Er zijn er ook een hoop die al jaren steun trekken en echt wel kunnen werken. Zeker de mensen die lang geleden afgekeurd zijn en nooit herkeurd zijn, zouden tegenwoordig veelal niet volledig afgekeurd worden.quote:Op maandag 27 april 2020 09:19 schreef Harvest89 het volgende:
Lijkt me een idioot.
Ik snap dat je zou kunnen haten op een stereotype drugsdealertje/wietkwekertje die makkelijk zou kunnen werken, maar het gros van mensen in uitkeringen hebben daadwerkelijk een vorm van een arbeidshandicap.
Uitstekende post, maar aan dergelijke mensen moet je als maatschappij geen tijd willen verspillen. Om maatschappelijke overlast te voorkomen gewoon op hun rantsoen zetten ( uitkering in welke vorm dan ook ) en je richten op de mensen die er wel iets van willen maken.quote:Op maandag 27 april 2020 20:28 schreef denattedweil het volgende:
[..]
Als hij of zij niet tegen prikkels kan, vermoeid is of whatever, dan is er nog altijd passend werk te vinden wat je wel kunt doen. Het gros van deze mensen vinden zichzelf zichzelf nogal snel zielig en dat is het hele probleem. Mijn vorige schoonmoeder was er ook zo. Als iemand een kwaaltje had dan had zij het ook, en vaak nog erger, was altijd moe en veel te gevoelig voor prikkels maar vervolgens wel hele dag op die telefoon zitten.
Ik zie er ook vermoeid uit, heb een hoop shit meegemaakt en trek me zaken van andere aan waar ik me helemaal niet druk om zou moeten maken, en toch ben ik altijd 50 uur per week blijven werken. Een vast ritme is goed voor een mens. Beter dan de hele dag thuis hangen met het idee dat je echt niet in staat bent om te werken.
Er is een middenweg.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |