abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194770485
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 23:37 schreef BobbyMcGee het volgende:
De dag nadat ik antenataal kolfde voor het eerst (met de hand, in no time 5 ml), braken mijn vliezen. Wellicht heeft het effect gehad :P

Ik vond het handig om zo'n plastic cupje te gebruiken, die normaliter bij hoestdrank etc zit. Die houdt je dan met je ene hand net onder je tepel terwijl je met je andere hand kolft. Op youtube zijn goede instructiefilmpjes te vinden.
Oei, hoe ver was je toen?
Protège moi de mes désirs.
pi_194770551
37.6, dus hoewel ik nog wel wat langer van mijn verlof had willen genieten, was het helemaal prima. Spekkige zesponder ^O^
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 23:47:37 #278
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194770620
Heb ik ook naar gekeken. Meerdere bronnen geven aan dat de kans nihil is dat het een bevalling op gang brengt. Maar de meeste bronnen geven vanaf 37 weken aan, just in case. Her en der vind je ook wel bronnen die vanaf 36 weken aangeven.
Resistance is futile.
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 07:15:07 #279
327807 Mariposas
יה&#14
pi_194772956
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 22:57 schreef Seven. het volgende:

[..]

Yes, ik heb er niet al te hoge verwachtingen van. Paar druppels per keer zou mooi zijn, dan weet ik dat er structureel iets op gang is. Zou wat zijn als ik er liters uit krijg :+ .
[..]

Thanks! Ga ik halen.

Edit: je edit ook gelezen. Spuitjes lijkt me the way forward, hopelijk heeft de apotheek ze.
Ik bedenk me dat die spuitjes niet geschikt zijn omdat ze waarschijnlijk geen dop (“tipcap”) hebben. :P Even navragen bij apotheek, anders online ook te bestellen. (Hier bijvoorbeeld).
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_194773163
Een tip qua lekken, wasbare zoogcompressen *O* zitten fijn, broeien niet en schelen afval! O+
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 08:16:18 #281
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194773244
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 08:02 schreef Zo-is-dat het volgende:
Een tip qua lekken, wasbare zoogcompressen *O* zitten fijn, broeien niet en schelen afval! O+
^O^ Gaan op m'n lijstje
Resistance is futile.
pi_194773654
Idd want als je nu al lekt, dan ben je nog wel even in de zoogcompressen haha. Bij de Etos enzo ook gewoon te koop. Ik heb er meerdere pakjes van. Zelfs van vijf jaar oud nog haha. Goed punt van het handkolven in een cupje. Idd geen flesjes vol verwachten.
pi_194773716
Ik kolf ook prenataal om te kijken of mijn verlegen tepel dan meer naar buiten komt (veel aanlegproblemen gehad met M.). Wel in overleg met mijn VK (die ook lk is)
Ik ben wel een beetje lui want pas 2 keer gedaan :'). Ik heb nu zo'n 25ml in de vriezer :+

Ik had trouwens random spuitjes met dop op internet besteld en deze uitgekookt.
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 10:08:34 #284
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194774151
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 09:28 schreef Miezziej het volgende:
Ik kolf ook prenataal om te kijken of mijn verlegen tepel dan meer naar buiten komt (veel aanlegproblemen gehad met M.). Wel in overleg met mijn VK (die ook lk is)
Ik ben wel een beetje lui want pas 2 keer gedaan :'). Ik heb nu zo'n 25ml in de vriezer :+

Ik had trouwens random spuitjes met dop op internet besteld en deze uitgekookt.
Zo dan, qua productie in ieder geval geen issues!

Mijn linkertiet had inderdaad ook een wat verlegen nipple (altijd al gehad) maar sinds gisteren dus niet meer.

Ik denk ook dat ik op internet moet bestellen maar we zullen zien of de apotheek wat heeft.
Resistance is futile.
pi_194774539
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 10:08 schreef Seven. het volgende:

[..]

Zo dan, qua productie in ieder geval geen issues!

Mijn linkertiet had inderdaad ook een wat verlegen nipple (altijd al gehad) maar sinds gisteren dus niet meer.

Ik denk ook dat ik op internet moet bestellen maar we zullen zien of de apotheek wat heeft.
Tot nu toe komt bijna alles uit rechts :') (links heb ik een ingetrokken tepel). Tijdens het kolven komt de tepel wel naar buiten maar gaat snel weer naar binnen. Hij komt wel sneller naar buiten dan na de geboorte met M. heb ik het idee, dus dat is wel goed. Hopelijk snappen deze baby en mijn borsten elkaar beter :+
pi_194805804
5 ml spuitjes heeft ieder apotheek liggen, kost ook 3x niks :Y

En da's idd een goede opbrengst @Miezziej bij mij was het 1 of 2 ml voor een half uur werk :')

vraagje voor de langvoeders:

Ben nu voor de 2e keer ongesteld en ik geef nog steeds borstvoeding, merk dat mijn productie enorm dipt. Ik hoopte dat dit alleen de eerste keer zo zou zijn, maar het lijkt nu weer het geval. Wordt dit met de tijd beter of moet ik me er maar bij neerleggen?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_194806103
Ik vond wasbare zoogcompressen heel fijn voor het lekken in de zwangerschap maar na de bevalling stroomde het zo hard dat het met wasbare compressen niet ging; de wegwerp kunnen in mijn ervaring wat meer aan. Maar ze zijn snel bijgekocht als dat na de bevalling bij jou ook het geval is @Seven.:

@_aurum_: geen ervaring hier, ondanks langvoedster. Nog maar een keer ongesteld geweest en toen niet zoveel gemerkt aan mijn productie.
pi_194806208
Hier ook dips, tijdens eisprong en menstruatie. Ik had voor mijn cyclus terug op gang kwam al moeite met mijn productie hoog te houden dus we gaan stilletjes richting einde. Mentaal ben ik op, ik zie het niet zitten om elke twee weken een dip weg te kolven. Gelukkig werd ik pas na 6 maanden ongesteld.
Rationeel weet ik dat het goed is zo. Hij drinkt kv nu met smaak (dat is een tijdje heel anders geweest) en hij is niet meer tevreden aan de borst. Maar emotioneel is het wel een dingetje.
Nu alleen de ochtend nog en als hij dan ook tegensputtert is het klaar.

@_aurum_ Niet echt een antwoord op jouw vraag, ik heb nog maar 3 cycli achter de rug dus geen idee hoe lang het duurt.. Ik hoop dat het bij jou anders gaat.
pi_194806273
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 09:03 schreef _aurum_ het volgende:
5 ml spuitjes heeft ieder apotheek liggen, kost ook 3x niks :Y

En da's idd een goede opbrengst @:Miezziej bij mij was het 1 of 2 ml voor een half uur werk :')

vraagje voor de langvoeders:

Ben nu voor de 2e keer ongesteld en ik geef nog steeds borstvoeding, merk dat mijn productie enorm dipt. Ik hoopte dat dit alleen de eerste keer zo zou zijn, maar het lijkt nu weer het geval. Wordt dit met de tijd beter of moet ik me er maar bij neerleggen?
Door hormonen die samenhangen met je cyclus is er altijd wel een dip in je productie op het moment dat je ongesteld wordt. Bij mij duurde dat dan een dag of 3. Hoe erg dat is, ligt ook een beetje aan de leeftijd van je kind. Goede nieuws is dat dat vanzelf weer rechttrekt als je gewoon doorgaat met voeden. Af en toe een flesje uit de voorraad of kunstvoeding kan geen kwaad, of je moet tijd genoeg hebben om elk uur aan te leggen :+. Als de voedingsmomenten op zich niet wegvallen, zal de productie weer toenemen als je hormoonspiegel weer verandert.

Het kan trouwens zelfs zo zijn dat een kindje gaat borstweigeren, omdat de smaak in die dagen ook anders is, of de flow gewoon minder snel is. Ook dat komt vaak vanzelf weer goed.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_195058202
Hoi dames, ik heb een vraagje over bv en de pil.
Ik gebruik nu al maanden een lichte pil (Desogestrel Aurobindo, zonder stopweek) die samen kan met borstvoeding, maar ik wil eigenlijk van de pil af en condooms gaan gebruiken. Mijn baby is 8,5 maand oud en krijgt alleen nog een ochtend- en avondvoeding, de rest is kv. Word ik dan direct ongesteld of is de kans groot dat de bv dat nog even tegenhoudt? En als ik dan ongesteld word, doet dat nog iets met mijn productie?

Hopelijk heeft iemand van jullie hier ervaring mee :)
pi_195059412
Waarschijnlijk ga je dan gewoon ongesteld worden idd.

Oh ja en wij stapten ook over naar condooms omdat ik geen hormonale anticonceptie verdraag. Nu hebben we een tweeling.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 14 september 2020 @ 18:42:46 #292
149959 SQ
snelle trees
pi_195059447
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 18:40 schreef Ticootje het volgende:

Oh ja en wij stapten ook over naar condooms omdat ik geen hormonale anticonceptie verdraag. Nu hebben we een tweeling.
En je man een knoop er in neem ik aan? :D
disclaimer
pi_195059553
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 18:40 schreef Ticootje het volgende:

:D :@
pi_195060652
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 17:11 schreef B.ertha het volgende:
Hoi dames, ik heb een vraagje over bv en de pil.
Ik gebruik nu al maanden een lichte pil (Desogestrel Aurobindo, zonder stopweek) die samen kan met borstvoeding, maar ik wil eigenlijk van de pil af en condooms gaan gebruiken. Mijn baby is 8,5 maand oud en krijgt alleen nog een ochtend- en avondvoeding, de rest is kv. Word ik dan direct ongesteld of is de kans groot dat de bv dat nog even tegenhoudt? En als ik dan ongesteld word, doet dat nog iets met mijn productie?

Hopelijk heeft iemand van jullie hier ervaring mee :)
Hierover heb ik precies in de post boven je al iets geschreven ;). Meestal is er inderdaad een tijdelijke productiedip tijdens je menstruatie.

Ik werd weer ongesteld toen de kinderen rond de 13/14 maanden waren. Ik voedde toen nog wel zeker 4x per 24 uur, meestal vaker (2x overdag, in de nacht de rest :') ).

Hier gaat het prima met alleen condooms, dit heeft geen extra zwangerschappen opgeleverd. Ik vind het verder ondingen, maar alternatief is knoopje bij man (hij wil dat wel), maar dat is ook weer zo definitief.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_195061377
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 20:00 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Hierover heb ik precies in de post boven je al iets geschreven ;). Meestal is er inderdaad een tijdelijke productiedip tijdens je menstruatie.

Ik werd weer ongesteld toen de kinderen rond de 13/14 maanden waren. Ik voedde toen nog wel zeker 4x per 24 uur, meestal vaker (2x overdag, in de nacht de rest :') ).

Hier gaat het prima met alleen condooms, dit heeft geen extra zwangerschappen opgeleverd. Ik vind het verder ondingen, maar alternatief is knoopje bij man (hij wil dat wel), maar dat is ook weer zo definitief.
Dat had ik gezien ja :) Maar het zal er niet helemaal door stoppen?

Ik verwacht eigenlijk ook geen ongelukjes want smurfje is een ivf-kind
pi_195061756
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 20:39 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Hormonen zorgen wel voor een dip, maar als je kind nog gewoon blijft drinken, trekt dat vanzelf weer bij na een paar dagen. Daar zit wel het risico, als je kind gaat weigeren omdat de flow minder is of de melk anders smaakt, kan de productie wel definitief minderen. Soms betekent dat het einde van de borstvoedingsperiode (je kan natuurlijk wel kolven om dit effect te ondervangen, maar daar moet je ook nog maar zin in hebben). Dit alles ligt ook een beetje aan de leeftijd van het kind.

Mijn oudste was bijvoorbeeld nog een fanatiek liefhebber van bv toen hij 2,5 was. We hebben menig productiedip doorstaan, zelfs doorgevoed tot ver in de zwangerschap van zijn broertje. Toen werd hij verkouden en kon hij niet meer lekker drinken door een verstopte neus. Plotseling was dat het einde, want ook toen de verkoudheid over was, wilde hij niet meer. Maar goed, 3 weken later was er een nieuwe baby, en eigenlijk vond ik het wel prima dat ik niet hoefde te tandemen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_195062269
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 18:42 schreef SQ het volgende:

[..]

En je man een knoop er in neem ik aan? :D
Zijn keus. Niet de mijne.
pi_195062314
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 20:39 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Ik voed nog 2 a 3 x per 24 uur. Wel x2.

Rond de menstruatie wel een dipje maar dat komt steeds weer goed.

Ongelukjes (naar woord eigenlijk) kunnen altijd. Er zijn hier op fok alleen al genoeg voorbeelden van spontane zwangerschappen na ivf. (Ik ook)
pi_195062915
Daarom twijfel ik ook of ik het nog een paar maanden uitstel. Tzt zou een eventueel 'ongelukje' een zeer welkom wonder zijn, ook al wil ik voorlopig nog niet actief proberen voor een tweede.
pi_195063025
Hier werd ik de vorige keer na 10 weken weer ongesteld ondanks volledige bv. Heeft verder weinig invloed gehad want tot 17 mnd gevoed. L is nu bijna 9 weken en ben dus heel benieuwd of ik weer rond dezelfde tijd ongesteld ga worden. Van mij mag het nog wel even wegblijven, vond het de vorige keer best een domper, zo snel.

Hier ook alleen condooms. Ik wil geen hormonen meer en een knoopje is nog niet aan de orde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')