the scientists deliberately tested everyone, they would have noticed and tested only more severe infections — which tend to be among adults, said Bill Hanage, an epidemiologist at the Harvard T.H. Chan School of Public Health.
Naja, het is ook het gevolg van alles natuurlijk. Spanje pakt 90+ miljard op toerisme. En neem een land als Griekenland, dat draait voor een vijfde van de totale economie op toerisme. Dat gaat in zijn totaliteit ook op voor Oostenrijk maar dat komt grotendeels pas met de wintersport. Maar de hele industrie die er achter zit, ook met firma's als Doppelmayr-Garaventa is echt enorm. En dan is Oostenrijk een netto betaler aan de Unie. Als dit soort dingen onderuit gaan dan is het probleem in Europa gewoon gigantisch. Dat beseffen sommige mensen nog lang niet.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 22:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jep, dat maakt het volgens mij ook best ingewikkeld om te besluiten de Europese grenzen open te houden of dicht te gooien gedurende de zomervakantie. Niemand wil politiek verantwoordelijk zijn voor een nieuwe golf besmettingen, maar het dichthouden van de grenzen gaat een enorme financiële strop zijn.
Tja, het is ook maar net wat je gewend bent denk ik. En hoe je je leven ingericht hebt. Wat voor persoonlijkheid je hebt. Reizen zit bij sommige mensen echt in het DNA; kijk maar in TRV. Hier thuis hoort het ook echt bij ons. Uiteindelijk redden we ons prima hoor, maar we vinden het wel heel jammer en er zijn best momenten dat vooral de onzekerheid (wanneer kunnen we weer) ons humeur wat aantast. Wil niet zeggen dat we niet begrijpen dat andere mensen weer problemen hebben met andere dingen. Uiteraard is het kwalijker dat iemand zijn of haar gezin niet kan onderhouden, maar niet iedereen is dat gewend, dus dan lijken je eigen problemen net zo geldig.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 22:36 schreef OProg het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik maak me best zorgen over mensen die een gezin te onderhouden hebben en nu de pisang dreigen te worden. Dat terwijl het me persoonlijk allemaal niet raakt. Ik heb een goede baan waarbij ik nu prima thuis kan werken voor mijn klanten.
Maar als mensen nu de grootste zorg is dat ze niet naar de Dordogne kunnen, tsjah. Ik ga ook graag op vakantie maar daar heb ik echt geen enkele prioriteit nu.
Wat ik ervan denk te begrijpen is het rivm in de veronderstelling dat besmetting plaats vindt door mensen met symptomen en niet asymptomatisch.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 22:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Mondmaskers/kapjes werken wel, dat RIVM praat poep
Er komt in ieder geval een "plan".twitter:hugodejonge twitterde op dinsdag 05-05-2020 om 17:33:06@JeroenMeijer2 Beste Jeroen, het plan is gisteren voorgelegd aan het OMT (Outbreak Management Team). Morgen kunnen we meer bekend maken over het plan van aanpak. ^AL reageer retweet
Het is van meet af aan (of niet lang erna) duidelijk geweest dat we niet snel van het virus af zouden zijn. Dat zou iedereen te denken hebben moeten geven over de economische gevolgen. Die gaan inderdaad enorm zijn.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 22:44 schreef OProg het volgende:
[..]
Naja, het is ook het gevolg van alles natuurlijk. Spanje pakt 90+ miljard op toerisme. En neem een land als Griekenland, dat draait voor een vijfde van de totale economie op toerisme. Dat gaat in zijn totaliteit ook op voor Oostenrijk maar dat komt grotendeels pas met de wintersport. Maar de hele industrie die er achter zit, ook met firma's als Doppelmayr-Garaventa is echt enorm. En dan is Oostenrijk een netto betaler aan de Unie. Als dit soort dingen onderuit gaan dan is het probleem in Europa gewoon gigantisch. Dat beseffen sommige mensen nog lang niet.
'T zijn ook gewoon mensen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 22:24 schreef dellipder het volgende:
En weer een gevalletje do as I say, don't do as I do.
Exclusive: Government scientist Neil Ferguson resigns after breaking lockdown rules to meet his married lover
[ afbeelding ]
Dat zou nog eerder moeten dan scholen wmb. Die vrouw met t stille protest voor het tehuis omdat ze haar demente man niet kan bezoeken. Godver, wat faal je dan als land en ondertussen loopt dat zorgpersoneel als tijdbommen rond daar.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 22:46 schreef houdafstand het volgende:
Hugo de Jonge over de bezoekersregeling voor verpleeghuizen:Er komt in ieder geval een "plan".twitter:hugodejonge twitterde op dinsdag 05-05-2020 om 17:33:06@:JeroenMeijer2 Beste Jeroen, het plan is gisteren voorgelegd aan het OMT (Outbreak Management Team). Morgen kunnen we meer bekend maken over het plan van aanpak. ^AL reageer retweet
This study, too, began only after schools closed, says RIVM epidemiologist Susan van den Hof, but there’s additional evidence from Dutch contact tracing studies: Of 43 contacts of infected children and teens who were followed, none became infected.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 22:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Interessant artikel, vooral deze passage:
[..]
Wat ik ervan denk te begrijpen is het rivm in de veronderstelling dat besmetting plaats vindt door mensen met symptomen en niet asymptomatisch.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 22:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Mondmaskers/kapjes werken wel, dat RIVM praat poep
Wat maakt de ernst van het ziektebeeld bij de ouders uit voor of kinderen eveneens verspreiden?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 22:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Interessant artikel, vooral deze passage:
[..]
We gaan het meemaken, Ven!quote:Op dinsdag 5 mei 2020 22:49 schreef Ven1972 het volgende:
Te veel en snel versoepelen is gevaarlijk als het om een dodelijk virus gaat.
Klopt maar juni is perfect getimed. RIVM en ik zitten precies op 1 lijn met onze berekeningen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 22:49 schreef Ven1972 het volgende:
Te veel en snel versoepelen is gevaarlijk als het om een dodelijk virus gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |