Oei, hoe ver was je toen?quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 23:37 schreef BobbyMcGee het volgende:
De dag nadat ik antenataal kolfde voor het eerst (met de hand, in no time 5 ml), braken mijn vliezen. Wellicht heeft het effect gehad![]()
Ik vond het handig om zo'n plastic cupje te gebruiken, die normaliter bij hoestdrank etc zit. Die houdt je dan met je ene hand net onder je tepel terwijl je met je andere hand kolft. Op youtube zijn goede instructiefilmpjes te vinden.
Ik bedenk me dat die spuitjes niet geschikt zijn omdat ze waarschijnlijk geen dop (“tipcap”) hebben.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 22:57 schreef Seven. het volgende:
[..]
Yes, ik heb er niet al te hoge verwachtingen van. Paar druppels per keer zou mooi zijn, dan weet ik dat er structureel iets op gang is. Zou wat zijn als ik er liters uit krijg.
[..]
Thanks! Ga ik halen.
Edit: je edit ook gelezen. Spuitjes lijkt me the way forward, hopelijk heeft de apotheek ze.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 08:02 schreef Zo-is-dat het volgende:
Een tip qua lekken, wasbare zoogcompressenzitten fijn, broeien niet en schelen afval!
Zo dan, qua productie in ieder geval geen issues!quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 09:28 schreef Miezziej het volgende:
Ik kolf ook prenataal om te kijken of mijn verlegen tepel dan meer naar buiten komt (veel aanlegproblemen gehad met M.). Wel in overleg met mijn VK (die ook lk is)
Ik ben wel een beetje lui want pas 2 keer gedaan. Ik heb nu zo'n 25ml in de vriezer
![]()
Ik had trouwens random spuitjes met dop op internet besteld en deze uitgekookt.
Tot nu toe komt bijna alles uit rechtsquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 10:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zo dan, qua productie in ieder geval geen issues!
Mijn linkertiet had inderdaad ook een wat verlegen nipple (altijd al gehad) maar sinds gisteren dus niet meer.
Ik denk ook dat ik op internet moet bestellen maar we zullen zien of de apotheek wat heeft.
Door hormonen die samenhangen met je cyclus is er altijd wel een dip in je productie op het moment dat je ongesteld wordt. Bij mij duurde dat dan een dag of 3. Hoe erg dat is, ligt ook een beetje aan de leeftijd van je kind. Goede nieuws is dat dat vanzelf weer rechttrekt als je gewoon doorgaat met voeden. Af en toe een flesje uit de voorraad of kunstvoeding kan geen kwaad, of je moet tijd genoeg hebben om elk uur aan te leggenquote:Op maandag 31 augustus 2020 09:03 schreef _aurum_ het volgende:
5 ml spuitjes heeft ieder apotheek liggen, kost ook 3x niks
En da's idd een goede opbrengst @:Miezziej bij mij was het 1 of 2 ml voor een half uur werk![]()
vraagje voor de langvoeders:
Ben nu voor de 2e keer ongesteld en ik geef nog steeds borstvoeding, merk dat mijn productie enorm dipt. Ik hoopte dat dit alleen de eerste keer zo zou zijn, maar het lijkt nu weer het geval. Wordt dit met de tijd beter of moet ik me er maar bij neerleggen?
En je man een knoop er in neem ik aan?quote:Op maandag 14 september 2020 18:40 schreef Ticootje het volgende:
Waarschijnlijk ga je dan gewoon ongesteld worden idd.
Oh ja en wij stapten ook over naar condooms omdat ik geen hormonale anticonceptie verdraag. Nu hebben we een tweeling.
quote:Op maandag 14 september 2020 18:40 schreef Ticootje het volgende:
Waarschijnlijk ga je dan gewoon ongesteld worden idd.
Oh ja en wij stapten ook over naar condooms omdat ik geen hormonale anticonceptie verdraag. Nu hebben we een tweeling.
Hierover heb ik precies in de post boven je al iets geschrevenquote:Op maandag 14 september 2020 17:11 schreef B.ertha het volgende:
Hoi dames, ik heb een vraagje over bv en de pil.
Ik gebruik nu al maanden een lichte pil (Desogestrel Aurobindo, zonder stopweek) die samen kan met borstvoeding, maar ik wil eigenlijk van de pil af en condooms gaan gebruiken. Mijn baby is 8,5 maand oud en krijgt alleen nog een ochtend- en avondvoeding, de rest is kv. Word ik dan direct ongesteld of is de kans groot dat de bv dat nog even tegenhoudt? En als ik dan ongesteld word, doet dat nog iets met mijn productie?
Hopelijk heeft iemand van jullie hier ervaring mee
Dat had ik gezien jaquote:Op maandag 14 september 2020 20:00 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Hierover heb ik precies in de post boven je al iets geschreven. Meestal is er inderdaad een tijdelijke productiedip tijdens je menstruatie.
Ik werd weer ongesteld toen de kinderen rond de 13/14 maanden waren. Ik voedde toen nog wel zeker 4x per 24 uur, meestal vaker (2x overdag, in de nacht de rest).
Hier gaat het prima met alleen condooms, dit heeft geen extra zwangerschappen opgeleverd. Ik vind het verder ondingen, maar alternatief is knoopje bij man (hij wil dat wel), maar dat is ook weer zo definitief.
Hormonen zorgen wel voor een dip, maar als je kind nog gewoon blijft drinken, trekt dat vanzelf weer bij na een paar dagen. Daar zit wel het risico, als je kind gaat weigeren omdat de flow minder is of de melk anders smaakt, kan de productie wel definitief minderen. Soms betekent dat het einde van de borstvoedingsperiode (je kan natuurlijk wel kolven om dit effect te ondervangen, maar daar moet je ook nog maar zin in hebben). Dit alles ligt ook een beetje aan de leeftijd van het kind.quote:Op maandag 14 september 2020 20:39 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Dat had ik gezien jaMaar het zal er niet helemaal door stoppen?
Ik verwacht eigenlijk ook geen ongelukjes want smurfje is een ivf-kind
Zijn keus. Niet de mijne.quote:Op maandag 14 september 2020 18:42 schreef SQ het volgende:
[..]
En je man een knoop er in neem ik aan?
Ik voed nog 2 a 3 x per 24 uur. Wel x2.quote:Op maandag 14 september 2020 20:39 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Dat had ik gezien jaMaar het zal er niet helemaal door stoppen?
Ik verwacht eigenlijk ook geen ongelukjes want smurfje is een ivf-kind
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |