abonnement Unibet Coolblue
pi_192813771
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 13:26 schreef marcb1974 het volgende:
Dus ik zou minstens een jaar niet naar mijn werk mogen als ik dit lees :')

https://www.ad.nl/politie(...)epen-lonkt~a7004d7b/
Belachelijk. Alsof mensen die een beroep uitoefenen dat niet op de lijst met vitale beroepen staat, er niet toe doen. Wat doe je met studenten? Opleiding is per definitie vitaal voor ons land. Mensen zonder auto komen nergens meer. Kunnen hun beroep dan ook niet meer uitvoeren. Moeten ze dan ontslagen worden? Genoeg mensen die werkzaam zijn in branches waarbij je niet thuis kunt werken en die niet als vitaal worden gezien. Mijn tante is afhankelijk van OV. Moet haar sociale leven blijkbaar volledig opgeven?

Rutte laat het OMT een coup plegen en hij staat inmiddels aan het roer van een communistisch regime.
pi_192813823
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 14:16 schreef alpeko het volgende:

[..]


Rutte laat het OMT een coup plegen en hij staat inmiddels aan het roer van een communistisch regime.
Dat OMT is ook 1 grote grap. Bestaat vrijwel alleen maar uit medici. Economen, filofen en psychologen zouden ook vertegenwoordigd moeten zijn. Een medisch wetenschapper kijkt natuurlijk alleen maar naar de zorg en de IC capaciteit. Maar economische belangen etc. Worden nauwelijks meegenomen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_192813836
Patient A had been feeling sick on the day he travelled, but the country was not yet in the depths of its epidemic, when whole cities were put into lockdown and travel bans stopped residents from leaving.

At this point, scientists also did not have evidence that human to human transmission was occurring.

Patient A took a four-hour bus ride, and CCTV allowed researchers to analyse the path of his germs from where he sat near the back.

By the time the bus stopped at the next city, the virus had already jumped from the carrier to seven other passengers, including those sitting close to him and also two victims six rows away.

All passengers were diagnosed when they presented with the characteristic symptoms - a cough, a fever and shortness of breath. One other bus passenger was diagnosed but did not have symptoms.

Another group of passengers got on the bus about 30 minutes after patient A and his fellow travellers disembarked. One passenger sitting near the front on the other side of the aisle also became infected.

They could have breathed in fluid droplets breathed out by patient A or other now infected passengers from the previous group.

Patient A took another bus that day, for around one hour. In that time, the virus jumped to two other passengers, one of whom was also sitting 4.5 metres away.

By the time the study was finished in mid February, patient A had infected at least 13 people in total.
https://www.dailymail.co.(...)NINE-people-bus.html
Zonder mondkapjes dus, want er staat ergens dat degenen met mondkapje niet besmet raakten.
Conclusie: het heeft helemaal geen zin om met afstanden te werken in het openbaar vervoer.
pi_192813904
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 14:16 schreef alpeko het volgende:
Rutte laat het OMT een coup plegen en hij staat inmiddels aan het roer van een communistisch regime.
Daar was het wachten op. Schopje BNW.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_192813925
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 14:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dat OMT is ook 1 grote grap. Bestaat vrijwel alleen maar uit medici. Economen, filofen en psychologen zouden ook vertegenwoordigd moeten zijn. Een medisch wetenschapper kijkt natuurlijk alleen maar naar de zorg en de IC capaciteit. Maar economische belangen etc. Worden nauwelijks meegenomen.
En ze vreten allemaal uit de staatsruif. Incl de enige arts die werkzaam is bij een private werkgever. Een KLM arts. Lekker makkelijk beslissingen nemen dan. Nog al een eenzijdige kijk ja. Alsof er geen schrijnende gevolgen zijn voor mensen thuis. Tuurlijk wil je de IC niet laten exploderen maar moet de samenleving dan wel jaren ontwricht worden?
  zondag 26 april 2020 @ 14:32:15 #81
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_192813935
Hoe gaat dat nu eigenlijk in bussen. Elke anderhalve meter een passagier, aan weerszijden van het gangpad. Dat zijn er hooguit 10. En dan roept de chauffeur ‘Bus vol!’?
pi_192813947
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 13:22 schreef Mondkapje het volgende:
Je hebt een aantal wetenschappelijke studies, en een aantal mogelijkheden. Dan kun je daarover toch als Tweede Kamer discussieren? Waarom hebben we anders een Tweede Kamer? Dan kan het Outbrakemanagementteam wel meteen het land overnemen. En daar zitten niet eens wetenschappers in heb ik begrepen van nieuwsuur, maar vooral vertegenwoordigers uit allerlei gezondsheidsberoepen die 'goed naar dingen kunnen kijken'. Beetje magertjes. Daar wil ik niet door geregeerd worden.
Daarom wordt ons ook geadviseerd geen mondkapje te dragen, omdat het OMT uit mensen bestaan die allemaal uit de medische wereld komen. Die willen zeker zijn dat er geen tekort is in de zorg. Daarom krijgen je we soms van die vage uitspraken die nergens op slaan, terwijl 99% van de wereld mondkapjes adviseert, adviseren ze hier dat het nutteloos is.

Ja wie geloof je nou, nou het OMT iig niet.

En waar ik me ook aan stoor, waarom moet alles in het Engels. Waarom outbreak management team, waarom niet het uitbraak management team. Ze gebruiken allemaal popi jopi Engelse woorden waar we ook een prima Nederlands alternatief voor hebben.

Wat een verkrachting van de Nederlandse taal.
pi_192814006
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 14:32 schreef Xenorium het volgende:
uitbraak management team
Waarom niet uitbraak leiderschap genootschap ? Met je engels!
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 26 april 2020 @ 14:39:52 #84
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_192814039
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 14:16 schreef alpeko het volgende:

[..]

Belachelijk. Alsof mensen die een beroep uitoefenen dat niet op de lijst met vitale beroepen staat, er niet toe doen. Wat doe je met studenten? Opleiding is per definitie vitaal voor ons land. Mensen zonder auto komen nergens meer. Kunnen hun beroep dan ook niet meer uitvoeren. Moeten ze dan ontslagen worden? Genoeg mensen die werkzaam zijn in branches waarbij je niet thuis kunt werken en die niet als vitaal worden gezien. Mijn tante is afhankelijk van OV. Moet haar sociale leven blijkbaar volledig opgeven?

Qft.

De mensen die erover gaan zijn vermoedelijk stuk voor stuk mensen die zelden het ov nodig zullen hebben, levend in een soort van paralelle wereld, ver van Jan(neke)-met-de-pet vandaan.
pi_192814069
quote:
8s.gif Op zondag 26 april 2020 14:37 schreef ludovico het volgende:

[..]

Waarom niet uitbraak leiderschap genootschap ? Met je engels!
Of: Uitbraak Beheer Groep
pi_192814105
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 14:16 schreef alpeko het volgende:

[..]

Belachelijk. Alsof mensen die een beroep uitoefenen dat niet op de lijst met vitale beroepen staat, er niet toe doen. Wat doe je met studenten? Opleiding is per definitie vitaal voor ons land. Mensen zonder auto komen nergens meer. Kunnen hun beroep dan ook niet meer uitvoeren. Moeten ze dan ontslagen worden? Genoeg mensen die werkzaam zijn in branches waarbij je niet thuis kunt werken en die niet als vitaal worden gezien. Mijn tante is afhankelijk van OV. Moet haar sociale leven blijkbaar volledig opgeven?

Rutte laat het OMT een coup plegen en hij staat inmiddels aan het roer van een communistisch regime.
Dit. Wat een idioterie.
  zondag 26 april 2020 @ 14:48:46 #87
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192814117
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 14:05 schreef raptorix het volgende:

[..]

Waarom zou je 2 uur langer reistijd hebben? Als je het vliegtuig pakt dat 2 keer per dag gaat, dan heb je toch ook geen 12 uur langer reistijd ?
Maar als jouw trein om de 2 uur gaat ipv 30 minuten moet je ineens om half 8 op station zijn ipv half 9.
Ben je eerder op je werk maar wacht daar gaat je trein om half 4 en half 6 half 4 haal je niet wachten tot half 6

Super goede oplossing inderdaad
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_192814165
Rutte heeft de neiging vooral te luisteren naar mensen die hij aardig vindt, of die bij hem deskundig overkomen, maar hij heeft daarin al eens steken laten vallen. Hij is zelf integer, daar twijfel ik niet aan, maar degenen die hij aantrekt blijken lang niet altijd integer en deskundig te zijn, ook al lijkt dat voor hem wel zo. Ik heb eerder gehoord dat hij voor bepaalde mensen door het vuur ging oftewel die heilig voor hem waren, en die achteraf toch niet bepaald heilig bleken te zijn. Dus ik zou als ik hem was een andere benadering kiezen bij een grote ramp als deze. Dus: eerst kijken wat er wetenschappelijk bekend is over wat werkt in het openbaar vervoer cq afgesloten ruimtes.

[ Bericht 24% gewijzigd door Mondkapje op 26-04-2020 14:58:29 ]
pi_192814171
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 14:48 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Maar als jouw trein om de 2 uur gaat ipv 30 minuten moet je ineens om half 8 op station zijn ipv half 9.
Ben je eerder op je werk maar wacht daar gaat je trein om half 4 en half 6 half 4 haal je niet wachten tot half 6

Super goede oplossing inderdaad
Dan moet je daar beetje slim mee omspringen, door bijvoorbeeld de ene dag uurtje langer te werken, en de andere dag een uurtje korter. Er is toch lang geen capaciteit voor iedereen, dus als het te veel moeite is moet je maar thuis blijven.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 26 april 2020 @ 15:00:28 #90
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192814255
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 14:53 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dan moet je daar beetje slim mee omspringen, door bijvoorbeeld de ene dag uurtje langer te werken, en de andere dag een uurtje korter. Er is toch lang geen capaciteit voor iedereen, dus als het te veel moeite is moet je maar thuis blijven.
Duidelijk verhaal ik zal het de mensen in ziekenhuizen etc melden ene dag ben je wat langer dan weer korter geen probleem.

Mensen moeten niet zo janken je gaat niet zomaar dood aan corona en ménsen die dat wel gaan laat die maar lekker binnen blijven.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_192814325
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 15:00 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Duidelijk verhaal ik zal het de mensen in ziekenhuizen etc melden ene dag ben je wat langer dan weer korter geen probleem.

Mensen moeten niet zo janken je gaat niet zomaar dood aan corona en ménsen die dat wel gaan laat die maar lekker binnen blijven.
Die kunnen prima door particulier vervoer naar huis gebracht worden, de hele taxi branche ligt op zijn gat, scheelt ook nog dat ze beter kunnen uitrusten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192814621
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 14:12 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Bedankt. Zo zie je dus dat anderhalve meter in een afgesloten ruimte ook helemaal niet werkt, daar met je rekenen met vier en een halve meter afstand, of voor de zekerheid: 5 meter.
Hier een duidelijke link naar een plaatje met de tekst uit de Daily Mail:
https://www.dailymail.co.(...)NINE-people-bus.html

'None of the people who wore a face mask on the bus ride were diagnosed with COVID-19, indicating that those taking extra precaution on public transport are protected.'
Degenen die een mondkapje droegen, raakten niet besmet!

NS, wilt u dit even lezen voordat u hele treinwagons gaat verbouwen?
Zijn niet genoeg N95 mondkapjes voor iedereen.
pi_192814694
Ik werk zelf in de thuiszorg, 45 minuten vanaf huis naar de centrale post met de fiets. In de winter/kutweer pak ik het OV waar vervolgens mijn fiets klaar staat. Wordt nog wat, gelukkig is het nu lekker weer.
  zondag 26 april 2020 @ 15:59:39 #94
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192814790
Snel een reserveringssysteem invoeren met voorrang voor mensen die in de zorg of andere vitale beroepen werken, want anders gaat het vrijwel meteen veel te druk worden als we allerlei dingen willen gaan heropenen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  zondag 26 april 2020 @ 16:00:33 #95
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192814802
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 14:32 schreef Boca_Raton het volgende:
Hoe gaat dat nu eigenlijk in bussen. Elke anderhalve meter een passagier, aan weerszijden van het gangpad. Dat zijn er hooguit 10. En dan roept de chauffeur ‘Bus vol!’?
Lijkt me wel. De chauffeur is verantwoordelijk voor de veiligheid in zijn bus.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192814919
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 16:00 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Lijkt me wel. De chauffeur is verantwoordelijk voor de veiligheid in zijn bus.
Blijkt inderdaad alleen dat het veel verder dan 1.5 meter is in een afgesloten ruimte waarin je redelijke kans hebt om besmet te raken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192814930
Ok. NS gaat rijden met treinen waar normaal 400 mensen in kunnen.
Nieuwe covid-19 regel. Treinen voor slechts 25% bezetting dus nu slechts 100. Want we moeten afstand houden.
Trein vertrekt uit Maastricht.
Er kunnen slechts 100 mensen mee de andere 50 blijven op het perron.
Sittard. Er staan 50 mensen op het perron. Er stappen 10 uit. 40 blijven staan.
10 mogen er in. Moeten een plaats zoeken door de hele trein.
Roermond. Hier staan 100 mensen op het perron. 2 stappen eruit. 2 kunnen mee. DAT WORDT DRINGEN.
98 blijven staan. Half uur later staan daar weer vijftig bij.
Dus met de volgende trein moeten dan 148 mensen mee terwijl er maar plaats is voor ...
Weer half uur later staan er weer 50 mensen bij.
Enz enz
  zondag 26 april 2020 @ 16:13:25 #98
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192814946
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 16:12 schreef Solingjan het volgende:
Ok. NS gaat rijden met treinen waar normaal 400 mensen in kunnen.
Nieuwe covid-19 regel. Treinen voor slechts 25% bezetting dus nu slechts 100. Want we moeten afstand houden.
Trein vertrekt uit Maastricht.
Er kunnen slechts 100 mensen mee de andere 50 blijven op het perron.
Sittard. Er staan 50 mensen op het perron. Er stappen 10 uit. 40 blijven staan.
10 mogen er in. Moeten een plaats zoeken door de hele trein.
Roermond. Hier staan 100 mensen op het perron. 2 stappen eruit. 2 kunnen mee. DAT WORDT DRINGEN.
98 blijven staan. Half uur later staan daar weer vijftig bij.
Dus met de volgende trein moeten dan 148 mensen mee terwijl er maar plaats is voor ...
Weer half uur later staan er weer 50 mensen bij.
Enz enz
En daarom dus een reserveringsplicht. Komt er niemand voor niks naar het station.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192814949
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 16:13 schreef hooibaal het volgende:

[..]

En daarom dus een reserveringsplicht. Komt er niemand voor niks naar het station.
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 16:11 schreef ludovico het volgende:

[..]

Blijkt inderdaad alleen dat het veel verder dan 1.5 meter is in een afgesloten ruimte waarin je redelijke kans hebt om besmet te raken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192815020
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 16:13 schreef hooibaal het volgende:

[..]

En daarom dus een reserveringsplicht. Komt er niemand voor niks naar het station.
Ja maar de studenten willen toch allemaal naar hun bestemming. Net zoals de werkenden.
Haal de vrijetijds reizigers ervan af dan blijven er nog hele aantallen over die gebruik moeten maken van het ov. Zijn te grote aantallen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')