Welke problemen zie je dan? Ik denk dat een deel van de Nederlandse woningen nog lang niet gasloos kan. Prima toch?quote:Op donderdag 12 januari 2023 12:03 schreef Lienekien het volgende:
Ik voorzie wel problemen. Gasloos gaat echt wel een dingetje worden.
We wachten het wat dat betreft ook eerst nog af. De cv-ketel kan nog wel even mee.quote:Op donderdag 12 januari 2023 12:29 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Welke problemen zie je dan? Ik denk dat een deel van de Nederlandse woningen nog lang niet gasloos kan. Prima toch?
Je kunt je ook wel lam investeren in isolatie etc, maar de vraag is hoeveel je daarmee onder de streep bespaart. Ik zie allerlei mensen tienduizenden euro's investeren, want de energierekening is zo hoog. Dan vraag ik me af hoe snel ze dat allemaal denken terug te verdienen.quote:Op donderdag 12 januari 2023 13:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
We wachten het wat dat betreft ook eerst nog af. De cv-ketel kan nog wel even mee.
Maar ja, beren op de weg, dit dat.![]()
Bij deze huisjes moet je volgens mij echt heel fors verbouwen om echt goed geïsoleerd te raken. Dak is niet echt geschikt voor zonnepanelen. Daar staat tegenover dat het geen groot huis is en in die zin de energiekosten nog altijd wel meevallen*. Dus de investering verdien je ook niet snel weer terug.
* Het is natuurlijk afwachten hoe het gaat na dit jaar, met de energieprijzen.
Het is bovendien ook maar een fractie van het jaar winter hè? Even knipperen met de ogen en het is voorbij. Dat hele isoleren is gewoon een jaarlijks terugkerende hype. Terwijl: het is al weer zowat lente. Dan kraait er geen haan meer naar tochtende kieren.quote:Op donderdag 12 januari 2023 17:12 schreef Lienekien het volgende:
Dat zijn wijze woorden, Dude. Ik neem ze me ter harte.
Zeker waar! De voorjaarsbollen sprieten alweer boven de zwarte aarde.quote:Op donderdag 12 januari 2023 17:38 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Het is bovendien ook maar een fractie van het jaar winter hè? Even knipperen met de ogen en het is voorbij. Dat hele isoleren is gewoon een jaarlijks terugkerende hype. Terwijl: het is al weer zowat lente. Dan kraait er geen haan meer naar tochtende kieren.
Groetjes vanuit mn blokkendoosquote:Op donderdag 12 januari 2023 15:28 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Je kunt je ook wel lam investeren in isolatie etc, maar de vraag is hoeveel je daarmee onder de streep bespaart. Ik zie allerlei mensen tienduizenden euro's investeren, want de energierekening is zo hoog. Dan vraag ik me af hoe snel ze dat allemaal denken terug te verdienen.
De zonnepanelen liggen hier via een aanbieding van de gemeente (gezamenlijke inkoop via Energieloket). Vloerisolatie met subsidie, HR-ketel idem dito. Eerste niet per se om te besparen, maar voor het comfort. Ketel moest toch worden vervangen, dus ook prima. Dat soort dingen doen we dan wel, omdat het op ons pad komt. De mensen voor ons hebben het dak geisoleerd, deels vloerverwaming gelegd, de ramen met behoud van authentieke kozijnen dubbelglas gemaakt. Dat is wel ons geluk geweest, zulke voorgangers.
Verder maken we ons niet zo druk eigenlijk. Het komt zoals het komt. De houtkachel kan nog aan, als het gas op is.
Als de zonnepanelen op ons huis in het zicht hadden moeten liggen, hadden we het overigens absoluut niet gedaan. Foeilelijke dingen. Wij hebben last van woningijdelheid.![]()
Ik zou me maar gewoon gelukkig prijzen met hoe leuk en fijn je woont. Dan kan je driedubbel geïsoleerd in een blokkendoos gaan wonen, maar dat is vast niet waar jullie gelukkig van zouden worden.
Nou, volgens mij woon jij prima naar je zin toch? En staan daar best mooie blokkendozen. En uiteindelijk is het allemaal maar een kwestie van smaak en voorkeur.quote:
Centrum red ik in net iets meer dan 15quote:Op donderdag 12 januari 2023 23:07 schreef Lienekien het volgende:
Voor Rene is het wel een kwartier fietsen naar de rand van de stad.
kon minder. Kon minderquote:Op donderdag 12 januari 2023 22:59 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Nou, volgens mij woon jij prima naar je zin toch? En staan daar best mooie blokkendozen. En uiteindelijk is het allemaal maar een kwestie van smaak en voorkeur.
Gelukkig wonen we allemaal in GRUNN.
quote:Op vrijdag 13 januari 2023 14:47 schreef crypt0read het volgende:
Leef in Hoogezand. Wou dat ik een brommer had, veel natuur hier in de buurt.
Wel helmpje op.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 14:47 schreef crypt0read het volgende:
Leef in Hoogezand. Wou dat ik een brommer had, veel natuur hier in de buurt.
Kloptquote:Op zaterdag 14 januari 2023 11:17 schreef Lienekien het volgende:
Als je STA aanklikte, zag je het topic ook helemaal niet meer staan (niet in mijn mobiele layout iig).
Aaah ja! Klopt! Dat is 5 jaar geleden of zo?quote:Op zaterdag 14 januari 2023 12:39 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
jouw foto, geloof ik, staat op FP
Random Pics van de Dag #738
LOL
Ja zoiets, was zomer 2018 dacht ik, maar kan ook 2019 zijn geweest.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 13:29 schreef Rene het volgende:
[..]
Aaah ja! Klopt! Dat is 5 jaar geleden of zo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |