geen idee.. het is maar een spelletje. maar sommigen snappen dat blijkbaar niet.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:59 schreef bitterbal het volgende:
dit is vast een domme vraagHoezo gaan ze met de huidige standen in het voetbal niet gewoon weer door als het weer kan?
Wanneer ga je aan boord?quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:07 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]
Klopt wel min of meer ja
O, durf je wel te gaan poepen nu?quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:08 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
4u nadat ik een telefoontje krijg. kan 'ieder moment' gebeuren.
ja hoor. beetje fanfare op de achtergrond als ik de telefoon opneemquote:Op zaterdag 25 april 2020 10:09 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
O, durf je wel te gaan poepen nu?
spannend welquote:Op zaterdag 25 april 2020 10:08 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
4u nadat ik een telefoontje krijg. kan 'ieder moment' gebeuren.
Waar hangt het belmoment van af?quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:10 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
ja hoor. beetje fanfare op de achtergrond als ik de telefoon opneem
ohquote:Op zaterdag 25 april 2020 10:11 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
mwah. schip ligt nog in Noorwegendus zal niet voor maandag worden denk ik
quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:11 schreef kwiwi het volgende:
Ik zit ondertussen crunchy pindakaas zo uit de pot te eten![]()
ze bellen 4u voordat ze dwars voor Scheveningen zijn. Dan heb ik 2u om in Scheveningen te komen en is t vanaf Scheveningen 1.5u varen naar het rendez-vous punt ofzo.quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:11 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Waar hangt het belmoment van af?
marinetrafficquote:Op zaterdag 25 april 2020 10:11 schreef bitterbal het volgende:
[..]
oh![]()
heb je een soort track and trace code van het schip?
Je kunt alle schepen volgen. Net als vliegtuigenquote:Op zaterdag 25 april 2020 10:11 schreef bitterbal het volgende:
[..]
oh![]()
heb je een soort track and trace code van het schip?
niet geheel waarquote:Op zaterdag 25 april 2020 10:12 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Je kunt alle schepen volgen. Net als vliegtuigen
quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:11 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
ze bellen 4u voordat ze dwars voor Scheveningen zijn. Dan heb ik 2u om in Scheveningen te komen en is t vanaf Scheveningen 1.5u varen naar het rendez-vous punt ofzo.
maximaal 9 meter langs de loodsladder jaquote:Op zaterdag 25 april 2020 10:13 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]![]()
En dan moet je langs zo’n touwladdertje omhoog?
ja, maar er zitten nogal wat haken en ogen en mazen aan de AIS wetquote:Op zaterdag 25 april 2020 10:14 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Niet? Ik zie ook gewoon vrachtschepen?
Oké, jij liever dan ikquote:Op zaterdag 25 april 2020 10:14 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
maximaal 9 meter langs de loodsladder ja
Russische duikboten zul je niet zienquote:Op zaterdag 25 april 2020 10:14 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
ja, maar er zitten nogal wat haken en ogen en mazen aan de AIS wet
vaak zat hoorquote:Op zaterdag 25 april 2020 10:16 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Russische duikboten zul je niet zien
Hoor er verder niks meer van iddquote:Op zaterdag 25 april 2020 09:54 schreef bitterbal het volgende:
[..]
telegraaf is ook de enige geweest volgens mij die er iets over heeft geplaatst toch?
heel kort door de bocht: ja want zo varen wij in principe 'altijd' als we aan een aantal voorwaarden voldoen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:17 schreef bitterbal het volgende:
kunnen dat soort schepen ook op automatische piloot varen als je de bestemming opgeeft?
echie, kind aan huis in Murmansk hequote:Op zaterdag 25 april 2020 10:17 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Op marine traffic of in het echt?
maar het systeem weet wel waar het diep genoeg is?quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:19 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
heel kort door de bocht: ja want zo varen wij in principe 'altijd' als we aan een aantal voorwaarden voldoen.
Maar wij moeten wel iedere 12 minuten een 'dodemansknop' indrukken en alle 'beslissingen' van het systeem accepteren. en het systeem kan niet uitwijken voor andere schepen.
AIS enzo en automatisch omgaan met duidelijke radar echo's kan het tot op zekere hoogte. Maar er zitten op dit moment nog veel te grote foutmarges in beide systemen. Daardoor ontkom je er niet aan om gewoon naar buiten te kijken. Want daar gebeurd het. en niet op dat computer scherm.
quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:19 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
echie, kind aan huis in Murmansk hethuishaven van de noordelijke vloot van Putin.
wij moeten zelf een lijntje in de kaart trekken. en dat volgt ie dan in principe.. En als het echolood aangeeft dat het niet diep genoeg is, of hij ziet in de kaart dat het ergens niet diep genoeg is dan gaan er allerlei alarmen. Die moet je binnen 60 seconden accepteren, anders wordt er 15 man wakkerquote:Op zaterdag 25 april 2020 10:22 schreef bitterbal het volgende:
[..]
maar het systeem weet wel waar het diep genoeg is?
Oh wel. https://nos.nl/artikel/23(...)aar-noord-korea.htmlquote:
Dus we kunnen wel stellen dat Skynet waarschijnlijk niet in de maritieme sector zal ontstaan.quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:23 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
wij moeten zelf een lijntje in de kaart trekken. en dat volgt ie dan in principe.. En als het echolood aangeeft dat het niet diep genoeg is, of hij ziet in de kaart dat het ergens niet diep genoeg is dan gaan er allerlei alarmen. Die moet je binnen 60 seconden accepteren, anders wordt er 15 man wakker
zoals ik zei: heel kort door de bocht want het komt vrij regelmatig voor dat je zelf ingrijpt / het systeem overneemt.
in principe gebruiken we de volautomaat alleen echt op oceanen. Maar ook dan kan het zo zijn dat je moet uitwijken omdat er een lul met een CPA van 0,3 mijl langs komt
er zijn wel wat initiatieven in Noorwegen hoor.. Waarvan de eerste tests al vrij veelbelovend zijn.quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:29 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dus we kunnen wel stellen dat Skynet waarschijnlijk niet in de maritieme sector zal ontstaan.
jaquote:Op zaterdag 25 april 2020 10:41 schreef Budapestenaar het volgende:
Weten jullie, zonder googlen, wie Gavrilo Princip is?
neequote:Op zaterdag 25 april 2020 10:41 schreef Budapestenaar het volgende:
zelfs ikquote:Op zaterdag 25 april 2020 10:41 schreef Budapestenaar het volgende:
jaquote:Op zaterdag 25 april 2020 10:41 schreef Budapestenaar het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |