In Madagaskar kan het ookquote:Op zondag 26 april 2020 22:06 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Zeker nu blijkt dat het in Zweden gewoon kan

Heb ik echt nergens gehoord of gelezen, maar met mondkapjes heb je ook geen 100% veiligheid. Dus dat plan ook maar cancellen?quote:Op zondag 26 april 2020 22:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)rdraagbaar~a3c0322c/
Wat bijna iedereen al wist. Kan die 1,5 meter is 100% veilig ook de prullenbak in.
Ik zie niet in hoe je in de periode van nu tot een oplossing onder mondkapjes uit komt wil je veel dingen draaiende houden.

De maskers zijn dan ook vooral bedoeld om de ruimtelijke verspreiding van het virus te beperken door de uitgeademde lucht af te remmen, niet om het virus tegen te houden. Dat is basic fluid dynamics.quote:Op zondag 26 april 2020 22:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Precies het maak ook niet uit hoe je het kapje draagt. Zelfs maak het niet uit wat het voor materiaal is. Je kunt zelfs een masker op je gezicht tekenen en dan uit ademen in je kraag.
Als het maart kan helpen dan is het kennelijk genoeg.
Bij Decathlon waren deze niet aan te slepen, koolstoffiltertje in de pijp en klaar.
[ afbeelding ]
Hartstikke veilig. Als je iets doet, dan graag wel goed als mijn leven u lief is.

Hoe groot de statistische kans is om het via de lucht over te dragen vertellen ze nooit in zo'n AD artikel, want dat maakt het minder eng.quote:Op zondag 26 april 2020 22:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wat bijna iedereen al wist. Kan die 1,5 meter is 100% veilig ook de prullenbak in.
Ik zie niet in hoe je in de periode van nu tot een oplossing onder mondkapjes uit komt wil je veel dingen draaiende houden.

Ik denk dat we in ieder geval blij mogen zijn dat we geen linkse premier hebben. Die zou denk ik nog langer het land op slot houden.quote:Op zondag 26 april 2020 22:15 schreef Vault-Boy het volgende:
Maarja we weten hoe Rutte is. Die is gewoon veel te bang om alles weer open te gooien en zeker als we met z'n alle nu schijt hebben en gewoon ons gang gaan. Dan ben ik bang dat die dit nog lang zal gaan volhouden hoor.

Bang?quote:Op zondag 26 april 2020 22:15 schreef Vault-Boy het volgende:
Maarja we weten hoe Rutte is. Die is gewoon veel te bang om alles weer open te gooien en zeker als we met z'n alle nu schijt hebben en gewoon ons gang gaan. Dan ben ik bang dat die dit nog lang zal gaan volhouden hoor.

Klopt, maar dan ook voor diegene die het virus denkt te dragen, niet als bescherming tegen.quote:Op zondag 26 april 2020 22:19 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De maskers zijn dan ook vooral bedoeld om de ruimtelijke verspreiding van het virus te beperken door de uitgeademde lucht af te remmen, niet om het virus tegen te houden. Dat is basic fluid dynamics.

En dan vraag ik om een onderbouwd onderzoek t.a.v. het virus....... basic epidemics....quote:Op zondag 26 april 2020 22:19 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De maskers zijn dan ook vooral bedoeld om de ruimtelijke verspreiding van het virus te beperken door de uitgeademde lucht af te remmen, niet om het virus tegen te houden. Dat is basic fluid dynamics.

Patienten dragen het niet.quote:Op zondag 26 april 2020 22:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
En dan vraag ik om een onderbouwd onderzoek t.a.v. het virus....... basic epidemics....
De WHO adviseert niets voor niets alleen aan zorgprofessionals en patienten.. basic health,

quote:Op zondag 26 april 2020 22:20 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik denk dat we in ieder geval blij mogen zijn dat we geen linkse premier hebben. Die zou denk ik nog langer het land op slot houden.

Of je draait het om: hoe besmettelijk is het wérkelijk? Het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames daalt terwijl onze hoofdmaatregel, 1,5 meter afstand, klaarblijkelijk nutteloos isquote:Op zondag 26 april 2020 22:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:

Daarom ook de verplichting. Want niemand denkt dat hij het virus heeft.quote:Op zondag 26 april 2020 22:20 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Klopt, maar dan ook voor diegene die het virus denkt te dragen, niet als bescherming tegen.

leuk, net zo een domme actie als Rutte deed 6 weken geleden met zijn handschuddenverbod en dan lacherig dom vergeten was dat dat zijn eigen maatregel was.quote:Op zondag 26 april 2020 22:27 schreef Anton91 het volgende:
Blij dat we niet zo'n president/premier hebben![]()
![]()
![]()

Die actie van Rutte verbleekt hierbij...quote:Op zondag 26 april 2020 22:31 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
leuk, net zo een domme actie als Rutte deed 6 weken geleden met zijn handschuddenverbod en dan lacherig dom vergeten was dat dat zijn eigen maatregel was.

Vind ik niet.quote:Op zondag 26 april 2020 22:34 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Die actie van Rutte verbleekt hierbij...

Maar hoe zie jij dan de oplossing, maar accepteren dat corona onder ons is en altijd zal blijven, terwijl virologen, wetenschappers en medici deze ziekte zo lang mogelijk kunnen uitmelken terwijl we met zijn allen geen kant uit kunnen. Het verbaasd mij enorm hoe makkelijk wij rampzalige consequenties accepteren terwijl corona maar zijn gang kan gaan.quote:Op zondag 26 april 2020 14:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik nou moet lachen of huilen om dit soort opmerkingen.

Het is geen nieuws noch informatie maar leesvoer wat haar achterban prettig vindt om zich mee te identificeren. Kan mij dat ook wel voorstellen wanneer je op zaterdagochtend met een kopje latte en voeten in het nog wat natte gras ontspannen wil genieten van je croissantje.quote:Op zondag 26 april 2020 22:19 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Hoe groot de statistische kans is om het via de lucht over te dragen vertellen ze nooit in zo'n AD artikel, want dat maakt het minder eng.
Net als dat het virus nog 14 dagen overleefd op oppervlak, maar niet kan besmetten, enkel in een perfect theoretische situatie.
Ze vertellen alleen het begin, einde laten ze weg.

Jij kan het onacceptabel noemen, maar het kan simpelweg niet sneller zonder enorme risico's te nemen.quote:Op zondag 26 april 2020 22:36 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik vind het onacceptabel dat het minstens een jaar moet duren voor er überhaupt een vaccin is,
Ik mis bij medici de daadkracht om het probleem te tackelen. Immers hun loon wordt toch wel betaald of er nu 1000 mensen doodgaan of 10 mensen doodgaan. Daar zit ook het cynisme van die wereld. Dokters kijken vaak heel anders naar problemen, dan ondernemers doen.

Okee, wat stel jij dan voor?quote:Op zondag 26 april 2020 22:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is geen nieuws noch informatie maar leesvoer wat haar achterban prettig vindt om zich mee te identificeren. Kan mij dat ook wel voorstellen wanneer je op zaterdagochtend met een kopje latte en voeten in het nog wat natte gras ontspannen wil genieten van je croissantje.
Ik ben absoluut geen aanbidder van organisaties, behalve wanneer het gaat om veiligheid en gezondheid. je kunt dan best in de diepte kritisch zijn mits zich dat uitstrekt in de context van de breedte. Cherrypicking en één dingetje uitvergroten is dan goedkoop scoren.
Intriest hoe weinig onze media zich inhoudelijk becommentarieert en vooral bezig is om onrust te zaaien door zich af te zetten tegen informatie. Zelfs als ze wetenschappers interviewen gaat het meer om de (anti)mening van die wetenschapper dan wat die zou kunnen weten.
Er zou een soort gradatie aanduiding moeten zijn dat kranten en bladen bij een artikel de volledigheid aangeven tussen 0 en 5 of zo. En niet alles spinnen willen om maar een vette headline te laten blinken zodat er minder tekst hoeft te worden gegeven.

Er zit natuurlijk wel een kern in. Wanneer je weet dat het nog 1 jaar (en ws heel veel langer zal duren) zal je ook een scenario moeten uitwerken dat niet uitgaat van een vaccin.quote:Op zondag 26 april 2020 22:39 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Jij kan het onacceptabel noemen, maar het kan simpelweg niet sneller zonder enorme risico's te nemen.
Stel dat er een vaccin komt, er worden miljarden mensen mee gevaccineerd, en dan blijkt een paar jaar later dat het vaccin kanker veroorzaakt (bij verschillende medicijnen is dit al gebeurd).

"Er zou een soort gradatie aanduiding moeten zijn dat kranten en bladen bij een artikel de volledigheid aangeven tussen 0 en 5 of zo."quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |