abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8306735
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 19:23 schreef vectorboy het volgende:
kunnen jullie even naar deze site kijken...!

een site voor een klant
nog niet af!
maar ik wil weten wat jullie eerste indruk is

alvast bedankt

Normaal gesproken vind ik muziek ook heel irritant, maar op deze site vind ik het goed passen. Ik vind het eigenlijk een hele relaxede site!
pi_8306748
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 19:01 schreef Needler het volgende:
Ik heb voor het eerst een template gemaakt voor phpBB. Hoe vinden jullie em? Het gaat dus om het uiterlijk.Zie hieronder de screenshots. Hou er wel rekening mee dat dit mijn eerste template is he? Maar ik ben niet bang voor kritiek... Het is een forum voor autoliefhebbers. Een CJB.net is erg zielig dus ik heb vandaag een domeinnaam aangevraagd, duurt alleen nog ff voor dat die actief is.

Voorlopig adres is [url="http://www.tcarzforum.cjb.net"]

Ik vind het altijd jammer dat er zoveel PHPBB sites gemaakt worden waarbij de kleuren zo dicht bij elkaar liggen. Je gebruikt alleen maar paarstinten. Op zich staat het wel aardig, maar het wordt er niet duidelijker op. Probeer eens wat contrast er in te krijgen...
pi_8306803
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 01:57 schreef Peewee het volgende:
eerste test met Dreamweaver MX
TESTSITE
De site is inderdaad een beetje saai. Ik weet niet of een achtergrondje genoeg is voor het opleuken.

De splash-pagina is een beetje lelijk op 800x600 en zowiezo overbodig.

Je hoofdpagina begint meteen over details over de foto's die niet echt relevant zijn voor de bezoekers. Dat kun je beter wegstoppen achter een link naar de FAQ ofzo.

De buttons uit het menu zijn niet zo heel duidelijk te lezen en ook niet echt mooi.

Het logo is een beetje saai, te groot in beeld en nogal korrelig bij de randen.

De foto's laden allemaal in 1 keer. Misschien kun je daar beter iets van 3 galleries van maken...

Je link naar je e-mail is niet zichtbaar op 800x600

Nog een hoop werk voor de boeg dus

pi_8306891
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 19:20 schreef rolfvp het volgende:
FifaLeague samengegaan met Free4all.nl

http://forum.free4all.nl

Je logo kost wel heel veel tijd om te laden. Bovendien is hij heel groot zodat je bijna de helft van het scherm kwijt bent aan je header.

Het nieuws op de voorpagina kun je beter beperken tot de maand februari. De verkiezingsuitslagen zijn niet echt boeiend meer, dus kun je die beter achter een link plaatsen.

Op 800x600 valt de hele rechter menu structuur weg... het linker menu zou je een stuk smaller kunnen maken, zodat het wel past...

Staat er weleens iets gepland op de kalender? Anders is dat namelijk nogal overbodig.

Nadeel van dit soort sites is dat het overzicht vaak snel kwijt is. Probeer je daarom te beperken tot de informatie die echt interessant is ipv alle mogelijkheden dat zo'n forum heeft te showcasen.

Ik mis eigenlijk een duidelijke link naar het forum zelf. Daar gaat je pagina eigenlijk om en dat zit nu verstopt achter een kleine link 'fora'.

'Top 10 inzenders' zou ik veranderen in 'top 10 posters' oid.

Verder vind ik de kleuren wel heel mooi en duidelijk. En er zijn genoeg leden om een discussie mee aan te gaan...

donderdag 6 februari 2003 @ 09:25:36 #205
45291 HARB
I won't run. I won't
pi_8307160
quote:

een site voor een klant
nog niet af!

alvast bedankt

Goed Bezig, maar 1 opmerking NOOIT geen popups maken om info te laten zien als je een flash pagina hebt. Niets staat zo amateuristisch als dat. Heb je een goeie site en krijg je van die domme pop-ups.

Een website moet in 1 browser te bekijken zijn.

This time I'll try to make it [br]It won't feel like no big deal[br]because you don't win if you don't fight[br]
pi_8307408
quote:

een site voor een klant
nog niet af!

alvast bedankt

Volgens mij werk jij in de grafische sector, gezien je "lorem ipsum" tekst.
Wat achtergrond info erover kun je vinden op http://www.lipsum.com.
quote:
Lorem Ipsum, or Lipsum for short, is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only four centuries, but now the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged. It was popularised in the 1960s with the release of Letraset sheets containing Lipsum passages, and more recently with desktop publishing software like Aldus PageMaker including versions of Lipsum.
pi_8307430
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 09:45 schreef sop het volgende:

[..]

Volgens mij werk jij in de grafische sector, gezien je "lorem ipsum" tekst.
Wat achtergrond info erover kun je vinden op http://www.lipsum.com.
[..]

Ah, jij hebt de Net Professional ook gelezen deze maand
pi_8307771
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 09:48 schreef schwa78 het volgende:

[..]

Ah, jij hebt de Net Professional ook gelezen deze maand

Wel geinig verhaal. Overigens kende ik Lorem Ipsum wel al, maar wist inderdaad niet waar het vandaan kwam.
pi_8308098
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 09:25 schreef HARB het volgende:

Goed Bezig, maar 1 opmerking NOOIT geen popups maken om info te laten zien als je een flash pagina hebt. Niets staat zo amateuristisch als dat. Heb je een goeie site en krijg je van die domme pop-ups.

Een website moet in 1 browser te bekijken zijn.

ja ik vind dit zelf ook!
MAAR
in die pop-ups komen haarmode trends te staan.
het probleem is dus dat die vrij vaak geupdate moeten worden
en als ik dat allemaal in flash moet gaan doen
dan zijn we over zes jaar nog niet klaar
mijn sig
pi_8308122
lipsum gebruik ik trouwens al voor dat het in net professional stond!
wel handig hoor dat vreemde taaltje
mijn sig
  donderdag 6 februari 2003 @ 10:40:46 #211
45291 HARB
I won't run. I won't
pi_8308232
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 10:31 schreef vectorboy het volgende:

[..]

ja ik vind dit zelf ook!
MAAR
in die pop-ups komen haarmode trends te staan.
het probleem is dus dat die vrij vaak geupdate moeten worden
en als ik dat allemaal in flash moet gaan doen
dan zijn we over zes jaar nog niet klaar

HTML files in Flash inlezen is ook een optie natuurlijk.
Of HTML pagina's in een frame laden en daar de animatie van de flash overheen spelen. (Flash natuurlijk transparant maken.)

Heb ik ook gedaan. kijk maar eens op www.kuiperscaraudio.nl en dan op Maand aanbieding. er komt een tekst "topper van de maand" Over een plaatje heen. is gewoon een HTML pagina met flash eroverheen.

Met pop-ups breek je je hele pagina af. Dat zou erg jammer zijn.

This time I'll try to make it [br]It won't feel like no big deal[br]because you don't win if you don't fight[br]
pi_8308267
je hebt gelijk....
maar ik moet er echt nog iets goeds voor gaan verzinnen
mijn sig
pi_8308332
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 10:43 schreef vectorboy het volgende:
je hebt gelijk....
maar ik moet er echt nog iets goeds voor gaan verzinnen
Kun je het niet met een database oplossen. Het design maak je met Flash en de inhoud haal je uit een database. Dan hoef je alleen een aparte pagina te maken (in bijv. HTML) waarop je de database entries kunt wijzigen...
pi_8308787
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 10:47 schreef schwa78 het volgende:

[..]

Kun je het niet met een database oplossen. Het design maak je met Flash en de inhoud haal je uit een database. Dan hoef je alleen een aparte pagina te maken (in bijv. HTML) waarop je de database entries kunt wijzigen...

haha mijn designkunsten gaan niet verder als flash en simpele html sites
ik zou niet weten hoe dat werkt!
misschien moet ik het toch maar in flash gaan doen... daar rechts van de man-vrouw figuren is nog ruimte zat

dan charge ik wel even onderhoudskosten

mijn sig
pi_8308947
kun je met actionscript niet externe HTML in je flash inladen?
Dan kun je gewoon je trends als HTML of platte text in laten voeren, vervolgens vervang je de ouden HTML pagina en automatisch wordt de nieuwe ingelezen.
pi_8314220
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 11:24 schreef sop het volgende:
kun je met actionscript niet externe HTML in je flash inladen?
Dan kun je gewoon je trends als HTML of platte text in laten voeren, vervolgens vervang je de ouden HTML pagina en automatisch wordt de nieuwe ingelezen.
hier heb ik me eigenlijk nog nooit in verdiept of het wel kan...
iig bedankt voor de tip!
mijn sig
pi_8315881
Omdat ik naar India ga met flashguy

http://india.idk.org.uk

donderdag 6 februari 2003 @ 17:14:01 #218
14806 CrashOne
100% compliant
pi_8315980
had van de week ff niks te doen, ben toen dit gaan maken:

http://www23.brinkster.com/crashone/st-art/

Maar ik weet niet of ik hem ooit eens ga gebruiken.

(is trouwens flash/asp)

pi_8316034
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 17:09 schreef BBun het volgende:
Omdat ik naar India ga met flashguy

http://india.idk.org.uk

Eerste indruk: netjes, beetje flets van kleur. Probeer eens wat meer accenten aan te brengen op je pagina.

De datum vermelding bij de nieuwsberichten is een beetje onduidelijk.

Mooie optie voor kleine en grote letters... misschien kun je dat alleen iets duidelijker vermelden...

Het envelopje linksonder lijkt meer op een e-mail link te duiden dan op een mailinglist.

Leuk systeem voor de foto's...

Veel plezier op je reis trouwens!

donderdag 6 februari 2003 @ 17:24:36 #220
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_8316190
Kunnen jullie je mening geven over deze site, http://www.physical-consultancy.nl welke ik in opdracht heb gemaakt?

NB: Mijn opdrachtgever wilde dat het er in IE goed uit zou zien, NS en andere browsers vond-ie minder belangrijk, dus ik heb hem gebouwd met IE5.x en hoger, en NS 6 en hoger in m'n achterhoofd.

volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
  donderdag 6 februari 2003 @ 17:49:26 #221
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_8316660
Ik heb nog een vraagje over http://www.zevendehemel.cjb.net want ik heb wel leuk dat plaatje gephotoshopt (linksboven), en toen kwam ik op het leuke idee om alle plaatjes bij het nieuws ook in die stijl te maken.

Dat zag er erg leuk uit, maar ik vraag me af of het niet te saai en eentonig wordt als ik alle plaatjes (dus ook die van de artiesten) blauw/grijs maak?

donderdag 6 februari 2003 @ 18:02:01 #222
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_8316844
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 17:24 schreef thumper het volgende:
Kunnen jullie je mening geven over deze site, http://www.physical-consultancy.nl welke ik in opdracht heb gemaakt?

NB: Mijn opdrachtgever wilde dat het er in IE goed uit zou zien, NS en andere browsers vond-ie minder belangrijk, dus ik heb hem gebouwd met IE5.x en hoger, en NS 6 en hoger in m'n achterhoofd.

Het intro vind ik leuker dan de site zelf, al vind ik die letters een beetje irritant op je scherm komen (maar dat is smaak).

Van de website vind ik die stippellijntjes niet heel erg mooi, en ik vind het jammer dat er weinig grafisch materiaal op staat. Voor mensen die niet zo goed kunnen lezen is het dan niet zo uitnodigend.

De kleuren zijn leuk trouwens

donderdag 6 februari 2003 @ 19:39:14 #223
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_8318684
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 18:02 schreef Christine het volgende:

Van de website vind ik die stippellijntjes niet heel erg mooi,

- roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
  donderdag 6 februari 2003 @ 19:43:22 #224
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_8318785
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 17:49 schreef Christine het volgende:
Ik heb nog een vraagje over http://www.zevendehemel.cjb.net want ik heb wel leuk dat plaatje gephotoshopt (linksboven), en toen kwam ik op het leuke idee om alle plaatjes bij het nieuws ook in die stijl te maken.

Dat zag er erg leuk uit, maar ik vraag me af of het niet te saai en eentonig wordt als ik alle plaatjes (dus ook die van de artiesten) blauw/grijs maak?

hmm....als ik alle plaatjes in dezelfde kleur fotosoep, wordt het dan eentonig/saai. denk dat je zelf het antwoord wel al weet

hint: ja, denk van wel

- roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
  donderdag 6 februari 2003 @ 23:02:15 #225
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_8322613
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 18:02 schreef Christine het volgende:

[..]

Het intro vind ik leuker dan de site zelf, al vind ik die letters een beetje irritant op je scherm komen (maar dat is smaak).

Van de website vind ik die stippellijntjes niet heel erg mooi, en ik vind het jammer dat er weinig grafisch materiaal op staat. Voor mensen die niet zo goed kunnen lezen is het dan niet zo uitnodigend.

Tsja... Opdrachtgever wilde een zakelijk uitziende site... De stippellijntjes geven het geheel een 'industrieel-architectonisch-verantwoord sfeertje' en het paars-terra kleurschema geeft het weer een wat rustiger beeld.
Initieel was er op iedere pagina een stockart-image in hetzelfde kleurschema, maar het bleek niet voldoende aan de site toe te voegen, dus in opdracht heb ik die weer verwijderd.
Helaas is het zo dat deze site erg leunt op de geschreven content, en beeldmateriaal voegt hier niet echt veel aan toe (bezoekers moeten toch echt lezen willen ze informatie) al ben ik het wel eens met de eventuele kritiek dat er wat veel content per pagina op staat (maar daar ga ik verder niet over)

En, niet geheel onbelangrijk: afgezien van de flash-banners wordt er nergens op de site ook maar één image gebruikt (scheelt kostbare laadtijd, en was een leuke uitdaging om te bouwen!)

volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')