Oke, dat stelt mij wel een beetje gerust. Ik ging echt jankend die kamer uit, hij gaf mij het gevoel alsof ik ieder moment een miskraam kan krijgen. Hij zei wel dat de vruchtzak op de goeie plek zit dus geen buiterbaarmoedelijke taferelen. Maar het is mijn eerste zwangerschap en mijn vriend en ik willen dit zo ontzettend graag. Ik moet van hem over 6 dagen terugkomen maar vraag mij af of er dan zoveel verschïl te zien is met opzichte van nu?quote:Op woensdag 22 april 2020 16:06 schreef silliegirl het volgende: [..] Je moet je voorstellen dat een vruchtje/vruchtzakje op deze termijn mm werk is. Dat wordt sterk uitvergroot zichtbaar gemaakt op het echo scherm. De gynaecoloog (die daar doorgaans als minder goed in is dan een echoscopiste) meet dan dat vruchtzakje door van het ene uiteinde naar het andere te slepen. Maar, op deze termijn geeft 0,01 mm zo een aantal dagen verschil. Dat zegt dus nog niks. Ze doen een termijnecho ook niet voor niks pas na een week of 8, hoe groter het vruchtje hoe makkelijker het meten.
Ik heb meerdere vroege echo's gehad in verband met herhaalde miskramen. De keren dat het mis ging keken ze rond de 5,5 week en dan zagen ze alleen een dooierzak. Het was te klein om te zien of er ook een embryo in zat.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:06 schreef roos94 het volgende:
[..]
Zijn er meer mensen hier die rond 4-5-6 een echo hebben laten doen? Zo ja, wat was er te zien?
Ik vond mijn bezoek aan de gynaecoloog bijzonder beangstigend. Ik vroeg aan hem: is het slecht? En hij bleef heel lang stil ! Maar voordat ik wegging zei hij wel weer dat het nog geen verloren zaak is dus hij spreekt zichzelf ook een beetje tegen. Hij vroeg ook aan mij of ik mij wel nog zwanger voelde. Weet niet waarom hij dat zo vroeg..?
Zou ik zéker niét doen. Er is al door een paar mensen gezegd dat je echo te vroeg was om überhaupt íets te kunnen zien. Dat er een mooie vruchtzak te zien was is al heel hoopgevend! En verder is het echt afwachten.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:22 schreef roos94 het volgende:
Bedankt, ik ga er eigenlijk maar vanuit dat het hem niet gaat worden.
Het is slim om een slag om de arm te houden maar het kan echt dat het gewoon nog te vroeg is, er valt gewoon nog weinig over te zeggen. Als je geen bloedverlies hebt en de testen oplopen zou ik gewoon hoop houden!quote:Op woensdag 22 april 2020 16:22 schreef roos94 het volgende:
Bedankt, ik ga er eigenlijk maar vanuit dat het hem niet gaat worden.
Bemoedigendquote:Op woensdag 22 april 2020 18:50 schreef Miezziej het volgende:
Ik snap je zorgen Roos. Bij mijn eerste zwangerschap had ik met 6 of 7 weken een echo omdat ik bloedverlies had. Toen was er net een knipperend vlekje te zien. Ik denk dat de echo nu te vroeg was. Ik duim voor je![]()
Mijn GUO was.. weet ik niet. Beentjes zijn meerdere malen opgemeten en perfect gemiddeld dus de vorige meting was waarschijnlijk een meetfout. De gynaecoloog kon wel een neusbotje zien, maar te klein (2,5mm terwijl 6 gemiddeld is). Daarnaast zag hij echodense (spelling?) darmen. Maar dat was meer omdat hij echt op alles ging letten. Niet echt iets zorgelijks vond hij. Baby lag verkeerd voor het hart dus morgen terug.
We kunnen morgen een punctie laten doen. Wij twijfelen nog. De gynaecoloog zei dat de kans op een vals negatieve NIPT zo klein is (1 op 1000 en uit nieuwste onderzoeken zou zelfs 1 op 7000 komen). De kans op een miskraam door de punctie zei hij als 1 op 1000. Man en ik neigen nu meer naar geen punctie.
Hij legde uit dat de softmarkers vroeger (voor het NIPT tijdperk) werden gebruikt als indicatie voor een punctie maar dat de NIPT zo veel betrouwbaarder is dan een echo.
Verder zag de baby er goed uit, been lengte, arm lengte, vorm van het hoofd, hersens etc.
Wat leukquote:Op woensdag 22 april 2020 22:58 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik dacht dat ik het al genoemd had, maar merkte via @:Wolken dat ik het nog niet gedeeld had..
Maar we hebben onze ouders, broers en zussen deze week vertelt dat onze grote zus een zusje krijgt!
Dus aan het eind van het jaar heb ik een huis vol vrouwen.
Jammer dat het nog niet helemaal een goede uitslag is maar het klinkt al stukken beter. Ik hoop dat ze morgen nog meer kunnen zienquote:Op woensdag 22 april 2020 18:50 schreef Miezziej het volgende:
Ik snap je zorgen Roos. Bij mijn eerste zwangerschap had ik met 6 of 7 weken een echo omdat ik bloedverlies had. Toen was er net een knipperend vlekje te zien. Ik denk dat de echo nu te vroeg was. Ik duim voor je![]()
Mijn GUO was.. weet ik niet. Beentjes zijn meerdere malen opgemeten en perfect gemiddeld dus de vorige meting was waarschijnlijk een meetfout. De gynaecoloog kon wel een neusbotje zien, maar te klein (2,5mm terwijl 6 gemiddeld is). Daarnaast zag hij echodense (spelling?) darmen. Maar dat was meer omdat hij echt op alles ging letten. Niet echt iets zorgelijks vond hij. Baby lag verkeerd voor het hart dus morgen terug.
We kunnen morgen een punctie laten doen. Wij twijfelen nog. De gynaecoloog zei dat de kans op een vals negatieve NIPT zo klein is (1 op 1000 en uit nieuwste onderzoeken zou zelfs 1 op 7000 komen). De kans op een miskraam door de punctie zei hij als 1 op 1000. Man en ik neigen nu meer naar geen punctie.
Hij legde uit dat de softmarkers vroeger (voor het NIPT tijdperk) werden gebruikt als indicatie voor een punctie maar dat de NIPT zo veel betrouwbaarder is dan een echo.
Verder zag de baby er goed uit, been lengte, arm lengte, vorm van het hoofd, hersens etc.
Wat een leuk nieuws! Het blijft dus nog even doorgaan met de meisjes hierquote:Op woensdag 22 april 2020 22:58 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik dacht dat ik het al genoemd had, maar merkte via @:Wolken dat ik het nog niet gedeeld had..
Maar we hebben onze ouders, broers en zussen deze week vertelt dat onze grote zus een zusje krijgt!
Dus aan het eind van het jaar heb ik een huis vol vrouwen.
Ik houd m'n hart nog wel vast hoe het zal gaan, haha.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:13 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wat leuk. Wordt gezellig, let maar op.
Ik had eigenlijk ergens verwacht dat er nu een grote stroom jongens zou komen.quote:Op donderdag 23 april 2020 00:03 schreef MaJo het volgende:
[..]
Jammer dat het nog niet helemaal een goede uitslag is maar het klinkt al stukken beter. Ik hoop dat ze morgen nog meer kunnen zien
[..]
Wat een leuk nieuws! Het blijft dus nog even doorgaan met de meisjes hier
70%, lastig is dat hé, dan weet je eigenlijk nog niet goed hoe of wat..quote:Op donderdag 23 april 2020 06:51 schreef Peejtur het volgende:
Nou bij de echo van 12 weken bij ons dacht de vk voor 70% zeker te weten dat het een jongetje wordt. Dan zouden wij een jongen en een meisje hebben
Eerst de 20 weken-echo maar afwachten over een week of 4 haha.
Linksom of rechtsom zullen ze de mannen wel dominerenquote:Op donderdag 23 april 2020 10:57 schreef SQ het volgende:
Nou, er staan nu 5 jongens in de OP om 6 meisjes, dus om nou te zeggen dat de meisjes domineren, valt ook wel mee
Zijn er nog meer die voor een verrassing gaan, of zijn wij nu de enige?
Nee hoor, wij willen het ook niet weten!quote:Op donderdag 23 april 2020 10:57 schreef SQ het volgende:
Nou, er staan nu 5 jongens in de OP om 6 meisjes, dus om nou te zeggen dat de meisjes domineren, valt ook wel mee
Zijn er nog meer die voor een verrassing gaan, of zijn wij nu de enige?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |