Vanaf kiemen? Als ze sterk genoeg zijn en een tweede set blaadjes hebben gemaakt. Want eigenlijk zijn de eerste 2 blaadjes niet echt blaadjes maar euhm zaaddingetjes kan even niet op de naam komen. Als je zoals jij bijvoorbeeld 3 wat grotere in een pot hebt moet je even nadenken of je dat zo wil laten (en steeds grotere pot wanneer nodig) of dat je ze ooit allemaal in een eigen potje wil hebben. Want dan moet je voorkomen dat de wortels door elkaar gaan groeien. Voor de rest verpoten wanneer de wortels er aan de onderkant uit beginnen te komen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 17:40 schreef bitterbal het volgende:
Liesje wanneer weet je wanneer je ze mag verhuizen naar een ander potje?
Datquote:Op zaterdag 25 april 2020 17:41 schreef Karzai het volgende:
Met de buurvrouw? live long and prosperity![]()
![]()
en bv dit? Geen idee wat het is ookquote:Op zaterdag 25 april 2020 17:43 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Vanaf kiemen? Als ze sterk genoeg zijn en een tweede set blaadjes hebben gemaakt. Want eigenlijk zijn de eerste 2 blaadjes niet echt blaadjes maar euhm zaaddingetjes kan even niet op de naam komen. Als je zoals jij bijvoorbeeld 3 wat grotere in een pot hebt moet je even nadenken of je dat zo wil laten (en steeds grotere pot wanneer nodig) of dat je ze ooit allemaal in een eigen potje wil hebben. Want dan moet je voorkomen dat de wortels door elkaar gaan groeien. Voor de rest verpoten wanneer de wortels er aan de onderkant uit beginnen te komen.
Dat lijkt wel op de rode peperplantjes die ik ooit had.quote:Op zaterdag 25 april 2020 17:46 schreef bitterbal het volgende:
[..]
en bv dit? Geen idee wat het is ook
[ afbeelding ]
nee deze niet zou 2 derde uitdunnenquote:Op zaterdag 25 april 2020 17:46 schreef bitterbal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
die pot zou ik even de andere kant op draaienquote:Op zaterdag 25 april 2020 17:46 schreef bitterbal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik laat ze ook wel eens staan in de pot (mits de pot mooi en ruim is) waar ik ze ingezaaid heb, paar jaar geleden met zwarte viooltjes gedaan en wow gewoon maandenlange pracht.quote:Op zaterdag 25 april 2020 17:43 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Vanaf kiemen? Als ze sterk genoeg zijn en een tweede set blaadjes hebben gemaakt. Want eigenlijk zijn de eerste 2 blaadjes niet echt blaadjes maar euhm zaaddingetjes kan even niet op de naam komen. Als je zoals jij bijvoorbeeld 3 wat grotere in een pot hebt moet je even nadenken of je dat zo wil laten (en steeds grotere pot wanneer nodig) of dat je ze ooit allemaal in een eigen potje wil hebben. Want dan moet je voorkomen dat de wortels door elkaar gaan groeien. Voor de rest verpoten wanneer de wortels er aan de onderkant uit beginnen te komen.
preiquote:Op zaterdag 25 april 2020 17:47 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Frikandel met patat en appelmoes
jij? Heb hetgemist geloof ik
gedaan :pquote:Op zaterdag 25 april 2020 17:48 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
die pot zou ik even de andere kant op draaienzodat ze recht omhoog blijven gaan
Zou nog even wachten en dan over een tijdje dit in 4en delen en dan in 4 potjes zetten. Zou het zo ook niet kunnen herkennen want zo zien ongeveer alle net ontkiemden er uit.quote:Op zaterdag 25 april 2020 17:46 schreef bitterbal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
ohh prei is lekkerquote:Op zaterdag 25 april 2020 17:48 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
preimet worst en aardappel..
maar 0 zin in
quote:Op zaterdag 25 april 2020 17:48 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Zou nog even wachten en dan over een tijdje dit in 4en delen en dan in 4 potjes zetten. Zou het zo ook niet kunnen herkennen want zo zien ongeveer alle net ontkiemden er uit.
ja zit een wit sausje in op basis van een roux. ga geen heel spectaculaire dingen meer in huis halenquote:Op zaterdag 25 april 2020 17:48 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ohh prei is lekkerMet creme freche
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |