abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192914263
Sjalom Sjalom,

ik heb een ietwat onorthodoxe kwestie die ik aan jullie wil voorleggen.

Zoals jullie wellicht al hebben gemerkt heb ik een Joodse achtergrond, van oudsher modern-orthodox maar tegenwoordig de facto seculier maar nog steeds een sterk cultureel verwantschap met het Jodendom.

De leden van onze gemeenschap geloven doorgaans niet in het typische Hollywood-portret van liefde en het huwelijk en gaan wat dit betreft dus ook meer af op verstand dan op gevoel alhoewel dat ook zeker meespeelt.

Er is doorgaans een matchmaker in de vorm van een familielid dat kenbaar maakt een zoon of dochter te hebben die klaar is om te gaan trouwen, via via word vervolgens navraag gedaan wie een potentieel geschikte huwelijkskandidaat voor hem of haar kent om vervolgens een eerste afspraak te maken om te kijken of er een mogelijke match is. Indien alle betrokken partijen positief zijn over de eerste afspraak leren de potentiële bruid en bruidegom elkaar vervolgens met wat vervolgafspraken beter kennen om daarna een definitief besluit te nemen.

Ik ben gevraagd om op een eerste verkennende afspraak te gaan om te kijken of er wellicht een match is met een nichtje van me.

Voor een westerling klinkt dat wellicht wat vreemd in de oren maar het is goed om te weten dat het in onze gemeenschap geen uitzondering is alhoewel het wel steeds minder voorkomt.

Het meest voorname wat ik zoek in een vrouw is een loyale levenspartner die samen met mij wil bouwen aan een gezamenlijke toekomst. In dat kader heb ik het liefst een maagdelijke dame met een gedegen educatieve achtergrond. Wat educatieve achtergrond betreft zit het bij haar wel goed maar ik weet niet of ze maagd is. De vraag is in hoeverre er expliciet naar vragen zin heeft en of ik dit punt niet gewoon beter kan laten gaan omdat tegenwoordig bijna alle volwassen vrouwen die in het Westen zijn opgegroeid al voor het huwelijk ontmaagd zijn maar niet iedereen er eerlijk over is.

Daarnaast speelt de vraag in hoeverre kinderen die voortkomen uit een dergelijk huwelijk een verhoogd risico lopen op afwijkingen.

Wat ook meespeelt maar dan in de zin van het trouwen van een Joods meisje ten opzichte van een Nederlands meisje is dat de bruidegom de kosten voor de bruiloft en aanverwante zaken betaalt hetgeen normaliter vele tienduizenden euro's bedraagt. Ik vind het eerlijk gezegd pure decadentie, zeker als je nagaat wat dat bedrag voor rendement op kan brengen en je het voor veel belangrijkere dingen kunt gebruiken maar ik vrees dat je al gauw als gierig of financieel instabiel gezien word als je daarover begint waardoor er van een huwelijk met het desbetreffende meisje veelal sowieso geen sprake zal zijn.

Er zijn echter een aantal zaken die me doen aarzelen in het serieus in overweging nemen van Nederlandse vrouwen voor het huwelijk. Allereerst zijn dat de vele scheidingen die niet zelden het gevolg zijn van naar mijn idee futiele abstracte zaken als 'het gevoel is er niet meer'. Daar staat tegenover dat ik ook Joodse stellen in toenemende mate zie scheiden alhoewel ik niet echt weet wat daar de oorzaak van is maar het zou me allerminst verbazen als dat ten dele het gevolg is van het doordringen van Hollywood in het traditionele Joodse gezinsleven.

Verder is het goed om te weten dat ik weliswaar extravert ben maar door focus op andere dingen als 27-jarige nog steeds maagd, ook mijn (penis)lengte helpt niet mee aangezien Nederlanders het langste volk ter wereld zijn.

Ik ben benieuwd naar jullie mening.

[ Bericht 0% gewijzigd door JamalGinsberg op 02-05-2020 23:05:10 ]
  zaterdag 2 mei 2020 @ 21:49:08 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192914355
Een gearrangeerd huwelijk heeft net zoveel slaginggskans als een ander huwelijk. Maar met je nichtje zou ik niet doen. Stel jullie kind krijgt daardoor een handicap dat gemakkelijk voorkomen had kunnen worden.
The End Times are wild
  zaterdag 2 mei 2020 @ 21:49:20 #3
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_192914362
Overweeg je serieus je nichtje te trouwen? :|W
Laat je dan wel effe steriliseren voor de verkennende gesprekken.
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 21:49 schreef LXIV het volgende:
Een gearrangeerd huwelijk heeft net zoveel slaginggskans als een ander huwelijk. Maar met je nichtje zou ik niet doen. Stel jullie kind krijgt daardoor een handicap dat gemakkelijk voorkomen had kunnen worden.
Bij een gearangeerd huwelijk mag de vrouw vaak de scheiding niet aanvragen. Zo krijg je de 'slagingskans' kunstmatig hoger.
pi_192914426
Een jood die zich zorgen maakt om als gierig te worden gezien

Even overlegd met @Caland en besloten dat dit duidelijk een verzonnen topic is
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_192914430
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 21:45 schreef JamalGinsberg het volgende:
Sjalom Sjalom,

ik heb een ietwat onorthodoxe kwestie die ik aan jullie wil voorleggen.

Zoals jullie wellicht al hebben gemerkt heb ik een Joodse achtergrond, van oudsher modern-orthodox maar tegenwoordig de facto seculier maar nog steeds een sterk cultureel verwantschap met het Jodendom.

De leden van onze gemeenschap geloven doorgaans niet in het typische Hollywood-portret van liefde en het huwelijk en gaan wat dit betreft dus ook meer af op verstand dan op gevoel alhoewel dat ook zeker meespeelt.

Er is doorgaans een matchmaker in de vorm van een familielid dat kenbaar maakt een zoon of dochter te hebben die klaar is om te gaan trouwen, via via word vervolgens navraag gedaan wie een potentieel geschikte huwelijkskandidaat voor hem of haar kent om vervolgens een eerste afspraak te maken om te kijken of er een mogelijke match is. Indien alle betrokken partijen positief zijn over de eerste afspraak leren de potentiële bruid en bruidegom elkaar vervolgens met wat vervolgafspraken beter kennen om daarna een definitief besluit te nemen.

Ik ben gevraagd om op een eerste verkennende afspraak te gaan om te kijken of er wellicht een match is met een nichtje van me.

Voor een westerling klinkt dat wellicht wat vreemd in de oren maar het is goed om te weten dat het in onze gemeenschap geen uitzondering is alhoewel het wel steeds minder voorkomt.

Het meest voorname wat ik zoek in een vrouw is een loyale levenspartner die samen met mij wil bouwen aan een gezamenlijke toekomst. In dat kader heb ik het liefst een maagdelijke dame met een gedegen educatieve achtergrond. Wat educatieve achtergrond betreft zit het bij haar wel goed maar ik weet niet of ze maagd is. De vraag is in hoeverre er expliciet naar vragen zin heeft en of ik dit punt niet gewoon beter kan laten gaan omdat tegenwoordig bijna alle volwassen vrouwen die in het Westen zijn opgegroeid al voor het huwelijk ontmaagd zijn maar niet iedereen er eerlijk over is.

Daarnaast speelt de vraag in hoeverre kinderen die voortkomen uit een dergelijk huwelijk een verhoogd risico lopen op afwijkingen.

Wat ook meespeelt maar dan in de zin van het trouwen van een Joods meisje ten opzichte van een Nederlands meisje is dat de bruidegom de kosten voor de bruiloft en aanverwante zaken betaalt hetgeen normaliter vele tienduizenden euro's bedraagt. Ik vind het eerlijk gezegd pure decadentie, zeker als je nagaat wat dat bedrag voor rendement op kan brengen en je het voor veel belangrijkere dingen kunt gebruiken maar ik vrees dat je al gauw als gierig of financieel instabiel gezien word als je daarover begint waardoor er van een huwelijk met het desbetreffende meisje veelal sowieso geen sprake zal zijn.

Er zijn echter een aantal zaken die me doen aarzelen in het serieus in overweging nemen van Nederlandse vrouwen voor het huwelijk. Allereerst zijn dat de vele scheidingen die niet zelden het gevolg zijn van naar mijn idee futiele abstracte zaken als 'het gevoel is er niet meer'. Daar staat tegenover dat ik ook Joodse stellen in toenemende mate zie scheiden alhoewel ik niet echt weet wat daar de oorzaak van is maar het zou me allerminst verbazen als dat ten dele het gevolg is van het doordringen van Hollywood in het traditionele Joodse gezinsleven.

Verder is het goed om te weten dat ik weliswaar extravert ben maar door focus op andere dingen als 27-jarige nog steeds maagd, ook mijn (penis)lengte helpen niet mee aangezien Nederlanders het langste volk ter wereld zijn.

Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Ik zou mij niet te druk maken, zo te zien ben je welbespraakt en je kan vast wel een andere dame vinden. En maak je niet zo druk over je penislengte. _O- Denk je echt dat een dame die jou ziet zitten, het eventueel daarom zou uitmaken?
pi_192914444
Je bekijkt het zo zakelijk. Haha!
pi_192914488
- wegwezen met je onzin -

[ Bericht 92% gewijzigd door CoolGuy op 02-05-2020 22:01:25 ]
  zaterdag 2 mei 2020 @ 21:54:35 #8
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192914489
Leuk verzonnen topic van iemand die unorthodox en shtisel op netflix heeft gezien :)

5.8/10
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192914505
Je gaat een besluit voor de rest van je leven aan na het hebben van een aantal afspraakjes?
Kan je dit niet een heel stuk uitstellen? Dat matchen is zo gek nog niet, dat doen een heleboel mensen nu onder een andere noemer, maar ik zou de periode van daten toch echt niet overslaan gap.
Nieuw is niet altijd beter.
pi_192914843
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 21:49 schreef LXIV het volgende:
Is dat daadwerkelijk zo? Ik heb namelijk vernomen dat gearrangeerde huwelijken het beduidend beter doen. Dat ligt dan wellicht ten dele aan het feit dat sociale druk een rol speelt maar de vraag is hoe dat beoordeelt dient te worden. Zijn al die gescheiden stellen er naderhand daadwerkelijk op vooruit gegaan? Zelfs als ze ronduit Frankensteinesque situaties zoals samengestelde gezinnen tot gevolg hebben?

Wat genetische factoren betreft: is er daadwerkelijk een verhoogd risico? Ik dacht dat dat pas speelt als familieleden generatie op generatie met elkaar trouwen terwijl vrouwen na hun dertigste standaard veel serieuzere risico's lopen. Indien dat risico er wel echt is, in hoeverre is het eveneens aanwezig bij achterneven en achternichten?
pi_192914874
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 21:55 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Je gaat een besluit voor de rest van je leven aan na het hebben van een aantal afspraakjes?
Kan je dit niet een heel stuk uitstellen? Dat matchen is zo gek nog niet, dat doen een heleboel mensen nu onder een andere noemer, maar ik zou de periode van daten toch echt niet overslaan gap.
Er is een periode voorafgaand aan de bruiloft waarin dat gebeurd maar voor je je verloofd met iemand moet je eigenlijk al vrijwel zeker van je zaak zijn.
  Moderator zaterdag 2 mei 2020 @ 22:10:50 #12
138438 crew  Pizzakoppo
pi_192914895
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 21:54 schreef Caland het volgende:
Leuk verzonnen topic van iemand die unorthodox en shtisel op netflix heeft gezien :)

5.8/10
  zaterdag 2 mei 2020 @ 22:11:25 #13
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_192914922
quote:
r heb ik het liefst een maagdelijke dame
Ben je zelf ook nog maagd dan? Of heb je je ook onderworpen aan de westerlijke geneugten?

quote:
vele tienduizenden euro's bedraagt. Ik vind het eerlijk gezegd pure decadentie
Je wilt wel opzich aan de Joodse traditie voldoen, maar niet dit stuk?
pi_192914958
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 21:53 schreef Amee het volgende:
Je bekijkt het zo zakelijk. Haha!
Ja klopt inderdaad maar voor ons is het juist ietwat vreemd dat er in het Westen over zoveel dingen zo uitvoerig word nagedacht voor je handelt terwijl men één van de meest belangrijke keuzes uit hun leven op gevoel maakt.
pi_192914989
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 22:11 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ben je zelf ook nog maagd dan? Of heb je je ook onderworpen aan de westerlijke geneugten?
[..]

Je wilt wel opzich aan de Joodse traditie voldoen, maar niet dit stuk?
Ja.

Ja, klopt maar dat heeft er meer mee te maken dat ik de meerwaarde van deze traditie niet inzie.
pi_192915123
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 22:12 schreef JamalGinsberg het volgende:

[..]

Ja klopt inderdaad maar voor ons is het juist ietwat vreemd dat er in het Westen over zoveel dingen zo uitvoerig word nagedacht voor je handelt terwijl men één van de meest belangrijke keuzes uit hun leven op gevoel maakt.
Tjaaa... Bekijk het zo: Als we ons gevoel niet laten meespelen en puur naar praktisch kijken, wat zouden we missen in het huwelijksleven? Passie?
Houden van?
pi_192915163
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 22:10 schreef JamalGinsberg het volgende:

[..]

Er is een periode voorafgaand aan de bruiloft waarin dat gebeurd maar voor je je verloofd met iemand moet je eigenlijk al vrijwel zeker van je zaak zijn.
Stel dat je nou trouwt en na een jaar blijkt het dat het toch niet zo lekker klikt tussen jullie. Zou je daar dan mee om kunnen gaan, want dit is best reëel want het duurt een hele tijd voordat mensen elkaar goed kennen. Of is maagd, geleerd en goed voor kinderen of iets in die richting genoeg?
Nieuw is niet altijd beter.
pi_192915183
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 22:18 schreef Amee het volgende:

[..]

Tjaaa... Bekijk het zo: Als we ons gevoel niet laten meespelen en puur naar praktisch kijken, wat zouden we missen in het huwelijksleven? Passie?
Houden van?
Het speelt bij ons ook zeker een rol maar het voert niet de boventoon en word meer gezien als iets dat groeit.
pi_192915515
Pics van je nichtje ter beoordeling graag. Daarna zullen we voorleggen welke keuze je dient te maken.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 22:37:19 #20
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_192915639
Kinderen krijgen met je nichtje levert een kleinere kans op complicaties op dan als 40-jarig stel kinderen krijgen. Daar zou ik me niet zo druk over maken dus. Voor die bruiloft ga je wel moeten lappen. Dat is de andere zijde van traditie.
pi_192915695
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 22:08 schreef JamalGinsberg het volgende:

[..]

Is dat daadwerkelijk zo? Ik heb namelijk vernomen dat gearrangeerde huwelijken het beduidend beter doen. Dat ligt dan wellicht ten dele aan het feit dat sociale druk een rol speelt maar de vraag is hoe dat beoordeelt dient te worden. Zijn al die gescheiden stellen er naderhand daadwerkelijk op vooruit gegaan? Zelfs als ze ronduit Frankensteinesque situaties zoals samengestelde gezinnen tot gevolg hebben?

Wat genetische factoren betreft: is er daadwerkelijk een verhoogd risico? Ik dacht dat dat pas speelt als familieleden generatie op generatie met elkaar trouwen terwijl vrouwen na hun dertigste standaard veel serieuzere risico's lopen. Indien dat risico er wel echt is, in hoeverre is het eveneens aanwezig bij achterneven en achternichten?
quote:
•Voor ouders die niet verwant zijn is het algemene risico op een aangeboren/erfelijke afwijking bij hun kind ongeveer 2-3%;
•Het gemiddeld algemene extra risico voor een neef-nicht paar ligt rond de 2% (het totale algemene risico is dan dus 4 tot 5%);
•Voor achterneef-achternichtparen, is het extra algemene risico rond de 1%. (Het totale algemene risico is dan 3 tot 4%);

https://www.huisartsengenetica.nl/info/consanguiniteit
pi_192915712
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 22:19 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Stel dat je nou trouwt en na een jaar blijkt het dat het toch niet zo lekker klikt tussen jullie. Zou je daar dan mee om kunnen gaan, want dit is best reëel want het duurt een hele tijd voordat mensen elkaar goed kennen. Of is maagd, geleerd en goed voor kinderen of iets in die richting genoeg?
Een klik is essentieel maar je komt er vaak tijdens de eerste afspraak al achter of die er is en naar aanleiding van de vervolgafspraken kun je nagaan of die klik sterk genoeg is om vervolgens tijdens de verlovingsperiode de proef op de som te nemen.
pi_192915884
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 22:37 schreef PiyeReloaded het volgende:
Kinderen krijgen met je nichtje levert een kleinere kans op complicaties op dan als 40-jarig stel kinderen krijgen. Daar zou ik me niet zo druk over maken dus. Voor die bruiloft ga je wel moeten lappen. Dat is de andere zijde van traditie.
Kom je ook uit een Joods gezin aangezien je zegt dat betalen voor de bruiloft de andere zijde van de traditie is waarin ik lees dat de rest van de tradities je wel aanspreken?
  zaterdag 2 mei 2020 @ 22:58:41 #24
451005 Grems
Clown World
pi_192916244
Gewoon doen, over het algemeen verlopen dergelijke huwelijken prima. Je vooral ook niets aantrekken van alle Disney-romantiek haters, de statistieken wat scheidingen betreft spreekt boekdelen.
pi_192916278
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 21:52 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

Ik zou mij niet te druk maken, zo te zien ben je welbespraakt en je kan vast wel een andere dame vinden. En maak je niet zo druk over je penislengte. _O- Denk je echt dat een dame die jou ziet zitten, het eventueel daarom zou uitmaken?
Dank je wel maar het ding is wel dat doordat ik me hier nooit echt serieus mee bezig heb gehouden het nu in m'n hoofd toch best wel een ding is hetgeen ik zodra ik de deal moet sealen wellicht onbewust ook daadwerkelijk uitstraal waardoor ik dus niet weet of het ook echt lukt om een andere dame te strikken buiten de Joodse gemeenschap en op deze manier alhoewel een andere dame op deze manier binnen de Joodse gemeenschap wel tot de reële mogelijkheden behoort inderdaad maar dan is de situatie min of meer vergelijkbaar als nu.

En wat lengte betreft: dat zit gewoon ingebakken in het DNA van vrouwen, weinig aan dat feit te doen maar je kunt je er wel op aanpassen en Nederlandse vrouwen zijn doorgaans behoorlijk lang en Joodse vrouwen wat minder. Hetzelfde is van toepassing op penissen, Joodse vrouwen hebben ook een voorkeur voor flinke penissen maar hechten er wel minder aan dan Westerse denk ik omdat die überhaupt meer waarde hechten aan seksueel genot.
pi_192916312
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 22:58 schreef Grems het volgende:
Gewoon doen, over het algemeen verlopen dergelijke huwelijken prima. Je vooral ook niets aantrekken van alle Disney-romantiek haters, de statistieken wat scheidingen betreft spreekt boekdelen.
Heb je een vergelijkbare achtergrond/zit je in een vergelijkbare situatie?
  zaterdag 2 mei 2020 @ 23:07:26 #27
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_192916447
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 22:45 schreef JamalGinsberg het volgende:

[..]

Kom je ook uit een Joods gezin aangezien je zegt dat betalen voor de bruiloft de andere zijde van de traditie is waarin ik lees dat de rest van de tradities je wel aanspreken?
Nee, maar uit je OP concludeer ik dat de tradities jou wel aanspreken.
pi_192916559
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 23:07 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Nee, maar uit je OP concludeer ik dat de tradities jou wel aanspreken.
Ja klopt, ik denk dat iedereen wel behoefte heeft aan een vorm van traditie en aangezien ik met de Joodse tradities ben opgegroeid spreken deze mij aan. Hoe kijk jij hier tegen aan over het algemeen? Ik zie in de teloorgang van religie de reden voor het feit dat zovelen verloren lijken te zijn en wanhopig opzoek gaan naar zingeving.
pi_192921798
Ik zie dat je twijfelt over je westerse nichtje. Je hoeft je bij je zoektocht iig niet te beperken tot een westerse vrouw.

Wanneer je contacten (familie, enz) hebt in het buitenland, kan je daar ook kijken. Het is maar waar je bij je zoektocht prio aan geeft.
pi_192921857
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 23:00 schreef JamalGinsberg het volgende:
Hetzelfde is van toepassing op penissen, Joodse vrouwen hebben ook een voorkeur voor flinke penissen maar hechten er wel minder aan dan Westerse denk ik omdat die überhaupt meer waarde hechten aan seksueel genot.
maagd zijn, maar wel een complete analyse gemaakt hebben hoe vrouwen volgens jou over je penislengte denken. _O-
  Moderator zondag 3 mei 2020 @ 10:56:23 #31
441859 crew  Lenny77
pi_192922733
Je moet het maar willen.. Trouwen met een nicht uit traditie.
Ik lees tussen de lijntjes door dat je sowieso denkt geen succes te hebben bij de vrouwen en daar je 'al' 27 bent misschien gewoon blij bent dat je aan de vrouw geraakt via een regeling. Scheelt een hoop miserie, je hebt je vrouw en ze kan er toch niet vandoor als het tegenstaat want immense sociale druk (denken dat gearangeerde huwelijken stand houden wegens een andere reden dan die druk :'))

Nu kan het gewoon ook goed gaan he! Maar als het niet goed gaat dan zit je door die druk wel vast..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_192922823
Die titel en het begin :')

quote:

Is dat daadwerkelijk zo? Ik heb namelijk vernomen dat gearrangeerde huwelijken het beduidend beter doen. Dat ligt dan wellicht ten dele aan het feit dat sociale druk een rol speelt maar de vraag is hoe dat beoordeelt dient te worden.
Je hebt iets vernomen en je bent nu aan het speculeren op een forum wat voor argumenten/feiten die ander daarvoor heeft ipv dat je het aan die anderen waarvan je dat vernomen hebt vraagt.Als ze het niet weten waarom neem je hun mening dan zo serieus?

quote:
Zijn al die gescheiden stellen er naderhand daadwerkelijk op vooruit gegaan? Zelfs als ze ronduit Frankensteinesque situaties zoals samengestelde gezinnen tot gevolg hebben?

Snap ook niet echt wat de rationele argumenten zijn. Ja, dat je ouders en familie er al geen bezwaar tegen hebben en dat ze dezelfde cultuur heeft. Maar dat is ook zo bij een ander Joods meisje. Vraag hen anders waarom ze uitgerekend jouw nichtje hebben uitgekozen en niet een ander waarbij minder kans is op geboorteafwijkingen.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_192923107
Noem je liefde en gevoelens nu echt ‘Hollywood’? Liefde en gevoelens bestaan al zoveel langer dan dat.
pi_192924346
Leuke nieuwe kloon weer van ThePrinceTWP.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 3 mei 2020 @ 13:19:26 #35
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_192924800
quote:

[..]

Dat risico is echt. Trouw BUITEN je eigen familie.

En gearrangeerde huwelijken zijn feitelijk beroerder dan huwelijken waar je zelf voor kiest. Want gearangeerd = achtergebleven denkwijzen over man en vrouw en dat houdt geen stand anno 2020.

En of gescheiden stellen erop vooruit gegaan zijn: meestal wel. Mensen trouwen te lichtvaardig (bijvoorbeeld na slechts een paar afspraakjes, zoals jij voorstelt), maar denken gemiddekd genomen wel goed na over een svheidibg (want dat is me daar een hoop gedoe).

Tevens: ben je 16 jaar oud ofzo? Ga eerst eens wat van de wereld zien buiten je eigen kring. Je komt over alsof je extreem beschermd opgevoed bent, je denkbeelden komen uit de jaren 50 of misschien wel eerder.
pi_192924959
Ik zou puur oordelen op basis van haar uiterlijk. Als ze lekker is zou ik er beslist voor gaan. Het mooie in dit soort huwelijken is namelijk dat de man het meestal voor het zeggen heeft.

Dus als ze lekker is: go for it guy!
pi_192925343
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 13:19 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Dat risico is echt. Trouw BUITEN je eigen familie.

En gearrangeerde huwelijken zijn feitelijk beroerder dan huwelijken waar je zelf voor kiest. Want gearangeerd = achtergebleven denkwijzen over man en vrouw en dat houdt geen stand anno 2020.

En of gescheiden stellen erop vooruit gegaan zijn: meestal wel. Mensen trouwen te lichtvaardig (bijvoorbeeld na slechts een paar afspraakjes, zoals jij voorstelt), maar denken gemiddekd genomen wel goed na over een svheidibg (want dat is me daar een hoop gedoe).

Tevens: ben je 16 jaar oud ofzo? Ga eerst eens wat van de wereld zien buiten je eigen kring. Je komt over alsof je extreem beschermd opgevoed bent, je denkbeelden komen uit de jaren 50 of misschien wel eerder.
Ik lees hierboven dat de risicotoename 2% is, het risico voor oudere vrouwen is dus groter alhoewel het met een toename van 2% wel bijna dubbel zo groot is als voor normale stellen. Hoe moet je die cijfers beoordelen?

Overigens zouden dergelijke afspraken ook gearrangeerd kunnen worden met potentiële kandidaten van buiten de familie maar ik wil niet geschikte kandidaten laten liggen als dat niet nodig blijkt te zijn dus hoe zit dit bijvoorbeeld met achternichten?

Tja, wat is achtergebleven, ik denk volgens mij niet anders dan de gemiddelde CDA'er over de verhoudingen tussen man en vrouw en dat is inderdaad wat traditioneler dan de gemiddelde stedeling. Ik vraag me af of je dat als achtergebleven zou moeten typeren gezien de mentale staat van de gemiddelde hedonistische stedeling.

Wat scheiden betreft denkt de persoon die wil scheiden er wellicht goed over na maar de vraag is of men ieders belang meeweegt, kinderen gaan er doorgaans niet op vooruit bij een scheiding.

Ik ben een man van de wereld en heb dan ook een tijd m'n afkomst proberen te verloochenen en me gemengd in het moderne stedelijke leven tot ik begon in te zien dat er een reden is dat onze gemeenschap zo lang stand heeft weten te houden.
pi_192925351
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 11:27 schreef Tja..1986 het volgende:
Noem je liefde en gevoelens nu echt ‘Hollywood’? Liefde en gevoelens bestaan al zoveel langer dan dat.
Juist maar niet op de manier waarop het in de films word uitgebeeld.
pi_192925371
quote:
5s.gif Op zondag 3 mei 2020 11:03 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Die titel en het begin :')
[..]

Je hebt iets vernomen en je bent nu aan het speculeren op een forum wat voor argumenten/feiten die ander daarvoor heeft ipv dat je het aan die anderen waarvan je dat vernomen hebt vraagt.Als ze het niet weten waarom neem je hun mening dan zo serieus?
[..]

Snap ook niet echt wat de rationele argumenten zijn. Ja, dat je ouders en familie er al geen bezwaar tegen hebben en dat ze dezelfde cultuur heeft. Maar dat is ook zo bij een ander Joods meisje. Vraag hen anders waarom ze uitgerekend jouw nichtje hebben uitgekozen en niet een ander waarbij minder kans is op geboorteafwijkingen.
Een ander persoon uit de gemeenschap is ook prima mogelijk maar ik wil niet op voorhand potentieel geschikte kandidaten laten liggen indien dat niet nodig blijkt te zijn.
pi_192925585
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 14:00 schreef JamalGinsberg het volgende:

[..]

Juist maar niet op de manier waarop het in de films word uitgebeeld.
Zo is het in het echt ook niet, of althans, niet de hele tijd. Maar liefde en gevoelens helemaal schrappen is onmenselijk.
pi_192925630
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 10:56 schreef Lenny77 het volgende:
Ik lees tussen de lijntjes door dat je sowieso denkt geen succes te hebben bij de vrouwen en daar je 'al' 27 bent misschien gewoon blij bent dat je aan de vrouw geraakt via een regeling. Scheelt een hoop miserie, je hebt je vrouw en ze kan er toch niet vandoor als het tegenstaat want immense sociale druk (denken dat gearangeerde huwelijken stand houden wegens een andere reden dan die druk :'))

Nu kan het gewoon ook goed gaan he! Maar als het niet goed gaat dan zit je door die druk wel vast..
Het is niet puur uit traditie maar ook echt praktisch en geniet op veel gebieden de voorkeur.

Ik had in het verleden succes bij de vrouwen in de zin dat vele mij zagen zitten maar ik was me daar niet van bewust dus liet het lopen of ging er achter aan maar sealde de deal niet. Als ik er nu echt serieus werk van zou maken zou het wellicht kunnen maar de vraag is of daar een betere partner uit komt dan op de traditionele manier binnen de gemeenschap en hoe standvastig dat zal zijn gezien het hedonisme in veel gemeenschappen buiten de Joodse.

Scheidingen komen ook in toenemende mate voor in onze gemeenschap dus de druk is er wel nog steeds maar een stuk minder en men trekt zich er minder van aan. Wel is het zo dat leden van een gearrangeerd huwelijk realistischer zijn over liefde, gevoelens, hormonen etcetera en dus niet snel zouden scheiden om dat soort redenen.
pi_192925651
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 14:17 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Zo is het in het echt ook niet, of althans, niet de hele tijd. Maar liefde en gevoelens helemaal schrappen is onmenselijk.
Ja maar aan dat ideaal houden veel Westerlingen wel vast en nogmaals, ook in de gemeenschap laat niemand dat volledig los, het voert gewoon niet de boventoon en is niet het beginpunt maar word gezien als iets dat moet groeien.
pi_192926638
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 22:39 schreef madam-april het volgende:

[..]

[..]

En hoe lang neukt TS' familie al binnen de familie? Lijkt me dat dat ook wel meespeelt, genetische diversiteit ed?
"Pools are perfect for holding water"
pi_192926723
gearrangeerd huwelijk vs hollywood liefde. Conservatief versus hedonistische stedelingen. Wat een belachelijke tegenstellingen creëer je daar. Klinken voornamelijk als waardeloze excuses om niet buiten je eigen beleveniswereld te hoeven kijken. Raar om ons om advies te vragen ook, wanneer dat je opvattingen zijn.

En inderdaad; grote kans dat die meid geen maagd zal zijn.
pi_192926731
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:46 schreef probeer het volgende:

[..]

En hoe lang neukt TS' familie al binnen de familie? Lijkt me dat dat ook wel meespeelt, genetische diversiteit ed?
Neef-nichtrelaties komen in de familie weinig voor alhoewel achter of achterachterfamilie volgens mij wel redelijk gebruikelijk is.
pi_192926762
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:53 schreef JamalGinsberg het volgende:

[..]

Neef-nichtrelaties komen in de familie weinig voor alhoewel achter of achterachterfamilie volgens mij wel redelijk gebruikelijk is.
Tsja, ik ken en kan de wiskunde er achter niet, maar me dunkt dat dat die kans dan nog wel wat verhoogt.
pi_192926790
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 10:56 schreef Lenny77 het volgende:

Je leest niks tussen de lijntjes door, je vult lulkoek voor hem in tussen zijn lijntjes. :N
Gelukkig laat hij zelf al weten dat hij wel eens belangstelling heeft gehad van vrouwen, maar dat hij daar nooit op in ging.

Aan de vrouw geraken zal hij waarschijnlijk wel met wat lef en oefening. Daar heeft hij deze uithuwelijking niet voor nodig. Wat hij wel nodig heeft is tijd.
pi_192926962
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:46 schreef probeer het volgende:

[..]

Uit de bron die ik aanhaalde:

quote:
De genoemde risico’s gelden bij enkelvoudige consanguïne relaties. Soms is de situatie ingewikkelder, bijvoorbeeld als de twee partners dubbel neef en nicht zijn, of als ook de (voor)ouders consanguïen zijn. In dat geval kan een klinisch genetisch centrum gevraagd worden een preciezere risico-inschatting te maken.
  Moderator zondag 3 mei 2020 @ 17:20:02 #49
441859 crew  Lenny77
pi_192927637
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:58 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Je leest niks tussen de lijntjes door, je vult lulkoek voor hem in tussen zijn lijntjes. :N
Gelukkig laat hij zelf al weten dat hij wel eens belangstelling heeft gehad van vrouwen, maar dat hij daar nooit op in ging.

Aan de vrouw geraken zal hij waarschijnlijk wel met wat lef en oefening. Daar heeft hij deze uithuwelijking niet voor nodig. Wat hij wel nodig heeft is tijd.
Dit antwoord van hem kwam later.
En ja het is ingevuld door mij, maar zo las ik een bepaald stuk van hem. Dit nieuwe antwoord ontkracht dat en ik neem mijn woorden graag terug.
Ik vind het wel storend dat hij de rest van de wereld hedonistisch, Hollywood en frankensteinesque noemt.. En dan erbij zeggen: ik ben een man van de wereld.

Trouw met een joodse, laat je huwelijk arangeren maar trouw niet met je nicht. Je weet niet hoe vaak dit in het verleden al is gebeurd..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zondag 3 mei 2020 @ 17:28:09 #50
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192927737
Hoi Ashkelon :W
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')