Dat is niet jouw verantwoordelijkheid.quote:Op maandag 27 april 2020 17:46 schreef Glider76 het volgende:
En waarom is het terugbouwen van hun deur mijn verantwoordelijkheid omdat ik mijn schutting wil vervangen? Eigenlijk hoef ik nog niet eens toe te staan dat het scharnierende deel aan mijn schuttingpaal zit gemonteerd.
Op zich heb je daar helemaal gelijk in. En als mijn buurman er zin in had en in staat is om een schroef in de muur te draaien pakken we dat even samen aan. Maar meneer is ambtenaar bij de gemeente en kan werkelijk helemaal niks behalve BBQen.quote:Op maandag 27 april 2020 17:50 schreef vosss het volgende:
En als ze lastig worden dan zeg je ok ik verbied jullie om die kutdeur aan mijn mooie nieuwe schutting vast te maken.
Ze hebben geen poot om op te staan.
De schutting staat er vanaf 2002 toen deze woningen zijn opgeleverd. het afdekkapje bovenop de schutting komt ook wel enkele centimeters op hun huis terecht. Maar dit komt ook omdat de schutting verzakt en krom is.quote:Op maandag 27 april 2020 17:58 schreef tombolafan het volgende:
Hoe lang staat de schutting er al, en weet je zeker dat hij niet OP de erfgrens staat?
Maar hoe weet je dan zeker dat het niet (ook) hun schutting is?quote:Op maandag 27 april 2020 18:04 schreef Glider76 het volgende:
[..]
De schutting staat er vanaf 2002 toen deze woningen zijn opgeleverd. het afdekkapje bovenop de schutting komt ook wel enkele centimeters op hun huis terecht. Maar dit komt ook omdat de schutting verzakt en krom is.
Buurvrouw wilde al eerder de schutting samen vervangen maar nu ze besloten hebben te verhuizen doen ze er niks meer aan.
Ik heb op een vriendelijk praatje na niet echt contact met hun. Verder nooit problemen met hun maar het is wel een gehaaide tante.
Hun hebbben ook een grote aluminium veranda aan huis die ruim boven de schutting uit steekt. Daarom ook mijn wens voor een 2 meter schutting.
Het is bijna goed.quote:Op maandag 27 april 2020 18:17 schreef Eix het volgende:
Als ik het goed begrijp:
- TS woont in een hoekwoning
- De buren naast TS gaan verhuizen en willen niet investeren in de schutting. Wat TS betreft geen probleem, maar dan moeten zij ook geen eisen stellen. Of zeiken over hun poort.
- De achterburen (?) betalen wel mee. Maar hoeven niet zo nodig achter hun tuinhuis nog een extra schutting.
- Het plan van TS omhelst een model met een mooie en lelijke kant.
- De schutting wordt op enkele plekken erg hoog.
Ik vind het wat lastig er een goed beeld van te vormen. Maar mijn indruk is dat dit niet de manier is om vrienden te maken met je buren... .
kan je dan niet beter wachten en overleggen met de nieuwe bewoners?quote:Op maandag 27 april 2020 17:46 schreef Glider76 het volgende:
De buren vinden het prima dat ik de schutting ga vervangen. Hun gaan echter eind van het jaar verhuizen dus willen niet meebetalen. Dat is prima.
Maar dan moeten ze ook beiden de helft van de kosten van vervangingop zich nemen lijkt me.quote:Op maandag 27 april 2020 18:59 schreef tombolafan het volgende:
Als de schutting op de erfgrens staat maakt het niet uit wie hem betaalt/betaald heeft, dan is ie van beiden.
Nee, als zij het niet nodig vinden niet hoorquote:Op maandag 27 april 2020 19:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Maar dan moeten ze ook beiden de helft van de kosten van vervangingop zich nemen lijkt me.
Waarom niet?quote:Op maandag 27 april 2020 19:16 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Nee, als zij het niet nodig vinden niet hoor
Precies wat Lienekien zegt.quote:Op maandag 27 april 2020 17:46 schreef Glider76 het volgende:
De schutting staat op mijn grond en precies op het randje van de erfgrens. Het is dus niet zo dat een helft van de schutting op de grond van de buren staat en andere helft op mijn grond.
Dan moet hij er wel heel zeker van zijn dat de huidige schutting niet op de erfgrens staat, want anders moet hij die sowieso laten staan.quote:Op maandag 27 april 2020 19:17 schreef Lienekien het volgende:
TS zet de schutting geheel op eigen grond, zegt hij.
als hij het zeker weet wel. Maar hij weet niet wie de schutting heeft neergezet en dat is bij de bouw/oplevering gedaan. Vandaar mijn vraag of hij zeker weet dat de oude schutting niet op de erfgrens staat. Daar antwoord hij echter niet opquote:Op maandag 27 april 2020 19:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Precies wat Lienekien zegt.
Waarom is die schutting van beide dan? Hij staat op de grond van TS.
Als de buurman toestemming geeft om die weg te halen, dan kan die schutting natuurlijk weg.quote:Op maandag 27 april 2020 19:21 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Dan moet hij er wel heel zeker van zijn dat de huidige schutting niet op de erfgrens staat, want anders moet hij die sowieso laten staan.
Ja en nee. Ik heb te maken met 2 buren. Links zijn er recentelijk komen wonen en aan het verbouwen gegaan.quote:Op maandag 27 april 2020 19:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
kan je dan niet beter wachten en overleggen met de nieuwe bewoners?
Dat wordt door TS in de OP al ontkracht.quote:Op maandag 27 april 2020 18:59 schreef tombolafan het volgende:
Als de schutting op de erfgrens staat maakt het niet uit wie hem betaalt/betaald heeft, dan is ie van beiden.
Ik zou dus voorzichtig zijn met de poort
Die staan inderdaad vast te springen om een nieuwe schutting op de efgrens te plaatsen, de helft mee te betalen en tegen de lelijke zijde aan te kijkenquote:Op maandag 27 april 2020 19:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
kan je dan niet beter wachten en overleggen met de nieuwe bewoners?
Omdat ze bij een mandelige schutting (waar hier geen sprake van lijkt te zijn) ook wel nut en noodzaak in moeten zien van een vervanging. Als ze niet willen vervangen, dient een mandelige schutting gewoon te blijven staanquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |