de arbeidsimmigranten keken ze niet echt naarquote:Op dinsdag 28 april 2020 17:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je moet eens naar de cijfers kijken daar van de afgelopen 2 weken. Ik weet niet wat ze daar gedaan hebben maar dat knalt echt compleet de hoogte in.
quote:On Monday, the ministry reported 799 new cases, including 764 foreign workers living in dormitories.
A total of 12,183 of the 323,000 migrant workers living in dormitories - about 3.77 per cent - have tested positive, putting the spotlight on their living conditions in these dormitories.
Dat is ook precies waar Jaap voor waarschuwt in die "maximaal tegenhouden" variant.quote:Op dinsdag 28 april 2020 17:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je moet eens naar de cijfers kijken daar van de afgelopen 2 weken. Ik weet niet wat ze daar gedaan hebben maar dat knalt echt compleet de hoogte in.
Dit zou je echt doen?quote:Op dinsdag 28 april 2020 17:04 schreef maily het volgende:
[..]
Krant oprapen/uit de brievenbus halen en lezen met handschoenen aan. Pluspunt: je krijgt geen inktvingers
De migrant workers slapen en wonen daar vaak met 10 of meer in één kamer.quote:Op dinsdag 28 april 2020 17:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Heb geen krant. Maar ik probeer de vragensteller een goed antwoord te geven. Dit is wel de veiligste manier denk ik.quote:Op dinsdag 28 april 2020 17:08 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dit zou je echt doen?
Geen troll vraag.....
Die immigranten in complexen zijn daar de oorzaak van. De doden volgen vervolgens niet. Dat aantal blijft laag.quote:Op dinsdag 28 april 2020 17:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De veiligste manier is je krant opzeggenquote:Op dinsdag 28 april 2020 17:09 schreef maily het volgende:
[..]
Heb geen krant. Maar ik probeer de vragensteller een goed antwoord te geven. Dit is wel de veiligste manier denk ik.
Dan kun je denk ik beter geen booschappen meer doen, pakketjes bestellen, etc.quote:Op dinsdag 28 april 2020 17:09 schreef maily het volgende:
[..]
Heb geen krant. Maar ik probeer de vragensteller een goed antwoord te geven. Dit is wel de veiligste manier denk ik.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 28 april 2020 17:11 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dan kun je denk ik beter geen booschappen meer doen, pakketjes bestellen, etc.
Gaat wel erg ver dit.
Als je zo besmetting voorkomen door op dit niveau te gaan handelen kan ik me voorstellen dat het erg lastig leven is momenteel.
Boodschappen doen is ook 100x riskanter dan al dat andere. Als dat niet tot grote problemen heeft geleid dan hoef je je om de rest ook niet druk te maken neequote:Op dinsdag 28 april 2020 17:11 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dan kun je denk ik beter geen booschappen meer doen, pakketjes bestellen, etc.
Gaat wel erg ver dit.
Als je besmetting wilt voorkomen door op dit niveau te gaan handelen kan ik me voorstellen dat het erg lastig leven is momenteel.
Dat soort maskers kunnen zorgmedewerkers niet gebruiken hequote:Op dinsdag 28 april 2020 17:12 schreef xminator het volgende:
Nederland heeft niet genoeg maskers, in andere landen worden ze gratis weggegeven.
https://gfycat.com/merryshorttermdotterel
Wat doet nederland verkeerd
Z Korea heeft geen echte lockdown gehad. Het is simpel: hoe lager het aantal besmette personen, hoe meer middelen je per geval kan besteden aan contact tracing en testen, en hoe meer contacten je in quarantaine kan plaatsen zonder significant effect op de economie.quote:Op dinsdag 28 april 2020 17:08 schreef kibo het volgende:
[..]
Dat is ook precies waar Jaap voor waarschuwt in die "maximaal tegenhouden" variant.
Zolang de teller niet op 0 staat of er geen vaccin is, komt het keihard terug zodra je de lockdown opheft.
Ze zijn een beetje racistisch bezig geweest. Vrijwel alle positieve gevallen zitten in de immigrantenwerkers die met zijn tienen bij elkaar in kleine hokjes wonen en niemand de afgelopen twee maanden serieus getest en gemonitord heeft. Het aantal Singaporezen met covid19 is ongeveer 20 en het aantal gastarbeiders met covid19 14000.quote:Op dinsdag 28 april 2020 17:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik denk serieus dat het beter is om winkels te vermijden eerlijk gezegd. Zo'n centraal punt waar iedereen langsgaat lijkt me besmettingshaard #1.quote:Op dinsdag 28 april 2020 17:11 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dan kun je denk ik beter geen booschappen meer doen
Na het aanpakken even ergens neerzetten, gelijk je handen wassen en vervolgens 24 uur later pas open makenquote:pakketjes bestellen, etc.
Precies, net als in Taiwan overigens. Maar daar hebben ze dan wel strenge quarantaine regels. Zodra je positief bent getest mag je niet naar buiten en er wordt op gecontroleerd.quote:Op dinsdag 28 april 2020 17:18 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Z Korea heeft geen echte lockdown gehad. Het is simpel: hoe lager het aantal besmette personen, hoe meer middelen je per geval kan besteden aan contact tracing en testen, en hoe meer contacten je in quarantaine kan plaatsen zonder significant effect op de economie.
Ben jij het Hennie van der Most?quote:Op dinsdag 28 april 2020 17:40 schreef MakkieR het volgende:
Wat vinden jullie van dit idee: Als de corona en de 1.5m economie lang aanhoud, dat we de oudjes gaan zetten in vakantieparken zoals de Eemhof, Huttenheugte en andere vakantie parken. Daar heb je de ruimte, je bent geïsoleerd in een vakantiebungalow, die huisjes staan toch leeg, en de parken krijgen compensatie van de overheid of bewoners, want je betaalt ook geld aan het verzorgingstehuis. Zo kun je de verzorgingshuis ontlasten en heeft men daar ook weer meer bewegingsvrijheid. En de huisjes zijn gelijkvloers dus erg geschikt voor oudjes. En voor de verzorger is het ook makkelijker want die heeft buiten alle vrijheid en kan de auto gebruiken om van huisje naar huisje te gaan. Ik zag een man hierover spreken bij Max. En hij leek er wel verstand van te hebben.
Waar is dit stukje van?quote:Op dinsdag 28 april 2020 17:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
de arbeidsimmigranten keken ze niet echt naar
[..]
Ben benieuwdquote:RIVM gaat cijfers melden over overleden zorgmedewerkers
Het RIVM gaat vanaf morgen melden hoeveel zorgmedewerkers in Nederland aan de gevolgen van het coronavirus zijn overleden of daardoor in het ziekenhuis zijn beland. Dat meldt een woordvoerder van het instituut aan NU.nl. Het RIVM ontvangt de cijfers over het aantal opgenomen en overleden zorgmedewerkers wel via de GGD's, maar heeft de cijfers nog niet gebundeld. Wel is bekend dat zo'n 8000 zorgmedewerkers positief getest zijn op het virus.
Bij de update gaat het RIVM morgen melden hoeveel medewerkers uit de zorg positief zijn getest, hoeveel medewerkers zijn opgenomen in het ziekenhuis en hoeveel er zijn overleden. Of het RIVM dat dagelijks gaat doen is nog onzeker.
Jij hebt liever 1.5 a 2 jaar een halve lockdown dan enkele maanden strikte beperkingen en daarna bijna alles weer normaal?quote:Op dinsdag 28 april 2020 17:54 schreef Jed1Gam het volgende:
Nu moet de teller opeens op 0 volgens sommige hier, voorheen was het streven IC niet belasten.
Wat een angsthazen niet te geloven, zul je zien dat de teller straks alsnog op 0 staat, maakt niet uit wat men doet.
Dit vroeg ik me laatst ook af. Uit alle landen hoor dat er veel zorg medewerkers omkomen, maar over Nederlandse slachtoffers bheb ik nooit niets meegekregen.quote:
Nopequote:Op dinsdag 28 april 2020 17:59 schreef Markesh het volgende:
[..]
En er is nog geen lampje gaan branden?
Het fluctueert hier al een tijdje, ben nog steeds benieuwd naar al die berekeningen hier dt we Italie achterna gingen enz en elke dag ‘loopt’ het uit de hand want ik zag weer mensne samen lopen. RIVM dit datquote:Op dinsdag 28 april 2020 17:54 schreef Jed1Gam het volgende:
Nu moet de teller opeens op 0 volgens sommige hier, voorheen was het streven IC niet belasten.
Wat een angsthazen niet te geloven, zul je zien dat de teller straks alsnog op 0 staat, maakt niet uit wat men doet.
Ik ben op het standpunt beland dat het vanzelf weg gaat, net als in China. Halve lockdown, hele lockdown, iedereen separen. Het virus loopt minstens 2 weken voor en is al overal op de eindlinie in Nederland.quote:Op dinsdag 28 april 2020 17:57 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Jij hebt liever 1.5 a 2 jaar een halve lockdown dan enkele maanden strikte beperkingen en daarna bijna alles weer normaal?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |