Natuurlijk ben ik me bewust van al dat economische leed hier. Maar die arme Spanjaarden leven momenteel als gevangenen in hun eigen woningen. Even mogen luchten, en dan trekken ze hun sportkleren aan en sporten zich helemaal leeg om het maximale eruit te halen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 18:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Het is zoveel meer dan dat..ons lokale zwembad gaat richting afgrond net als het dierenasiel/dierenpension hier. Altijd weer die horeca en kappers.
Hadden ze maar reserves aan moeten leggen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 18:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Het is zoveel meer dan dat..ons lokale zwembad gaat richting afgrond net als het dierenasiel/dierenpension hier. Altijd weer die horeca en kappers.
Ja dat is waar ook, het is ook hun eigen schuld.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 18:39 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Hadden ze maar reserves aan moeten leggen.
Dat hopen we ook, die Spanjaarden hebben het heel erg zwaar te verduren gehad afgelopen tijd zeg... pfff. zo veel binnen blijven onder zo'n lockdown!quote:Op zaterdag 2 mei 2020 18:32 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ja, zeker mooi! Als het daar over een maand nog rustig is.....
Ik vind het raar dat ze het hebben over NA de coronacrisis. Ze gaan er helemaal vanuit dat het niet meer wordt als het was.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 18:18 schreef _I het volgende:
[..]
Zal niet om de vraag gaan, meer om alle klimaatregels en aanpassingen die gedaan moeten worden. Er werd laatst ook al gesproken om het aantal reizen terug te brengen van 5 mln naar 4 mln.
Maar nonsense of niet, vind het verbazend dat het zo tussen neus en lippen door wordt genoemd alsof het al een feit is.
Vliegtickets zullen minimaal 2x zo duur worden.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 17:56 schreef KingRadler het volgende:
Vliegen zal nu alleen voor de Elite zijn.
De groenen likken nu al hun vingers mee af.
Maar hoezo zou dit blijvend zijn?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 18:43 schreef polderturk het volgende:
[..]
Vliegtickets zullen minimaal 2x zo duur worden.
Misschien krijg je in vliegtuigen alleen nog maar business seats.
[ afbeelding ]
Dat vraag ik mij ook af, mensen vallen toch weer terug in hun oude patroon of wensen.quote:
Zou wel prima zijn. Zeker als het maar 2x zo duur is dan eco. Daar red je het nu vaak niet mee.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 18:43 schreef polderturk het volgende:
[..]
Vliegtickets zullen minimaal 2x zo duur worden.
Misschien krijg je in vliegtuigen alleen nog maar business seats.
[ afbeelding ]
Ja dat is het, maar nu nog niet direct na de crisis, maar over een paar jaren dan wel.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 18:46 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij ook af, mensen vallen toch weer terug in hun oude patroon of wensen.
Zie de huizenprijzen.
Het werd gezegd in OP1, kan het stukje niet meer vinden. Ging om de uitleg van de eisen die er aan de lening worden gesteld (net versneld twee afleveringen voor je bekeken, maar kan het niet vinden);quote:Op zaterdag 2 mei 2020 18:25 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja maar door wie, wie is die persoon dan?
Het ging om de prijsstuntvluchten, dat die flink zouden gaan afnemen.quote:Maar er moet nog bepaald worden aan welke eisen voldaan moet worden, en hoe KLM er in de nabije toekomst uit moet gaan zien. Met andere woorden: wat de reddingsboei kost.
"De voorwaarden moeten snel concreet en afrekenbaar worden."
Zo moet KLM zich gaan houden aan sociale duurzaamheidseisen, zegt GroenLinks-Kamerlid Suzanne Kröger. "KLM moet zijn doelen in lijn brengen met het Klimaatverdrag van Parijs, en korte afstandsvluchten vervangen voor treinen", zegt Kröger. "Het huidige businessmodel heeft een erg hoge CO₂-voetafdruk, dat moet echt veranderen."
De luchtvaart gaat er 'na corona' echt anders uitzien, stelt Kröger. "Voor corona lag de luchtvaart ook al op ramkoers met het klimaat en moest het veranderen. Nu vertaalt dat zich in de voorwaarden aan steun. Dat willen we ook omdat het nu kán. Vanuit stilstand moet er opnieuw gebouwd worden, dus je kan het veel duidelijker vormgeven zoals je het wil hebben."
Een waslijst aan eisen
Een aantal van de andere eisen die vanuit het kabinet worden opgelegd zijn ook duidelijk: geen bonus, geen dividend, geen loonsverhogingen in de top. Mogelijk worden ook loonoffers gevraagd. En worden eisen gesteld aan het verminderen van overlast, aan duurzaamheid en aan CO₂-reductie. En er zal een plan moeten komen om op eigen benen te staan na de crisis.
RTLZ
Het nieuwe normaal is al redelijk normaal geworden.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 18:42 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik vind het raar dat ze het hebben over NA de coronacrisis. Ze gaan er helemaal vanuit dat het niet meer wordt als het was.
😠😠
Ik snap alleen niet dat ze dat aan KLM op willen leggen. Als die niet naar Parijs meer mogen vliegen gaan mensen wel met Ryanair, als KLM niet naar Barcelona mag vliegen gaan mensen met Vueling.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 18:48 schreef _I het volgende:
[..]
Het werd gezegd in OP1, kan het stukje niet meer vinden. Ging om de uitleg van de eisen die er aan de lening worden gesteld (net versneld twee afleveringen voor je bekeken, maar kan het niet vinden);
[..]
Het ging om de prijsstuntvluchten, dat die flink zouden gaan afnemen.
KLM moet nu aankloppen voor steun, dus kunnen ze eisen stellen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 18:54 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik snap alleen niet dat ze dat aan KLM op willen leggen. Als die niet naar Parijs meer mogen vliegen gaan mensen wel met Ryanair, als KLM niet naar Barcelona mag vliegen gaan mensen met Vueling.
Dit is echt iets wat je Europees moet organiseren, wat ongeveer gelijk staat aan zeggen dat het dus gedoemd is te mislukken die regelgeving.
Dat snap ik, maar als Easyjet dan in dat gat springt schiet je er nog niks mee op.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 18:55 schreef _I het volgende:
[..]
KLM moet nu aankloppen voor steun, dus kunnen ze eisen stellen.
Ik neem aan dat Frankrijk ook geen miljarden geeft aan Air France zonder enige eisen. (flinke aanname)
Ja dat is ook het realiteit van nu.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 18:54 schreef Ronald het volgende:
Het aantal vluchten zal voorlopig gewoon blijven toenemen. Op korte termijn eventjes niet, maar over een paar jaar is het aantal vluchten gewoon weer gestegen. Zolang de wereldbevolking blijft toenemen, gaat dit niet veranderen.
Van de Franse overheid moet Air France meer Airbussen kopen bij Airbus, is een van de eis dat ze steun hiervoor krijgen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 18:55 schreef _I het volgende:
[..]
KLM moet nu aankloppen voor steun, dus kunnen ze eisen stellen.
Ik neem aan dat Frankrijk ook geen miljarden geeft aan Air France zonder enige eisen. (flinke aanname)
Haha laat die Fransen maar aanrommelen, denk dat zij geen eisen aan Air France gaan stellen die de positie van Air France zwakker maakt ten opzichte van KLM.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 18:59 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Van de Franse overheid moet Air France meer Airbussen kopen bij Airbus, is een van de eis dat ze steun hiervoor krijgen.
Neem aan dat die slots niet gewoon weer vrijkomen voor verkoop. Als de grenzen voorlopig dichtblijven zullen die maatschappijen toch ook snel genoeg om hulp gaan vragen!?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 18:57 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar als Easyjet dan in dat gat springt schiet je er nog niks mee op.
Zou kunnen geen idee, ook niet hoe het met die slots werkt..quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:02 schreef _I het volgende:
[..]
Neem aan dat die slots niet gewoon weer vrijkomen voor verkoop. Als de grenzen voorlopig dichtblijven zullen die maatschappijen toch ook snel genoeg om hulp gaan vragen!?
Als het zo is, dan moet Air France de KLM verkopen aan ander concurrent voor veel geld, vele miljarden euro's en daarna in zijn eentje failliet gaan.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Haha laat die Fransen maar aanrommelen, denk dat zij geen eisen aan Air France gaan stellen die de positie van Air France zwakker maakt ten opzichte van KLM.
Als een luchtvaartmaatschappij failliet gaat, gaan de slots direct in verkoop voor andere luchtvaartmaatschappijen op de luchthaven waarmee ze lijndiensten of charters onderhoudt. Het hangt ook vanaf hoeveel slots hiervan waard is van vele miljoenen euro's gemoeid zijn. Hiervan is ook dat prijsvechters vaak op zoek gaan om meer slots te vergaren bij een failliete luchtvaartmaatschappij om weer nieuwe routes openen op dezelfde luchthaven.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:03 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zou kunnen geen idee, ook niet hoe het met die slots werkt..
Zouden ze niet gewoon heel erg afwachten hoe het in Denemarken gaat? Gaat dat goed dan wordt dat de koers. ofzo.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 17:51 schreef Jed1Gam het volgende:
Hier gaat zo goed als alles open op 11 mei in Zwitserland, en Nederland heeft nog steeds geen plan van aanpak.
Ik blijf het heel apart vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |