quote:Op woensdag 29 april 2020 10:23 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Klopt ja. Er bestaat zelfs een minieme kans dat je het ebola-virus oploopt.
Ik raad je even aan op "zomer griep" te googelen en een paar paginaatjes te lezen. Dan zal je al een heel eind komen.
quote:De beruchte Spaanse griep is begonnen in maart-juli 1918; de meeste doden vielen wel in de winter van 1918-1919. Ook de pandemie van 2009 openbaarde zich op wereldniveau in de zomer en veroorzaakte vanaf half oktober een epidemie in Nederland.
Dat is ook inderdaad de boodschap uit dat Twitter-draadje wat ik postte. Maar ook dat het daarvoro van belang is dat de groei van de besmettingen nog een stuk gedaald is. Als dat nog te hoog is, is het te moeilijk om via testen en isoleren de boel in de hand te houden.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Als we alert zijn en goed testen + isoleren hoeft er geen 2e piek te komen. Eerder een lang plateau.
Er wonen daar wel 210 miljoen mensen (Brazilië), voor de duidelijkheid.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Gaat redelijk goed in Europa als ik de cijfers bekijk, maar cases en doden in landen als Brazilie en Mexico lijken nog steeds behoorlijk te groeien. Meer dan 500 doden in Brazilie gister.
Waarvan zo'n 175 moorden per dag... https://www.hln.be/nieuws(...)p-een-jaar~aa5206d9/quote:Op woensdag 29 april 2020 10:44 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Er wonen daar wel 210 miljoen mensen (Brazilië), voor de duidelijkheid.
Hier zijn we blij met 50 doden per dag.
Done.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:43 schreef Pumpalov het volgende:
@:miss-sly kan je oversterftegrafiek aanpassen?
https://www.rivm.nl/sites(...)pis_tm_20200415.jpeg
[ afbeelding ]
Dit.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:28 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
...
Het past wel in het plaatje wat je nu in veel landen ziet. Er wordt veel naar het buitenland gewezen om de eigen inwoners erop te wijzen hoe slecht het daar is, en om aan te geven hoe goed het eigen land het doet.
...
Ja, maar dat zijn nog iets oudere gegevens. Ik heb mij er verder ook niet veel verdiept, maar volgens mij is het redelijk constant sinds de corona uitbraak. In dat artikel staan 3191 corona doden in Nederland, dat is inmiddels al een paar weken geleden. Maar zoals daar ook staat zijn is de oversterfte ongeveer 3000 personen in Nederland.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb je het onderste linkje geklikt en bekeken?
en mensen willen dat daar het voetbal doorgaatquote:Op woensdag 29 april 2020 10:49 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dit.
BBC-TV-nieuws hangt aan elkaar van die rondjes lopende opa en Battle of Britain vergelijkingen
en andere feelgood zing- en dans-acties.
Intussen sterven ze daar behoorlijk door.
Die 3000 is dan toch de oversterfte bovenop de overledenen door corona?quote:Op woensdag 29 april 2020 10:50 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja, maar dat zijn nog iets oudere gegevens. Ik heb mij er verder ook niet veel verdiept, maar volgens mij is het redelijk constant sinds de corona uitbraak. In dat artikel staan 3191 corona doden in Nederland, dat is inmiddels al een paar weken geleden. Maar zoals daar ook staat zijn is de oversterfte ongeveer 3000 personen in Nederland.
Beetje zoals in de verpleeghuizen en mensen thuis in Nederland.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zal je dat niet terug zien in de officiële cijfers daar.
Corona is een sluipmoordenaar.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:47 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Waarvan zo'n 175 moorden per dag... https://www.hln.be/nieuws(...)p-een-jaar~aa5206d9/
Ben benieuwd of de Corona dat gaat halen.
Is dat naar aanleiding van de huisartsen? Die met terugwerkende kracht patiënten zonder test moeten kenmerken als corona-dode op basis van symptomen?quote:Op woensdag 29 april 2020 10:52 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Beetje zoals in de verpleeghuizen en mensen thuis in Nederland.
Er zijn in Nederland ook 107% meer corona doden dan het RIVM officieel aangeeft, was gisteren een bericht over.
Voor weken 11 tot 16 (8 maart t/m 18 april) bedroeg de oversterfte tov het gemiddelde van de 5 vorige jaren 7683.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die 3000 is dan toch de oversterfte bovenop de overledenen door corona?
Waar is ons? In Belgie? Ja. In Nederland? Nee, oversterfte in Nederland is ruim meer dan aantal geregistreerde corona doden, misschien wel 50%. Zie oa hier: https://www.nu.nl/uitleg-(...)kelijk-dodental.htmlquote:Op woensdag 29 april 2020 10:33 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij is het oversterfte bij ons constant zo'n beetje gelijk aan de doden die die geregistreerd staan aan corona.
quote:Op woensdag 29 april 2020 10:55 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Is dat naar aanleiding van de huisartsen? Die met terugwerkende kracht patiënten zonder test moeten kenmerken als corona-dode op basis van symptomen?
104%quote:Op woensdag 29 april 2020 10:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Waar is ons? In Belgie? Ja. In Nederland? Nee, oversterfte in Nederland is ruim meer dan aantal geregistreerde corona doden, misschien wel 50%. Zie oa hier: https://www.nu.nl/uitleg-(...)kelijk-dodental.html
Maar inmiddels zitten we al op 4500+ officiele doden.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die 3000 is dan toch de oversterfte bovenop de overledenen door corona?
Ja en dat bedoelde ik, dat zo ongeveer sinds de uitbraak voor elke corona dode er ook nog eens een extra overstrerfte lijkt te zijn. In Nederlandquote:Op woensdag 29 april 2020 10:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Waar is ons? In Belgie? Ja. In Nederland? Nee, oversterfte in Nederland is ruim meer dan aantal geregistreerde corona doden, misschien wel 50%. Zie oa hier: https://www.nu.nl/uitleg-(...)kelijk-dodental.html
De BBC kreeg 2 jaar geleden te horen van de overheid dat ze niet zo negatief moesten berichten over Brexit anders zouden ze onder direct toezicht van de overheid komen...quote:Op woensdag 29 april 2020 10:50 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
en mensen willen dat daar het voetbal doorgaat![]()
Bron: De Standaardquote:‘Toen ik van de beademing werd gehaald, schrok ik ervan dat mijn spierkracht zo hard was afgenomen’, vertelt Jan Steyaert (57) uit Antwerpen. Hij was vijf weken ziek door het coronavirus en lag twee weken op intensieve zorg. ‘Ik raakte niet zelfstandig uit bed. Mijn benen droegen mij gewoonweg niet meer.’
Patiënten die langdurig op intensieve zorg liggen – bij de meeste covid-patiënten gaat het over een paar weken – moeten op een langdurige revalidatie rekenen. Hoelang precies? ‘Dat hangt ervan af hoe je revalidatie definieert’, zegt Sandra Oeyen, arts op de afdeling intensieve zorg van het UZ Gent. ‘Ik spreek minstens over een paar maanden, maar veel hangt af van hoe fit iemand vooraf was.’
Eva Van Braeckel, longarts in het UZ Gent, ziet op korte termijn vooral de fysieke gevolgen van een verblijf op intensieve zorg. ‘Bepaalde zaken als fijne motoriek en slikken moeten ze volledig opnieuw opbouwen. Aangezien covid-patiënten soms weken beademing krijgen, bestaat het risico dat ze zich verslikken. Samen met logopedisten en neus-, keel- en oorartsen krijgen deze patiënten op intensieve zorg al een vorm van revalidatie waarmee we ‘slikveiligheid’ garanderen. Daarnaast moeten veel patiënten weer leren stappen. Hun spieren zijn enorm verzwakt.’
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |