abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192837158
En even vooraf, alle kutgeintjes kunne bij deze achterwege blijven, want loop net nog het half dorp door.

Waarom dus waarom ik dit vraag. Want mijn oma ging dood eraan na een heel lange tragische periode. En wil het er niet eens over hebben dat, maar het was niet leuk.

Ok nou m’n ma, dochter van dus, ok nu was het weer, sleutels vergeten en echt na24:00 uur, nu is dat niet raar want ze loopt wel meer rond die tijd net de twee honden van dr een rondje,
Maar weeeer gewoon sleutel vergeten. Nu woon ik niet heel ver weg en hoef morgen niet te werken dus maar weer de reserve gebracht.

tja ik weet het niet het kan best toeval zijn. Maar om het in het meer algemeen te laten, wat zijn de dingen waar je op moet letten dan? Ik maak me wel beetje zorgen nl toch?
Do what you love, love what you do!
pi_192837176
Ik maak me zorgen, omdat ik niet als zoon eigenlijk nu de reservering sleutel had moeten afgeven omdat m’n ma een kettinkje in dr broekzak stopt ipv de sleutel van haar eigen huis.

Kan toeval zijn,....... tja maar weet niet, tis wel tweede keer ook dit.
pi_192837292
Ik heb geen verstand hiervan maar ik heb de afgelopen maanden 4x de buren moeten bellen omdat ik mijzelf had buiten gesloten.

Misschien helpt praten met je moeder? Misschien heeft zij vaker dit door?
pi_192837326
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 02:27 schreef Ffokjs1328 het volgende:
Ik heb geen verstand hiervan maar ik heb de afgelopen maanden 4x de buren moeten bellen omdat ik mijzelf had buiten gesloten.

Misschien helpt praten met je moeder? Misschien heeft zij vaker dit door?
Doe ik ook wel, maar punt is ze geven het niet toe en 9f weten welligt zelf niet een? En ik baseer dit op mij. Oma he dus moeder van m’n ma waar het eigenlijk soort van gelijkelijk totdat op straat de weg kwijt was en in een tehuis belande.

Dus neem dit dan een keer echt wel serieus van mij. En ik weet niet of dit met mijn ma is nog. Maar aangezien t erfelijk is, ik zie soort van eerste verschijnselen alweer en dat is mijn heel grote vrees.

Ik ben alle van mijn grootouders pa etc al verloren, m’n ma is is de enige nog die nog wel in levende lijve is zeg maar.

Maar daarom vraag ik het me af, want normaal zou idd zoiets zijn van ta foutje en vergeten. ,maar euhm weet het dus niet en maak me wel zorgen.
pi_192837436
Snap heel goed dat je je zorgen maakt :(. Maar goed als je er op let dan merk je steeds meer en meer, dan wel terecht of onterecht.
pi_192837462
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 03:07 schreef Ffokjs1328 het volgende:
Snap heel goed dat je je zorgen maakt :(. Maar goed als je er op let dan merk je steeds meer en meer, dan wel terecht of onterecht.
Wellicht dus, dat is dus waar ik over twijfel, want het is nu niet erg extreem als in sleutels vergeten ofzo. Maar bet zijn kleine dingen die wel optellen en met voorgeschiedenis..

Denken jullie niet iets om zorgen over te maken? Of wel? Het is erfelijk hen m’n ma is wel de enige nog die ik dan heb afgezien van broertje en zusje. Ik maak me er dus wel zorgen om omdat ik dit herken van mijn oma.
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 09:23:43 #7
441859 crew  Lenny77
pi_192838939
Hoe oud is ze?

Er bestaat een MMSE-test die ze zou kunnen doen (is een lijst die ze moet invullen). Maar het punt gaat zijn: hoe ga je haar die lijst laten invullen? Want ze gaat waarschijnlijk ontkennen of zeggen dat het echt niet nodig is.
Als ze het zelf ook wat doorheeft dan gaat ze ook bang zijn natuurlijk!
Niet gemakkelijk.. Is je band goed? Kan je erover praten met haar?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_192839262
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:23 schreef Lenny77 het volgende:
Hoe oud is ze?

Er bestaat een MMSE-test die ze zou kunnen doen (is een lijst die ze moet invullen). Maar het punt gaat zijn: hoe ga je haar die lijst laten invullen? Want ze gaat waarschijnlijk ontkennen of zeggen dat het echt niet nodig is.
Its m’n ma he, maar tegen de 70

En normaal zou ik er denk ik niet zoveel aandacht aan schenken. Maar het is dat m’n oma (ma van m’n ma dus) daar last van kreeg en was wel even oud genoeg om dat mee te maken en het is een groot drama.

En misschien zie ik wel beren die er niet zijn hoor nu, hoop het maar. Maar ik herken toch soort van begin van wel. En tja wat moet je ermee? Sowieso is er niks aan te doen wel. Maar hoop zo dat het niet voor mij met m’n ma gaat worden als m’n ma met haar ma.
Want tis aftakeling gewoon.

Zie ik er nu het begin in of moet ik me maar geen zorgen over maken? Ik weet het niet ?
pi_192839355
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:23 schreef Lenny77 het volgende:
Hoe oud is ze?

En nog even meer in detail, haar een vragenlijst voorleggen., euhm. Haha omg dat gaat het niet worden zal ze denk ik niet doen.

De band is wel (weer) ok trouwens nu. Dus wil er ff geen drama van maken ofzo. Maar heb het wel rechtstreeks gezegd van joh wordt je dement ofzo. Maar ik kan natuurlijk geen conclusie trekken op paar keer sleutels vergeten ofzo.

Dus Naja moet er zeg zeg maar beetje voorzichtig mee zijn. Of denk toch iets meer opletten. Als het echt zo is dan zullen me er wel meer dingen opvallen verder op.

Maarja he, brrrrrr geen leuke vooruitvoordachte
pi_192839371
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 03:14 schreef kree het volgende:
Wellicht dus, dat is dus waar ik over twijfel, want het is nu niet erg extreem als in sleutels vergeten ofzo. Maar bet zijn kleine dingen die wel optellen en met voorgeschiedenis..
Het begint met hele kleine dingen. Juist die 'vanzelfsprekende' dingen die ineens raar gaan.

Merk je dat je moeder zich iets meer begint af te zonderen? Krijg je signalen van anderen dat ze zich zorgen maken over je moeder? Merk je dat je moeder niet meer zo ad-rem of vlot meepraat? Of dat haar huis ineens volhangt met allemaal briefjes? Onverklaarbaar uitstelgedrag? Dat haar persoonlijke verzorging minder wordt, of dat de koelkast niet zo gevuld meer is? Veel tijd voor de schermen?
quote:
Denken jullie niet iets om zorgen over te maken? Of wel? Het is erfelijk hen m’n ma is wel de enige nog die ik dan heb afgezien van broertje en zusje. Ik maak me er dus wel zorgen om omdat ik dit herken van mijn oma.
Als ik jouw verhaal lees, gaan bij mij de alarmbellen rinkelen. Het gaat heel lang nog 'goed', en ineens kan het sneller gaan. Hou het in de gaten. Serieus. Op het moment dat je het 'ziet', ga je steeds meer en sneller dingen zien die niet 'kloppen'. Observeer het, maar benoem het niet. Dementie is nog steeds een taboe-onderwerp.

Ga kijken of je bepaalde 'moeilijke' / gevoelige dingen nu geregeld kunt krijgen, of het bij de familie 'in de week' kan leggen. Met name op het 'zakelijke' vlak (volmacht voor het in geval van handelsonbekwaamheid, (levens)testament, vermogensplanning) wil je tijdig besproken en geregeld hebben. Daar heb je de tijd voor nodig, zeker als de rest van jouw familie het nog 'niet zo' ziet, en je ma nu handelingsbekwaam is. Op het moment dat zij 'te ver' is wordt het heel lastig om dat soort zaken gedaan te krijgen.
pi_192839464
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:56 schreef Shodan het volgende:

[..]

Het begint met hele kleine dingen. Juist die 'vanzelfsprekende' dingen die ineens raar gaan.

Merk je dat je moeder zich iets meer begint af te zonderen? Krijg je signalen van anderen dat ze zich zorgen maken over je moeder? Merk je dat je moeder niet meer zo ad-rem of vlot meepraat? Of dat haar huis ineens volhangt met allemaal briefjes? Onverklaarbaar uitstelgedrag? Dat haar persoonlijke verzorging minder wordt, of dat de koelkast niet zo gevuld meer is? Veel tijd voor de schermen?
[..]

Als ik jouw verhaal lees, gaan bij mij de alarmbellen rinkelen. Het gaat heel lang nog 'goed', en ineens kan het sneller gaan. Hou het in de gaten. Serieus. Op het moment dat je het 'ziet', ga je steeds meer en sneller dingen zien die niet 'kloppen'. Observeer het, maar benoem het niet. Dementie is nog steeds een taboe-onderwerp.

Ga kijken of je bepaalde 'moeilijke' / gevoelige dingen nu geregeld kunt krijgen, of het bij de familie 'in de week' kan leggen. Met name op het 'zakelijke' vlak (volmacht voor het in geval van handelsonbekwaamheid, (levens)testament, vermogensplanning) wil je tijdig besproken en geregeld hebben. Daar heb je de tijd voor nodig, zeker als de rest van jouw familie het nog 'niet zo' ziet, en je ma nu handelingsbekwaam is. Op het moment dat zij 'te ver' is wordt het heel lastig om dat soort zaken gedaan te krijgen.
Nouja min of meer dus wat je zegt.

Je stelt heel veel vragen, maar om het samen te vatten, bij m’n ma thuis is er niks van te merken eigenlijk.
En sterker nog bij ieder ander zou ik denken van jah joh zal wel en kan. Maar omdat ik met m’n oma dat heb meegemaakt enzo en het toch soort erfelijk is volgens mij. Het zijn echt nog hele kleine dingen. Maar toch waarvan ik denk, Euhmmmm tja weet niet. Niks om zorgen over te maken wss nu. Maargoed m’n oma fietste in het wilde weg in midden in de nacht en liefs dingen op fornuis staan enzo. Tot zover dan maar in verzorgings tehuis. (Erger nog werd naar haar gebracht als je gaat op vakantie). Gvd zeg.

Daarom maak ik me beetje bang wel dat dit me nu weer een keer gaat overkomen nog een keer gewoon.
En m’n ma is de laatste he oma’s opa’s allemaal dood m’n pa ook. Ough.

Maar kleine dingen toch, die niemand opvalt maar mij wel. Tja hoe kom je erachter enzo.?
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 10:25:55 #12
441859 crew  Lenny77
pi_192839706
Je komt erachter door die test.
En er is wat medicatie. Je moet er geen wonderen van verwachten maar ze remt wel! En die kan je niet meer nemen als het te laat is.
Je zou moeten duidelijk maken dat ze best een test aflegt zodat ze tijdig iets kan doen.
Dit is absoluut niet makkelijk!
Maar als je gaat wachten tot het echt overduidelijk is dan is ze al veel te ver weg..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_192840257
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:25 schreef Lenny77 het volgende:
Je komt erachter door die test.
En er is wat medicatie. Je moet er geen wonderen van verwachten maar ze remt wel! En die kan je niet meer nemen als het te laat is.
Je zou moeten duidelijk maken dat ze best een test aflegt zodat ze tijdig iets kan doen.
Dit is absoluut niet makkelijk!
Maar als je gaat wachten tot het echt overduidelijk is dan is ze al veel te ver weg..
Dat laatste dus, mijn angst. Kan ik het niet beetje testen zonder dat ik het officieel over een test moet hebben ofzo?
Zeg maar terloops vragen of dingen?

Ze gaat zo pissed worden nl als ik haar een test voor ga leggen.
pi_192841023
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:11 schreef kree het volgende:

[..]

Dat laatste dus, mijn angst. Kan ik het niet beetje testen zonder dat ik het officieel over een test moet hebben ofzo?

Kort gezegd: nee.
Want dan weet je niet of het een begin van dementie is of gewoon vergeetachtigheid.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192845647
Bij mijn schoonvader dachten ze eerst dat het een burn out was, maar die was nog wat jonger.
Misschien kan je hier meer informatie vinden waar je iets mee kan. Sterkte
Fake it till you make it...
  Spellchecker dinsdag 28 april 2020 @ 17:02:30 #16
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192845742
Als jij die lijst gaat halen kun je haar een boel van die vragen telefonisch stellen.
Volgende dag weer een paar vragen.
pi_192846046
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 17:02 schreef maily het volgende:
Als jij die lijst gaat halen kun je haar een boel van die vragen telefonisch stellen.
Volgende dag weer een paar vragen.
En dan krijgt hij elke dag een paar antwoorden. En dan?
Die moeten geïnterpreteerd worden. Of niet natuurlijk, dan kan dokter Kree zelf de diagnose stellen en daar een hoop stress om hebben of valse geruststelling.

En stel dat eruit lijkt te komen dat er een begin van dementie is? Hoe pak je het dan aan?
‘Hee ma, ik heb stiekem een test bij je afgenomen en daar blijkt uit dat er iets met je geheugen is’. Nee, dat is een leuke en vertrouwenwekkende binnenkomer...

Meer dan in de gaten houden en afwachten kan hij nu niet doen, als het nu geen goed moment in de relatie is om ‘lastige’ gesprekken te voeren.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 28 april 2020 @ 17:37:28 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_192846197
Ik zou ook zeker niet aanraden om zelf zo’n test af te gaan nemen.

Betrek je broer en zus erbij. Wees allen alert, maar ga haar niet overmatig controleren. Er gaan bij mij nog niet onmiddellijk alarmbellen rinkelen bij je voorbeelden, maar het is ook niet uitgesloten dat dit beginnende dementie is.

In ons geval (mijn moeder) is er een casemanager dementie (vanuit een thuiszorgorganisatie) actief mee gaan kijken. Gelukkig vond mijn moeder het prima dat zij eens in de zoveel weken even langskwam voor een gesprekje. Zij heeft ons uiteindelijk fantastisch geholpen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_192846477
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:11 schreef kree het volgende:

[..]

Misschien kun je de test inkapselen als een spel die je speelt?

Online staat hier hoe die test is.
https://mens-en-gezondhei(...)xamination-mmse.html

En je kunt dan eerst even zelf het spel spelen voor haar. Dus jij bent aan de beurt. En dan zij?

En dan kun je het aan haar geven of gewoon mondeling als een spel laten overkomen zonder dat het lijkt als een test.

Ik weet het is erg als iemand dement wordt.

Maar wat je kunt doen als het echt zover is als ze dement is. Toch proberen het leven zo aangenaam mogelijk te maken. Genieten van de kleine dingen met haar.

Dus maak je vooral geen zorgen. Probeer gewoon te genieten van wanneer ze wel bij je is. En ALS het zo ver is dat ze dement wordt.
Dan nog is het niet het einde van de wereld. Jullie kunnen nog gezamenlijk een wandeling maken, gezamenlijk een kopje koffie drinken. Een spelletje spelen etc. De kleine dingen doen.

Sterkte!
pi_192846565
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 18:01 schreef Twintig het volgende:

[..]

Misschien kun je de test inkapselen als een spel die je speelt?

Online staat hier hoe die test is.
https://mens-en-gezondhei(...)xamination-mmse.html

En je kunt dan eerst even zelf het spel spelen voor haar. Dus jij bent aan de beurt. En dan zij?

En dan kun je het aan haar geven of gewoon mondeling als een spel laten overkomen zonder dat het lijkt als een test.

Ik weet het is erg als iemand dement wordt.

Maar wat je kunt doen als het echt zover is als ze dement is. Toch proberen het leven zo aangenaam mogelijk te maken. Genieten van de kleine dingen met haar.

Dus maak je vooral geen zorgen. Probeer gewoon te genieten van wanneer ze wel bij je is. En ALS het zo ver is dat ze dement wordt.
Dan nog is het niet het einde van de wereld. Jullie kunnen nog gezamenlijk een wandeling maken, gezamenlijk een kopje koffie drinken. Een spelletje spelen etc. De kleine dingen doen.

Sterkte!
Thanks :) zal het eens bekijken, maar weet wel het zijn echt heeeele kleine aanwijzingen en min of meer door voorgeschiedenis met oma weet ik het dus,.

Sowieso niemand die m’n ma gewoon kent zou er iets over denken hoor nu of sowieso helemaal niks.
Maar het zijn net die paar kleine dingen die mij wel opvallen en wat niemand anders wss zal doen voor als nog.

En ja in het algemeen nou weet hoe het met m’n oma ging. En al met al probeerde iedereen er het beste van te maken. Maarja uiteindelijk is het eigenlijk wel een sleep geworden van jaren enzo en aftakeling. Niet leuk om te zien en ook onwijs lastig om mee om te gaan ook nog wel.

Maar ik zal niet de enigste zijn die met dit te maken krijgt denk ik? Dus ok beetje in het algemeen erover praten mag wmb ook wel in dit topic.

Hoe ga je ermee om of mss moet ik vragen voor meesten hoe ging je ermee om en hoe was dat?
  dinsdag 28 april 2020 @ 18:30:28 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_192846894
Ik post uit ervaring, maar daar reageer je dan weer niet op.
pi_192846989
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 18:08 schreef kree het volgende:

[..]

Thanks :) zal het eens bekijken, maar weet wel het zijn echt heeeele kleine aanwijzingen en min of meer door voorgeschiedenis met oma weet ik het dus,.
Maar wie weet is het misschien niet zo of valt het bij haar mee.
Erfelijkheid betekent dat de kans vergroot is dat je het krijgt.

quote:
Sowieso niemand die m’n ma gewoon kent zou er iets over denken hoor nu of sowieso helemaal niks.
Maar het zijn net die paar kleine dingen die mij wel opvallen en wat niemand anders wss zal doen voor als nog.

En ja in het algemeen nou weet hoe het met m’n oma ging. En al met al probeerde iedereen er het beste van te maken. Maarja uiteindelijk is het eigenlijk wel een sleep geworden van jaren enzo en aftakeling. Niet leuk om te zien en ook onwijs lastig om mee om te gaan ook nog wel.

Maar ik zal niet de enigste zijn die met dit te maken krijgt denk ik? Dus ok beetje in het algemeen erover praten mag wmb ook wel in dit topic.

Hoe ga je ermee om of mss moet ik vragen voor meesten hoe ging je ermee om en hoe was dat?
Ik heb het gelukkig nooit meegemaakt. Maar ik kan me wel voorstellen dat het erg is als je midden in de nacht de weg op gaat om te fietsen. Of vaker gewoon je sleutels vergeet en spullen op andere plekken legt. En dat je als naasten je daar zorgen over gaat maken.
pi_192847145
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 17:37 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou ook zeker niet aanraden om zelf zo’n test af te gaan nemen.

Betrek je broer en zus erbij. Wees allen alert, maar ga haar niet overmatig controleren. Er gaan bij mij nog niet onmiddellijk alarmbellen rinkelen bij je voorbeelden, maar het is ook niet uitgesloten dat dit beginnende dementie is.

In ons geval (mijn moeder) is er een casemanager dementie (vanuit een thuiszorgorganisatie) actief mee gaan kijken. Gelukkig vond mijn moeder het prima dat zij eens in de zoveel weken even langskwam voor een gesprekje. Zij heeft ons uiteindelijk fantastisch geholpen.
Jaja sorry kwam er nog op, ik heb het er met m’n broertje iig wel over gehad hoor. Maar eigenlijk is het al na een tijdje dat mij dingen op gingen vielen. Maar het is allemaal zo nog klein en onberekend dat ik er nooit echt verder op door ben gegaan.

Het is ook totaal nog geen drama ofzo he. Met mijn oma was het verhaal al veeeeeeel jaren verder voordat het zover kwam dat het gewoon gevaarlijk was om haar zelf in huis te laten.

Mjah en dit doet me nog pijn btw. Ze is met de smoes in het verzorgings tehuis terecht gekomen voor dementen (overduin katwijk is dat btw). Maar het is zo onwijs niet eerlijk. Maar er was gewoon geen andere mogenlijkheid om het nog op te pakken met familie.

En op nog beetje mijn punt te komen, ik ben zo bang he dat we dit als kinderen van zelfs nog een keer gaan meemaken.
En het is niet zover hoor. Nog lang niet maar toch ik kan er wakker om liggen soms.

Maar erover praten met broertje en zusje is wss wel handig jah. Maar hun vinden het meevallen tot nu toe. Ik ook. Maar hele kleine dingen he. Het zal maar het begin zijn ofzo.
pi_192847191
Gvd je gaat op vakantie (deed ze meer nl met boot ofzo over de rijn).

En echt ik denk dat je zoiets niet kan maken, maar het was toen niet mijn keus natuurlijk en was stuk jonger nog als in 15 ofzo.

En zo werd ze weggestopt in een verzorgingstehuis. En ik weet het ze haatte het daar. Maarja gvd zeg nah vindt t al lastig om over te praten. Maar jaren later daar ook overleden.
  dinsdag 28 april 2020 @ 18:57:37 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_192847321
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 18:45 schreef kree het volgende:

[..]

Jaja sorry kwam er nog op, ik heb het er met m’n broertje iig wel over gehad hoor. Maar eigenlijk is het al na een tijdje dat mij dingen op gingen vielen. Maar het is allemaal zo nog klein en onberekend dat ik er nooit echt verder op door ben gegaan.

Het is ook totaal nog geen drama ofzo he. Met mijn oma was het verhaal al veeeeeeel jaren verder voordat het zover kwam dat het gewoon gevaarlijk was om haar zelf in huis te laten.

Mjah en dit doet me nog pijn btw. Ze is met de smoes in het verzorgings tehuis terecht gekomen voor dementen (overduin katwijk is dat btw). Maar het is zo onwijs niet eerlijk. Maar er was gewoon geen andere mogenlijkheid om het nog op te pakken met familie.

En op nog beetje mijn punt te komen, ik ben zo bang he dat we dit als kinderen van zelfs nog een keer gaan meemaken.
En het is niet zover hoor. Nog lang niet maar toch ik kan er wakker om liggen soms.

Maar erover praten met broertje en zusje is wss wel handig jah. Maar hun vinden het meevallen tot nu toe. Ik ook. Maar hele kleine dingen he. Het zal maar het begin zijn ofzo.
Ja, mijn moeder zelfde verhaal.

En de kans is wel aanwezig dat dit de eerste signalen zijn. Ik kan daarin je zorgen ook niet wegnemen.

Maar ik denk dat je nu nog niet zo gek veel kunt doen. Behalve dus alert blijven. Controleer haar niet openlijk, maar informeer wel naar dingen. Voorzichtig de vinger aan de pols houden. Hoe gaat ze om met doktersafspraken? Zijn de financiën een beetje op orde?

Bij mijn moeder bleek ze in een bepaalde fase vervolgafspraken bij specialisten in het ziekenhuis helemaal ‘kwijt’ te zijn en wij wisten ook van niks. Ze bleek een waslijst aan goede doelen te steunen. Onderhoudsabonnementen te hebben voor onzinnige dingen, etc. Dus toen we dat in de gaten kregen ging ik altijd mee naar afspraken in het ziekenhuis, ik heb gesnoeid (met haar toestemming) in de goede doelen, etc.

Kan niet zeggen dat het makkelijk was, want je probeert ook steeds haar vertrouwen te houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')