quote:Zet een punt achter het seizoen 2019/2020 en begin met een schone lei zodra de coronapandemie voorbij is. Was getekend, Marc Overmars, directeur voetbalzaken van Ajax.
Overmars is niet te spreken over de plannen van de KNVB om het slot van het huidige seizoen in de zomer af te werken en sluit in gesprek met De Telegraaf zelfs niet uit dat Ajax desnoods uit de competitie stapt.
"De eredivisie is dood, het leven is eruit, de lol er vanaf: noem het zoals je het wilt", foetert Overmars. "Premier Rutte zei niet voor niets dat dit de grootste crisis sinds de Tweede Wereldoorlog is."
Verschuilen achter UEFA
"Waarom gaat het op dit moment over geld en niet over de volksgezondheid? Ik had gehoopt dat de KNVB een zelfstandige beslissing zou nemen, maar in plaats daarvan verschuilt men zich achter de UEFA."
De KNVB heeft vooralsnog de intentie de competities in het betaald voetbal ook na 30 juni, het officiële einde van het huidige seizoen, af te maken. De Europese voetbalbond UEFA dringt daar volgens de Nederlandse voetbalbond "sterk op aan".
"Wie zegt mij dat de stekker begin juni of juli niet alsnog uit de eredivisie wordt getrokken?", vraagt Overmars zich hardop af. "Kijk hoe we drie weken geleden over het coronavirus dachten. En leg de uitspraken van premier Rutte van een maand geleden naast zijn huidige boodschap. KNVB, creëer gewoon nu duidelijkheid!"
Economie vs. virus
Overmars: "Ik vergelijk de UEFA en de KNVB op dit moment een beetje met de Amerikaanse president Donald Trump van een week geleden: de economie is belangrijker dan het coronavirus."
"Hallo! Er gaan in Nederland elke dag meer dan honderd mensen dood aan de gevolgen van het coronavirus."
PEC en Fortuna
Overigens staan Overmars en Ajax niet alleen in hun standpunt de competitie per direct te beëindigen. PEC Zwolle-voorzitter Adriaan Visser pleitte ook al voor het stopzetten van de eredivisie, net als Fortuna Sittard-manager Sjoerd Ars.
quote:De UEFA wil dat alle nationale competities voor 31 juli zijn uitgespeeld, zo meldt het Spaanse AS. Voor landen als Nederland en België, waar dit praktisch onmogelijk is, wordt een uitzondering gemaakt. Dat heeft de UEFA woensdag besloten na videoconferentiegesprekken met de 55 nationale bonden.
De Europese voetbalbond wil de maand augustus vrijhouden om de wedstrijden in de Champions League en Europa League af te ronden. Daardoor moeten de nationale bonden ervoor zorgen dat de competitie- en bekerwedstrijden voor het einde van de vorige maand zijn uitgespeeld.
Landen die de competitie in geen mogelijkheid kunnen uitspelen, moeten bij de UEFA een plan indienen waarin ze toelichten hoe de Europese plaatsen worden verdeeld. Naar verluidt houdt de UEFA aankomend seizoen geen rekening met de coëfficiënten, maar moeten de nationale bonden ook daarvoor met een plan komen.
De KNVB gaat aankomende vrijdag met de Nederlandse clubs in gesprek over het schrappen van de eredivisie en Keuken Kampioen Divisie. Daarbij worden eveneens het toebedelen van het kampioenschap en de promotie/degradatieregeling besproken
Ah dus het is nog helemaal niet zeker dat de UEFA ranking gebruikt gaat worden.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:12 schreef Adrie072 het volgende:
De UEFA wil dat alle nationale competities voor 31 juli zijn uitgespeeld, zo meldt het Spaanse AS. Voor landen als Nederland en België, waar dit praktisch onmogelijk is, wordt een uitzondering gemaakt. Dat heeft de UEFA woensdag besloten na videoconferentiegesprekken met de 55 nationale bonden.
De Europese voetbalbond wil de maand augustus vrijhouden om de wedstrijden in de Champions League en Europa League af te ronden. Daardoor moeten de nationale bonden ervoor zorgen dat de competitie- en bekerwedstrijden voor het einde van de vorige maand zijn uitgespeeld.
Landen die de competitie in geen mogelijkheid kunnen uitspelen, moeten bij de UEFA een plan indienen waarin ze toelichten hoe de Europese plaatsen worden verdeeld. Naar verluidt houdt de UEFA aankomend seizoen geen rekening met de coëfficiënten, maar moeten de nationale bonden ook daarvoor met een plan komen.
De KNVB gaat aankomende vrijdag met de Nederlandse clubs in gesprek over het schrappen van de eredivisie en Keuken Kampioen Divisie. Daarbij worden eveneens het toebedelen van het kampioenschap en de promotie/degradatieregeling besproken.
bron http://www.soccernews.nl/(...)31-juli-als-deadline
uit of thuis is wel een verschil..quote:Op woensdag 22 april 2020 22:37 schreef trein2000 het volgende:
Ik lees net op Twitter nog een interessante optie. Je zou ook terug kunnen naar de stand per de winterstop. Dan heeft iedereen een keer tegen elkaar gespeeld.
Ideaal? Nee. Maar mijns inziens wel eerlijker dan deze stand die op een volkomen arbitrair moment opgenomen is (met zelfs verschillen in aantal gespeelde wedstrijden).
zijn 18 wedstrijden gespeeld voor de winterstop dus dan zou je nog 1ronde terug moeten gaanquote:Op woensdag 22 april 2020 22:37 schreef trein2000 het volgende:
Ik lees net op Twitter nog een interessante optie. Je zou ook terug kunnen naar de stand per de winterstop. Dan heeft iedereen een keer tegen elkaar gespeeld.
Ideaal? Nee. Maar mijns inziens wel eerlijker dan deze stand die op een volkomen arbitrair moment opgenomen is (met zelfs verschillen in aantal gespeelde wedstrijden).
Ga je 1 ronde terug. Het gaat om het idee. Ik denk dat ik er voor ben. Vind het de minst slechte optie.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
zijn 18 wedstrijden gespeeld voor de winterstop dus dan zou je nog 1ronde terug moeten gaan
Thanks..slecht plan .quote:Op woensdag 22 april 2020 22:46 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
https://www.voetbal.com/w(...)19-2020-spieltag/17/
Tuurlijk. Maar dat is 9 wedstrijden tegen verschillende clubs ook. Ik denk dat dit minder verschillend is dan dat.quote:
uiteindelijk zijn de top 2 en de onderste 2 hetzelfdequote:Op woensdag 22 april 2020 22:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar dat is 9 wedstrijden tegen verschillende clubs ook. Ik denk dat dit minder verschillend is dan dat.
Prima als dat de conclusie is. Ik heb niet eens naar de stand gekeken. Maar dan heb je iig een goede onderbouwing waarom je dit kiest. Als je gaat voor de stand per nu vind ik dat totale willekeur.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
uiteindelijk zijn de top 2 en de onderste 2 hetzelfde
Doe maar niet. Ik begreep dat er 2 opties zijn, ofwel de huidige stand, ofwel dit seizoen nietig verklaren en op basis van de stand van vorig jaar de Europese tickets verdelen. Verder geen degradanten en geen promovendi in geval van situatie 2. In geval van situatie 1 vervangen Cambuur en De Graafschap RKC en ADO.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:37 schreef trein2000 het volgende:
Waar uit begreep je dit en vooral waarom is dit zo?quote:Op woensdag 22 april 2020 22:57 schreef yats het volgende:
[..]
Doe maar niet. Ik begreep dat er 2 opties zijn, ofwel de huidige stand, ofwel dit seizoen nietig verklaren en op basis van de stand van vorig jaar de Europese tickets verdelen. Verder geen degradanten en geen promovendi in geval van situatie 2. In geval van situatie 1 vervangen Cambuur en De Graafschap RKC en ADO.
ik vind het niet veel uitmaken eerlijk gezegd het blijft een tussenmoment, dus je accepteert de competitie zoals die tot nu toe gespeeld is of je annuleert het.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Prima als dat de conclusie is. Ik heb niet eens naar de stand gekeken. Maar dan heb je iig een goede onderbouwing waarom je dit kiest. Als je gaat voor de stand per nu vind ik dat totale willekeur.
Ik vind tot nu toe gespeeld nog veel willekeuriger. Is het een ideale oplossing? Nee. Maar teruggrijpen op de stand van vorig seizoen vind ik ook zeer dubieus.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind het niet veel uitmaken eerlijk gezegd het blijft een tussenmoment, dus je accepteert de competitie zoals die tot nu toe gespeeld is of je annuleert het.
zo heeft iedereen wel wat maar als de KNVB dit seizoen als beëindigd en gespeeld beschouwd dan zullen gewoon de huidige stand nemen.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind tot nu toe gespeeld nog veel willekeuriger. Is het een ideale oplossing? Nee. Maar teruggrijpen op de stand van vorig seizoen vind ik ook zeer dubieus.
Dan krijg je rechtszaken. Moet je niet willen. Dit seizoen schrappen is je enige optie. En dan dus geen promotie en degradatie (en geen kampioen maar dat is triviaal).quote:Op woensdag 22 april 2020 23:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
zo heeft iedereen wel wat maar als de KNVB dit seizoen als beëindigd en gespeeld beschouwd dan zullen gewoon de huidige stand nemen.
1. Je houdt deze stand aan, dus met de kampioen Ajax en degradatie voor ADO en RKC. Europese tickets worden verdeeld over de huidige stand (daarmee eindstand).quote:Op woensdag 22 april 2020 23:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan krijg je rechtszaken. Moet je niet willen. Dit seizoen schrappen is je enige optie. En dan dus geen promotie en degradatie (en geen kampioen maar dat is triviaal).
Maar dan zit je met de verdeling van de Europese tickets. Dat wordt een moddergevecht waar je u tegen zegt. Je ziet de diverse advocaten al warmdraaien. (al gaat dat voornamelijk over degradatie, maar goed)
3. Je schrapt dit seizoen en gaat vervolgens een andere verdelingsmethodiek bedenken. Ik zie niet in waarom het schrappen van dit seizoen gekoppeld zou zijn aan terugvallen op de oude stand. Die beloning heeft immers al plaatsgevonden.quote:Op donderdag 23 april 2020 00:04 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
1. Je houdt deze stand aan, dus met de kampioen Ajax en degradatie voor ADO en RKC. Europese tickets worden verdeeld over de huidige stand (daarmee eindstand).
2. Je schrapt dit hele seizoen, geen kampioenen en geen degradanten. Dan worden de Europese tickets verdeeld aan de hand van de stand van het seizoen 2018/2019. Dan zou PSV vCL ingaan bijvoorbeeld.
Je kan niet gaan mixen in deze twee opties want dan krijg je een enorm juridisch gevecht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |