ramenquote:Op donderdag 23 april 2020 15:52 schreef liesje1979 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een halfuur geleden werd ze nog lekker genoemdquote:
niet geklikt copyright @haags_kwartiertjequote:
Door iemand andersquote:Op donderdag 23 april 2020 15:54 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Een halfuur geleden werd ze nog lekker genoemd.
quote:Op donderdag 23 april 2020 15:56 schreef Bos81 het volgende:
Sjefke net![]()
![]()
We kwamen het iets te enthousiaste hondje van de bovenburen tegen. Die wil wel met Sjefke spelen, terwijl Sjefke iets heeft van rot op.. Onze riemen kwamen in de knoei met elkaar en Sjefkes halsband schoot los en sjoef weg was Sjefke![]()
.. Gelukkig bleef ie even verder staan en stak niet per ongeluk de straat over..
O, je pa was diplomaat? Tofquote:Op donderdag 23 april 2020 15:47 schreef bitterbal het volgende:
[..]![]()
![]()
mijn vader heeft ook zon cd kenteken gehad en maakte er heel soms ook misbruik van. Vooral in berlijn. Is hij een keer weggesleept, dus hij op hoge poten naar de polizeiBleek dat ze hem een paar straten verderop naar een gratis parkeerplaats hadden gesleept. Service wel hoor
![]()
En op schiphol kon ik altijd bij de diplomaten ingang worden afgezet
Buda doet bijna niets anders in de KSC vandaar dat er eerst Buda stond..quote:
quote:Op donderdag 23 april 2020 15:57 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Soms zie je het gewoon niet goed, vooral mobiel niet.
Sjefke net![]()
![]()
We kwamen het iets te enthousiaste hondje van de bovenburen tegen. Die wil wel met Sjefke spelen, terwijl Sjefke iets heeft van rot op.. Onze riemen kwamen in de knoei met elkaar en Sjefkes halsband schoot los en sjoef weg was Sjefke![]()
.. Gelukkig bleef ie even verder staan en stak niet per ongeluk de straat over..
Maar er zit trouwens geen e in mijn username.quote:Op donderdag 23 april 2020 15:57 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Buda doet bijna niets anders in de KSC vandaar dat er eerst Buda stond..![]()
quote:Op donderdag 23 april 2020 15:57 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Buda doet bijna niets anders in de KSC vandaar dat er eerst Buda stond..![]()
O ja, Amaranthe is een Zweedse Metalband..quote:Op donderdag 23 april 2020 15:57 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Maar er zit trouwens geen e in mijn username.
quote:Op donderdag 23 april 2020 15:58 schreef Bos81 het volgende:
[..]
O ja, Amaranthe is een Zweedse Metalband..
Die heb ik 2 keer live gezien overigens..quote:
Sjefke net![]()
![]()
Ik ken ze niet. Enige band die ik 2x heb gezien is HIM.quote:Op donderdag 23 april 2020 15:59 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Die heb ik 2 keer live gezien overigens..
quote:Op donderdag 23 april 2020 15:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou jong0ns, ik moet echt nog even een uurtje werken hoor
Ik twijfel.. Ik heb vanochtend kipschnitzels gekocht (en dan aardappeltjes en spinazie erbij) maar heb eigenlijk ook wel zin in patat.quote:
G E N O Tquote:Op donderdag 23 april 2020 16:01 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Ik twijfel.. Ik heb vanochtend kipschnitzels gekocht (en dan aardappeltjes en spinazie erbij) maar heb eigenlijk ook wel zin in patat.
Ik vind ze wel goed, 1 keer was als supportact en de andere keer waren ze co-headliner...quote:Op donderdag 23 april 2020 15:59 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Ik ken ze niet. Enige band die ik 2x heb gezien is HIM.
Ken ik ook nietquote:Op donderdag 23 april 2020 16:02 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ik vind ze wel goed, 1 keer was als supportact en de andere keer waren ze co-headliner...
HIM heb ik zelf nooit live gezien. Er is 1 band die ik 6 keer heb gezien. (Sonata Arctica Net als HIM Finse Metalband)
Of een pasta gerecht of een diepvriespizzaquote:
Ik heb zin in lemon chicken maar ze leveren alleen vanaf 25 euro en het gerecht is maar 14.50. Nou moet ik weer zooi waar ik geen zin in heb erbij bestellenquote:Op donderdag 23 april 2020 16:01 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Ik twijfel.. Ik heb vanochtend kipschnitzels gekocht (en dan aardappeltjes en spinazie erbij) maar heb eigenlijk ook wel zin in patat.
IK dacht dat ze hun muziek omschreven als Love-Metal...quote:Op donderdag 23 april 2020 16:03 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Ken ik ook nietHIM is geen metal he.
Single strugglesquote:Op donderdag 23 april 2020 16:03 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik heb zin in lemon chicken maar ze leveren alleen vanaf 25 euro en het gerecht is maar 14.50. Nou moet ik weer zooi waar ik geen zin in heb erbij bestellen
quote:Op donderdag 23 april 2020 16:04 schreef TaMieke het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)vlammen-op~a13e5349/
@:RockNijntje
Ja dat probleem heb ik ook vaak met bestellen.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:03 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik heb zin in lemon chicken maar ze leveren alleen vanaf 25 euro en het gerecht is maar 14.50. Nou moet ik weer zooi waar ik geen zin in heb erbij bestellen
Catastrofebeschermingsbrandweerwagen.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:03 schreef FranticDJ het volgende:
Duits heeft toch kracht termen:
Kathastrophenschutz Löschzug
betekend iets brandweer achtigs
Ja klopt zo heet het wel maar het is alles behalve metal haha.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:03 schreef Bos81 het volgende:
[..]
IK dacht dat ze hun muziek omschreven als Love-Metal...![]()
Maar ik vind het ook meer hardrock dan echt metal....
ja dat snapte ikquote:Op donderdag 23 april 2020 16:04 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Catastrofebeschermingsbrandweerwagen.
Een leuke Zwitser?quote:Op donderdag 23 april 2020 16:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]Alleen al daarom zoek ik een partner.
quote:Op donderdag 23 april 2020 16:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]Alleen al daarom zoek ik een partner.
Dik kans vanquote:Op donderdag 23 april 2020 16:07 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
lekker, maak je er een Gefotografeerde Gerbil van?
Samen met een Zwitser.. hoe heet die baby dan.. Zwitsal?quote:Op donderdag 23 april 2020 16:08 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Of een ZweedMaar ja die zijn wat moeilijker te vinden hier
Dit is een van mijn grootste nachtmerries, twee dagen achter elkaar hetzelfde eten.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:05 schreef Karzai het volgende:
vanavond weer kip madras, gister al gemaakt, alleen even opwarmen
Moeten ze straks de tekst van Het Dorp aanpassenquote:
kan het nog wel een dagje uitstellen, maar het was lekkerquote:Op donderdag 23 april 2020 16:10 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dit is een van mijn grootste nachtmerries, twee dagen achter elkaar hetzelfde eten.
De kut van die ambassadeursdochter kon je in geen drie dagen genoeg van krijgen, dus loop nou ook ff niet zo te miepen.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:10 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dit is een van mijn grootste nachtmerries, twee dagen achter elkaar hetzelfde eten.
Geen Nederlander? Of als het moet een Belg?quote:Op donderdag 23 april 2020 16:08 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Of een ZweedMaar ja die zijn wat moeilijker te vinden hier
kgrtnxquote:Op donderdag 23 april 2020 16:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
42 minder mensen op de ic
belgen zijn achterbaks.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:11 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Geen Nederlander? Of als het moet een Belg?
Vriend van mij woont in Deurne (hij is net verstaanbaar) en die zit al twee dagen met alles potdicht vanwege de rookontwikkeling/quote:Op donderdag 23 april 2020 16:10 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Moeten ze straks de tekst van Het Dorp aanpassen
Dat dorp van toen, het ligt in de as
Dit is al wat er bleef voor mij
Een ansicht en de vuile was
Of zo.
West of noord europees is primaquote:Op donderdag 23 april 2020 16:11 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Geen Nederlander? Of als het moet een Belg?
quote:Op donderdag 23 april 2020 16:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De kut van die ambassadeursdochter kon je in geen drie dagen genoeg van krijgen, dus loop nou ook ff niet zo te miepen.
Vriend van mij komt uit Deurne. Maar die woont nu ergens anders dus heeft de ramen gewoon open. Verstaan is wel een dingetje.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:11 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Vriend van mij woont in Deurne (hij is net verstaanbaar) en die zit al twee dagen met alles potdicht vanwege de rookontwikkeling/
Heb je een programma van eisen? Dan kunnen we binnen de FOK!-gelederen op zoek naar kandidatenquote:
Heerlijke gozer maar tering wat een boer, zelfs mijn Schotse opa was nog beter verstaanbaar en die was berucht om zijn gebrabbel.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:12 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Vriend van mij komt uit Deurne. Maar die woont nu ergens anders dus heeft de ramen gewoon open. Verstaan is wel een dingetje.
Zwitserleven natuurlijk.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:09 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Samen met een Zwitser.. hoe heet die baby dan.. Zwitsal?
Laat ons met rust. En met die disclaimer er achteraan kun je dat over de hele wereld zeggenquote:Op donderdag 23 april 2020 16:14 schreef Nick1975 het volgende:
[..]
Begint in Noord Brabant al. Gelukkig zijn ze niet allemaal zo.
quote:Op donderdag 23 april 2020 16:12 schreef UitStraling het volgende:
[..]![]()
Dit leer je nog wel ooit hoe dat zoiets werkt
Heb een hele lijst jaquote:Op donderdag 23 april 2020 16:14 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Heb je een programma van eisen? Dan kunnen we binnen de FOK!-gelederen op zoek naar kandidaten
Heb jij verstand van mannen ja?quote:Op donderdag 23 april 2020 16:16 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
kom maar door dan, kunnen we gaan tinderen voor je.
Ik kom uit dat graf-R' dam met dat grafvolk. Ik zou graag weer in West Vlaanderen wonen.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:15 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Laat ons met rust. En met die disclaimer er achteraan kun je dat over de hele wereld zeggen.
Huh wat?quote:
Nee, jij bent echt nog nooit bij ons geweest danquote:Op donderdag 23 april 2020 16:17 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja die praten alsof ze vanillevla aan de huig hebben hangen, zangerig bijna.
Ik wacht even met daten tot de restaurants e.d. weer open zijn. Tot dan is het lang leve het single leven in m'n pyjama en sportkledingquote:Op donderdag 23 april 2020 16:16 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
kom maar door dan, kunnen we gaan tinderen voor je.
Nou dat weet ik wel zekerquote:Op donderdag 23 april 2020 16:18 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Huh wat?
[..]
Nee, jij bent echt nog nooit bij ons geweest dan.
Vriend uit Deurne: "Om half tien rij ik aan."quote:Op donderdag 23 april 2020 16:18 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Huh wat?
[..]
Nee, jij bent echt nog nooit bij ons geweest dan.
Ik kreeg pas heel laat door dat je Deurne in België bedoeldequote:
Ja maar dat is gewoon Brabants. Dat heeft niets met zangerig te maken.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:19 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Vriend uit Deurne: "Om half tien rij ik aan."
Ik: "Wie rij je aan?"
Da wittik wel.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:19 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ik kreeg pas heel laat door dat je Deurne in België bedoelde. Ik dacht al joh.
[..]
Ja maar dat is gewoon Brabants. Dat heeft niets met zangerig te maken.
Huh nee joh, Deurne Brabant, Exje van me komt zelfs uit Deurne, Moniekjequote:Op donderdag 23 april 2020 16:19 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ik kreeg pas heel laat door dat je Deurne in België bedoelde. Ik dacht al joh.
[..]
Ja maar dat is gewoon Brabants. Dat heeft niets met zangerig te maken.
Kwam ze niet origineel uit Limburg of zo dan? Of haar ouders misschien?quote:Op donderdag 23 april 2020 16:20 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Huh nee joh, Deurne Brabant, Exje van me komt zelfs uit Deurne, Moniekje
Volgens mij welquote:Op donderdag 23 april 2020 16:18 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Tot nu toe kon ik jou altijd goed volgen, toch?
Dan is Limburgs helemaal niet te verstaanquote:
Zingen doen ze alleen in Zuid-Limburgquote:Op donderdag 23 april 2020 16:17 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja die praten alsof ze vanillevla aan de huig hebben hangen, zangerig bijna.
Ik hoor het echt altijd als iemand daar uit de buurt komt.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:21 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Kwam ze niet origineel uit Limburg of zo dan? Of haar ouders misschien?
Heel gek dat ik het in 24 jaar nog niet gehoord heb namelijk.
Voor niet-Brabanders klinkt Deurnees wel een beetje zangerigquote:Op donderdag 23 april 2020 16:21 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Kwam ze niet origineel uit Limburg of zo dan? Of haar ouders misschien?
Heel gek dat ik het in 24 jaar nog niet gehoord heb namelijk.
Deurneesquote:Op donderdag 23 april 2020 16:22 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Voor niet-Brabanders klinkt Deurnees wel een beetje zangerig
Ja zie je nou welquote:Op donderdag 23 april 2020 16:22 schreef RockNijntje het volgende:
Mijn vriend kan sinds kort met mijn opa praten. Voorheen konden ze elkaar niet verstaan, opa vindt ABN raar en moeilijk
. Maar die praat dan ook wel echt HEUL plat Deurens.
Deurnistaans?quote:Op donderdag 23 april 2020 16:22 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Deurnees. We komen niet uit Azië he.
Alles ten oosten van Eindhoven is Azië voor me.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:22 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Deurnees. We komen niet uit Azië he.
Ik ben het er nog steeds niet meer eens dat onverstaanbaar en zangerig synoniemen zijn.quote:
Onverstaanbaar en zangerig, dan moet het wel over Frank Boeijen gaan.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:23 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ik ben het er nog steeds niet meer eens dat onverstaanbaar en zangerig synoniemen zijn.
Ik kan ook plat Bosch praten als het moet en dat klinkt best grappig volgens anderen.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:22 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Voor niet-Brabanders klinkt Deurnees wel een beetje zangerig
Ik ken echt serieus vier mensen uit Deurne en die praten allemaal een beetje alsof Agnetha Fältskog dronken is en kauwgom aan het eten is.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:23 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ik ben het er nog steeds niet meer eens dat onverstaanbaar en zangerig synoniemen zijn.
Ik kan plat-Rotterdams. En ik kan @TaMieke wel een beetje imiterenquote:Op donderdag 23 april 2020 16:24 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik kan ook plat Bosch praten als het moet en dat klinkt best grappig volgens anderen.
Hugo is zoooooo ijdel.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:25 schreef G-Pier het volgende:
Onpopulaire mening: Hugo de Jonge is lekker.
Vijf jaar geleden kon ik alleen maar Brabants/Deurens en werd ik door sommige mensen gepest in Utrechtquote:Op donderdag 23 april 2020 16:24 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik kan ook plat Bosch praten als het moet en dat klinkt best grappig volgens anderen.
https://vocaroo.com/quote:Op donderdag 23 april 2020 16:26 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik kan plat-Rotterdams. En ik kan @:tamieke wel een beetje imiteren
Hij ziet er voor een 42-jarige nog best oké uit.quote:
quote:Op donderdag 23 april 2020 16:25 schreef G-Pier het volgende:
Onpopulaire mening: Hugo de Jonge is lekker.
Ik kan het niet verbergen, te zware tongval.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:26 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Vijf jaar geleden kon ik alleen maar Brabants/Deurens en werd ik door sommige mensen gepest in Utrecht. Toen had ik 2-3 jaar een super nare overgangsperiode waarin ABN-mensen me te Brabants vonden praten en Brabanders me te ABN vonden praten. Sinds een jaar of twee beheers ik het beiden gewoon goed en horen ABN'ers niet meer waar ik vandaan kom en spreek ik nog steeds net zo plat in het zuiden
. Wel leuk inderdaad om het eens andersom te doen, die reacties van mensen dan
.
Ja ik weet dat het AN is, maar de meeste mensen kennen die afkorting nog niet goed en weten dan niet waar ik het over heb.
Hou er maar over op, US weet het beter. Echt welquote:Op donderdag 23 april 2020 16:20 schreef RockNijntje het volgende:
Zangerig praten is wat ze in bijvoorbeeld Valkenburg doen. Gelukkig niet te vinden in Brabant dat.
Mayonaise?quote:Op donderdag 23 april 2020 16:29 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Lekker met een beetje mayonaise.
Kaas, want ik ga dood van de buikpijn van pinda.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:28 schreef G-Pier het volgende:
Okee jongens: kaasflips of pindaflips. Wat kiezen jullie?
Niet bij deze snack.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:31 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Bij snacks hoort toch mayonaise?
Ah heerlijk! Bamischijf, kroketten en Bereklauwen zijn mijn favorieten snacks.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:30 schreef TheVoice4ever het volgende:
fastfood voor mij vandaag als eten
broodjes bamischijf, kaassoufflé
lekker makkelijk maar ja doen wij altijd na boodschappendag eigenlijk
Probeer eens?quote:Op donderdag 23 april 2020 16:32 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Niet bij deze snack.Sinaasappel met mayo.
neee bitterballen tochquote:Op donderdag 23 april 2020 16:32 schreef G-Pier het volgende:
[..]
Ah heerlijk! Bamischijf, kroketten en Bereklauwen zijn mijn favorieten snacks.
kaasquote:Op donderdag 23 april 2020 16:28 schreef G-Pier het volgende:
Geen mayo in huis.quote:
Maar je hoort dat je eigen accent toch wel anders is dan het vaak Gooise gebrabbel op tv?quote:Op donderdag 23 april 2020 16:30 schreef RockNijntje het volgende:
Ik vind het overigens wel kut dat ze ons op de basisschool of middelbare school niet attenderen op dat we een dialect spreken. Ik kwam er pas achter toen ik op mijn 18e bij een studentenvereniging in Utrecht ging. En heel veel mensen die nooit echt die kanten op gegaan zijn denken hun hele leven lang gewoon normaal Nederlands te spreken.
Je hebt het zeg maar wel door van andere mensen die écht heel plat praten, maar niemand attendeert je er ooit op dat je zelf ook geen AN spreekt. Ik ken echt veel mensen die dit ook zo ervaren hebben en het is niet leuk om vervolgens een paar jaar gepest te worden
.
Ik hoorde pas op de journalistiekopleiding dat ik een belachelijk zwaar Rotterdams accent had. En wel toen ik mezelf terughoorde in een radio-uitzendingquote:Op donderdag 23 april 2020 16:34 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Maar je hoort dat je eigen accent toch wel anders is dan het vaak Gooise gebrabbel op tv?
Vind ik een lastig te beantwoorden vraag omdat de 'standaardtaal' op TV niet Goois is maar AN. We horen wel dat Gooise mensen of kinderen die meedoen aan Kinderen voor Kinderen met een hele luide, rare R spreken bijvoorbeeld, maar dat is voor mensen die AN spreken ook zo. Die houden Gooise uitspraak voor zo ver ik weet ook voor de gekquote:Op donderdag 23 april 2020 16:34 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Maar je hoort dat je eigen accent toch wel anders is dan het vaak Gooise gebrabbel op tv?
Tokkiequote:Op donderdag 23 april 2020 16:38 schreef Karzai het volgende:
Met een paar biertjes op praat ik plat Amsterdams
Is de zak Pom Bär al op?quote:Op donderdag 23 april 2020 16:38 schreef kwiwi het volgende:
Nibbit rondjes op je vingers doen en er dan af eten. Ja of nee?
Absoluut ja.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:38 schreef kwiwi het volgende:
1984quote:Op donderdag 23 april 2020 16:38 schreef kwiwi het volgende:
Is ook zo, je hoort je eigen accent eigenlijk niet.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:38 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik hoorde pas op de journalistiekopleiding dat ik een belachelijk zwaar Rotterdams accent had. En wel toen ik mezelf terughoorde in een radio-uitzending
jaquote:Op donderdag 23 april 2020 16:38 schreef kwiwi het volgende:
Schreef Orwell daar ook al over?quote:
Wij mannen doen dit andersquote:Op donderdag 23 april 2020 16:38 schreef kwiwi het volgende:
niet over die Nibb-It, maar wel over datzelfde jaartal inderdaad.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:39 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Schreef Orwell daar ook al over?
Ja, ik ben het nu wel kwijt. Al werk ik al weer jaren in Rotterdam dus misschien doe ik het ongemerkt weer, ja toch, niet dan?quote:Op donderdag 23 april 2020 16:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Is ook zo, je hoort je eigen accent eigenlijk niet.
Ik bedoelde de Nibb-It inderdaad, bedankt.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
niet over die Nibb-It, maar wel over datzelfde jaartal inderdaad.
En waarom zou je dat beeld niet gewoon vasthouden?quote:Op donderdag 23 april 2020 16:40 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou vertel. Want het enige dat ik nu denk is dat je een mini penis hebt
Ja.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:38 schreef kwiwi het volgende:
Paprika Chipsquote:Op donderdag 23 april 2020 16:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja, dus ben op zoek naar het volgende
Een vriend van me vond laatst een Pom Bär in een zak Heartbreakersquote:
Het past ook voor geen meter maar het is te leuk om niet te proberenquote:Op donderdag 23 april 2020 16:40 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou vertel. Want het enige dat ik nu denk is dat je een mini penis hebt
quote:Op donderdag 23 april 2020 16:40 schreef Karzai het volgende:
[..]
thug life motherfuckerrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Deze week in de aanbieding bij de Plus! Allebeiquote:Op donderdag 23 april 2020 16:41 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Een vriend van me vond laatst een Pom Bär in een zak Heartbreakers![]()
.
De twee beste chipsen ooit.
Doe maar nietquote:Op donderdag 23 april 2020 16:26 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik kan plat-Rotterdams. En ik kan @:tamieke wel een beetje imiteren
Ja, sterker nog we hebben geen Lays en dat soort merken omdat Zweifel het alleenrecht op chips wil hierquote:Op donderdag 23 april 2020 16:41 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Paprika Chips
Hebben jullie Chio of Zweifel?
Je wordt serieus doof voor je eigen accent als je vooral in dezelfde omgeving zit.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:34 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Ik had eerst redelijk vaak Hamka's tot ik erachter kwam dat ik chloor rook uit de zak.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:41 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Een vriend van me vond laatst een Pom Bär in een zak Heartbreakers![]()
.
De twee beste chipsen ooit.
Ik haat het als ze allebei in de aanbieding zijn. Dat zijn ze namelijk iedere week wel bij een andere supermarkt. Ik word dik.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Deze week in de aanbieding bij de Plus! Allebei![]()
Tot en met zaterdag nog. Neeneneeteg sente
Hmm, maar Zweifel is wel te eten, toch? Al kan ik me herinneren dat ik hun paprikasmaak wat raar vindquote:Op donderdag 23 april 2020 16:43 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja, sterker nog we hebben geen Lays en dat soort merken omdat Zweifel het alleenrecht op chips wil hier
Hamkaas en Nibb-Its... die zakken vreet ik altijd in 1x leegquote:Op donderdag 23 april 2020 16:43 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik had eerst redelijk vaak Hamka's tot ik erachter kwam dat ik chloor rook uit de zak.
Heel herkenbaarquote:Op donderdag 23 april 2020 16:44 schreef IJsdraakje het volgende:
Normaal irl babbelend hoor ik de accenten van de lui in deze regio niet eens meer, maar op radio of tv pik ik ze er wél zo uit.
Taalvariatie.
Nibb-it eet ik niet, die adem ik.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:44 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hamkaas en Nibb-Its... die zakken vreet ik altijd in 1x leeg
Meh.. doe mij maar Lays. Plus 1 zak is 5 euro gvdquote:Op donderdag 23 april 2020 16:44 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Hmm, maar Zweifel is wel te eten, toch? Al kan ik me herinneren dat ik hun paprikasmaak wat raar vind
Oh ja dat haat ik ook. Dat jij dik wordtquote:Op donderdag 23 april 2020 16:44 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ik haat het als ze allebei in de aanbieding zijn. Dat zijn ze namelijk iedere week wel bij een andere supermarkt. Ik word dik.
Hier moest ik echt heel hard om lachenquote:Op donderdag 23 april 2020 16:45 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Nibb-it eet ik niet, die adem ik.
Wat je verwacht te horen, beïnvloedt heel veel.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:45 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Heel herkenbaar. Of nog erger: als ik daar ben heb ik het niet zo door, als zij hier zijn heb ik het de hele tijd door.
Pinda, zonder twijfelquote:Op donderdag 23 april 2020 16:28 schreef G-Pier het volgende:
5 euro?quote:Op donderdag 23 april 2020 16:45 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Meh.. doe mij maar Lays. Plus 1 zak is 5 euro gvd
Ik haal ze ook nooit, weg voor ik het door heb.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:45 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hier moest ik echt heel hard om lachen![]()
Salarissen zijn ook veel hoger daar. Die wisselkoers slaat gewoon niet echt ergens op eigenlijk.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:46 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
5 euro?
Boodschappen zijn sowieso wel veel duurder, toch?
Zelf koop ik nooit chips dus voorheen was er geen probleem. Maar sinds vriendje een soort van bij me woont koopt hij continu mijn favoriete chips voor me omdat hij me lief vindtquote:Op donderdag 23 april 2020 16:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja dat haat ik ook. Dat jij dik wordtIk ben al dik dus dan maakt het toch niet meer uit
Had een keer zo'n klein zakje Hamka's in de bioscoop, kreeg ik een berichtje van de overkant van de zaal "kap eens met die meur Hamka's vreten"quote:Op donderdag 23 april 2020 16:44 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hamkaas en Nibb-Its... die zakken vreet ik altijd in 1x leeg
Dat doet de mijne met chocolade.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:47 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Zelf koop ik nooit chips dus voorheen was er geen probleem. Maar sinds vriendje een soort van bij me woont koopt hij continu mijn favoriete chips voor me omdat hij me lief vindt.
Ja sommige dingen wel 3-5x zo duur, vooral vlees, vis en shampoo gek genoeg. Merk het wel aan m'n portemonnee dat ik niet meer naar Duitsland kan voor inkopenquote:Op donderdag 23 april 2020 16:46 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
5 euro?
Nee bedanktquote:Op donderdag 23 april 2020 16:43 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Als we schnitzel gaan eten ga ik het de hele avond doen
Beetje herkenbaar wel. Niet dat ik gepest ben. Wel dat er gezegd werd dat ik Limburgse woorden in mn presentatie gebruikte. Was ik me niet van bewust. Gaat automatisch. Van veel dingen weet/wist ik ook niet dat het geen ABN was. En dat je alsnog als een idioot klinkt als je ABN wil pratenquote:Op donderdag 23 april 2020 16:38 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Vind ik een lastig te beantwoorden vraag omdat de 'standaardtaal' op TV niet Goois is maar AN. We horen wel dat Gooise mensen of kinderen die meedoen aan Kinderen voor Kinderen met een hele luide, rare R spreken bijvoorbeeld, maar dat is voor mensen die AN spreken ook zo. Die houden Gooise uitspraak voor zo ver ik weet ook voor de gek
Van wat ik in mijn omgeving heb meegemaakt en van mensen hoor denken we tot anders bewezen wordt dat we net zoals op TV praten. Misschien een klein beter anders (andere G en R en een paar andere woorden), maar niet in het bijzonder. Daar kom je echt pas achter als blijkt dat mensen in een ander gebied van Nederland je niet goed verstaan of je pesten met hoe je praat.
Chips zijn in NL erg goedkoop vergeleken bij alle andere landen dacht ik tochquote:Op donderdag 23 april 2020 16:46 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
5 euro?
Terechte klacht. Krakende chipszakjes in een bioscoop zijn sowieso niet te doen.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:47 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Had een keer zo'n klein zakje Hamka's in de bioscoop, kreeg ik een berichtje van de overkant van de zaal "kap eens met die meur Hamka's vreten"
In Duitsland zelfde prijs ongeveer dacht ik. Maar inderdaad wel goedkoper dan andere landen heb ik het idee.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:48 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Chips zijn in NL erg goedkoop vergeleken bij alle andere landen dacht ik toch
Het zal schelen dat er een fabriek om de hoek staat.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:48 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Straks even de DM in Duitsland plunderen dusquote:Op donderdag 23 april 2020 16:48 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja sommige dingen wel 3-5x zo duur, vooral vlees, vis en shampoo gek genoeg. Merk het wel aan m'n portemonnee dat ik niet meer naar Duitsland kan voor inkopen
Liefde is walgelijkquote:Op donderdag 23 april 2020 16:48 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dat doet de mijne met chocolade.
Precies dat! En dat het me vervolgens ook echt 2-3 jaar kostte om wél fatsoenlijk Nederlands te kunnen spreken en geen gekke woorden meer te gebruiken. En dan toch, heel af en toe, moet ik nog steeds aan iemand navragen of een woord ook gebruikt wordt in het Nederlandsquote:Op donderdag 23 april 2020 16:48 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Beetje herkenbaar wel. Niet dat ik gepest ben. Wel dat er gezegd werd dat ik Limburgse woorden in mn presentatie gebruikte. Was ik me niet van bewust. Gaat automatisch. Van veel dingen weet/wist ik ook niet dat het geen ABN was. En dat je alsnog als een idioot klinkt als je ABN wil praten
Ik denk omdat wij mega-veel aardappelen produceren.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:48 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Die plunder ik elke keerquote:Op donderdag 23 april 2020 16:50 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Straks even de DM in Duitsland plunderen dus
En chipsfabriek!quote:Op donderdag 23 april 2020 16:50 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik denk omdat wij mega-veel aardappelen produceren.
Ik woonde in de buurt van ‘s lands grootste pannenkoekenfabriek. Dat vond ik wel lekker ruiken ‘s morgensquote:Op donderdag 23 april 2020 16:49 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Het zal schelen dat er een fabriek om de hoek staat.
Die lucht is wel kut op de fiets 's ochtends.
Maar de vervoerskosten.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:50 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Die plunder ik elke keerZoveel goedkoper dan de Etos enzo ook, kan iedereen aanraden daarheen te gaan
Mijn moeder zei vroeger altijd 'ik moet m'n tas nog even maken' (inpakken). Dacht altijd dat dat normaal wasquote:
Daar ben ik wel eens geweest, kreeg ik een rondleiding ook, als je ziet wat voor een gore dampende smurrie daar langs die lopende banden ligtquote:Op donderdag 23 april 2020 16:49 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Het zal schelen dat er een fabriek om de hoek staat.
Die lucht is wel kut op de fiets 's ochtends.
Ik kwam in Hongarije vaak bij DM.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:50 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Die plunder ik elke keerZoveel goedkoper dan de Etos enzo ook, kan iedereen aanraden daarheen te gaan
Gelachen.twitter:regio15 twitterde op donderdag 23-04-2020 om 00:30:15Veel politie op een bedrijventerrein aan de #Westlandseweg in #Wateringen. Zij controleerden een bedrijfsfeestje. De 1,5m regel werd gehanteerd, dus er zijn geen boetes uitgeschreven. De feestgangers vonden het wel grappig 🎈 https://t.co/WNjOKDBNKo reageer retweet
Aangereden vs aangereden, zo'n opmerkelijk verschil.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:51 schreef RockNijntje het volgende:
Het meest recente wat ik leerde is dat "aanrijden" dus wél gebruikt wordt in het Nederlands. Ik had het jaren geleden afgezworen toen ik achter het welbekende verhaal kwam. Ik had jarenlang geen flauw idee dat het woord wel bestaat in de context van "ik kom zo aanrijden".
en dan jongeren die geen drol verdienen 400 euro boete gevenquote:Op donderdag 23 april 2020 16:53 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Gelachen.twitter:regio15 twitterde op donderdag 23-04-2020 om 00:30:15Veel politie op een bedrijventerrein aan de #Westlandseweg in #Wateringen. Zij controleerden een bedrijfsfeestje. De 1,5m regel werd gehanteerd, dus er zijn geen boetes uitgeschreven. De feestgangers vonden het wel grappig 🎈 https://t.co/WNjOKDBNKo reageer retweet
Blijkbaar doen die wel iets fout.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:55 schreef bitterbal het volgende:
[..]
en dan jongeren die geen drol verdienen 400 euro boete geven
goed bezig
ja op een bankje zitten met 3 man.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:56 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Blijkbaar doen die wel iets fout.
Die 1.5 meter maatschappij gaan ze er denk ik langer inhouden dan nodig, spekt de staatskas lekker.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:55 schreef bitterbal het volgende:
[..]
en dan jongeren die geen drol verdienen 400 euro boete geven
goed bezig
Overigens bestaat 'de AN-spreker' niet.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:54 schreef RockNijntje het volgende:
Oh, en ik weet ook nog niet zo lang dat "we gaan naar onder" niet "we gaan naar beneden" betekent voor AN-sprekers en ze er zeer verward door raken. Ik gebruikte die zinsconstructie zelf nooit, maar ik twijfelde nooit aan de betekenis als ik iemand het hoorde zeggen omdat ik gewend was dat mensen in mijn omgeving het zeiden. Ik had helemaal niet door dat het voor AN-sprekers geen betekenis heeft
.
Ja joh, flauwekul allemaal.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:56 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja op een bankje zitten met 3 man.
Zonder 1.5 meter danquote:Op donderdag 23 april 2020 16:56 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja op een bankje zitten met 3 man.
De ware Nsb'ers komen ook lekker bovendrijven zo.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:56 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Die 1.5 meter maatschappij gaan ze er denk ik langer inhouden dan nodig, spekt de staatskas lekker.
Jup. Al heb ik steeds meer zoiets van, ze doen het er maar meequote:Op donderdag 23 april 2020 16:50 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Liefde is walgelijk.
[..]
Precies dat! En dat het me vervolgens ook echt 2-3 jaar kostte om wél fatsoenlijk Nederlands te kunnen spreken en geen gekke woorden meer te gebruiken. En dan toch, heel af en toe, moet ik nog steeds aan iemand navragen of een woord ook gebruikt wordt in het Nederlands.
Nee, waarschijnlijk niet, maar het is mij een beetje veel moeite om telkens iedere regio die het 'Algemene Nederlands' zo goed spreekt dat ze onder 'Algemeen Nederlands' vallen los op te noemenquote:Op donderdag 23 april 2020 16:57 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Overigens bestaat 'de AN-spreker' niet.
Drinken inschudquote:Op donderdag 23 april 2020 16:57 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Jup. Al heb ik steeds meer zoiets van, ze doen het er maar mee
Ze snappen me heus wel als ik zeg dat ik aanrij of naar onder ga en ik een klapper pak of drinken inschud.
Ik vind "naar beneden gaan" ook zo onnatuurlijk en bekakt klinken. Ik krijg het mn bek niet uit.
Dan weet je waar je op moet richten met je geweerquote:Op donderdag 23 april 2020 16:58 schreef Amarantha het volgende:
Waarom hebben kinderen altijd zo'n hoge stemvolume.
Geef ze een sigaar en een fles whisky.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:58 schreef Amarantha het volgende:
Waarom hebben kinderen altijd zo'n hoge stemvolume.
Ik heb mezelf inmiddels al volledig aangepast omdat de kans vrij groot is dat ik mijn hele leven in Utrecht en omstreken blijfquote:Op donderdag 23 april 2020 16:57 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Ze snappen me heus wel als ik zeg dat ik aanrij of naar onder ga en ik een klapper pak of drinken inschud.
Ik vind "naar beneden gaan" ook zo onnatuurlijk en bekakt klinken. Ik krijg het mn bek niet uit.
Wat is een klapper pakken?quote:Op donderdag 23 april 2020 16:57 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Een ordner dan. Of hoe die krengen ook heten. Ringbanden. Zoiets.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:59 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ja. Maar ik weet niet wat een klapper pakken is
Ooooo, ik dacht al dat het Limlands was voor iemand een zoen geven of zoquote:Op donderdag 23 april 2020 17:01 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Een ordner dan. Of hoe die krengen ook heten. Ringbanden. Zoiets.
Ja oke, dan snap ik dat je je wat aanpast. Ik kom vaak niet verder dan Eindhoven.quote:Op donderdag 23 april 2020 17:00 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ik heb mezelf inmiddels al volledig aangepast omdat de kans vrij groot is dat ik mijn hele leven in Utrecht en omstreken blijf. Maar ik ga mijn dialect zeker nooit opgeven en zal iedere kans die ik heb om het te spreken aannemen
.
Grappig dat je dat zegt trouwens, degenen van wie ik het ken komen namelijk uit omgeving Leudal. Echt een Limburgse uitspraak ja!
Naja, die zijn er dus gewoon niet.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:58 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Nee, waarschijnlijk niet, maar het is mij een beetje veel moeite om telkens iedere regio die het 'Algemene Nederlands' zo goed spreekt dat ze onder 'Algemeen Nederlands' vallen los op te noemen.
Dan zou ik er ook schijt aan hebbenquote:Op donderdag 23 april 2020 17:02 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Ja oke, dan snap ik dat je je wat aanpast. Ik kom vaak niet verder dan Eindhoven.
Op een fokmeet na. Dan is het 5minuten grappen en grollen dat ze me niet verstaan. Pech
Maar in Leudal praten ze nog gekker. Sowieso alles wat bij Roermond hoort en daaronder
Haarlems beschouwen we dan toch als neutraal Nederlands?quote:Op donderdag 23 april 2020 17:03 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Naja, die zijn er dus gewoon niet.Net even andere uitspraken, net wat andere woorden, er is echt niemand die van nature AN spreekt. Hoogstens zonder opvallende kenmerken. (En da's dus al twijfelachtig dankzij het doof zijn voor variatie die je vaak hoort)
Wat? Ik ken alleen streuf.quote:Op donderdag 23 april 2020 17:02 schreef RockNijntje het volgende:
Mijn schoonouders dachten trouwens dat Brabants helemaal niet zo heel anders was en we vooral gewoon een grappig accent hebben. Sindsdien ben ik over zaken als streuf, temper, klerazzie, tèsnuzzik en ertsgrallen begonnen. Er ging een wereld voor ze open joh.
Maar ik weet zeker dat TaMieke met nog meer gekke woorden kan komen, Limburgs is hiermee namelijk nóg erger.
Snap ik. Het was een rare zin. Mijn foutquote:Op donderdag 23 april 2020 17:02 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ooooo, ik dacht al dat het Limlands was voor iemand een zoen geven of zo
En cafetaria ‘t Befkequote:Op donderdag 23 april 2020 17:04 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Wat? Ik ken alleen streuf.
Vriendin van me komt uit Deurne.
We hebben vast wel van dat soort woorden. Maar veel werd vooral vroeger veel gebruikt, dat raakt toch steeds meer vergeten lijkt het. Helaas
Als kan niemand ooit de sjottelslet vergeten
[..]
Snap ik. Het was een rare zin. Mijn fout
Nope, niet meer. Gewoon een van de variaties. Historisch gezien heb je gelijk hoor, maar met het afschaffen van ABN als term, zijn ze daar ook mee gekapt.quote:Op donderdag 23 april 2020 17:04 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Haarlems beschouwen we dan toch als neutraal Nederlands?
Jaaaa, sjottelslet! Iedereen krijgt altijd de meest bijzondere ideeën en dan is het gewoon een vaatdoekjequote:Op donderdag 23 april 2020 17:04 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Wat? Ik ken alleen streuf.
Vriendin van me komt uit Deurne.
We hebben vast wel van dat soort woorden. Maar veel werd vooral vroeger veel gebruikt, dat raakt toch steeds meer vergeten lijkt het. Helaas
Als kan niemand ooit de sjottelslet vergeten
O, dat wist ik nietquote:Op donderdag 23 april 2020 17:06 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Nope, niet meer. Gewoon een van de variaties. Historisch gezien heb je gelijk hoor, maar met het afschaffen van ABN als term, zijn ze daar ook mee gekapt.
Nicequote:Op donderdag 23 april 2020 16:58 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dan weet je waar je op moet richten met je geweer
Het is ook nooit uitgebreid afgesproken afaik, maar meer in onbruik geraakt om Haarlems als neutraal te zien. Werd iets teveel als waardeoordeel toegepast en dat is gewoon niet interessant uit taalkundig oogpunt.quote:
Heb jij Nederlands gestudeerd?quote:Op donderdag 23 april 2020 17:08 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Het is ook nooit uitgebreid afgesproken afaik, maar meer in onbruik geraakt om Haarlems als neutraal te zien. Werd iets teveel als waardeoordeel toegepast en dat is gewoon niet interessant uit taalkundig oogpunt.
Ja.quote:Op donderdag 23 april 2020 17:09 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Heb jij Nederlands gestudeerd?
Ik gok dat klerazzie dan kleren zijn. De rest kan ik niets van makenquote:Op donderdag 23 april 2020 17:06 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Jaaaa, sjottelslet! Iedereen krijgt altijd de meest bijzondere ideeën en dan is het gewoon een vaatdoekje.
De woorden betekenen pannenkoek, pannenkoekenbeslag, kleding, zakdoek en paardenbloemen.
Oudbakken?quote:Op donderdag 23 april 2020 17:10 schreef IJsdraakje het volgende:
Al blijf ik "hoe noem je een koekje dat te lang ligt?" een van de leukste vinden om taalvariatie te illustreren.
Ouw kuukske?quote:Op donderdag 23 april 2020 17:10 schreef IJsdraakje het volgende:
Al blijf ik "hoe noem je een koekje dat te lang ligt?" een van de leukste vinden om taalvariatie te illustreren.
Bijvoorbeeld.quote:
Dialect, en verschil tussen taal en dialect is vooral "hoe het ooit benoemd is door ouwe professoren"quote:Op donderdag 23 april 2020 17:13 schreef Koen66 het volgende:
Is Limburgs nu een accent of ook een officiële taal?
accent maar het is net zo apart als Frieslandquote:Op donderdag 23 april 2020 17:13 schreef Koen66 het volgende:
Oh ja, dialect heb je ook nogquote:Op donderdag 23 april 2020 17:13 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dialect, en verschil tussen taal en dialect is vooral "hoe het ooit benoemd is door ouwe professoren"
Klopt, accent is meer ABN met een tongval, dialect is een 'taal'quote:Op donderdag 23 april 2020 17:15 schreef IJsdraakje het volgende:
Er is ook een duidelijk verschil tussen een Limburgs accent (die kan ik verstaan) en Limburgs dialect, met die laatste krijg je die wartaal die hier net langs kwam.![]()
Dit is de enige die ik mijn vriend heb uitgelegd toen we voor het eerst naar mijn ouders gingen, want dat zeggen ze heel erg vaakquote:
Die is ook mooi ja.quote:
Dialect, maar er zit een groot verschil tussen het Limburgs wat ze spreken in Venlo en dat in bijvoorbeeld Maastricht/Heerlen/Roermond/Kerkrade..quote:Op donderdag 23 april 2020 17:13 schreef Koen66 het volgende:
Van Limburgs krijg je een droge sleuf en van Brabants een natte, dat is wel een erg groot verschil.quote:Op donderdag 23 april 2020 17:19 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Dialect, maar er zit een groot verschil tussen het Limburgs wat ze spreken in Venlo en dat in bijvoorbeeld Maastricht/Heerlen/Roermond/Kerkrade..
Ik heb een collega die uit Valkenburg komt en een typische homostem heeft*. Die combinatie kan ik erg lastig verstaanquote:Op donderdag 23 april 2020 17:19 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Dialect, maar er zit een groot verschil tussen het Limburgs wat ze spreken in Venlo en dat in bijvoorbeeld Maastricht/Heerlen/Roermond/Kerkrade..
Nah, geen van beide doen het voor me.quote:Op donderdag 23 april 2020 17:21 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Van Limburgs krijg je een droge sleuf en van Brabants een natte, dat is wel een erg groot verschil.
Kerkrade is gewoon Duits.quote:Op donderdag 23 april 2020 17:19 schreef Bos81 het volgende:
[..]
welk dialect vind je het meest sexy?quote:Op donderdag 23 april 2020 17:21 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Nah, geen van beide doen het voor me.
nu nog in het echt tegen iemand kletsen en niet de hele dag op Fok chattenquote:Op donderdag 23 april 2020 17:23 schreef UitStraling het volgende:
[..]
welk dialect vind je het meest sexy?
Gekozen kon worden uit negen mogelijkheden: Brabants, Zeeuws, Zuid-Hollands/Rotterdams/Haags, Gronings/Drents, Noord-Hollands/Amsterdams, Limburgs, Fries, Twents/Achterhoeks en Utrechts.
Zowel veertig procent van de single mannen als vrouwen kozen voor Brabants. Het Limburgs en Hollands/Amsterdams kwamen op de tweede en derde plek. Bij single mannen hoef je niet aan te komen met een Utrechts accent. Dat eindigde als laatste. En bij de single vrouwen valt een Zeeuws accent niet in de smaak.
Quarantaine kut.quote:Op donderdag 23 april 2020 17:25 schreef Karzai het volgende:
[..]
nu nog in het echt tegen iemand kletsen en niet de hele dag op Fok chatten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |