Nou in ieder geval de beperking dat kinderen maar met halve klassen moeten komen, en ik zag net op het RTL Nieuws al scholen de bankjes op 1,5 meter zetten... maar misschien is dat dan de vrijheid die scholen zelf mogen nemen... het schaadt natuurlijk nietquote:Op dinsdag 21 april 2020 23:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Is die afstandsregel er dan op school? Dat heb ik niet meegekregen.
Dat laatste is toch ook gewoon het geval?quote:Op dinsdag 21 april 2020 23:08 schreef Claudia_x het volgende: [..] Nou, grote samenscholingen voorkomen zou bovenaan mijn lijstje van maatregelen staan. Voor scholen zou ik daar alleen een uitzondering op maken als echt aannemelijk is dat kinderen geen rol van betekenis spelen in de verspreiding van het virus.
Ik las op de AD site dat ze in Denemarken kinderen ook gewoon buiten les geven.quote:Op dinsdag 21 april 2020 23:15 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nou in ieder geval de beperking dat kinderen maar met halve klassen moeten komen, en ik zag net op het RTL Nieuws al scholen de bankjes op 1,5 meter zetten... maar misschien is dat dan de vrijheid die scholen zelf mogen nemen... het schaadt natuurlijk niet
Daar is voorzichtig bewijs voor, maar het staat geenszins vast. Zoals ik eerder al zei: Slob garandeerde ons eerder dat hij de uitslag van het Nederlandse onderzoek daarnaar af zou wachten en de scholen niet voor die tijd open zouden gaan.quote:Op dinsdag 21 april 2020 23:15 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat laatste is toch ook gewoon het geval?
Best wel, en zeker een schoolgebouw.quote:Daarnaast kun je een klas nu niet echt een grote samenscholing noemen
Ik begreep dat het alleen voor het voortgezet onderwijs geldt. Voor kinderen in de basisschoolleeftijd is dat echt onmogelijk. Die zijn zo fysiek ingesteld.quote:Op dinsdag 21 april 2020 23:15 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nou in ieder geval de beperking dat kinderen maar met halve klassen moeten komen, en ik zag net op het RTL Nieuws al scholen de bankjes op 1,5 meter zetten... maar misschien is dat dan de vrijheid die scholen zelf mogen nemen... het schaadt natuurlijk niet
Ok ja het leek me ook al iets raars, dan is die basissschool die ik net op tv zag gewoon al iets te ver doorgeschotenquote:Op dinsdag 21 april 2020 23:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik begreep dat het alleen voor het voortgezet onderwijs geldt. Voor kinderen in de basisschoolleeftijd is dat echt onmogelijk. Die zijn zo fysiek ingesteld.
Zou wel mooi zijn. Hebben die geen schoolvakanties de komende weken?quote:Op dinsdag 21 april 2020 23:19 schreef quirina het volgende:
Ja Denemarken en Noorwegen goed in de gaten houden.
Noorwegen is vandaag weer begonnen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 23:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zou wel mooi zijn. Hebben die geen schoolvakanties de komende weken?
Maar wat denk je van een flink groot kdv en bso met al die ouders en personeel wat in en uitloopt?quote:Op dinsdag 21 april 2020 23:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik begreep dat het alleen voor het voortgezet onderwijs geldt. Voor kinderen in de basisschoolleeftijd is dat echt onmogelijk. Die zijn zo fysiek ingesteld.
Kinderen bieden amper een besmettingsgevaarquote:Op dinsdag 21 april 2020 23:21 schreef quirina het volgende:
[..]
Maar wat denk je van een flink groot kdv en bso met al die ouders en personeel wat in en uitloopt?
Dat lijk mij weer het verkeerde accent. Overdag gewoon ravotten en whatever.quote:Op dinsdag 21 april 2020 23:01 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja maar het zou zo maar kunnen dat 8 van die 15 kids Corona zitten rond te hoesten.
Corona overleeft op papier,speelgoed,tafeltjes,wcpotjes, potjes. Dan moeten die leidsters wel alles continue desinfecteren en schoonmaken. En dan hebben ze geen aandacht voor de kinderen.
Ja maar die ouders en personeel kan wel besmet rondlopen. Je geeft wel je kind in hun armen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 23:22 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Kinderen bieden amper een besmettingsgevaar
Kinderen worden amper ziekquote:Op dinsdag 21 april 2020 23:24 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja maar die ouders en personeel kan wel besmet rondlopen. Je geeft wel je kind in hun armen.
Jemig. Het valt ook niet mee met de droogte.quote:Op dinsdag 21 april 2020 23:23 schreef Minimunt het volgende:
Ondertussen worden hier in de buurt (Peel en nabij Herkenbosch) mensen geëvacueerd (natuurlijk met oog voor corona) door de fikse natuurbranden. Legervoertuigen, buitenlandse hulpdiensten helpen allemaal mee. Zelfs corpsen uit regio utrecht en apeldoorn gaan helpen. Echt behoorlijk heftig. Wat is 2020 toch bruut.
[ afbeelding ]
Hoe zou het jouw werkgever vergaan als er een aantal maanden geen geld zou binnenkomen?quote:Op dinsdag 21 april 2020 23:25 schreef TheVulture het volgende:
Ik snap dat de horeca flinke klappen krijgt hoor, maar ik vraag me ook wel een heel klein beetje af of het echt allemaal zo hemeltergend erg is als dat de branche het nu doet voorkomen... zaken die de afgelopen jaren dikke winsten maakten of in handen zijn van brouwerijen zullen echt niet meteen omvallen en zo doen ze het nu wel voorkomen. Denk dat er ook een stuk tactiek achter zit om de overheid te laten betalen...
Elke dag dat je zaak dicht is is geen inkomsten hequote:Op dinsdag 21 april 2020 23:25 schreef TheVulture het volgende:
Ik snap dat de horeca flinke klappen krijgt hoor, maar ik vraag me ook wel een heel klein beetje af of het echt allemaal zo hemeltergend erg is als dat de branche het nu doet voorkomen... zaken die de afgelopen jaren dikke winsten maakten of in handen zijn van brouwerijen zullen echt niet meteen omvallen en zo doen ze het nu wel voorkomen. Denk dat er ook een stuk tactiek achter zit om de overheid te laten betalen...
die vindt t blijkbaar prima om buffer te laten verdampen..quote:Op dinsdag 21 april 2020 23:26 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Hoe zou het jouw werkgever vergaan als er een aantal maanden geen geld zou binnenkomen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |