abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 22 april 2020 @ 16:09:16 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192752632
Uitgerekende data:

14 juni: CosPhi (meisje)
27 juni: madam-april (meisje)

14 juli: Nolita (meisje)
24 juli: Queens (jongen)
30 juli: wolfrolf (jongen)

1 augustus: ***Sunshine1982*** (jongen)
6 augustus: Hilmo (jongen)
11 augustus: Toekito (meisje)
30 augustus: NicolasJoy (meisje)

10 september: Miezziej (jongen)
14 september: Michelangela
17 september: Seven. (Jongen)
21 september: Ggirl

5 oktober: Kleurdoos (meisje)
5 oktober: ***SQ en bleiblei***
9 oktober: Peejtur
10 oktober: LittleTeaCup
27 oktober: MaJo

4 november: PKM
20 november: D.U.M.A.N.
26 november: Wolken

1 december: Gaddle

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 0% gewijzigd door SQ op 28-04-2020 21:48:14 ]
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Miss 200.000.000! woensdag 22 april 2020 @ 16:09:56 #2
367000 roos94
pi_192752643
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 16:06 schreef silliegirl het volgende: [..] Je moet je voorstellen dat een vruchtje/vruchtzakje op deze termijn mm werk is. Dat wordt sterk uitvergroot zichtbaar gemaakt op het echo scherm. De gynaecoloog (die daar doorgaans als minder goed in is dan een echoscopiste) meet dan dat vruchtzakje door van het ene uiteinde naar het andere te slepen. Maar, op deze termijn geeft 0,01 mm zo een aantal dagen verschil. Dat zegt dus nog niks. Ze doen een termijnecho ook niet voor niks pas na een week of 8, hoe groter het vruchtje hoe makkelijker het meten.
Oke, dat stelt mij wel een beetje gerust. Ik ging echt jankend die kamer uit, hij gaf mij het gevoel alsof ik ieder moment een miskraam kan krijgen. Hij zei wel dat de vruchtzak op de goeie plek zit dus geen buiterbaarmoedelijke taferelen. Maar het is mijn eerste zwangerschap en mijn vriend en ik willen dit zo ontzettend graag. Ik moet van hem over 6 dagen terugkomen maar vraag mij af of er dan zoveel verschïl te zien is met opzichte van nu?
  Moderator woensdag 22 april 2020 @ 16:11:47 #3
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192752681
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 16:06 schreef roos94 het volgende:

[..]

Zijn er meer mensen hier die rond 4-5-6 een echo hebben laten doen? Zo ja, wat was er te zien?

Ik vond mijn bezoek aan de gynaecoloog bijzonder beangstigend. Ik vroeg aan hem: is het slecht? En hij bleef heel lang stil ! Maar voordat ik wegging zei hij wel weer dat het nog geen verloren zaak is dus hij spreekt zichzelf ook een beetje tegen. Hij vroeg ook aan mij of ik mij wel nog zwanger voelde. Weet niet waarom hij dat zo vroeg..?
Ik heb meerdere vroege echo's gehad in verband met herhaalde miskramen. De keren dat het mis ging keken ze rond de 5,5 week en dan zagen ze alleen een dooierzak. Het was te klein om te zien of er ook een embryo in zat.

Bij mijn enige goede zwangerschap had ik een echo met 6 weken. Het embryo was 2,2mm. Zoals al eerder gezegd, als ze een millimeter ernaast zitten scheelt dat zo een aantal dagen. Bij mij kwam er ook uit dat ik 6w1d was terwijl dat bij mij niet klopte, ik weet namelijk tot op de dag hoe lang ik zwanger ben (ICSI). Dus een paar dagen verschil heb je zo :Y
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator woensdag 22 april 2020 @ 16:17:16 #4
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192752780
Ik zou niet over 6 dagen weer voor een echo gaan maar echt even 2 weken wachten. Als je nu 4w5d bent dan ben je over 6 dagen ook nog geen 6 weken. 6 weken is echt het minimale voor een echo, en meestal is dat al te vroeg. Wij hadden met 6 weken al een hartje op de echo maar dat is eerder uitzondering dan regel. Normaal gesproken krijg je de eerste echo pas rond de 8 weken, als je verder geen voorgeschiedenis hebt met miskramen.

Over buikpijn zou ik me niet al teveel zorgen proberen te maken, dat hoort ook weer bij zwangerschap. Bloedverlies is eerder zorgwekkend, en zelfs dat hoeft niets te betekenen. Probeer dus geduld op te brengen, hoe lastig dit ook is!

Je kunt de komende dagen nog door blijven test om te kijken of de zwangerschapstesten oplopen, dat is ook een goed teken. Als ze minder duidelijk worden is het een teken dat het niet goed is.
  woensdag 22 april 2020 @ 16:19:40 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_192752829
Ik vind in het begin van de zwangerschap de carnegie stages altijd heel interessant. Met jouw ovulatie zou je embryo nu in stage 8 moeten zitten. Dat is dit: https://embryology.med.un(...)php/Carnegie_stage_8

Dat is dus een embryo van een milimeter, dat is écht heel klein en de kans dat het op een echo nog niet te zien is dus ook erg groot. :*
disclaimer
  Miss 200.000.000! woensdag 22 april 2020 @ 16:22:01 #6
367000 roos94
pi_192752870
Bedankt, ik ga er eigenlijk maar vanuit dat het hem niet gaat worden. :'(
  woensdag 22 april 2020 @ 16:23:26 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_192752900
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 16:22 schreef roos94 het volgende:
Zou ik zéker niét doen. Er is al door een paar mensen gezegd dat je echo te vroeg was om überhaupt íets te kunnen zien. Dat er een mooie vruchtzak te zien was is al heel hoopgevend! En verder is het echt afwachten. :*
disclaimer
  Moderator woensdag 22 april 2020 @ 16:23:42 #8
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192752909
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 16:22 schreef roos94 het volgende:
Het is slim om een slag om de arm te houden maar het kan echt dat het gewoon nog te vroeg is, er valt gewoon nog weinig over te zeggen. Als je geen bloedverlies hebt en de testen oplopen zou ik gewoon hoop houden!
pi_192752925
Wat @SQ zegt. En schuif je echo nog is wat op, over 6 dagen ga je nog geen heel ander beeld krijgen. Ik zou, hoe lastig ook, nog minimaal 2 weken, liever 3, wachten. Dan zie je meer en krijg je meer zekerheid.
pi_192753012
Wat kut Roos! Ik heb bij mijn eerste zwangerschap een echo gehad met 6,5 week en toen was ook een leeg vruchtzakje te zien. Dat liep helaas uit op een miskraam. Maar aangezien jij begin april je positieve ovulatietest hebt gehad schat ik de kans heeeeel groot dat het echt nog te vroeg is. Hopelijk over 1 of 2 weken meer duidelijkheid voor je! Ik duim voor je. 😘
  Moderator woensdag 22 april 2020 @ 16:33:10 #11
382129 crew  Donna
pi_192753049
De apparaten verschillen ook zo erg. Mijn echo op de SEH van het ziekenhuis bij de gyn met 7 weken was 10x zo slecht en onduidelijk als de echo van 7 weken bij het echocentrum.
In het eerste geval was het echt een wazige vlek en in het tweede geval voor mij ook goed te zien. Maar beide keren kreeg ik te horen dat het lastig te meten is. Dat was een andere zwangerschap dan deze.
De termijnecho is natuurlijk ook niet voor niks tussen de 10 en 13 weken. Ik kan me dus goed voorstellen dat er met 5 weken (of zelfs korter) nog helemaal niks fatsoenlijk te zien of te meten is en zou zeker de hoop niet meteen opgeven.
pi_192753649
Sterkte met afwachten roos.

Miezziej ik ben benieuwd hoe de GUO was, hopelijk hebben jullie goed nieuws gekregen. :*
pi_192754409
Sterkte roos.
Andere ook sterkte met onzekere uitslagen enzo. Ik lees van alles maar alles is ook meteen weer weg. Sorry daarvoor.
Las wel een goede nipt van iemand, fijn!
En baby voelen!

Ik had mijn telefonisch consult met VK. Moet volgende week al voor suikertest dus meteen maar geregeld. En 11 mei bloedprikken op resus en eerste groei echo. Moest er zelf naar vragen maar wel mooi lekker snel. Ik vertelde over de enorme verbouwingen in mijn buik, nu met 24 weken. Vroeg haar of babyniet nu al te groot kon zijn, nee kon niet (20 weken was alles netjes zei ze). Toch wel fijn dat er snel gekeken wordt O+
pi_192754762
Ik snap je zorgen Roos. Bij mijn eerste zwangerschap had ik met 6 of 7 weken een echo omdat ik bloedverlies had. Toen was er net een knipperend vlekje te zien. Ik denk dat de echo nu te vroeg was. Ik duim voor je :*

Mijn GUO was.. weet ik niet. Beentjes zijn meerdere malen opgemeten en perfect gemiddeld dus de vorige meting was waarschijnlijk een meetfout. De gynaecoloog kon wel een neusbotje zien, maar te klein (2,5mm terwijl 6 gemiddeld is). Daarnaast zag hij echodense (spelling? :P) darmen. Maar dat was meer omdat hij echt op alles ging letten. Niet echt iets zorgelijks vond hij. Baby lag verkeerd voor het hart dus morgen terug.
We kunnen morgen een punctie laten doen. Wij twijfelen nog. De gynaecoloog zei dat de kans op een vals negatieve NIPT zo klein is (1 op 1000 en uit nieuwste onderzoeken zou zelfs 1 op 7000 komen). De kans op een miskraam door de punctie zei hij als 1 op 1000. Man en ik neigen nu meer naar geen punctie.
Hij legde uit dat de softmarkers vroeger (voor het NIPT tijdperk) werden gebruikt als indicatie voor een punctie maar dat de NIPT zo veel betrouwbaarder is dan een echo.

Verder zag de baby er goed uit, been lengte, arm lengte, vorm van het hoofd, hersens etc.
  woensdag 22 april 2020 @ 18:52:25 #15
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192754797
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 18:50 schreef Miezziej het volgende:
Ik snap je zorgen Roos. Bij mijn eerste zwangerschap had ik met 6 of 7 weken een echo omdat ik bloedverlies had. Toen was er net een knipperend vlekje te zien. Ik denk dat de echo nu te vroeg was. Ik duim voor je :*

Mijn GUO was.. weet ik niet. Beentjes zijn meerdere malen opgemeten en perfect gemiddeld dus de vorige meting was waarschijnlijk een meetfout. De gynaecoloog kon wel een neusbotje zien, maar te klein (2,5mm terwijl 6 gemiddeld is). Daarnaast zag hij echodense (spelling? :P) darmen. Maar dat was meer omdat hij echt op alles ging letten. Niet echt iets zorgelijks vond hij. Baby lag verkeerd voor het hart dus morgen terug.
We kunnen morgen een punctie laten doen. Wij twijfelen nog. De gynaecoloog zei dat de kans op een vals negatieve NIPT zo klein is (1 op 1000 en uit nieuwste onderzoeken zou zelfs 1 op 7000 komen). De kans op een miskraam door de punctie zei hij als 1 op 1000. Man en ik neigen nu meer naar geen punctie.
Hij legde uit dat de softmarkers vroeger (voor het NIPT tijdperk) werden gebruikt als indicatie voor een punctie maar dat de NIPT zo veel betrouwbaarder is dan een echo.

Verder zag de baby er goed uit, been lengte, arm lengte, vorm van het hoofd, hersens etc.
Bemoedigend :)
Resistance is futile.
pi_192755957
@MaJo
Super fijn van de NIPT! O+

@roos94
Jeetje, vervelend.. Afwachten in echt een bitch.. :* Hopelijk kun je jezelf rustig houden en toch het de tijd geven..

@Miezziej
Fijn van de beentjes! Armpjes, hoofd, hersenen! Maar eigenlijk weet je nog niet echt iets.. Enerzijds goed nieuws, maar nog niet goed genoeg? Ik snap dat je dan twijfelt wat je nu moet.. Wat adviseren zij nu? Een uitgebreide echo over x weken, of afwachten? Of advies voor de punctie?
pi_192759449
Ik dacht dat ik het al genoemd had, maar merkte via @Wolken dat ik het nog niet gedeeld had..
Maar we hebben onze ouders, broers en zussen deze week vertelt dat onze grote zus een zusje krijgt!

Dus aan het eind van het jaar heb ik een huis vol vrouwen. :o
  woensdag 22 april 2020 @ 23:13:57 #18
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192759703
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:58 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik dacht dat ik het al genoemd had, maar merkte via @:Wolken dat ik het nog niet gedeeld had..
Maar we hebben onze ouders, broers en zussen deze week vertelt dat onze grote zus een zusje krijgt!

Wat leuk O+ . Wordt gezellig, let maar op.
Resistance is futile.
  Moderator donderdag 23 april 2020 @ 00:03:42 #19
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192760385
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 18:50 schreef Miezziej het volgende:

Jammer dat het nog niet helemaal een goede uitslag is maar het klinkt al stukken beter. Ik hoop dat ze morgen nog meer kunnen zien :*

quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:58 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik dacht dat ik het al genoemd had, maar merkte via @:Wolken dat ik het nog niet gedeeld had..

Wat een leuk nieuws! Het blijft dus nog even doorgaan met de meisjes hier :D
  Moderator donderdag 23 april 2020 @ 06:51:18 #20
447051 crew  Peejtur
pi_192761834
Nou bij de echo van 12 weken bij ons dacht de vk voor 70% zeker te weten dat het een jongetje wordt. Dan zouden wij een jongen en een meisje hebben *O*
Eerst de 20 weken-echo maar afwachten over een week of 4 haha.
pi_192763894
quote:
10s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:13 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat leuk O+ . Wordt gezellig, let maar op.
Ik houd m'n hart nog wel vast hoe het zal gaan, haha. :9 Toekomstig grote zus is nu heel jaloers en bezitterig, maar goed, beter nu dan wanneer de kleine er is!

Ik had eigenlijk geen voorkeur denk ik, maar ach, twee meiden samen moet toch leuk zijn! O+
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 00:03 schreef MaJo het volgende:

[..]

Jammer dat het nog niet helemaal een goede uitslag is maar het klinkt al stukken beter. Ik hoop dat ze morgen nog meer kunnen zien :*
[..]

Wat een leuk nieuws! Het blijft dus nog even doorgaan met de meisjes hier :D
Ik had eigenlijk ergens verwacht dat er nu een grote stroom jongens zou komen. :P
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 06:51 schreef Peejtur het volgende:
Nou bij de echo van 12 weken bij ons dacht de vk voor 70% zeker te weten dat het een jongetje wordt. Dan zouden wij een jongen en een meisje hebben *O*
Eerst de 20 weken-echo maar afwachten over een week of 4 haha.
70%, lastig is dat hé, dan weet je eigenlijk nog niet goed hoe of wat.. :9
Aftellen!
  donderdag 23 april 2020 @ 10:57:20 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_192763958
Nou, er staan nu 5 jongens in de OP om 6 meisjes, dus om nou te zeggen dat de meisjes domineren, valt ook wel mee :P

Zijn er nog meer die voor een verrassing gaan, of zijn wij nu de enige?
disclaimer
pi_192764612
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 10:57 schreef SQ het volgende:
Nou, er staan nu 5 jongens in de OP om 6 meisjes, dus om nou te zeggen dat de meisjes domineren, valt ook wel mee :P

Linksom of rechtsom zullen ze de mannen wel domineren ;(

:T
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_192764624
mijn lief is vandaag alweer 26 weken :o tijd gaat snel!
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_192764668
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 10:57 schreef SQ het volgende:

Nee hoor, wij willen het ook niet weten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')