Ja inderdaad, zelfs als je 5 meter afstand van elkaar houd en als ze een foto van de voorkant maken lijkt het nog erg drukquote:Op zaterdag 9 mei 2020 23:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat gebeurt steeds; of het nu gaat om een strand, winkelstraat of Ikea, steeds is het perspectief van een "drukte" zo dat de kijker helemaal geen helemaal goede indruk kunt hebben van de onderlinge afstand. Tevens is zoiets mogelijk een momentopname.
Hijgerige sensatiezoekerij van de bovenste plank.
quote:Op zaterdag 9 mei 2020 23:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat gebeurt steeds; of het nu gaat om een strand, winkelstraat of Ikea, steeds is het perspectief van een "drukte" zo dat de kijker helemaal geen helemaal goede indruk kunt hebben van de onderlinge afstand. Tevens is zoiets mogelijk een momentopname.
Hijgerige sensatiezoekerij van de bovenste plank.
quote:Op zaterdag 9 mei 2020 21:28 schreef Nikonlover het volgende:
Zuid-Korea weer op slot door een tweede golf.... Wat mij betreft blijft de horeca en uitgaansdingen nog dicht. Het is nog veel te vroeg om te openen.
https://www.ad.nl/buitenl(...)coronagolf~a9369cf5/
Ben je zo dom of doe je alsof?quote:De stad vreest een tweede coronagolf
Sommigen kicken op paniek zaaien en hopen zelfs nog gelijk te krijgen ookquote:Op dinsdag 28 april 2020 15:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Dit roepen mensen al weken, en toch blijft de voorspelde ellende keer op keer uit en gaat het steeds beter. Jammer he?
Juistem. De meeste doden zijn in bejaardenhuizen, plekken die een broeinest van bacteriën zijn met altijd warm en weinig ventilatie.quote:Op zondag 10 mei 2020 08:01 schreef Mondkapje het volgende:
Ik denk niet dat er uitbraken komen omdat mensen BUITEN bij elkaar staan. Het is vooral in gesloten, krappe binnenruimte zonder voldoende ventilatie waar mensen op een kluitje staan, swingen, zingen, of kwetsbaar zijn zoals ouderen, waar een uitbraak kan komen. Je ziet ook dat het steeds gebeurt na zo'n situatie: een kerk waar mensen zingen, een nachtclub of ski cohort waar mensen heel dicht op elkaar speeksel naar elkaar staan te schreeuwen, etc.
Ja! Die serie zocht ik gisteren nav deze discussiequote:
We weten nog steeds niet heel erg goed wat nou precies effectieve maatregelen zijn. Het staat vast dat de groei van nieuwe gevallen aardig succesvol bestreden is in veel landen met alle genomen maatregelen. Er zijn wat landen waar je duidelijk ziet dat de boel nog lang niet onder controle is zoals in Zweden, het VK, de VS, Brazilië en India. Dat zijn nou niet direct landen die een heel eenduidig beleid voeren waardoor je duidelijk naar specifieke maatregelen (of het ontbreken daarvan) kunt wijzen.quote:Op zondag 10 mei 2020 08:01 schreef Mondkapje het volgende:
Ik denk niet dat er uitbraken komen omdat mensen BUITEN bij elkaar staan. Het is vooral in gesloten, krappe binnenruimte zonder voldoende ventilatie waar mensen op een kluitje staan, swingen, zingen, of kwetsbaar zijn zoals ouderen, waar een uitbraak kan komen. Je ziet ook dat het steeds gebeurt na zo'n situatie: een kerk waar mensen zingen, een nachtclub of ski cohort waar mensen heel dicht op elkaar speeksel naar elkaar staan te schreeuwen, etc.
Wat voor onderscheid zou je precies willen zien?quote:Op zondag 10 mei 2020 13:33 schreef Mondkapje het volgende:
Ik vind het raar dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen binnen- en buitenevenementen qua risico. In concertzalen zou men eventueel met mondkapjes kunnen gaan zitten. Kan toch ook in de trein?
Vanochtend op de radio een item dat er ten tijde van de tuberculoseuitbraak, in de buitenlucht les aan kinderen werd gegeven. Toen maakte met dat onderscheid wel.
Dat er in binnenruimten meer risico is dan in de buitenlucht.quote:Op zondag 10 mei 2020 13:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat voor onderscheid zou je precies willen zien?
Het lijkt er wel op he? Dat buiten bijna geen effect heeft op de verspreiding.quote:Op zondag 10 mei 2020 13:39 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Dat er in binnenruimten meer risico is dan in de buitenlucht.
Dan kan die anderhalve meter onzin buiten althans eens ophouden. Binnen is al erg genoeg. En binnen kun je het op veel plekken opvangen door mondkapjes. Dan kun je in de trein weer naast elkaar zitten.quote:Op zondag 10 mei 2020 13:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het lijkt er wel op he? Dat buiten bijna geen effect heeft op de verspreiding.
Dan zou zelfs volle stranden geen effect hebben.
Je kunt zoveel dingen weer doen dan.
Wat was die toen bruin zegquote:Op zaterdag 9 mei 2020 20:22 schreef Jed1Gam het volgende:
[ afbeelding ]
Piekeren over de nieuwe piek.
Dat was de vraag niet.quote:Op zondag 10 mei 2020 13:39 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Dat er in binnenruimten meer risico is dan in de buitenlucht.
Omdat het virus daar denk ik in eerste instantie minder 'geïntroduceerd' is van buiten af en ze hebben in bijvoorbeeld Zuid Afrika ook gewoon een lockdown, maar ondankds dat gaat de hoeveelheid besmettingen nog gewoon omhoog. De lockdown is veel erger dan corona en ze zijn er volgens mij weinig mee opgeschoten.quote:Op zondag 10 mei 2020 14:15 schreef Mondkapje het volgende:
Je ziet ook in landen waar men veel buiten is, dat daar weinig besmettingen zijn, zoals Afrika: 40 miljoen mensen, 55 besmettingen en niemand overleden. Die armoedige hutjes waarin ze een paar uur per dag verblijven hebben een prima ventilatie.
Ik weet niet hoe je die cijfers bij elkaar fantaseert (waarschijnlijk op de zelfde wijze als de rest dan je post) maar er klopt vrij weinig van.quote:Op zondag 10 mei 2020 14:15 schreef Mondkapje het volgende:
Je ziet ook in landen waar men veel buiten is, dat daar weinig besmettingen zijn, zoals Afrika: 40 miljoen mensen, 55 besmettingen en niemand overleden. Die armoedige hutjes waarin ze een paar uur per dag verblijven hebben een prima ventilatie.
https://www.volkskrant.nl(...)oronavirus~b6db0f7b/quote:Op zondag 10 mei 2020 14:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe je die cijfers bij elkaar fantaseert (waarschijnlijk op de zelfde wijze als de rest dan je post) maar er klopt vrij weinig van.
Moet ik het verschil tussen Afrika en Oeganda echt uitleggen?quote:Op zondag 10 mei 2020 14:39 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)oronavirus~b6db0f7b/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |