abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 28 april 2020 @ 08:13:48 #101
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_192838452
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 23:59 schreef Wantie het volgende:

[..]

Als ze dat niet doen is het dragen ervan onzinnig.
Ze houden niet alles tegen, maar een beetje. Zijde bijvoorbeeld is zinloos, maar een theedoek schijnt ongeveer net zo goed te werken als zo’n standaard papieren maskertje.
Grootste probleem vind ik zelf dat de meeste mondkapjes helemaal niet zo goed sluiten. Dan zijn ze redelijk zinloos Dus ik vermoed dat ze een meer symbolische waarde hebben om ons er aan te herinneren dat de tijd van normaal doen nog niet gekomen is.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Vis een optie? dinsdag 28 april 2020 @ 08:38:02 #102
70532 loveli
N
pi_192838563
Een masker/doek verandert de luchtstroom van de uitgeademde lucht, die komt minder ver dan zonder. Ook al komen virusdeeltjes erdoor, het zijn er toch minder en ze verspreiden zich minder ver.

En je kunt er als je een model met 'pocket' hebt zelf een filter tussen doen, dat zal ook effect hebben.
crap in = crap out
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 april 2020 @ 09:39:38 #103
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192839133
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 08:13 schreef Tinkepink het volgende:
Dus ik vermoed dat ze een meer symbolische waarde hebben om ons er aan te herinneren dat de tijd van normaal doen nog niet gekomen is.
Dat idee heb ik ook inderdaad. Waar je vorige week in de supermarkt nog mensen in je nek had hijgen, houdt iedereen nu wèl afstand. Want dat masker herinnert je er voortdurend aan. En afstand werkt beter dan maskers ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Vis een optie? dinsdag 28 april 2020 @ 10:42:32 #104
70532 loveli
N
pi_192839887
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:39 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat idee heb ik ook inderdaad. Waar je vorige week in de supermarkt nog mensen in je nek had hijgen, houdt iedereen nu wèl afstand. Want dat masker herinnert je er voortdurend aan. En afstand werkt beter dan maskers ;)

Er zijn veel factoren die een rol spelen bij verspreiding van het virus, op een aantal kun je invloed uitoefenen en een masker (alle soorten) is daar 1 van. Met masker op is er niet alleen een barriere voor uitgaande deeltjes, maar ook een een fysieke blokkade om je gezicht een te raken waardoor er minder besmetting plaatsvindt door aanraken van deurknoppen, winkelwagentjes en koffie-automaten. Brildragers zijn op die manier ook meer beschermd dan mensen zonder bril. Goed ventileren van kleine ruimtes houdt de concentraties virus en daarmee kans op besmetting ook lager. Vochtgehalte van de lucht heeft invloed op de afstand die een virus door de lucht kan afleggen (vochtige lucht laat deeltjes eerder neerslaan).

Verder wat leesvoer:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7118470/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18612429
quote:
CONCLUSIONS/SIGNIFICANCE:
Any type of general mask use is likely to decrease viral exposure and infection risk on a population level, in spite of imperfect fit and imperfect adherence, personal respirators providing most protection. Masks worn by patients may not offer as great a degree of protection against aerosol transmission.
In een hoog-risico omgeving (corona-afdeling in ziekenhuis) ben je zelf slecht beschermd door een stoffen masker, in het grotere plaatje is de hele populatie beter beschermd als iedereen een masker draagt.

[ Bericht 2% gewijzigd door loveli op 28-04-2020 10:55:07 ]
crap in = crap out
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:02:40 #105
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_192840120
Om met het laatste te beginnen: iedereen in Duitsland lijkt zich braaf aan de masker plicht te houden.
Nu nog iets doen aan als die hardlopers in parken. Sinds ik dat filmpje heb gezien over de aerosol van hardlopers gruwel ik van het idee op die manier een virus op te kunnen doen (ontwikkeling van smetvrees?). Vooral omdat ze hier de neiging hebben rond de sjokken in het kürpark: een plek waarvoor ouderen en zwakkeren komen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 april 2020 @ 11:29:32 #106
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192840602
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:42 schreef loveli het volgende:
In een hoog-risico omgeving (corona-afdeling in ziekenhuis) ben je zelf slecht beschermd door een stoffen masker, in het grotere plaatje is de hele populatie beter beschermd als iedereen een masker draagt.
Als aanvullende maatregel vind ik het dan ook prima. En dan denk ik vooral aan winkelpersoneel dat met honderden mensen per dag in aanraking komt. Voor hen zal het zeker schelen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 28 april 2020 @ 14:00:28 #107
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_192842898
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:39 schreef Rewimo het volgende:

[..]

En afstand werkt beter dan maskers ;)
Waar baseer je dit op? En op welke afstand doel je? De 1,5m?
Krekker is de bom!
pi_192845045
Ik heb 2 zeer goede stoffen gezichtsmaskers en elke keer dat ik er een gebruik, duurt het niet meer dan 5 minuten om het met water en zeep te wassen, in de droger te doen en dat is alles. Het is voor luie mensen die het ongeveer 5 minuten niet willen wassen.
pi_192845251
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:29 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Als aanvullende maatregel vind ik het dan ook prima. En dan denk ik vooral aan winkelpersoneel dat met honderden mensen per dag in aanraking komt. Voor hen zal het zeker schelen.
Ik moet volgende week naar het ziekenhuis voor een ingreep die niet wachten kan,
het voordeel van een mondkapje, heb ik gemerkt, is dat passanten zich dan wel ineens realiseren dat afstand houden nodig is,
  zondag 10 mei 2020 @ 12:07:34 #110
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193047125
quote:
99s.gif Op zondag 26 april 2020 12:43 schreef summer2bird het volgende:
Een gekke vraag, maar overleeft het virus het als je ze in de vriezer doet?
Dat was gisteren in OP1... Ja, als je maar lang genoeg doet! (Hij gaf geen tijden.)
Maar het beste is gewoon eenmalige maskers te gebruiken...
Want waar laat je, je eigen masker? In je jaszak? Lekker vochtig? Zo met je handen pakken en weer opzetten? Jakkiebah! Disposable ftw. (Blauwe chirurgische kapjes)
pi_193047329
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 12:07 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Dat was gisteren in OP1... Ja, als je maar lang genoeg doet! (Hij gaf geen tijden.)
Maar het beste is gewoon eenmalige maskers te gebruiken...
Want waar laat je, je eigen masker? In je jaszak? Lekker vochtig? Zo met je handen pakken en weer opzetten? Jakkiebah! Disposable ftw. (Blauwe chirurgische kapjes)
Moet je wel het geld voor hebben :P
Zag bij mijn locale troepwinkel maskers 30 voor 50 euro :')
Twiddel
  zondag 10 mei 2020 @ 12:35:00 #112
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193047401
quote:
99s.gif Op zondag 10 mei 2020 12:27 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Moet je wel het geld voor hebben :P
Zag bij mijn locale troepwinkel maskers 30 voor 50 euro :')
Ze hadden het over zo'n 1 euro per stuk...
pi_193062120
Ik moet morgen weer aan de bak, ik reis met het OV zijn ze nu al verplicht of vanaf 1 juni?
  maandag 11 mei 2020 @ 11:22:00 #114
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193062277
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 12:07 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Dat was gisteren in OP1... Ja, als je maar lang genoeg doet! (Hij gaf geen tijden.)
Maar het beste is gewoon eenmalige maskers te gebruiken...
Want waar laat je, je eigen masker? In je jaszak? Lekker vochtig? Zo met je handen pakken en weer opzetten? Jakkiebah! Disposable ftw. (Blauwe chirurgische kapjes)
Ik zie ze nu al op straat liggen, net als blauwe handschoentjes... Terwijl nu maar 1% van de mensen een kapje gebruikt.

Dat wordt nog wat... mensen denken nee ik neem dat niet mee naar binnen, ik pleur het op de stoep. }:|
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')