ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door Adrie072 op 29-04-2020 20:07:44 (andere frontseinen) ]
Ik moet nog maar zien of dit in de hele vloot wordt uitgerold, of dat dit een proefballonnetje is. In België gaan ze vanaf 4 mei weer volop rijden (met een paar uitzonderingen), met de verplichting om mondkapjes te dragen in het OV. Volgens de regels geldt dat alleen in de voertuigen, maar NMBS ziet het liefste dat reizigers ook in de stations al een mondkapje op hebben. Ook in Duitsland is er zo'n verplichting. Ik verwacht dat we hier hetzelfde gaan zien.
De uitzending stond aanvankelijk gepland voor 27 maart, maar is nu verplaatst naar 25 mei om 20.00 uur op NPO 2.
Missie NS van Catherine van Campen (Garage 2.0) toont een onbekende kant van het bedrijf: de worsteling achter de schermen om de reiziger blij en tevreden te houden. Voor die missie worden verhalen geconstrueerd, want verhalen geven houvast in een wereld die complex en ingewikkeld is geworden. Het zijn verhalen die de reiziger gelukkig moeten maken, ook al rijdt de trein niet op tijd.
Missie NS is een mozaïekvertelling vanuit twee sterk contrasterende werelden. Enerzijds het formele hoofdkantoor waar met hart en ziel wordt gewerkt aan een klantvriendelijker imago en waar voor iedere vergadering een film of een vlog wordt gemaakt om het personeel mee op te peppen. Anderzijds de werkvloer, waar vaak een heel andere realiteit heerst dan het verhaal dat degenen die daar werken uit moeten dragen. Een dagelijkse, veel rauwere realiteit, waar haast, anonimiteit, onverschilligheid en ontevredenheid heerst. Waar veel reizigers, met oordopjes in, in hun eigen verhaal lijken te zitten, onwetend van wat zich om hen heen afspeelt.
Missie NS gaat niet alleen over NS maar ook over Nederland anno 2020, waar iedereen zich elke dag opnieuw kan uitvinden.
Regie: Catherine van Campen
Mevrouw was gisteren te gast bij dit programma.
twitter:
vpronms twitterde op woensdag 29-04-2020 om 00:18:45'Het was naïef om een film te maken over een bedrijf met 30.000 medewerkers. Halverwege het project realiseerde ik me dat ik het nooit voor iedereen goed zou kunnen doen, er van alle kanten kritiek zou komen. Dat leverde me slapeloze nachten op,' van Campen over 'Missie NS'. reageerretweet
In de volgende 4zits kan iemand zitten? Zover komen die spetters wel als jij ongegeneerd gaat zitten hoesten of niezen
Stel je niet zo belachelijk aan man. Zo'n schermpje van 20-25 cm gaat daartegen helpen wou je zeggen? Wereldvreemde ivoren-torenhouding bij NS. Kennelijk in alle lagen. Hou daar toch eens mee op.
Stel je niet zo belachelijk aan man. Zo'n schermpje van 20-25 cm gaat daartegen helpen wou je zeggen? Wereldvreemde ivoren-torenhouding bij NS. Kennelijk in alle lagen. Hou daar toch eens mee op.
Zal ik eens in je nek niesen zonder scherm en daarna met scherm. Kijken of je verschil merkt
klopt, maar het kan bij juist gebruik wel de mogelijkheden dat jij anderen besmet.
Maar goed, ik zie ook meer in testen zoals wij het hier in het noorden doen.
Ja gaat goed met de hoeveelheid besmettingen in België en Duitsland sinds mondkapjes zijn ingevoerd. Die trein mijd ik ook komende maanden met alle liefde
Interessant is dat voor ERTMS niet alleen de beoogde lijnen worden genoemd, maar ook de decentrale lijn Leeuwarden - Groningen. Zouden de tests met ATO daar aan ten grondslag liggen?
Hoe lang denk je dat Alstom nog jaren '90 meuk in de vorm van ATB-NG wil leveren? Er valt niets meer aan te verdienen. Het oudere ATB-EG gaat NG overleven alleen al omdat de specificatie wél open is.
Op woensdag 29 april 2020 20:06 schreef Adrie072 het volgende: De uitzending stond aanvankelijk gepland voor 27 maart, maar is nu verplaatst naar 25 mei om 20.00 uur op NPO 2.
Missie NS van Catherine van Campen (Garage 2.0) toont een onbekende kant van het bedrijf: de worsteling achter de schermen om de reiziger blij en tevreden te houden. Voor die missie worden verhalen geconstrueerd, want verhalen geven houvast in een wereld die complex en ingewikkeld is geworden. Het zijn verhalen die de reiziger gelukkig moeten maken, ook al rijdt de trein niet op tijd.
Missie NS is een mozaïekvertelling vanuit twee sterk contrasterende werelden. Enerzijds het formele hoofdkantoor waar met hart en ziel wordt gewerkt aan een klantvriendelijker imago en waar voor iedere vergadering een film of een vlog wordt gemaakt om het personeel mee op te peppen. Anderzijds de werkvloer, waar vaak een heel andere realiteit heerst dan het verhaal dat degenen die daar werken uit moeten dragen. Een dagelijkse, veel rauwere realiteit, waar haast, anonimiteit, onverschilligheid en ontevredenheid heerst. Waar veel reizigers, met oordopjes in, in hun eigen verhaal lijken te zitten, onwetend van wat zich om hen heen afspeelt.
Missie NS gaat niet alleen over NS maar ook over Nederland anno 2020, waar iedereen zich elke dag opnieuw kan uitvinden.
Regie: Catherine van Campen
Mevrouw was gisteren te gast bij dit programma.
twitter:
vpronms twitterde op woensdag 29-04-2020 om 00:18:45'Het was naïef om een film te maken over een bedrijf met 30.000 medewerkers. Halverwege het project realiseerde ik me dat ik het nooit voor iedereen goed zou kunnen doen, er van alle kanten kritiek zou komen. Dat leverde me slapeloze nachten op,' van Campen over 'Missie NS'. reageerretweet
Zeg maar dat het nu 22 juni om 20:00 wordt. Geen idee waarom, maar dat heb ik gehoord van de productie.
Op donderdag 30 april 2020 22:32 schreef Peterselieman het volgende: klopt, maar het is een flinke verandering in de plannen om alle nevenlijnen sneller aan te pakken dan veel lijnen met ATB-EG
Sterker nog, het is de omgekeerde wereld. Als er iets snel aangepakt moet worden, dan is het juist ATB-EG. De enige reden waarom er (terecht) panisch wordt gedaan over noodseinnaderingen, is omdat er een paar hele gevaarlijke hiaten zitten in EG die ook lang niet overal zijn afgedekt met ATB-vv of flankbeveiligingen. Het beperkt je enorm in de dienstregeling. Er zijn zelfs voorbeelden van nieuwe sporen die bedoeld zijn voor gelijktijdigheden, die nutteloos zijn omdat eventjes vergeten is ATB-vv te installeren op de seinen. ATB-EG is het probleem en niet NG.