abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192921465
Allen;

heb me al het leplazerus lopen googlen, maar kom er net niet helemaal aan uit.

in het kort, ik ga verhuizen in een kleine maand, woonhuis is af, maar heb een grote loods erbij waar ik o.a. mijn kantoor in ga huisvesten. de kozijnen moeten vergroot worden,d euren vervangen etc. etc.
nu zoek ik daarvoor het liefste kunststof kozijnen, alu vind ik lelijk en hout heb ik geen zin in dat schilderen de hele tijd.. en het is een bedrijfspand dus zo heel veel boeit me dat niet..

in mijn huidige huis heb ik alles kunststof laten doen van Schuco. mooi duits kwaliteitsmerk maar ook Duitse prijzen..
ik ken ook de goedkope kozijnen, maar daar voel je ook echt aan dat het goedkoop spul is.. dus ik zoek een beetje een middenmerk.. niet dat het goedkoop aanvoelt en met een pink open te breken is, maar dat (prijzige) Schuco hoeft ook weer net niet. het moet gewoon goed genoeg zijn.

en daar komen we uit bij Creon. prijzen lijken prima, niet de goedkoopste, zeker niet de duurste. dubbel en triple glas, ook rolluiken, garantie lijkt ook wel okay.. maar voor een bedrijf dat zoveel zou verkopen vind ik maar weinig echte ervaringen.. over het algemeen lijken mensen tevreden.. maar hebben er mensen hier ervaring ermee?
of, wellicht met een ander "tussen merk"?

het gaat om een stuk of 4 voor\achterdeuren, stuk of 8 kozijnen...
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  Moderator zondag 3 mei 2020 @ 12:13:47 #2
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_192923773
Puur afgaande op reviews op trustpilot en dergelijke lijken ze niet heel slechte presteren : https://nl.trustpilot.com/review/www.creon-kozijnen.nl

Al schaar ik kozijnenboeren, keukenhandelaars en garagebedrijven altijd een beetje onder de grootste maffia die we hier hebben :@
  zondag 3 mei 2020 @ 12:18:47 #3
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192923841
Ik heb gezeik gehad met een leverancier uit Amersfoort, ik stuur je pb.
Resistance is futile.
pi_192924785
Ik geloof er eigenlijk niet zo in, dat kunststof. Meeste vergaat toch wel door uitdroging en uv licht. Welk kunststof blijft goed na 20 jaar?
.
pi_192925866
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:18 schreef Seven. het volgende:
Ik heb gezeik gehad met een leverancier uit Amersfoort, ik stuur je pb.
dank!
het is omgeving utrecht\den bosch.. dus amersfoort was niet de meest logische keus..

quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:13 schreef Vonkenboer het volgende:
Puur afgaande op reviews op trustpilot en dergelijke lijken ze niet heel slechte presteren : https://nl.trustpilot.com/review/www.creon-kozijnen.nl

Al schaar ik kozijnenboeren, keukenhandelaars en garagebedrijven altijd een beetje onder de grootste maffia die we hier hebben :@
haha ja op zich heb je gelijk..
ik kreeg dezelfde reviews en ze lijken redelijk goed te presteren.. maar als ze zoveel reviews hebben, dan moet er hier toch iemand zijn die er goede ervaring mee heeft?
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 13:18 schreef Fer het volgende:
Ik geloof er eigenlijk niet zo in, dat kunststof. Meeste vergaat toch wel door uitdroging en uv licht. Welk kunststof blijft goed na 20 jaar?
mjah, het heeft niet met geloven te maken.
ik heb hier nu 12 jaar Schuco erin zitten, nog steeds perfect. eenmaal in de 4 jaar de hogedruk erop en alles als nieuw..
en daar komt wel het prijsverschil om de hoek kijken.. de schuco's zijn UV bestendig en geven levenslange kleurgarantie.. de claim is dat kunststof kozijnen 50 jaar meegaan.. dus daar hoef je niet zozeer in te geloven, maar is gewoon zo :)
niet uv bestendige kozijnen heb je een punt.. maargoed, wie maakt er nu dingen voor in de zon die niet uv bestendig zijn?
en dank u meneer Dood,
pi_192930006
Wij hebben ook bij Creon een offerte op laten maken, maar dit ging meerdere malen niet naar onze zin. (vertegenwoordiger wilde niks weten van onze eisen en trok z'n eigen plan).

Hierop op zoek gegaan naar een ander bedrijf en uiteindelijk bij Weos kozijnen uit Tilburg terecht gekomen.
Geen gladde vertegenwoordiger aan de deur, maar gewoon de eigenaar die ook installeert. Hierdoor ter plekke voor een aantal uitdagingen meteen oplossingen kunnen bespreken.

Momenteel zijn ze het aan het uitvoeren en het bevalt ons tot nu toe perfect.

Merk is Aluplast.
pi_192935720
quote:
Jou aanname en vraagstelling stamt uit de tijd van 1980 toen kunststof kozijnen net op de markt kwamen.
Inmiddels zijn kunststof kozijnen gelijkwaardig of duurzamer dan houten kozijnen.
Het verschil zit hem alleen in diversiteit in kwaliteit aanbieders.
Maar dat heb je ook met vurenhout/hardhout aanbieders en hoe alles gemonteerd wordt.
pi_192935744
quote:
0s.gif [b]Op

Merk is Aluplast.
Ik heb beneden verdieping alles Schucco en boven Aluplast.
Naar mijn beleving doet de Aluplast in eerste opzicht niet onder voor Schucco.
Maar op lange termijn kan ik er nog niks over zeggen.
pi_192936223
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 07:46 schreef Barry1986 het volgende:

[..]

Ik heb beneden verdieping alles Schucco en boven Aluplast.
Naar mijn beleving doet de Aluplast in eerste opzicht niet onder voor Schucco.
Maar op lange termijn kan ik er nog niks over zeggen.
dank! daar kan ik zeker wat mee..
en dank u meneer Dood,
  maandag 4 mei 2020 @ 13:35:20 #10
439068 speedfightrage
Stroom bzzt bzzt
pi_192941009
Nu zit die rot reclame in m'n hoofd...
  maandag 4 mei 2020 @ 14:08:29 #11
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192941468
quote:
Onze kozijnen zitten er volgens mij al zeker 15 jaar in en die zien er echt nog prima uit. De bewegende delen functioneren ook echt goed.

Elk jaar ff laten reinigen door de glazenwasser en klaar.
Resistance is futile.
pi_192952412
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:13 schreef Vonkenboer het volgende:

Eens. Iets zegt mij dat het tussen kozijnenboeren onderling nogal verschilt qua prijs en mogelijkheden, en het is allemaal net te ondoorzichtig om het allemaal te snappen. Het wij-weten-wat-we-doen-en-u-hoeft-zich-geen-zorgen-te-maken-gehalte is bij allen nogal aanwezig.
Wij hebben nogal wat bedrijven over de vloer gehad, die elkaar allemaal tegenspraken. Wat bij de een onmogelijk is is bij de ander "geen probleem, dat doen we altijd zo". Uiteindelijk zijn we in zee gegaan met een Belgische kozijnenboer. Nu zitten we met een buitenlands bedrijf dat hemelsbreed nog geen tien kilometer van ons vandaan zit, maar nu nog niet kan leveren omdat er iets is met roadblocks op de grens wegens een virus ofzo.

Verder vraag ik mij af wat er gebeurt met al dat hout en glas dat uit je woning wordt gesloopt. verdienen ze daar nog aan? Natuurlijk gaan ze dat ons niet vertellen, maar stuk voor stuk willen ze maar al te graag het sloopwerk en afvoeren op zich nemen, alsof het een service is waarvoor je normaal gesproken grof voor moet betalen.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_192954242
Ik heb even voor je zitten Googlen en kwam deze site tegen: https://prefab-wonen.nl/
Zij bieden onder het kopje kozijnen verschillende leveranciers aan, waaronder Alu, Schuco en Reynaerts. Misschien kan je eens met hun contact opnemen aangezien zij onafhankelijk zijn, maar wel een expert zijn op dat vlak.

Succes!
pi_192955319
Een paar jaar terug hebben wij kozijnen van Alkuplus laten plaatsen, door Alkuplus zelf. Erg over tevreden. Goede kwaliteit en service, zowel voor- als na plaatsing. Geen idee hoe deze qua prijs in de markt staat, maar wel goede kwaliteit dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')