Toevallig net gelezen. Dat gaat toch niet gebeuren, hij graaft zijn eigen graf.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:45 schreef trein2000 het volgende:
Ondertussen in de horeca: https://www.ad.nl/koken-e(...)-juni-open~ae0398f9/
Ik wel. Het zegt op z’n minst dat jij niet in staat was een kleine schok op te vangen. (Want de grote pijn wordt natuurlijk gewoon genomen door de overheid)quote:Op donderdag 30 april 2020 21:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tuurlijk hoort risico nemen bij ondernemen. Maar als jij al jaren wel goed genoeg boert met je ijssalon om te blijven voortbestaan, en je wordt nu omver geblazen door volledig onvoorziene omstandigheden, dan is dat meer dan zuur. En ik vind niet dat dat dan wil zeggen dat je bedrijf niet levensvatbaar was.
Gelezen ja, complete eikelquote:Op donderdag 30 april 2020 23:45 schreef trein2000 het volgende:
Uiteraard, maar de overheid neemt ook de grote klap voor zijn rekening. De ondernemer maar een klein deel.quote:Op donderdag 30 april 2020 21:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Kom op man, dit is toch niet onvoorzien. Onvoorzien is dat je 2 weken dicht moet omdat je dak lekt, niet dat je zaak maanden plat ligt.
Ik wel. Het zegt op z’n minst dat jij niet in staat was een kleine schok op te vangen. (Want de grote pijn wordt natuurlijk gewoon genomen door de overheid)quote:Op donderdag 30 april 2020 21:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tuurlijk hoort risico nemen bij ondernemen. Maar als jij al jaren wel goed genoeg boert met je ijssalon om te blijven voortbestaan, en je wordt nu omver geblazen door volledig onvoorziene omstandigheden, dan is dat meer dan zuur. En ik vind niet dat dat dan wil zeggen dat je bedrijf niet levensvatbaar was.
Ik kan weinig medeleven opbrengen voor de graaiende horecabaasjes met hun achterlijke prijzen en belabberde service.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:45 schreef trein2000 het volgende:
Ik denk dat je risico moet relativeren.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:08 schreef edisney het volgende:
Ik wil eens peilen of ik hier meer mensen vind die mij herkennen. In mijn omgeving herkent niemand het.
Ik ben geen risicogroep, en toch ben ik doodsbang. Woon alleen, niemand om te verzorgen als ik ziek wordt, en een corona dood is niet echt een zachte dood. Ik begin me steeds meer af te zonderen, en irriteer me aan iedereen die zich niet aan de voorschriften houd. Verder werk ik in het onderwijs en wordt er straks van mij verwacht les te gaan geven. Onderzoeken kunnen 100x zeggen dat kinderen waarschijnlijk geen gevaar vormen, maar ik sta voor pubers en geloof niks van die onderzoeken. Ik word inmiddels echt gillend gek van mezelf.
Misschien is die hele horecabranche wel ten dode opgeschreven en moeten ze een ander beroep kiezen. het is nog helemaal niet zeker dat er een vaccin komt of dat de maatregelen gaan veranderen.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Toevallig net gelezen. Dat gaat toch niet gebeuren, hij graaft zijn eigen graf.
Maar ik snap de frustratie wel. Er wordt ze geen enkel perspectief geboden, ze hebben geen idee waar ze aan toe zijn. Ik zie dit dan ook meer als een uiting van frustratie en een poging om druk te zetten dan als een daadwerkelijk dreigementquote:Op donderdag 30 april 2020 23:52 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ik kan weinig medeleven opbrengen voor de graaiende horecabaasjes met hun achterlijke prijzen en belabberde service.
Dit blijven we niet tot in de eeuwigheid volhouden. Ooit komt de boel wel weer op gang.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:53 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Misschien is die hele horecabranche wel ten dode opgeschreven en moeten ze een ander beroep kiezen. het is nog helemaal niet zeker dat er een vaccin komt of dat de maatregelen gaan veranderen.
Meneer kan beter naar de toekomst kijken en iets anders gaan ondernemen
Je hebt gelezen dat er weer capaciteit is om wat meer mogelijk te maken, niet dat het niet nodig is.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik heb hier de afgelopen tijd al diverse keren gelezen dat er helemaal geen capaciteitsprobleem meer is in de zorg en dat de bezetting terug is op 'normaal' niveau. Dus dat is allemaal helemaal niet nodig.
Veel mensen kunnen gewoon niet fatsoenlijk met geld omgaan. Vaak genoeg gezien bij mensen waar er echt meer dan genoeg binnenkomt. Daar vliegt het er net zo hard of zelfs nog harder uit dan het binnenkomt.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar de overheid neemt ook de grote klap voor zijn rekening. De ondernemer maar een klein deel.
[..]
Ik wel. Het zegt op z’n minst dat jij niet in staat was een kleine schok op te vangen. (Want de grote pijn wordt natuurlijk gewoon genomen door de overheid)
Mee eens. In elk geval een nieuw verdienmodel gaan zoeken binnen de nieuwe anderhalvemetersamenleving. Een beetje boos gaan zitten zijn op iets wat je toch niet kan veranderen helpt je bedrijf echt niet verder. Of je werknemers.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:53 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Misschien is die hele horecabranche wel ten dode opgeschreven en moeten ze een ander beroep kiezen. het is nog helemaal niet zeker dat er een vaccin komt of dat de maatregelen gaan veranderen.
Nouja nu is er een nog een hoop onduidelijkheid.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:57 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Mee eens. In elk geval een nieuw verdienmodel gaan zoeken binnen de nieuwe anderhalvemetersamenleving. Een beetje boos gaan zitten zijn op iets wat je toch niet kan veranderen helpt je bedrijf echt niet verder. Of je werknemers.
Maar dan moet de overheid wel de kaders daarvoor uitzetten. En dat doen ze niet.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:57 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Mee eens. In elk geval een nieuw verdienmodel gaan zoeken binnen de nieuwe anderhalvemetersamenleving. Een beetje boos gaan zitten zijn op iets wat je toch niet kan veranderen helpt je bedrijf echt niet verder. Of je werknemers.
Afhalen, thuisbezorgen, grote terrassen met voldoende ruimte etc is allemaal mogelijk, maar drukke cafe's zoals we die kennen kunnen beter opdoeken en iets anders verzinnenquote:Op donderdag 30 april 2020 23:57 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Maar er zullen ook genoeg sectoren zijn waar je niet even creatief kunt ondernemen. Je kunt niet ineens het dubbele voor een drankje vragen en kroegen hebben toch een vergunning/bestemming? Dat kun je ook niet zomaar aanpassen. Blijft er weinig anders over dan gewoon toekijken en de 50 kroegen failliet laten gaan.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nouja nu is er een nog een hoop onduidelijkheid.
Voor hetzelfde gemdt wordt wel alles open gegooid als het met de scholen goed gaat.
Is het een definitieve nee voor x aantal maanden dan weet je waar je aan toe bent en is het aanpassingen maken dmv creatief ondernemen of ten onder gaan.
Die nieuwe samenleving gaat er niet komen. Dat fabeltje hebben we 2 weken vol kunnen houden maar dat gaat hem gewoon niet worden. In de supermarkt heeft iedereen er compleet het schijt aan. Voor het nette gaan we nog net in de rij op anderhalve meter staan maar die 1.5 meter is een fabeltje.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:57 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Zelfs al zouden maatregelen tot in den eeuwigheid van kracht blijven dan is er natuurlijk nog steeds een bestaansrecht voor horeca, alleen dan in een compleet andere vorm.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:53 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Prima tijdelijke oplossingen om de periode te overbruggen tot de zaak weer open kan inderdaad.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:01 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Afhalen, thuisbezorgen, grote terrassen met voldoende ruimte etc is allemaal mogelijk, maar drukke cafe's zoals we die kennen kunnen beter opdoeken en iets anders verzinnen
Wiebes heeft er best duidelijk over gecommuniceerd. Maak met je branche of je bedrijf een plan hoe je gaat functioneren in de 1,5m economie. Al heb je met zo'n plan geen garantie dat je weer open kan, het is in elk geval een voorwaarde.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dan moet de overheid wel de kaders daarvoor uitzetten. En dat doen ze niet.
Wat ben jij een vermoeiend ventje zeg. Ja hij moet een plan bedenken maar jij bent toch ook niet achterlijk..(nouja). Je kan met de beste wil van de wereld niet bedenken hoe je 1,5 meter kan hanteren zonder dat het in de kosten gaat lopen. Ja creatief wezen, moet je gasten aan het plafond plakken. Lul aub niet zo dom.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:05 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Wiebes heeft er best duidelijk over gecommuniceerd. Maak met je branche of je bedrijf een plan hoe je gaat functioneren in de 1,5m economie. Al heb je met zo'n plan geen garantie dat je weer open kan, het is in elk geval een voorwaarde.
En ik heb niet het idee dat deze kroegbaas al zo'n plan heeft. Jij?
Weet je waarom niet? Omdat het niet werkt.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:05 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Wiebes heeft er best duidelijk over gecommuniceerd. Maak met je branche of je bedrijf een plan hoe je gaat functioneren in de 1,5m economie. Al heb je met zo'n plan geen garantie dat je weer open kan, het is in elk geval een voorwaarde.
En ik heb niet het idee dat deze kroegbaas al zo'n plan heeft. Jij?
Hij is de ondernemer. Dat je je moet aanpassen aan veranderende omstandigheden hoort daarbij.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:09 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Wat ben jij een vermoeiend ventje zeg. Ja hij moet een plan bedenken maar jij bent toch ook niet achterlijk..(nouja). Je kan met de beste wil van de wereld niet bedenken hoe je 1,5 meter kan hanteren zonder dat het in de kosten gaat lopen. Ja creatief wezen, moet je gasten aan het plafond plakken. Lul aub niet zo dom.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |