Tja, dat wisten we met het naziregime ook niet.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 10:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Tja...je wilt ook geen valse hoop geven aan de bevolking. Het is niet dat het virus weg is in een paar weken.
Doe normaal zeg met die vergelijking. Niet kunnen voetballen of naar de kroeg gaan vanwege een virus vergelijken met deportaties en concentratiekampen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 10:31 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Tja, dat wisten we met het naziregime ook niet.
Niemand weet dat? Er is nog veel onzeker over het virus, maar dat het ineens weg is? Zal er maar op rekenen dat dit nog maanden gaat duren, daar zijn alle wetenschappers het wel over eens. Echt ik kan je niet serieus nemen als je dit vergelijkt met WOII. Of is dit 1 groot complot van de illuminatie en Bill Gates enzovoort?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 10:37 schreef Mondkapje het volgende:
Je geeft pas valse hoop als je heel zeker weet dat er weinig hoop is. Dat weet niemand met het coronavirus.
Koningin Wilhelmina kon weinig tegen de joden zeggen, omdat zij wist, of degenen die haar toespraken keurden, dat het er voor joden erg slecht uitzag. Wat moest ze zeggen? Dat ze het erg vond? Houdt hoop? Dat zou valse hoop zijn. De enige redding voor de joden was het einde van de oorlog.
Welke hoop wil je ze geven? Ouderen zijn de meest kwetsbare groep.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 10:48 schreef Mondkapje het volgende:
Ouderen die thuis zitten weg te kwijnen en niet meer naar hun clubjes kunnen, gewoon opgehokt zitten zoals ze met kippen doen, die kan je vertellen: 'wen er maar aan' of je kan ze hoop geven dat er alles aan zal worden gedaan om de normale tijd zo snel mogelijk terug te laten keren. Het gaat toch steeds om inlevingsvermogen, misschien moet daar een hoogleraar voor komen die het kabinet kan adviseren in de toekomst.
Nou, dan laat je ze naar hun clubjes gaan en raken ze massaal besmet. Echte vrijheid! Net of het kabinet die mensen aan het pesten is nu.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 10:48 schreef Mondkapje het volgende:
Ouderen die thuis zitten weg te kwijnen en niet meer naar hun clubjes kunnen, gewoon opgehokt zitten zoals ze met kippen doen, die kan je vertellen: 'wen er maar aan' of je kan ze hoop geven dat er alles aan zal worden gedaan om de normale tijd zo snel mogelijk terug te laten keren. Het gaat toch steeds om inlevingsvermogen, misschien moet daar een hoogleraar voor komen die het kabinet kan adviseren in de toekomst.
Ik denk ook niet dat je Wilhelmina iets over het (niet-)melden van de Jodenvervolging kunt verwijten..quote:Op dinsdag 5 mei 2020 10:37 schreef Mondkapje het volgende:
Je geeft pas valse hoop als je heel zeker weet dat er weinig hoop is. Dat weet niemand met het coronavirus.
Koningin Wilhelmina kon weinig tegen de joden zeggen, omdat zij wist, of degenen die haar toespraken keurden, dat het er voor joden erg slecht uitzag. Wat moest ze zeggen? Dat ze het erg vond? Houdt hoop? Dat zou valse hoop zijn. De enige redding voor de joden was het einde van de oorlog. En daar had ze het wel over.
Dus ik vind dat Willem Alexander hier niet te veel over in zou moeten zitten, dat maakt hem alleen maar zwak.
Nog steeds gebeurd het. Kijk maar naar de joden want die vluchten massaal naar Israël en Amerika omdat zij hier in Europa niet meer veilig kunnen wonen.quote:Op maandag 4 mei 2020 20:52 schreef Fisherman het volgende:
Volgens mij bedoelde hij eerder ermee dat het niet normaal is om bepaalde bevolkingsgroepen de schuld te geven zoals dat in de oorlog gebeurde.
Over je laatste zin, dat verwijt ik haar en haar familie ook niet.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:02 schreef Mondkapje het volgende:
Ik begrijp sowieso niet hoe je Wilhelmina veel kunt verwijten over haar toespraken als je helemaal niets weet over hoe ze tot stand kwamen:
'De toespraken werden door de Britse regering van strategisch belang geacht en moesten vooraf aan de Engelse inlichtingendienst worden voorgelegd' oftewel ze had zich te schikken aan wat hogere pieten zeiden. En hun beweegredenen weten we ook niet.
https://www.historici.nl/resource/toespraken-wilhelmina/
Ik dacht dat dat ook wel bekend was en haar niets verweten werd over haar toespraken. Over het algemeen zaten ze vol hoop dat de oorlog ten einde zou komen en dat was wat iedereen nodig had om te horen.
Het échte akkefietje was dat ze zo snel in Engeland zat. Wat ik ook nooit heb begrepen dat dat haar veweten werd want je moet er niet aan denken dat ze in handen van de Duitsers gevallen was met haar familie.
Nou, we wachten met smart op jouw inzet om een vaccin te ontwikkelen. Kom op, gewoon even doen, net als afstand houden.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 00:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je neemt niet veel weg. Je neemt alles weg.
Alle menselijkheid.
Het hoort niet bij de mens wat nu gecreëerd wordt. Weg er mee. Zet je aandacht op een medicijn/vaccin.
Ik denk dat jij de context niet begrijpt. Mensen voelden zich in de steek gelaten, net zoals je nu mensen hoort roepen dat ze opgesloten zijn en in een staat van beleg zitten.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:02 schreef Mondkapje het volgende:
Ik begrijp sowieso niet hoe je Wilhelmina veel kunt verwijten over haar toespraken als je helemaal niets weet over hoe ze tot stand kwamen:
'De toespraken werden door de Britse regering van strategisch belang geacht en moesten vooraf aan de Engelse inlichtingendienst worden voorgelegd' oftewel ze had zich te schikken aan wat hogere pieten zeiden. En hun beweegredenen weten we ook niet.
https://www.historici.nl/resource/toespraken-wilhelmina/
Ik dacht dat dat ook wel bekend was en haar niets verweten werd over haar toespraken. Over het algemeen zaten ze vol hoop dat de oorlog ten einde zou komen en dat was wat iedereen nodig had om te horen.
Het échte akkefietje was dat ze zo snel in Engeland zat. Wat ik ook nooit heb begrepen dat dat haar veweten werd want je moet er niet aan denken dat ze in handen van de Duitsers gevallen was met haar familie.
quote:Op dinsdag 5 mei 2020 10:06 schreef MevrouwPuff het volgende:
Dat vond ik wel een goed stukje.
Verder zat z’n haar een stuk minder strak dan dat van Rutte, viel me op.
Zeg je wel zo leuk. 'doe t lekker zelf dan', maar toegegeven, daarvoor heb ik niet gestudeerd. Waarvoor ik dat wel heb gedaan is het op een specifieke manier vervoeren. Die mensen moeten er ook zijn, want anders heb je een werkend vaccin, maar niet op de goede plekken. Dan hebben we er nog geen reet aan.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou, we wachten met smart op jouw inzet om een vaccin te ontwikkelen. Kom op, gewoon even doen, net als afstand houden.
Het begon niet zo he, het ging ook elke keer een stapje verder en ja het was goed voor het volk.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 10:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Doe normaal zeg met die vergelijking. Niet kunnen voetballen of naar de kroeg gaan vanwege een virus vergelijken met deportaties en concentratiekampen.
Zijn ze gebaat bij maanden opsluiting zonder contact met familie ?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 10:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welke hoop wil je ze geven? Ouderen zijn de meest kwetsbare groep.
Stel dat Rutte vanavond zegt dat bewoners van verpleeghuizen vanaf 1 juni weer naar buiten
mogen en bezoekers kunnen ontvangen, om die keutel eind mei alsnog in te trekken.
Hoe is een oudere daarbij gebaat?
Jij roept dat iedereen maar bezig moet gaan met een vaccin te maken, niet ik. En nu roep je ineens iets anders. Tja.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 16:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zeg je wel zo leuk. 'doe t lekker zelf dan', maar toegegeven, daarvoor heb ik niet gestudeerd. Waarvoor ik dat wel heb gedaan is het op een specifieke manier vervoeren. Die mensen moeten er ook zijn, want anders heb je een werkend vaccin, maar niet op de goede plekken. Dan hebben we er nog geen reet aan.
Dan kom ik om de hoek omdat te regelen en dat betaald nu mijn hypotheek al voor andere vaccins.
Dus mijn duit komt zeker en dan zal ik met mijn zweet betalen samen met dat van mijn collega's.
Deal?
Ik roep helemaal niks anders. Maar het is vooral wat jij er van maakt wat ik zeg.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jij roept dat iedereen maar bezig moet gaan met een vaccin te maken, niet ik. En nu roep je ineens iets anders. Tja.
Het is compleet gelul om te zeggen wat jij zei, er word door de hele wereld aan een vaccin/medicatie gewerkt, mensen zoals jiij of ik die daarvoor niet de opleiding of de kunde hebben moeten inderdaad gewoon thuis blijven, vanaf huis werken of voorzorgsmaatregelen nemen tegen corona als ze buitenshuis werken. Dat is het hele verhaal.
Ik denk eerder dat jij gewoon te dom bent en het niet door hebt.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 01:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het ging niet over corona. Het ging over het nieuwe racisme zoals elke dag ook op Fok geuit wordt. Dat we dát niet normaal gaan vinden.
De domheid van dit topic is stuitend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |