Thanks. Ja, klinkt allemaal logisch. Het is alleen zo moeilijk, als je zo lang samen bent en je levens zo met elkaar zijn vergroeid. Bij ieder dingetje dat ik zie denk ik weer: 'oh, dat is nu dus ook niet meer', of: 'oh, dat gaat nu dus ook niet meer door'.quote:Op donderdag 23 april 2020 11:29 schreef Ifrane het volgende:
Sterkte. Klinkt alsof er te veel is gebeurd voor je vriendin (o.a. dat drankgevalletje) waardoor haar gevoel dus "weg" is. En daar kan je echt weinig aan doen, dat haar gevoel voor je weg is. Tevens ook het kutste wat je te horen kan krijgen als je nog 100% inzet had in een goede voortgang van de relatie.
Nogmaals sterkte, hou je taai, probeer zo veel mogelijk door te gaan met het leven zonder haar.
Toch heeft ze dat in december wel gedaan, me terugnemen dus. Maar misschien was dat al een illusie. Ik merk overigens bij haar dat de liefde en pijn er wel degelijk is, maar ze letterlijk *alles* niet meer ziet zitten. "Ik moet voor mezelf kiezen", dat soort teksten. Waardoor ik weer het idee krijg dat ze vooral met zichzelf in de knoei zit en de relatie verbreken als één van de meest 'gemakkelijke' opties ziet. En dat doet mij dan weer pijn, dat ik haar kennelijk niet kan helpen.quote:Op donderdag 23 april 2020 11:49 schreef Craptacular het volgende:
Gefeliciteerd. Je mag nu beginnen aan een nieuwe start.
Geloof mij iemand die het uitmaakt wil je niet meer terug. Ga verder met je leven en ga even door de shitstorm heen.
Walk away. Ze neemt je terug vanwege eigenbelang. Iemand die zo wispelturig is zal je (ook al kom je bij elkaar) over een tijdje weer dumpen. Dat moet je jezelf niet aan willen doen.quote:Op donderdag 23 april 2020 11:54 schreef BottleItIn het volgende:
[..]
Toch heeft ze dat in december wel gedaan, me terugnemen dus. Maar misschien was dat al een illusie. Ik merk overigens bij haar dat de liefde en pijn er wel degelijk is, maar ze letterlijk *alles* niet meer ziet zitten. "Ik moet voor mezelf kiezen", dat soort teksten. Waardoor ik weer het idee krijg dat ze vooral met zichzelf in de knoei zit en de relatie verbreken als één van de meest 'gemakkelijke' opties ziet. En dat doet mij dan weer pijn, dat ik haar kennelijk niet kan helpen.
Het komt eerder over alsof ze het gevoel heeft dat ze zichzelf wegcijfert voor jou, omdat jullie niet dezelfde toekomstplannen lijken te hebben en ze zich daarom aan jou aanpaste maar haar toekomstplan nu belangrijker is gewordenquote:Op donderdag 23 april 2020 11:54 schreef BottleItIn het volgende:
Toch heeft ze dat in december wel gedaan, me terugnemen dus. Maar misschien was dat al een illusie. Ik merk overigens bij haar dat de liefde en pijn er wel degelijk is, maar ze letterlijk *alles* niet meer ziet zitten. "Ik moet voor mezelf kiezen", dat soort teksten. Waardoor ik weer het idee krijg dat ze vooral met zichzelf in de knoei zit en de relatie verbreken als één van de meest 'gemakkelijke' opties ziet. En dat doet mij dan weer pijn, dat ik haar kennelijk niet kan helpen.
Je hebt helemaal gelijk hoor, ik ben ook zeker niet van plan in een onderdanige relatie terug te vallen.quote:Op donderdag 23 april 2020 11:58 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Walk away. Ze neemt je terug vanwege eigenbelang. Iemand die zo wispelturig is zal je (ook al kom je bij elkaar) over een tijdje weer dumpen. Dat moet je jezelf niet aan willen doen.
Dat heeft misschien ook te maken met een ander probleem, dat altijd heeft gespeeld in onze relatie. Ik heb een rijk sociaal leven, met veel vrienden. Zij heeft amper vrienden en zat vaak thuis als ik erop uit was. Ze heeft altijd gezegd dat prima te vinden, maar dat idee had ik niet. Ze ging pas op 'aan' als ik thuis was en dat verwachtte ik misschien ook van haar (want verder deed ze, naast werk, niet zoveel).quote:Op donderdag 23 april 2020 12:05 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Het komt eerder over alsof ze het gevoel heeft dat ze zichzelf wegcijfert voor jou, omdat jullie niet dezelfde toekomstplannen lijken te hebben en ze zich daarom aan jou aanpaste maar haar toekomstplan nu belangrijker is geworden
Het is wel een beetje raar dat ze jou verwijt dat je geen vaste baan hebt, alsof het haar alleen maar te doen is om het geld. Als ze iets wil wat veel geld kost moet ze daar zelf voor werken, kan ze niet op jou afschuiven. Is ze ook individueel in therapie? Werkt die therapie niet? Praten jullie daar ook over?
Wat is voor jou nu de toegevoegde waarde om zoiets lulligs te zeggen tegen iemand die al aangeeft het ergens moeilijk mee te hebben?quote:Op donderdag 23 april 2020 12:40 schreef Najieto het volgende:
De 2e klap zal harder zijn als ze binnen een paar weken een nieuwe lover blijkt te hebben die al wat langer in de picture was. Sterkte.
Dat is meestal wel een trigger om twijfel te krijgen in een relatie.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:40 schreef Najieto het volgende:
De 2e klap zal harder zijn als ze binnen een paar weken een nieuwe lover blijkt te hebben die al wat langer in de picture was. Sterkte.
Voor de verwerking kan het juist beter zijn als er zoiets speelt.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:40 schreef Najieto het volgende:
Zo'n depri geval is ook iemand die jou erin meetrekt. Moet je niet willen.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:14 schreef Heph844 het volgende:
Klinkt eerlijk gezegd alsof jullie hele andere personen zijn, met een andere levensinstelling ook. Als je dan langzaam uit elkaar gegroeid bent, is het enorm lastig om dat weer recht te trekken met een vast contract en relatietherapie.
Jij twijfelde niet voor niets, en zij maakt er niet voor niets twee keer een einde aan. Achteraf ga je inzien dat dit niet de relatie was waar jullie beiden gelukkig van werden.
Misschien enigszins, qua levensinstelling. Qua persoonlijkheid hebben we juist best veel raakvlakken: introvert en ook vaak behoefte aan thuis burgerlijk bezig zijn (ondanks mijn sociale leven). Dat is ook de reden dat het jarenlang goed heeft gewerkt en probleemloos door kabbelde. Aan de andere kant: hoe ze zich nu gedraagt is ze voor mij echt onherkenbaar. Ze roept ook steeds dat ze zich weer 'zoals vroeger' wil voelen, dus wat dat betreft voelt zij dat ook wel aan.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:14 schreef Heph844 het volgende:
Klinkt eerlijk gezegd alsof jullie hele andere personen zijn, met een andere levensinstelling ook. Als je dan langzaam uit elkaar gegroeid bent, is het enorm lastig om dat weer recht te trekken met een vast contract en relatietherapie.
Jij twijfelde niet voor niets, en zij maakt er niet voor niets twee keer een einde aan. Achteraf ga je inzien dat dit niet de relatie was waar jullie beiden gelukkig van werden.
Maar, is het een mogelijkheid wellicht dat haar gevoel gewoon weg is, gewoon, omdat gevoel wel eens weg gaat, en dat ze nu, om dat recht te praten, de voor de hand liggende redenen opvoert die ze nu opvoert?quote:Op donderdag 23 april 2020 13:35 schreef BottleItIn het volgende:
[..]
Misschien enigszins, qua levensinstelling. Qua persoonlijkheid hebben we juist best veel raakvlakken: introvert en ook vaak behoefte aan thuis burgerlijk bezig zijn (ondanks mijn sociale leven). Dat is ook de reden dat het jarenlang goed heeft gewerkt en probleemloos door kabbelde. Aan de andere kant: hoe ze zich nu gedraagt is ze voor mij echt onherkenbaar. Ze roept ook steeds dat ze zich weer 'zoals vroeger' wil voelen, dus wat dat betreft voelt zij dat ook wel aan.
Maar ik zag de laatste tijd ook goede dingen, dat de vroegere 'haar' weer een beetje doorscheen. Dat neemt ze alleen niet meer van me aan, ze blijft hangen in het negatieve.
Zelf heb ik een aantal jaar terug ook de nodige psychische klachten gehad. Ik probeerde haar dan ook te vertellen dat ik het heel goed snap, die uitzichtloosheid die zij nu voelt. Maar dat komt totaal niet aan. Dat doet nog wel het meest pijn denk ik, dat ze niet meer naar me luistert en denkt dat de relatie verbreken de 'oplossing' is.
Nee, ik maak me geen illusies dat het gefikst kan worden. Natuurlijk is er een stukje hoop. Maar als zij nu ineens op haar uitspraken terug zou komen, kan ik het voor mezelf niet verantwoorden om te zeggen dat alles weer oké is. Daarvoor is nu te veel kapotgemaakt.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar, is het een mogelijkheid wellicht dat haar gevoel gewoon weg is, gewoon, omdat gevoel wel eens weg gaat, en dat ze nu, om dat recht te praten, de voor de hand liggende redenen opvoert die ze nu opvoert?
Ik snap prima dat jij wil dat het ligt aan depressie en aan allerlei externe factoren, omdat, als dat zo is, jij nog de hoop hebt dat als je die externe factoren fixt, het weer goed komt? Dat kan natuurlijk niet als haar gevoel weg is. Daar kun jij niks aan fixen.
Kijk, het is een mooie kutsituatie, en het is pas net dus je bent nog vol in verwarring en probeert het te snappen en te zoeken naar strohalmen waardoor je het kunt fixen, maar, is het gewoon bij haar niet op, om een niet moeilijkere reden anders dan dat het gewoon op is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |