abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192755099

Tijdslijn:

22 februari 2020 Het Coronavirus heeft inmiddels ruim voet aan de grond Italië, Serie A besluit tijdelijk de wedstrijden te annuleren. Het Europa league duel van Inter op 27 februari gaat wel door, zonder publiek.
28 februari 2020 Eerste besmetting in Nederland, de vrijdagwedstrijd tussen Willem 2 & Groningen vind doorgang.
1 maart 2020 Italië wordt hard geraakt en zelfs enkele teams moeten in quarantaine
2 maart 2020 Zwitserland gooit als eerste de competitie in Europa dicht.
5 maart 2020 Ajax trainer Poulsen verplicht in quarantaine
8 maart 2020 Veel competities in Europa vinden nog doorgang. In Italie is het lange tijd onduidelijk of de wedstrijden worden afgelast of doorgaan. Uiteindelijk wordt er gewoon gespeeld.
9 maart 2020 De Serie A alsnog dicht.
12 maart 2020 Primera Divisie dicht.
15 maart 2020 Vele competities geven aan dat de wedstrijden in ieder geval tot 31 maart zijn opgeschort.
19 maart 2020 Als een van de laatste serieuze competitie maakt de premier league bekend: geen wedstrijden tot 30 april.
23 maart 2020 Nieuwe maatregelen vanuit de overheid, de wedstrijden in Nederland liggen in ieder geval tot 1 juni stil. Het programma afwerken voor 30 juni wordt hiermee onmogelijk.

Tijdverdrijf:

Dagelijkse updates via FC Afkicken,elke dag live show 12:00 https://www.youtube.com/channel/UCSLrWHz1jExjoTPUntmTwJg/videos

Download gratis voetbalmanager:
https://www.vtbl.nl/nieuw(...)acrisis-te-overleven

De mannen van VI gaan voorlopig gewoon door. Elke Maandag & Vrijdag om 20:30
VBL / Veronica Inside #1867: GINIGOD
https://www.youtube.com/channel/UCxvQFgr1AcMbS1rheMrn4uw/videos

Live tijdslijn: https://www.voetbalprimeu(...)-in-het-voetbal.html

Momenteel wordt er nog gevoetbald in Wit Rusland, Burundi, Myanmar, Turkmenistan & Nicaragua.

van nos.nl

quote:
Zet een punt achter het seizoen 2019/2020 en begin met een schone lei zodra de coronapandemie voorbij is. Was getekend, Marc Overmars, directeur voetbalzaken van Ajax.

Overmars is niet te spreken over de plannen van de KNVB om het slot van het huidige seizoen in de zomer af te werken en sluit in gesprek met De Telegraaf zelfs niet uit dat Ajax desnoods uit de competitie stapt.

"De eredivisie is dood, het leven is eruit, de lol er vanaf: noem het zoals je het wilt", foetert Overmars. "Premier Rutte zei niet voor niets dat dit de grootste crisis sinds de Tweede Wereldoorlog is."
Verschuilen achter UEFA

"Waarom gaat het op dit moment over geld en niet over de volksgezondheid? Ik had gehoopt dat de KNVB een zelfstandige beslissing zou nemen, maar in plaats daarvan verschuilt men zich achter de UEFA."

De KNVB heeft vooralsnog de intentie de competities in het betaald voetbal ook na 30 juni, het officiële einde van het huidige seizoen, af te maken. De Europese voetbalbond UEFA dringt daar volgens de Nederlandse voetbalbond "sterk op aan".

"Wie zegt mij dat de stekker begin juni of juli niet alsnog uit de eredivisie wordt getrokken?", vraagt Overmars zich hardop af. "Kijk hoe we drie weken geleden over het coronavirus dachten. En leg de uitspraken van premier Rutte van een maand geleden naast zijn huidige boodschap. KNVB, creëer gewoon nu duidelijkheid!"
Economie vs. virus
Overmars: "Ik vergelijk de UEFA en de KNVB op dit moment een beetje met de Amerikaanse president Donald Trump van een week geleden: de economie is belangrijker dan het coronavirus."

"Hallo! Er gaan in Nederland elke dag meer dan honderd mensen dood aan de gevolgen van het coronavirus."

PEC en Fortuna
Overigens staan Overmars en Ajax niet alleen in hun standpunt de competitie per direct te beëindigen. PEC Zwolle-voorzitter Adriaan Visser pleitte ook al voor het stopzetten van de eredivisie, net als Fortuna Sittard-manager Sjoerd Ars.

quote:
De UEFA wil dat alle nationale competities voor 31 juli zijn uitgespeeld, zo meldt het Spaanse AS. Voor landen als Nederland en België, waar dit praktisch onmogelijk is, wordt een uitzondering gemaakt. Dat heeft de UEFA woensdag besloten na videoconferentiegesprekken met de 55 nationale bonden.

De Europese voetbalbond wil de maand augustus vrijhouden om de wedstrijden in de Champions League en Europa League af te ronden. Daardoor moeten de nationale bonden ervoor zorgen dat de competitie- en bekerwedstrijden voor het einde van de vorige maand zijn uitgespeeld.

Landen die de competitie in geen mogelijkheid kunnen uitspelen, moeten bij de UEFA een plan indienen waarin ze toelichten hoe de Europese plaatsen worden verdeeld. Naar verluidt houdt de UEFA aankomend seizoen geen rekening met de coëfficiënten, maar moeten de nationale bonden ook daarvoor met een plan komen.

De KNVB gaat aankomende vrijdag met de Nederlandse clubs in gesprek over het schrappen van de eredivisie en Keuken Kampioen Divisie. Daarbij worden eveneens het toebedelen van het kampioenschap en de promotie/degradatieregeling besproken

[ Bericht 11% gewijzigd door PSVCL op 22-04-2020 19:31:55 ]
pi_192755117
Ziggo is er ook met een twee-wekelijks praatprogramma met Bas, Jack, Jan en Youri (digitaal) op de maandag en vrijdag. En bij uitzondering vandaag ook.
sig verwijderd door FA
pi_192755145
De UEFA wil dat alle nationale competities voor 31 juli zijn uitgespeeld, zo meldt het Spaanse AS. Voor landen als Nederland en België, waar dit praktisch onmogelijk is, wordt een uitzondering gemaakt. Dat heeft de UEFA woensdag besloten na videoconferentiegesprekken met de 55 nationale bonden.

De Europese voetbalbond wil de maand augustus vrijhouden om de wedstrijden in de Champions League en Europa League af te ronden. Daardoor moeten de nationale bonden ervoor zorgen dat de competitie- en bekerwedstrijden voor het einde van de vorige maand zijn uitgespeeld.

Landen die de competitie in geen mogelijkheid kunnen uitspelen, moeten bij de UEFA een plan indienen waarin ze toelichten hoe de Europese plaatsen worden verdeeld. Naar verluidt houdt de UEFA aankomend seizoen geen rekening met de coëfficiënten, maar moeten de nationale bonden ook daarvoor met een plan komen.

De KNVB gaat aankomende vrijdag met de Nederlandse clubs in gesprek over het schrappen van de eredivisie en Keuken Kampioen Divisie. Daarbij worden eveneens het toebedelen van het kampioenschap en de promotie/degradatieregeling besproken.

bron http://www.soccernews.nl/(...)31-juli-als-deadline
  woensdag 22 april 2020 @ 19:23:00 #4
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192755306
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 19:12 schreef Adrie072 het volgende:

De KNVB gaat aankomende vrijdag met de Nederlandse clubs in gesprek over het schrappen van de eredivisie en Keuken Kampioen Divisie. Daarbij worden eveneens het toebedelen van het kampioenschap en de promotie/degradatieregeling besproken.

bron http://www.soccernews.nl/(...)31-juli-als-deadline
Ah dus het is nog helemaal niet zeker dat de UEFA ranking gebruikt gaat worden.

Nouja dan zal PSV wel weer butthurt zijn, hoe dan ook lache.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192756411
Wat heeft PSV te vertellen als nummer 4?
Lekker de EL in, niks meer of minder
pi_192758999
Ik lees net op Twitter nog een interessante optie. Je zou ook terug kunnen naar de stand per de winterstop. Dan heeft iedereen een keer tegen elkaar gespeeld.
Ideaal? Nee. Maar mijns inziens wel eerlijker dan deze stand die op een volkomen arbitrair moment opgenomen is (met zelfs verschillen in aantal gespeelde wedstrijden).
zie email 27 oktober
pi_192759174
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:37 schreef trein2000 het volgende:
Ik lees net op Twitter nog een interessante optie. Je zou ook terug kunnen naar de stand per de winterstop. Dan heeft iedereen een keer tegen elkaar gespeeld.
Ideaal? Nee. Maar mijns inziens wel eerlijker dan deze stand die op een volkomen arbitrair moment opgenomen is (met zelfs verschillen in aantal gespeelde wedstrijden).
uit of thuis is wel een verschil..
Wat was de stand?
  woensdag 22 april 2020 @ 22:46:40 #8
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192759221
quote:
zijn 18 wedstrijden gespeeld voor de winterstop dus dan zou je nog 1ronde terug moeten gaan
pi_192759222
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:44 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Wat was de stand?
Geen idee joh :D Maar het idee staat me wel aan.
zie email 27 oktober
  woensdag 22 april 2020 @ 22:46:44 #10
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192759223
quote:

[..]

Wat was de stand?
https://www.voetbal.com/w(...)19-2020-spieltag/17/
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192759236
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:46 schreef Tarado het volgende:

[..]

zijn 18 wedstrijden gespeeld voor de winterstop dus dan zou je nog 1ronde terug moeten gaan
Ga je 1 ronde terug. Het gaat om het idee. Ik denk dat ik er voor ben. Vind het de minst slechte optie.
zie email 27 oktober
pi_192759239
quote:
Thanks..slecht plan .
pi_192759257
quote:

[..]

uit of thuis is wel een verschil..

Tuurlijk. Maar dat is 9 wedstrijden tegen verschillende clubs ook. Ik denk dat dit minder verschillend is dan dat.
zie email 27 oktober
pi_192759262
quote:
6s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:47 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Thanks..slecht plan .
_O-
zie email 27 oktober
  woensdag 22 april 2020 @ 22:52:43 #15
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192759334
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Tuurlijk. Maar dat is 9 wedstrijden tegen verschillende clubs ook. Ik denk dat dit minder verschillend is dan dat.
uiteindelijk zijn de top 2 en de onderste 2 hetzelfde
pi_192759390
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:52 schreef Tarado het volgende:

[..]

uiteindelijk zijn de top 2 en de onderste 2 hetzelfde
Prima als dat de conclusie is. Ik heb niet eens naar de stand gekeken. Maar dan heb je iig een goede onderbouwing waarom je dit kiest. Als je gaat voor de stand per nu vind ik dat totale willekeur.
zie email 27 oktober
  woensdag 22 april 2020 @ 22:57:59 #17
416931 yats
(non) Average Joe
pi_192759430
quote:
Doe maar niet. Ik begreep dat er 2 opties zijn, ofwel de huidige stand, ofwel dit seizoen nietig verklaren en op basis van de stand van vorig jaar de Europese tickets verdelen. Verder geen degradanten en geen promovendi in geval van situatie 2. In geval van situatie 1 vervangen Cambuur en De Graafschap RKC en ADO.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_192759456
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:57 schreef yats het volgende:

[..]

Doe maar niet. Ik begreep dat er 2 opties zijn, ofwel de huidige stand, ofwel dit seizoen nietig verklaren en op basis van de stand van vorig jaar de Europese tickets verdelen. Verder geen degradanten en geen promovendi in geval van situatie 2. In geval van situatie 1 vervangen Cambuur en De Graafschap RKC en ADO.
Waar uit begreep je dit en vooral waarom is dit zo?
Verder zou ik er dan (als dit daadwerkelijk de enige 2 keuzes zijn) er dan maar voor kiezen om het seizoen te schrappen.
zie email 27 oktober
  woensdag 22 april 2020 @ 23:18:13 #19
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192759765
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Prima als dat de conclusie is. Ik heb niet eens naar de stand gekeken. Maar dan heb je iig een goede onderbouwing waarom je dit kiest. Als je gaat voor de stand per nu vind ik dat totale willekeur.
ik vind het niet veel uitmaken eerlijk gezegd het blijft een tussenmoment, dus je accepteert de competitie zoals die tot nu toe gespeeld is of je annuleert het.
pi_192759917
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:18 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik vind het niet veel uitmaken eerlijk gezegd het blijft een tussenmoment, dus je accepteert de competitie zoals die tot nu toe gespeeld is of je annuleert het.
Ik vind tot nu toe gespeeld nog veel willekeuriger. Is het een ideale oplossing? Nee. Maar teruggrijpen op de stand van vorig seizoen vind ik ook zeer dubieus.
zie email 27 oktober
pi_192760095
quote:
6s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:47 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Thanks..slecht plan .
Dan liever de 22e ronde
  woensdag 22 april 2020 @ 23:55:40 #22
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192760289
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik vind tot nu toe gespeeld nog veel willekeuriger. Is het een ideale oplossing? Nee. Maar teruggrijpen op de stand van vorig seizoen vind ik ook zeer dubieus.
zo heeft iedereen wel wat maar als de KNVB dit seizoen als beëindigd en gespeeld beschouwd dan zullen gewoon de huidige stand nemen.
pi_192760323
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

zo heeft iedereen wel wat maar als de KNVB dit seizoen als beëindigd en gespeeld beschouwd dan zullen gewoon de huidige stand nemen.
Dan krijg je rechtszaken. Moet je niet willen. Dit seizoen schrappen is je enige optie. En dan dus geen promotie en degradatie (en geen kampioen maar dat is triviaal).

Maar dan zit je met de verdeling van de Europese tickets. Dat wordt een moddergevecht waar je u tegen zegt. Je ziet de diverse advocaten al warmdraaien. (al gaat dat voornamelijk over degradatie, maar goed)
zie email 27 oktober
pi_192760390
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dan krijg je rechtszaken. Moet je niet willen. Dit seizoen schrappen is je enige optie. En dan dus geen promotie en degradatie (en geen kampioen maar dat is triviaal).

Maar dan zit je met de verdeling van de Europese tickets. Dat wordt een moddergevecht waar je u tegen zegt. Je ziet de diverse advocaten al warmdraaien. (al gaat dat voornamelijk over degradatie, maar goed)
1. Je houdt deze stand aan, dus met de kampioen Ajax en degradatie voor ADO en RKC. Europese tickets worden verdeeld over de huidige stand (daarmee eindstand).

2. Je schrapt dit hele seizoen, geen kampioenen en geen degradanten. Dan worden de Europese tickets verdeeld aan de hand van de stand van het seizoen 2018/2019. Dan zou PSV vCL ingaan bijvoorbeeld.

Je kan niet gaan mixen in deze twee opties want dan krijg je een enorm juridisch gevecht.
AFCA!
pi_192760436
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 00:04 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

1. Je houdt deze stand aan, dus met de kampioen Ajax en degradatie voor ADO en RKC. Europese tickets worden verdeeld over de huidige stand (daarmee eindstand).

2. Je schrapt dit hele seizoen, geen kampioenen en geen degradanten. Dan worden de Europese tickets verdeeld aan de hand van de stand van het seizoen 2018/2019. Dan zou PSV vCL ingaan bijvoorbeeld.

Je kan niet gaan mixen in deze twee opties want dan krijg je een enorm juridisch gevecht.
3. Je schrapt dit seizoen en gaat vervolgens een andere verdelingsmethodiek bedenken. Ik zie niet in waarom het schrappen van dit seizoen gekoppeld zou zijn aan terugvallen op de oude stand. Die beloning heeft immers al plaatsgevonden.

Daarnaast zou je ook nog kunnen beargumenteren dat de toekenning van Europese tickets een ander besluit is dan de competitie zelf en daarmee de promotie en degradatie.
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')