abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 22 april 2020 @ 21:51:26 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192757975
quote:
Quote 500-lid Klaas Hummel is woest over de aanpak van de Covid 19 pandemie. ‘Er is iets veel ergers gaande. De pandemie van een wereldwijd instortend economisch en sociaal stelsel. We spelen met vuur.’

Klaas Hummel:
‘Er zijn volgens het CBS 17.415.000 inwoners in Nederland; ongeveer 4 miljoen daarvan zijn ouder dan 60 jaar. Deze gehele bevolking wordt verteld dat Covid 19 het ergste is sinds de Tweede Wereldoorlog. Heel besmettelijk en dodelijk. Angst onder 17.415.000 mensen. Na twee maanden lock down wordt het tijd dit eens te evalueren.

Advertentie - Lees hieronder verder

Allereerst vertelt Jaap van Dissel van het RIVM dat op basis van een onderzoek bij de bloedbank waarschijnlijk 3% van de bevolking antistoffen heeft en dus ziek is geweest. Dat zijn dan iets meer dan 500.000 mensen in twee maanden dat het virus bekend is in Nederland. De leeftijd van de 3.315 mensen die helaas aan Covid 19 zijn overleden in deze twee maanden lag voor bijna 97% boven de 60 jaar volgens data van hetzelfde RIVM. Het CBS vult aan dat er ook buiten het ziekenhuis mensen overlijden aan Covid 19, mogelijk ook enkele duizenden. Dat zijn dan voornamelijk ouderen met onderliggend lijden die blijkbaar niet meer naar het ziekenhuis gaan omdat het zinloos is of omdat ze daar niet meer voor kiezen. Jongeren met ernstige Covid 19 problemen zullen zeker naar het ziekenhuis gaan. De conclusie is dat de totale sterfte dus voor zelfs meer dan 97% ouderen treft met onderliggende gezondheidsproblemen.

Risico
Het virus is een risico voor een doelgroep van 4 miljoen mensen beginnend boven de 60 maar eigenlijk pas serieus boven de 70. Onder de 50 zijn er volgens het RIVM tot nu toe maar 20 slachtoffers te betreuren. Het totaal aantal slachtoffers gebaseerd op het RIVM en meenemend de extra schatting van het CBS komt niet verder dan rond de 6.500. Dit is minder dan 0,2 % van de risicogroep van de 4 miljoen mensen boven de 60 jaar oud. De verspreiding gaat veel langzamer dan gedacht op basis van het bloedbankonderzoek dus de gemiddelde sterfte van 140 personen gaat door en wordt hopelijk minder door de lock down maatregelen. Maar ook met 140 doden per dag loopt de teller van 0,2 % heel langzaam op.

Zinvol?
Is dit allemaal zinvol? Er komt blijkbaar niet snel een groepsimmuniteit en dat is nu ook niet meer het doel. Het doel is het virus remmen/vertragen totdat er een vaccin is. Dat vaccin laat nog op zich wachten. Veel verschillende meningen maar onder experts praat men over een periode van een jaar tot twee jaar dat we nog moeten wachten. Wachten betekent een oplopend dodental. Statistisch niet indrukwekkend maar in absolute getallen angstaanjager. Als we doorgaan met een sterfte van circa 140 per dag dan overlijden er circa 40.000 mensen aan Covid 19 in 2020. Circa 1 % van de doelgroep van 4 miljoen mensen boven de 60.

Deze groep zou echter deels sowieso overlijden door andere onderliggende kwalen. In 2019 overleden er circa 130.000 mensen boven de 65 jaar oud. 3,25% van de ouderen boven de 60. De 1% Covid 19 doden in 2020 brengt dat percentage niet naar 4,25%, het is niet én én. Wellicht verhoogt het percentage naar 3,5 of 3,6 en dat corrigeert zich weer na de introductie van een vaccin.

Probleem is reactie regering
Er is dus geen probleem als je naar de Nederlandse bevolking als geheel kijkt. Het probleem is de reactie van onze regering in Nederland en eigenlijk wereldwijd door regeringen. Ze overreageren gebaseerd op denken in termen van het individu in plaats van verantwoordelijkheid nemen voor de gehele bevolking en kijkend naar alle risico’s.

Advertentie - Lees hieronder verder

De overheid kan sterfte niet voorkomen bij oude mensen die sowieso een korte levensverwachting hebben en daarbij ernstige gezondheidsklachten. Het is niet meer dan een vertraging en weinig effectief in extra levensjaren en wellicht ook niet in levensvreugde als je wordt geïsoleerd van je familie op het einde van je leven.

Depressie
De andere kant van de medaille is veel erger. 13,5 miljoen mensen die weinig of geen risico lopen wordt angst aangejaagd en zij verliezen economisch en sociaal op een schaal die haast niet voor te stellen is. Hoe lang mag en kan je die groep zo economisch beschadigen en sociaal isoleren met alle gevolgen van dien, waaronder ook een verhoogd sterftecijfer. Zes weken vinden we prima. Solidariteit! Maar 3 maanden, 6 maanden, eind 2020! De introductie van een onzinplan van een 1,5 meter maatschappij.

De economische depressie, we spreken dadelijk niet meer over een recessie, zal ook de groep van 4 miljoen ouderen opnieuw treffen in de vorm van lagere pensioenen en slechtere gezondheidszorg omdat we rigoureus moeten gaan bezuinigen. In onze economie worden sectoren zoals Transport, Hotels en Leisure, Horeca, Evenementen en Cultuur specifiek geraakt en die lijst wordt langer en langer. Van die materie heeft het RIVM geen verstand en de medisch deskundigen die dagelijks aanschuiven bij de praatprogramma’s ook niet.

Opstand
De bevolking moet na 28 april massaal in opstand komen tegen dit beleid. Niet door ongehoorzaamheid maar door protest. Ik ben enorm teleurgesteld hoe de media kritiekloos dit beleid accepteren en volledig focussen op het individuele leed van de Covid 19 pandemie. Er is iets veel ergers gaande. De pandemie van een wereldwijd instortend economisch en sociaal stelsel als dit voortduurt. Als ik net zo als onze premier een vergelijking maak met de Tweede Wereldoorlog dan besef ik dat die primair ontstond door economische en sociale ellende in Duitsland. Dat land was toen in lock down, opgelegd door haar buurlanden. We spelen wereldwijd met vuur.’
https://www.quotenet.nl/n(...)-komen-tegen-beleid/

LXIV:
quote:
Zo denk ik er ook over. De gemiddelde leeftijd van corona-doden is boven de 80. En meestal waren die mensen al ziek. Wat bereiken we hiermee? Dat ze een half levensjaar winnen?

Verder wordt volkomen onderschat wat voor een mensenjaren een economische depressie kost. Als de levensverwachting van de Nederlandse bevolking hierdoor ook maar 1 jaar daalt zijn dat dus 18 miljoen levensjaren. Vele, vele, vele malen meer dan de levensjaren die we nu aan het 'redden' zijn. Om van alle andere ellende nog maar te zwijgen.

Rutte wil geen beelden van lijken in de straat tijdens zijn premierschap. Dat is politiek opportunisme. Er moet rationeel en op de lange termijn gekeken worden. En naar het algemeen belang, in plaats van enkel naar de belangen van zieke obese bejaarden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 22 april 2020 @ 21:52:21 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192757992
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jij woont in het zuiden van ons land toch? Zijn er bij jou geen mensen overleden?
Van mijn moeders kennissen een heel stel. Maar dan heb je het ook over 70+-ers
Van mensen van mijn eigen leeftijd of jonger ken ik niemand persoonlijk die overleden is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192758110
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:51 schreef LXIV het volgende:
Zo denk ik er ook over. De gemiddelde leeftijd van corona-doden is boven de 80. En meestal waren die mensen al ziek. Wat bereiken we hiermee? Dat ze een half levensjaar winnen?

Verder wordt volkomen onderschat wat voor een mensenjaren een economische depressie kost. Als de levensverwachting van de Nederlandse bevolking hierdoor ook maar 1 jaar daalt zijn dat dus 18 miljoen levensjaren. Vele, vele, vele malen meer dan de levensjaren die we nu aan het 'redden' zijn. Om van alle andere ellende nog maar te zwijgen.

Rutte wil geen beelden van lijken in de straat tijdens zijn premierschap. Dat is politiek opportunisme. Er moet rationeel en op de lange termijn gekeken worden. En naar het algemeen belang, in plaats van enkel naar de belangen van zieke obese bejaarden.
Punt is ook dat de hele zorg dreigde te klappen. Dan krijg je dus dat er mensen sterven in de gangen van de ziekenhuizen.

Juist met deze lockdown beperkt het aandeel stervenden zich vooral tot de ouderen en kwetsbaren. En als de daling nog even doorzet kan de reguliere zorg ook weer door.
  woensdag 22 april 2020 @ 21:57:56 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192758128
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:57 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Punt is ook dat de hele zorg dreigde te klappen. Dan krijg je dus dat er mensen sterven in de gangen van de ziekenhuizen.

Juist met deze lockdown beperkt het aandeel stervenden zich vooral tot de ouderen en kwetsbaren. En als de daling nog even doorzet kan de reguliere zorg ook weer door.
Ja, maar dan blijft het mensen dat immuniteit heeft opgebouwd ook heel lang laag en komen we er nooit vanaf.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192758219
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:57 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Punt is ook dat de hele zorg dreigde te klappen. Dan krijg je dus dat er mensen sterven in de gangen van de ziekenhuizen.

Juist met deze lockdown beperkt het aandeel stervenden zich vooral tot de ouderen en kwetsbaren. En als de daling nog even doorzet kan de reguliere zorg ook weer door.
Ook paniekzaaierij.
Dat punt is bij lange na nooit bereikt. Sterven in de gang. _O-
Vakman pur sang
pi_192758255
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:35 schreef LXIV het volgende:

[..]

De meeste mensen (dus niet ouderen of mensen met onderliggende aandoeningen), zullen een besmetting met corona vergelijkbaar als die met een griep ervaren (waarbij een griep ook een redelijk stevig ziekte is hoor, het is geen verkoudheid).
De gemiddelde sterfteleeftijd is 82 of zo. Kom op, het is geen pokken of Zwarte Dood!
Er is een hele goede reden, waarom er niet al 50.000 mensen dood zijn in Nederland
Omdat...... iedereen zich druk maakt, zich opsluit, afstand houdt, regering verboden instelde.
En dat is de reden waarom de grote aantallen van pokken en pest niet gehaald zal worden.

Maar als iedereen jouw domheid overneemt, dan valt er een paar honderdduizend doden in Nederland en tientallen miljoenen wereldwijd.
  woensdag 22 april 2020 @ 22:06:28 #7
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192758329
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:02 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Er is een hele goede reden, waarom er niet al 50.000 mensen dood zijn in Nederland
Omdat...... iedereen zich druk maakt, zich opsluit, afstand houdt, regering verboden instelde.
En dat is de reden waarom de grote aantallen van pokken en pest niet gehaald zal worden.

Maar als iedereen jouw domheid overneemt, dan valt er een paar honderdduizend doden in Nederland en tientallen miljoenen wereldwijd.
Ik snap je punt maar dat random cijfers uit de lucht grijpen moet echt stoppen. Zowel van voor- als tegenstanders van maatregelen.
pi_192758385
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 19:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is natuurlijk een ander virus. Voor de meeste mensen (praktisch iedereen) heeft een corona-besmetting dezelfde gevolgen als een besmetting met het griepvirus. Vandaar dat men zegt "Het is maar een griepje", terwijl dat feitelijk idd onjuist is. Eigenlijk zou men moeten zeggen: "Het is niet veel ernstiger dan een griepje".
Iedere profeet hier gaat natuurlijk volstrekt tegen de cijfers in en stelt dat 5% er aan kapot gaat ofzo. :7 "ook bij jongere mensen!$!@$ Einz

Totale kolder natuurlijk maar okay.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192758407
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ook paniekzaaierij.
Dat punt is bij lange na nooit bereikt. Sterven in de gang. _O-
Toen we op de piek zaten, had het echt niet nog twee weken zo verder moeten stijgen.
  woensdag 22 april 2020 @ 22:11:56 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192758442
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:02 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Er is een hele goede reden, waarom er niet al 50.000 mensen dood zijn in Nederland
Omdat...... iedereen zich druk maakt, zich opsluit, afstand houdt, regering verboden instelde.
En dat is de reden waarom de grote aantallen van pokken en pest niet gehaald zal worden.

Maar als iedereen jouw domheid overneemt, dan valt er een paar honderdduizend doden in Nederland en tientallen miljoenen wereldwijd.
Ik had wat lagere cijfers gehoord, maar goed. Er is een fundamenteel verschil van mening of je daar dan iets aan moet doen of niet. Tientallen miljoenen doden wereldwijd is nu ook weer niet een enorme impact op de wereldbevolking. Zeker niet als je overweegt dat het gros al oud of ziek was.

Maar verder is dit een discussie waar je niet uit komt. Want of je bent niet bereid je vrijheid in te leveren (en dus wel die doden te accepteren), of je wil die -extra- doden niet accepteren en levert daarvoor dus vrijheid in.

Dat heeft trouwens niks met domheid te maken maar met levensbeschouwing.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192758443
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:37 schreef kontkapje het volgende:
Dit is zinnige info. Die papers die er zijn die voldoen niet aan de criteria van Rivers. Dr. Andrew Kaufman legt het haarfijn uit:


[ afbeelding ]
Wat is dit?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192758460
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:10 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Toen we op de piek zaten, had het echt niet nog twee weken zo verder moeten stijgen.
Niet als je iedereen een kans wilt geven op de IC nee.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192758488
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:11 schreef LXIV het volgende:

Dat heeft trouwens niks met domheid te maken maar met levensbeschouwing.
Als je abstracte doden vanwege weggegooid geld wat aan zorg had kunnen besteden uit de beschouwing laat wel ja, anders moet je gewoon concluderen dat het niet rationeel ende gewoon dom is dit gedoe.

Met hetzelfde geld kun je een veelvoud aan gezonde levensjaren redden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 22 april 2020 @ 22:15:48 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192758536
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:13 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als je abstracte doden vanwege weggegooid geld wat aan zorg had kunnen besteden uit de beschouwing laat wel ja, anders moet je gewoon concluderen dat het niet rationeel ende gewoon dom is dit gedoe.

Met hetzelfde geld kun je een veelvoud aan gezonde levensjaren redden.
Onder aan de streep valt idd nog te bezien welke aanpak de meeste doden veroorzaakt en ook nog eens wat voor doden (relatief jongeren vs ouderen zonder toekomstperspectief).
Maar al zou dat gelijk zijn, of zouden we zelfs levens kunnen redden zonder dat dit in de toekomst levens zou kosten, dan nog kun je je afvragen of je de vrijheid van mensen mag afpakken om dit te doen.
We hebben in WOII toch ook miljoenen mensenlevens opgeofferd voor 'de Vrijheid'? Maar nu puntje bij paaltje willen we er nog geen demente bejaarde voor laten sterven.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192758544
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

[..]

Er overlijdt ook wel eens een jongere aan corona. Maar het gaat om het gemiddelde en niet om individuele gevallen.
Of aan fietsen zonder helm. :7
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192758581
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Onder aan de streep valt idd nog te bezien welke aanpak de meeste doden veroorzaakt en ook nog eens wat voor doden (relatief jongeren vs ouderen zonder toekomstperspectief).
Maar al zou dat gelijk zijn, of zouden we zelfs levens kunnen redden zonder dat dit in de toekomst levens zou kosten, dan nog kun je je afvragen of je de vrijheid van mensen mag afpakken om dit te doen.
We hebben in WOII toch ook miljoenen mensenlevens opgeofferd voor 'de Vrijheid'? Maar nu puntje bij paaltje willen we er nog geen demente bejaarde voor laten sterven.
Als dat een kleine offer zou zijn is het no issue, maar het is geen klein offer meer. :') Dat komt ook omdat de scholen gelijk dicht moesten en veel ondernemingen dicht moeten die nauwelijks effect hebben op het aantal besmettingen.

1:1 contact als kappers /fysio's of dierentuinen... Of scholen waar iedereen jonger is dan 20..... Komop zeg. :{

Stel dit was echt besmettelijk en dodelijk dan had het leger aardappels naar de huizen moeten brengen. Maar dit is niet écht besmettelijk en voor de niet risicogroepen nauwelijks dodelijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192758595
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:15 schreef LXIV het volgende:
We hebben in WOII toch ook miljoenen mensenlevens opgeofferd voor 'de Vrijheid'? Maar nu puntje bij paaltje willen we er nog geen demente bejaarde voor laten sterven.
Leven onder een dictator of tijdelijk wat vrijheden afstaan zodat je niet naar de kroeg of kapper kan.

Dat is nogal een verschil.
pi_192758601
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Leven onder een dictator of tijdelijk wat vrijheden afstaan zodat je niet naar de kroeg of kapper kan.

Dat is nogal een verschil.
Kroeg sta je hutje mutje op met veel mensen, kapper 1:1 in de zaak. :')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 22 april 2020 @ 22:21:01 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192758628
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Leven onder een dictator of tijdelijk wat vrijheden afstaan zodat je niet naar de kroeg of kapper kan.

Dat is nogal een verschil.
Het gaat niet om mijn kappers- of kroegbezoek maar juist om die kappers en kroegbazen zelf. Die zien hun broodwinning ten onder gaan. En ik vind echt dat niemand mij heeft te vertellen wie ik wel en niet thuis mag uitnodigen. Ook is er gewoon een grondwettelijk recht op vergadering. Dat kan Rutte niet met een persco even van tafel vegen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192758687
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het gaat niet om mijn kappers- of kroegbezoek maar juist om die kappers en kroegbazen zelf. Die zien hun broodwinning ten onder gaan. En ik vind echt dat niemand mij heeft te vertellen wie ik wel en niet thuis mag uitnodigen. Ook is er gewoon een grondwettelijk recht op vergadering. Dat kan Rutte niet met een persco even van tafel vegen.
De meeste bedrijven zijn gewoon open. En er wordt nog genoeg vergaderd.
pi_192758691
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:10 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Toen we op de piek zaten, had het echt niet nog twee weken zo verder moeten stijgen.
Ik denk serieus dat de zgn lockdown geen zak geholpen heeft omdat de risicogroep gefaald is te beschermen. En de Jongeren zouden sowieso geen last hebben.
Vakman pur sang
  woensdag 22 april 2020 @ 22:23:29 #22
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192758692
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het gaat niet om mijn kappers- of kroegbezoek maar juist om die kappers en kroegbazen zelf. Die zien hun broodwinning ten onder gaan. En ik vind echt dat niemand mij heeft te vertellen wie ik wel en niet thuis mag uitnodigen. Ook is er gewoon een grondwettelijk recht op vergadering. Dat kan Rutte niet met een persco even van tafel vegen.
Die kapperszaken gesloten houden vond ik inderdaad ook bizar. Ik snap ook niet dat mensen zo laconiek kunnen doen over hele bedrijven die kapot gaan en mensen die hun inkomen verliezen, en dan ben ik er zeker niet voor om van de ene op de andere dag de boel weer open te gooien. Maar dat schouderophalend 'het is voor de veiligheid' vind ik moeilijk te verkroppen.
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 22 april 2020 @ 22:23:37 #23
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192758696
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Leven onder een dictator of tijdelijk wat vrijheden afstaan zodat je niet naar de kroeg of kapper kan.

Dat is nogal een verschil.
'Tijdelijk' is een rekbaar begrip.

Prima dat we het nu zo even oplossen. Ik zie ook graag dat de druk op de (IC)zorg nu zoveel mogelijk wordt verlicht.

Maar een 1,5 meter maatschappij is geen haalbare kaart voor een hele lange periode.
pi_192758712
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het gaat niet om mijn kappers- of kroegbezoek maar juist om die kappers en kroegbazen zelf. Die zien hun broodwinning ten onder gaan. En ik vind echt dat niemand mij heeft te vertellen wie ik wel en niet thuis mag uitnodigen. Ook is er gewoon een grondwettelijk recht op vergadering. Dat kan Rutte niet met een persco even van tafel vegen.
En je kunt ook nog digitaal vergaderen.
  woensdag 22 april 2020 @ 22:24:59 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192758726
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De meeste bedrijven zijn gewoon open. En er wordt nog genoeg vergaderd.
Ik doel op vergadering (en betoging) ihkv artikel 9 van de grondwet. Niet over skype etc.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')